Examenjaar vwo'ers 2012

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:13

Bedankt voor de tip van dat slaappilletje-achtige iets haha, ik heb voor morgen toch een afspraak staan bij de huisarts, dus dan ga ik meteen even vragen of dat een goede optie is.

Bij ons op school was er vanaf vandaag facultatief, maar ik ben eigenwijs en doe al deze hele week waar ik zin in heb. Ga nu niet meer naar school en ben de afgelopen dagen totaal 6 uurtjes geweest. Bevalt prima.

Die samenvattingstip is wel een goeie, ga die strategie de volgende keer meer even proberen denk ik.

Douce schreef:
Wat is facultatief :+
Ik heb op school 20 vragen Duits gemaakt, had er 14 goed :D

Facultatief is dat je zelf mag weten naar welke lessen je gaat. Dus bijvoorbeeld dat je naar economie gaat omdat je daar moeite mee hebt,maar niet naar engels omdat je dat goed kan. En das netjes!

Ik heb net twee uur aardrijkskunde geleerd, ben nu al door 3 hoofdstukken heen totaal. Ga mijn samenvattingen uittypen die ik ooit gemaakt heb, dus als er interesse in is moeten jullie maar pben!
Nu eerst even pauze. Ik denk dat ik vandaag ook maar een begin ga maken aan biologie.

Oh nog over dat examenfeest/meeting: wordt het nu meer uitgaan of een feest? Want uitgaan in A'dam lijkt me wel gaaf, heb ik nog nooit gedaan. Nijmegen daarentegen.. Kom ik zovaak om te stappen :) Alhoewel centraal gelegen punt natuurlijk het allermakkelijkst is, want nu moeten wij oosterlingen weer heel ver reizen _O-

Succes Cathy, maar nu pas examenstunt? Das laat!

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:18

Ja wij hebben examentrainingen, je moet verplicht 3 dagdelen, ik heb dus twee dagdelen Nederlands gedaan en een dagdeel Duits. Morgen kun je proefexamen doen, maar die doe ik niet.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:24

Ik ga nog maar een examen nederlands oefenen. Hopen dat het dit keer beter gaat O:)

Wat nemen jullie eigenlijk aan eten/drinken mee? :)

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:25

Examenstunt is bij ons altijd de laatste lesdag, en normaal ligt die al voor de meivakantie, maar onze school heeft bedacht dat die ivm de 1040-norm nu de laatste lesdag voor onze examens is :P
Stomme rotschool haha! Ben ik ff blij als ik hier 4 juli m'n diploma op mag halen!

Auf wiederschnitzel, ik ben naar school! :evaw:

@paisano: Bakje met komkommertjes :9 en boterhammen in een broodtrommeltje, zakjes maken teveel geluid, dan durf ik hem niet open te maken omdat ik bang ben om andere te storen. En drinken gewoon 0,5 liter flesje water.

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:28

Paisano schreef:
Wat nemen jullie eigenlijk aan eten/drinken mee? :)

Kauwgom, dexto en echt eten, ik weet niet.. Ik kan beter niet eten tijdens examens, dan ben ik alleen maar afgeleid. Misschien voor als mijn maag begint te rommelen een broodje ofzo dat niet kraakt met eten. Aan drinken twijfel ik nog tussen AA en water..

edit: oeh komkommer, goed idee!

Nienkex

Re: Examenjaar vwo'ers 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:36

Komkommer vind ik ook een goed idee! Lekker fris, en het kraakt niet.
Pakjes drinken en verpakkingen van koekjes (zoals die van sultana enzo) maken geluid, dat is irritant. Ik neem gewoon een flesje water mee, en ga niet te veel drinken, want dan moet je plassen :')

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:40

Komkommertjes, goed idee zeg! :D

Ik krijg áltijd honger op dat soort momenten, dus ik ga wel wat eten meenemen. Weet alleen nog niet wat :P Brood is het makkelijkst, maar niet het lekkerst. En als je zo zit te zwoegen mag je jezelf wel verwennen toch.. O:) En inderdaad een flesje water, pakjes zijn onhandig.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:38

