Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 17:44

Kleine vraag: ik probeer een afbeelding van 1900x1500 pixels op te slaan, maar deze moet onder de 300kb blijven. Echter kom ik niet onder de 840kb uit, wanneer ik in GIF opsla.
Hoe krijg het wel voor elkaar dat de afbeelding onder de 300kb groot wordt?
Edit: al opgelost :D Wel met wat lagere kwaliteit, maar ik kan nu in ieder geval verder :)

Hilda79

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:43

Juul heel veel succes vanavond bij de JOP. Ik hoop dat je wint.

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 12:42

Hilda79 schreef:
Besteltegoed snappen wij maar ik heb het continue aan iedereen uit kunnen leggen hoe dat zat. Veel denken dat het er nog overheen komt.
Ook wilden ze op een enkeling na dat tegoed gebruiken voor de DVD met digitale bestanden.

Jolanda, welk formaat versta jij onder MR?

Medium resolutie is bij mij 1000 x 1500 pixels.

Sinds ik overgestapt ben op besteltegoed i.p.v. afdrukkenpakket, heb ik maar 1 klant gehad die het niet lijkt te snappen. Zelfs na 4x uitleggen.... :o

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 12:56

Vanochtend werd ik gebeld door een wel heel gewiekste advertentie-verkoper.

Hij belde nog even om te vragen of ik de drukproef gemaild of gefaxt wil hebben.
Huh, drukproef, waarvan?
Van de krant die binnenkort verschijnt.
Krant? Welke krant?
Iets met een stichting voor gehandicapte kinderen.

Eind september hadden we daarover telefonisch contact gehad, volgens hem.
Nou, toen was ik op vakantie....

Maar als ik een drukproef krijg, dan heb ik blijkbaar iets naar jullie toegestuurd?
Nee, we hanteren een standaard vermelding.

Wat raar, ik kan me daar helemaal niets van herinneren.
Ja, je zult het toen wel druk hebben gehad, nu ook, hoop ik voor je.

Maar waar gaat die krant naar toe?
Naar ziekenhuizen en allerlei andere medische instellingen in de regio.

En wat moet ik daar dan in met een vermelding als paardenfotograaf???
Tja, dan denk ik dat ik het de vorige keer verkeerd opgeschreven heb. Ik haal uw vermelding eruit.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 13:01

Haha die was inderdaad gewiekst zeg, gelukkig wist jij het nog wel zeker!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 13:02

Ik had trouwens het omgekeerde voor, hier in Belgie heb je een paardenkrant die tweewekelijks uitkomt. Op Jumping Mechelen worden er altijd 25.000 gratis exemplaren verdeeld, en ik wilde in die editie adverteren. Heb echt verschillende keren moeten mailen en bellen voor ik mijn inschrijving bevestigd kreeg, leek wel alsof ze geen zin hadden om advertenties te verkopen :D

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 13:29

wat erg zeg dat mensen op die manier geld willen vangen Jolanda.
hier ook regelmatig van die telefoontjes.

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 13:41

Ik krijg vaak advertentieverkopers aan de lijn en de meeste willen geen 'nee' horen. Deze insteek had ik nog niet eerder meegemaakt.
De leukste zijn degenen die zeggen dat ze je website bekeken hebben, vinden dat je prachtige foto's maakt en dan bijv. beginnen over een locatie waar mooie trouwfoto's gemaakt kunnen worden of dat je advertentie dan vooral door gezinnen met kinderen gezien worden en dat die mensen natuurlijk graag met z'n allen op de foto willen.
Ik vraag dan wat ik daar als paardenfotograaf mee moet en dan wordt het vaak stil aan de andere kant van de lijn. :+

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 18:40

Mag ik ook meekletsen? :)

Ik ben Emma, 18 lentes jong, en heb sinds dit jaar een eigen bedrijf in de podiumkunsten & evenementen organisatie.
In 2011 gaf ik een birthday bash waar 400 bezoekers op af kwamen. Een jaar later trekken we met ons dancefeest elke editie gemiddeld zo'n 550 bezoekers! :)
8 december vieren we ons 1 jarig bestaan en daarna word het serious buisness, van horen zeggen is het tweede jaar het zwaarst..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:35

Wat leuk Emma! Welkom hier :) Doe je dit fulltime, of naast een studie/baan?

Ik moet trouwens ff mn gal spuwen... Ik had me aangemeld voor een website waar allemaal originele webshops verzameld staan (net zoiets als hippeshops.nl maar dan nog wat populairder) en ik hoorde niets terug, dus ik mailde vandaag of mijn aanmelding wel goed was ontvangen. Kreeg ik terug dat "wij zeer kritisch zijn en plaatsen alleen nog de webshops die er wat ons betreft écht uitspringen op het gebied van originaliteit van de producten/merken en design van de site."

Ik heb de rest van de shops in mijn categorie bekeken, ten 1e zijn dat er maar heel weinig, ten 2e ben ik de enige met een groot assortiment kattenspulletjes en ten 3e heb ik veel meer originele producten in mijn shop staan (overigens, qua design doet mijn site ook zeker niet onder voor de shops die er al staan). Ik denk dat ik er maar eens een mailtje aan ga wagen om te horen wat nou precies de punten zijn waarop ik "gezakt" ben, want ik zie het in elk geval niet... Wellicht noemen ze wel punten die ik zelf over het hoofd heb gezien ofzo, maar ik heb zo'n idee dat ze gewoon niet eens naar mijn site hebben gekeken!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:13

Wat jammer Joyce! Hopelijk kan je er toch nog wat aan doen!

