't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blacknorton

Re: 't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:36

dat ze niet op 100 mailtjes kunnen reageren, behalve een standaard mail dat je binnen 3 weken wat hoort. maar ik vind het nog al respectloos dat ze zeggen na gesprek, je hoort binnen een dag of 2 wat en vervolgens niks meer......

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:26

@UWV dan nog een laatste maal: mijn irritatie word er niet minder om, maar heb er zeker respect voor dat er op deze manier wel gewoon naar geluisterd kan worden. Dat mag dan vooral ook gezegd worden i.m.o. :)
Verder ga ik mee met blacknorton
[size6]toch weer een positief puntje dan :p[/size]

@NenaC, dat is inderdaad wel bijzonder zuur zeg...20 minuten...wat willen ze, dat je sochtends je vorodeur uitloopt en op het werk staat?

Kreeg trouwens vandaag na een paar keer bellen en nu ongeveer meer als een maand! te laat nog een afwijzing binnen. Ik ben blij dat ik in ieder geval verder ben.

@iedereen, tips gevraagd!
Heb nu alle stappen doorlopen en ben door. Nog tot de 25e als het goed is en dan is alles rond en kan ik het echt openbaar zetten! Ga alleen nu nog voor een arbeidsvoorwaardengesprek en een kennismaking. Maar vraag me af wat jullie allemaal zouden vragen aan arbeidsvoorwaarden? Ik heb 2 dingen die ik graag wil bespreken. Een cursus die ik volg, die ook voor de organisatie een toevoeging is. En een persoonlijke coach (zij coacht mij al maar zal me nu met mijn werk ook wel gaan coachen, heb het zeker nodig) Ik weet dat ze er voor open staan en het ook aanmoedigen, dus die twee dingen kan ik sowieso in de groep gooien. Maar ik heb verder nog nooit onderhandeld over arbeidsvoorwaarden (zat altijd meteen goed :+ )

Tips? Ben erg benieuwd :j

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:50

spannend lolleke! ik heb niet echt tips, behalve opzeg termijn
succes!!

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:58

Nouja, die stond dus inderdaad nog niet op de lijst! Goede tip dan toch :)

Edit: kan mijn post editten, dus ook hieronder bedankt! Iedere keer tofch weer nieuwe tips, zoals inderdaad vrije dagen, hoe lang van te voren. Allemaal dingen die toch nog niet bekend zijn. (veel gelukkig ook al wel :) )
Laatst bijgewerkt door Lolleke op 18-06-12 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:02

Ik zou vragen naar:

- De vakantiedagen, dat verschilt nog wel eens per bedrijf hoeveel je er krijgt.
- Hoe het zit als je een dag vrij wil nemen, hoe lang van tevoren moet dat geregeld worden en stel dat je niet alle dagen opneemt, krijg je die dan uitbetaald, of mag je alles meenemen naar het volgende jaar.
- Wat als je ziek bent? Heb je bijv. een wachtdag?
- Hoe zit het met overwerk en eventueel werken op feestdagen (als dat aan de orde is). Krijg je dat uitbetaald of moet je tijd voor tijd nemen? En als je TVT krijgt, moet dat dan binnen een bepaalde periode opgenomen worden?
- Recht op reiskostenvergoeding of misschien kan je wel representatiekosten krijgen?
- Zijn er doorgroeimogelijkheden in functie en/of in salaris? Zo ja, dan kan je dat gelijk mooi vast laten leggen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 09:06

Hm, wat ik dan wel grappig vind aan het UWV verhaal is dat er zowel voor- als tegenstanders waren.. Nu hebben de tegenstanders 'gewonnen'.. waarom, omdat die het felst waren :?

Spannend lolleke! Inderdaad, hou in de gaten of je een contract voor bepaalde tijd mag opzeggen :D
Loonschalen, vakantiedagen, extra geld (bonus, 13e maand, winstuitkering etc), vervanging bij afwezigheid (vakantie of ziekte) enzo.

Je kan ze gewoon eerst laten vertellen en dan verder aanvullen met vragen en opmerkingen..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:58

er was hier een bokker die wist iets rondom ijsselstein bij de c1000, wie was dat?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:01

Zoek functie links onderin ;)
Daar ff zoeken en hebt het zo gevonden

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:25

Ohja lekker blond :') gevonden *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:29

20 minuten is natuurlijk niet ver, maar over hoeveel kilometer hebben we het? Als de anderen dichterbij wonen zijn ze daar natuurlijk minder vergoeding aan kwijt, en als jullie evengoed in de functie passen.. tja dan zou ik als bedrijf ook voor de goedkoopste optie kiezen..

maar leuk is anders :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:29

xDramaQueen schreef:
er was hier een bokker die wist iets rondom ijsselstein bij de c1000, wie was dat?

ja ik :+

:P

C1000 Janssens te Vianen :j

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:42

Hoe hebben jullie de werkervaring op jullie CV staan? Het klinkt een beetje dom om dit als 17-jarige te vragen, maar ik moet hem bijwerken ivm een mogelijk nieuw bijbaantje haha :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:48

Google even, dan vind je goede voorbeelden :)

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:53

Dom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb. Toch bedankt!

