1e jaars HBO/universiteit (2012-2013)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:01

Martine_R Komt goed..! Ik heb het ook overleefd.. Ik zit een paar dagen nu aan de pasiflora van vogel.. :) Morgen meteen een hele lange dag. Ik moet van half 10 tot half 6.. Gelukkig wel mijn langste dag en verder veel minder en fijner.. :) Ik heb de laatste 2 jaar een super rot klas gehad dus erger kon mijn klas niet worden en lijkt ook wel een fijne klas. :) Martine gewoon in en uit ademen.. ;) Normaal gesproken word je niet opgegeten op je eerste schooldag. :D

xlisza suc6 morgen.. Ik begin morgen meteen met 2 uur rechten.. :P Absoluut geen idee wat ik daarvan moet verwachten HAha

Weet ook iemand hoe het zit met HBO en Dislecties zijn.. ?

xlisza

Re: 1e jaars HBO/universiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:03

Jij ook succes morgen liesjuh!
2 uur rechten, leuk :) ik 2 hoorcolleges recht (offcourse haha)

Bij ons op de opleiding moeten mensen met dyslexie naar de decaan, zodat ze daar een dyslexieverklaring moeten invullen oid? Zodat ze langer de tijd krijgen bij toetsen etc.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:17

Meteen ff langs de decaan als je een studiebeperking hebt inderdaad :j

En zitten jullie serieus aan de middeltjes? Wow, ik was wel zenuwachtig, maar zo erg had ik het nou ook weer niet..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:19

Pfoe, als jullie eens wisten hoeveel ik kwijt was aan boeken... Tjonge jonge... €1214,80...

Wát een bedrag. En alles nieuw. Omdat veel van de boeken 4jaar mee moeten, en omdat er bijna niks 2hands is te vinden...

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:22

xlisza: Dankjewel. ! :) Ik heb geen idee wat ik kan verwachten van rechten. Maar het lijkt me wel heel leuk. :)
Ik heb nu iniedergeval al mijn dislectie verklaring ingeleverd dus eventjes kijken hoe verder. Las ook net van jou rooster. Ik heb gelukkig wel een fijn rooster. Alleen de dinsdag tot half 6. Verder maandags vrij woensdags tot 5 voor 2 donderdags tot 10 voor 4 en vrijdags tot kwart voor 3.. :)

imd: Ik ben niet zo goed in zulke dingen. Maar tot nu toe valt het heel erg mee dus ben er ook weer mee gestopt. :)

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:23

Ik kreeg vorig jaar op het hbo nadat ik met mijn dyslexie verklaring bij de decaan langs geweest was extra tijd bij tentamens. Ik kon ook nog extra ondersteuning krijgen maar dat heb ik niet nodig.

Ik moet het grootste deel van mijn boeken in Zweden gaan bestellen geloof ik. Dus eventjes afwachten of er morgen nog iets over wordt gezegt en dan maar eens in de Zweedse bol.com duiken :')

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:25

aaaarrrgghhhhhh waarom hebben jullie je rooster al en krijg ik m pas a.s. maandag -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:26

oohjee, ik had daar helemaal geen rekening mee gehouden... Die boeken :o
Dat geld heb ik echt niet .....

:o . En weet niet of mams het wel heeft . pff...

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:26

Mijn opleiding is heel klein, dus er was eigenlijk maar één rooster voor eerstejaars Zweeds, dus dat was heel gemakkelijk vinden.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:36

XxLiEsJuHhxX schreef:
[***]_R Komt goed..! Ik heb het ook overleefd.. Ik zit een paar dagen nu aan de pasiflora van vogel.. :) Morgen meteen een hele lange dag. Ik moet van half 10 tot half 6.. Gelukkig wel mijn langste dag en verder veel minder en fijner.. :) Ik heb de laatste 2 jaar een super rot klas gehad dus erger kon mijn klas niet worden en lijkt ook wel een fijne klas. :) [***] gewoon in en uit ademen.. ;) Normaal gesproken word je niet opgegeten op je eerste schooldag. :D

xlisza suc6 morgen.. Ik begin morgen meteen met 2 uur rechten.. :P Absoluut geen idee wat ik daarvan moet verwachten HAha

Haha dank :)
Die pillen helpen echt zeg, het gaat nu al beter.

Wat zijn die boeken duur voor jullie! Kun je niet eerst wachten tot je zeker weet welke boeken je nodig hebt? Ik hoor vaker dat je de helft niet eens gebruikt, en dat zou zonde zijn van je geld..

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:43

ik heb alleen de boeken die bij studystore onder "verplicht" stonden, de rest schaf ik pas aan als ik zeker weet dat ik ze ook echt ga nodig hebben.

Ik ga morgen op introkamp 4 dagen! :D heb er zin in. mijn koffer past niet dicht en ik weet zeker dat ik iets vergeten ben... haha vind het best knap omdat ik maar 4 dagen ga. :')

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:44

Had niet verwacht dat er nogmeer mensen boeken van over de 1000,- nodig hebben!
Bij ons op school kun je de boeken alleen per periode bestellen, dat is wel makkelijk! Niet ineens n groot bedrag en die andere boeken gebruik je toch nog niet!

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 23:12

Hier kom ik ook aan de 1000, en dan krijg ik alles digitaal , als Ik de boeken los had moeten kopen was ik er ruim overheen gegaan!