Welkom Emma :) 18 en al een zaak, dat is netjes!

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 09:09

@joyce, ik deed dit fulltime maar ben dit jaar aan een business studie begonnen zodat het goed -ofja.. pff..- te combineren valt!
Maar moet zeggen dat ik er stiekem op school erg (iets te veel) mee bezig ben, en er dan thuis ook nog heel wt uren mee bezig ben.
Maar ach, ik heb het er voorover want ik heb nu al mijn droomberoep gevonden! :)
En Jocye, gewoon mailen inderdaad! Wat er dan niet origineel genoeg is etc? Kun je toch best vragen.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 10:16

Welkom & Leuk Emma, heb je een website waar we kunnen spieken? Ik zie dat je aan dezelfde hogeschool nu studeert als waar ik ooit in een goede oude tijd heb gestudeerd voordat ik naar de Uni ging. Welke vestiging zit je? Toffe baan in ieder geval.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 10:30

Welkom Emma.

Joyce, raar hoor. Idd mailen in de trend van leermoment.

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 10:44

Thanks Mellis -en de rest-, de website is vol under construction dus dat duurt niet lang meer. :)
De Facebook pagina is wel erg actief, voor de geïnteresseerde: http://www.facebook.com/OoohShitEvents
Ah nice! Welke studie heb je gevolgd? Ik zit zelf op Notenboom Eindhoven.

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 10:45

Welkom Emma.

Joyce, ik zou er zeker een mail aan wagen om er achter te komen wat hun motivatie is.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:29

Joyce, ook vreemd dat jij het eerste contact hebt moeten leggen om na te vragen wat er met de aanmelding gebeurd was. Dat ze je niet toelaten is één ding, maar dat ze niet zelf laten weten dat ze je niet toelaten vind ik niet netjes.

Daarnaast vraag ik me ook af waarom ze je niet hebben geaccepteerd, en zou ook zeker navraag doen wat hun motivatie voor het afwijzen is :)

Welkom Emma! Komt er ook nog een 'echte' website? Ik kan het namelijk niet zo goed bekijken omdat ik geen Facebook heb, en het maakt je ook beter vindbaar voor nieuwe klanten. Alhoewel ik me voor kan stellen dat het voor nu met een studie erbij al druk genoeg is en je nog niet zit te wachten op meer klanten ;)

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:05

Szan, er zijn heel veel sites die helemaal niks van zich laten horen bij afwijzing of plaatsing.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:09

Dat vind ik toch erg lelijk :) Het opzetten van een standaardmail bij afwijzing en toelating is een zeer kleine moeite; met een paar drukken op de knop en heb je in ieder geval een nette reactie gegeven. Ik vind het niet netjes dat je zelf moet informeren naar de simpele vraag of je wordt afgewezen of toegelaten.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:22

Jemig, volledig niet zien aankomen maar gisteren is mijn huidige contract niet verlengd.
De winkel wilde ik parttime gaan doen naast een baan echter gaat dit nu dus niet op.

Gedachte is om te kijken of het in een keer fulltime gaat lukken maar de vastigheid van loon is nu weggevallen.
Heeft iemand hier ervaring met WW en eigen zaak starten? Vooral als het al ingeschreven staat voor je in de WW terechtkwam?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:24

Jemig duplo, dat is schrikken! Ik zou contact opnemen met de kvk. Die kunnen het precies vertellen.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:25

Wat een vervelend nieuws, Duplo...

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:47

Szan, de echte website is onderweg. Heb het ontwerp al ontvangen en het gaat deze week naar de programmeur.
Maar inderdaad, 2013 staat elke maand al zo goed volgeboekt! Super gaaf natuurlijk maar het gaat zo snel. :=

Dat is idd schrikken Duplo...... Bij de KvK zijn ze altijd erg behulpzaam ja, gewoon even een afspraak maken.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:49

Duplo schreef:
Jemig, volledig niet zien aankomen maar gisteren is mijn huidige contract niet verlengd.
De winkel wilde ik parttime gaan doen naast een baan echter gaat dit nu dus niet op.

Gedachte is om te kijken of het in een keer fulltime gaat lukken maar de vastigheid van loon is nu weggevallen.
Heeft iemand hier ervaring met WW en eigen zaak starten? Vooral als het al ingeschreven staat voor je in de WW terechtkwam?

Wat schrikken! Is het ook nog een optie om een andere parttime baan te zoeken?
Ik ben vanuit de WW mijn zaak begonnen. Volgens mij is het moeilijk om iets met WW te doen als je voor de tijd je zaak al bent begonnen...
Maar dat zou ik als ik jou was even zelf uitzoeken.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:56

Ja ik Duplo. Heb precies hetzelfde van de zomer mergemaakt.
Je moet je uren van de afgelopen 27 weken die je aan je eigen zaak hebt besteed opgeven. Het gemiddelde daarvan mag je per week zonder gevolgen blijven werken in je eigen zaak. Ga je daar overheen moet je het opgeven en wordy je permanent gekort op je ww.