Janneke_Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:08

Dyphusion schreef:
Hoe hebben jullie de werkervaring op jullie CV staan? Het klinkt een beetje dom om dit als 17-jarige te vragen, maar ik moet hem bijwerken ivm een mogelijk nieuw bijbaantje haha :')

via google kun je zo'n word sjabloon vinden, dat werkt heel gemakkelijk! heb ik zelf ook gedaan

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:29

ja werkervaring staat op CV. een tabelachtig cv wordt vaak wel goed ontvangen omdat het snel goed overduidelijk is. Staan heel veel verschillende voorbeelden op internet.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:41

Ik had vorige week 2 sollicitaties gedaan, bij 1 mocht ik vorige week op gesprek komen (bedrijf waar mijn vriend ook werkt) maar daar werd ik niet aangenomen. Ik was te duur en zowel ik als het bedrijf twijfelden of de baan wel goed bij mij zou passen.

Vandaag werd ik gebeld, maar zat veel storing in de lijn dus het begin van het gesprek was heel warrig. Maar uiteindelijk bleek het iemand te zijn van het andere bedrijf waar ik gesolliciteerd had en daar heb ik donderdag om 20:45 een gesprek!

I_S_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:08

Hallo dames! Ik heb even jullie hulp nodig. Ik heb morgen m'n eerste gesprek bij een hotel.
Maar nu heb ik alles wel goed voorbereid maar vind het heel moeilijk drie zwakke punten over mezelf te vertellen (en ook de goede). Hebben jullie misschien een paar standaard tips hiervoor?

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 22:23

Noem de zwakke punten die op het eerste oog zwakke punten lijken, maar die je toch zo kunt ombuigen dat het ook wel weer een positief punt kan zijn. Dus bijvoorbeeld je bent perfectionistisch, maar dit kan er ook weer toe leiden dat je je werk juist altijd heel precies uitvoert, waardoor het helemaal niet zo negatief lijkt. En noem geen zwakke punten die ertoe kunnen leiden dat je niet geschikt lijkt voor de functie. Dus bijvoorbeeld voor in een hotel: zeg niet dat je bijvoorbeeld chaotisch bent. Kijk anders ook op sites als intermediair en carrieretijger, daar staat een goede uitleg over sollicitatiegesprekken en hoe je dat moet aanpakken. Succes!

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 22:37

Werkzoekende medisch secretaresses omgeving utrecht, pb me even, heb misschien een tip. :)

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 22:49

Het bedrijf waar ik 2x een oriënterend gesprek heb gehad heeft me uitgenodigd voor een arbeidsvoorwaardengesprek! *\o/*

Ziet er dus naar uit dat ik gelukkig de aankomende speeddate met UZB's kan cancellen, want daar keek ik na alle beste ervaringen erg naar uit! :+

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 23:11

gefeliciteerd!!
weer goede berichten:D

in sterke en zwakke punten ben ik ook niet zo goed. maar kan me zelf ook niet zo goed verkopen :+

zo vanaf morgen weer heerlijk 5 dagen druk op het CHIO!!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 08:07

Spannend al die gesprekken!! *\o/*

Inderdaad, zwakke punten ombouwen naar sterke punten (ik kan bijv. moeilijk nee zeggen, daar moet je dan METEEN aan toevoegen dat je wel je grenzen kunt bewaken, maar dat je wel heel dienstverlenend bent ingesteld).. Moeilijk vind ik dat altijd :j
Heb je zelf enig idee wat je zwakke punten zijn?

Overigens, iedere P&O-er stelt dezelfde vragen en een beetje handige sollicitant geeft dezelfde antwoorden, ik vind t zo'n comedy... :n

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 08:40

Westernfreak schreef:
Het bedrijf waar ik 2x een oriënterend gesprek heb gehad heeft me uitgenodigd voor een arbeidsvoorwaardengesprek! *\o/*

Ziet er dus naar uit dat ik gelukkig de aankomende speeddate met UZB's kan cancellen, want daar keek ik na alle beste ervaringen erg naar uit! :+

Fijn, weer iemand met goed nieuws in dit topic! *\o/*

I_S_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 08:55

Cer schreef:
Spannend al die gesprekken!! *\o/*

Inderdaad, zwakke punten ombouwen naar sterke punten (ik kan bijv. moeilijk nee zeggen, daar moet je dan METEEN aan toevoegen dat je wel je grenzen kunt bewaken, maar dat je wel heel dienstverlenend bent ingesteld).. Moeilijk vind ik dat altijd :j
Heb je zelf enig idee wat je zwakke punten zijn?

Overigens, iedere P&O-er stelt dezelfde vragen en een beetje handige sollicitant geeft dezelfde antwoorden, ik vind t zo'n comedy... :n

Dankje :j

Ikzelf had inderdaad ook al perfectionistisch opgeschreven. verder vind ik het heel moeilijk.
sterke punten zijn altijd wel wat makkelijker (flexibel,collegiaal,(klant)vriendelijk) maar zwakke punten blijft altijd een struikelblok.. :=