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 23:52

Ik was vorig jaar (alles nieuw en bij de 'vakleverancier' besteld) rond de 600 euro kwijt... Ik kreeg nog wel een lijst voor de tweedejaars toegestuurd en als je alle boeken die daarop staan daadwerkelijk aanschaft ben je meer dan 1100 euro kwijt. :oo Ik zit nu op ongeveer 450 euro, en dat voor twee studies. :')

Menino schreef:
oohjee, ik had daar helemaal geen rekening mee gehouden... Die boeken :o
Dat geld heb ik echt niet .....

:o . En weet niet of mams het wel heeft . pff...
Je kunt altijd even in het FSW van de UL kijken of ze daar je boeken hebben en kopieën maken. Anders wil ik ook wel even in de grote UB kijken als je ze in het FSW niet kunt vinden, want ik weet niet of studenten aan de hogeschool een LU-kaart aan kunnen vragen. Mocht het nodig zijn, moet je maar even een PM sturen. :)

XxLiEsJuHhxX schreef:
Martine_R Komt goed..! Ik heb het ook overleefd.. Ik zit een paar dagen nu aan de pasiflora van vogel.. :) Morgen meteen een hele lange dag. Ik moet van half 10 tot half 6.. Gelukkig wel mijn langste dag en verder veel minder en fijner.. :) Ik heb de laatste 2 jaar een super rot klas gehad dus erger kon mijn klas niet worden en lijkt ook wel een fijne klas. :) Martine gewoon in en uit ademen.. ;) Normaal gesproken word je niet opgegeten op je eerste schooldag. :D

Dat verschilt per opleiding of school, ik zou gewoon even bij je mentor of studiebegeleider/-adviseur/-coördinator langsgaan. :) Waarschijnlijk moet je langs een decaan voor een verklaring, zodat je bijvoorbeeld extra tijd krijgt bij tentamens.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 08:41

Dankjulliewel. ! Ik ga vandaag eens wat regelen. :) Heeft hier iemand meer nog dislectie.?

Wat een bedragen voor boeken zeg. :oo ik zat ergens in de 350 euro. Maar dan moet ik nu nog wel een paar copydingen op school zelf kopen.

Nu eens snel de auto in en naar school toe. :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 08:43

Ik heb trouwens ook dyslexie :)
Ik heb geen idee wat voor hulp e bij mij op school aanbieden. Dat word afwachten.

Gister zouden de roosters op internet staan. Maar ik heb geen idee in welke groep ik zit :+ hoe handig...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 09:56

whaa, hier word je toch gek van! :+ Ik weet nu in welke klas ik zit, en met wie (wel grappig ik zit met een oud klasgenootje van de havo samenvan 2 jaar terug.), maar dat wil ik mijn rooster bekijken. Staat er niks in het rooster. Terwijl per e-mail word gezecht dat er per 3 sept. al lessen zijn.

aah wanhoop... of komt het doordat dat ik het een beetje spannend vind? :')

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 10:05

Ik heb morgen een introductiedag. Ik ben zeer benieuwd wat we gaan, alleen ik heb geen idee welke bussen ik moet hebben en hoe ik naar het gebouw toe moet lopen. Dus daarvoor ben ik wel zenuwachtig :\

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 10:22

RM_ schreef:
Krijg je dan ook pas vanaf 1 okt stufi??

En wonen jullie allemaal op kamers?
Ik nog niet maar moet drie dagen in de week om 8.45 op school zijn en dan moet ik de trein van 7.10 hebben :x

Ja over september krijg ik geen stufi idd..

En als het goed is heb ik een kamer, waar ik zondag in kan :) 1 dag voor mn intro haha

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 10:23

Ik had ook een behoorlijk bedrag voor mijn boeken, ergens in de 900 euro. Maar heb dan ook alles nieuw en nog niet eens alles besteld :oo

Morgen begint mijn introductieweek. Ben alleen dat ik ga verdwalen. Ik ga vanaf het station fietsen naar school, maar volgens google maps was het nogal een ingewikkelde route :P
Ik heb er iig vet veel zin in! :D

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 12:51

Zo dag 2 zit er alweer even op. 3 hoorcolleges gehad en n voorlichting tm kwart over 5 ging niet door!:)

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 12:56

Mijn dag 2 is al bezig, mag direct een betoog gaan schrijven over een film :P

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 15:26

Mijn 1e echte lesdag zit er ook alweer op. Mijn laatste 2 uur zijn verplaatst en het uur van mijn mentor viel uit. dus al om 2 uur klaar inplaats van half 6. :D

S_imonee: Have fun morgen. ;) Suc6 met het lopen.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 16:14

Ik heb a.s donderdag mijn irnto dag en maandag begint het echt! Heb er ook echt zo een zin in! Ben wel heel benieuwd naar mijn tutor groep en rooster!

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 17:08

Ik heb vandaag alweer mijn 2e dag gehad. Hoorcollege's en werkcollege's en individuele opdrachten gehad.
Ik had eerlijk gezegd wel meer diepgang verwacht, vind het tot nu toe nog erg oppervlakkig en de vragen doen me erg aan het mbo denken.

Maar dit zal in de loop van het jaar nog wel veranderen denk/hoop ik! :)