Ik had tijdens proefexamen bij ons op school komkommer mee, was wel heel erg lekker! (had daarvoor zo'n pakje met stroopwafels mee maar die wilde ik openmaken en dat kraakte heel hard iedereen naar mij kijken dus dat doe ik niet meer)
Maar had wel het gevoel dat het veel geluid maakte als ik aan het kauwen was, maar dat kan ook aan mij liggen...
Ik neem sowieso geen brood mee want heb al mijn examens 's middags en dan heb ik geen zin meer in brood :P
En flesje zit ik nog te twijfelen tussen water en ranja, ligt denk ik aan het weer.

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:08

Ik neem lekker red bull mee hoor, dat vind ik echt zo lekker en goed voor je concentratievermogen. Verder gewoon eierkoeken ofzo qua eten.

Ik heb nu 2 nederlands examens gemaakt, eerste keer een 4,9 vooral door tekstverklaren. Dat 3x geoefend en weer 'n heel examen gemaakt; 7,3! Dus dat gaat goedkomen.

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:58

Pff net wat opdrachten uit de biologie examenbundel gemaakt, ik haaat erfelijkheid. Hoe moet ik nou weten wanneer je gekoppeld of ongekoppeld moet :o En ik snap na een paar keer vragen aan mn biologiedocent nog steeds X- chromosomaal niet. Ja, alleen dat het met de man te maken heeft, dat die dan een XY heeft dus maar 1 allel ervoor. Maar ik weet nooit hoe ik daar met kruisingsschema's of stambomen rekening mee kan houden :+

irisssssje schreef:
Ik neem lekker red bull mee hoor, dat vind ik echt zo lekker en goed voor je concentratievermogen. Verder gewoon eierkoeken ofzo qua eten.

Dan zou ik wel aan het begin al het blikje openmaken :j

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:19

xMarloess schreef:
Pff net wat opdrachten uit de biologie examenbundel gemaakt, ik haaat erfelijkheid. Hoe moet ik nou weten wanneer je gekoppeld of ongekoppeld moet :o En ik snap na een paar keer vragen aan mn biologiedocent nog steeds X- chromosomaal niet. Ja, alleen dat het met de man te maken heeft, dat die dan een XY heeft dus maar 1 allel ervoor. Maar ik weet nooit hoe ik daar met kruisingsschema's of stambomen rekening mee kan houden :+

irisssssje schreef:

Dan zou ik wel aan het begin al het blikje openmaken :j

Ja je neemt wel ook echt stinkende dingen mee haha, hoef gelukkig niet naast jou te zitten :p

xCarien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:43

Hmm vandaag nog steeds niks gedaan.. zo maar even boven opsluiten om oefen-examentje van nederlands te maken..

iemand nog tips om nederlands te "leren"?

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:50

Ik denk dat het wel handig is voor nederlands om verbanden en signaalwoorden te kennen.

Ik heb vandaag nederlands en wiskunde examen gemaakt en ik heb voor beide een 7,0 :)

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 18:02

Mijn leraar zegt dat je voor Nederlands eigenlijk alleen dingen kunt leren als wat voor soort argumenten er zijn, manieren om een tekst mee te beginnen (dus is de inleiding een anekdote, etc.), signaalwoorden en dat soort dingen. Ik weet niet of je een boek hebt voor Nederlands, maar ik heb een boek waar al dat soort theorie in staat. Verder vooral veel examens oefenen. Vooral voor het samenvatten moet je gewoon weten hoe dat in elkaar steekt en dan lukt het wel.

Gracezellaa schreef:
Ik denk dat het wel handig is voor nederlands om verbanden en signaalwoorden te kennen.

Ik heb vandaag nederlands en wiskunde examen gemaakt en ik heb voor beide een 7,0 :)

Mooie cijfers. :D

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 18:29

Nee, wij konden niet kiezen. Maar dat is ook wel logisch, we zijn namelijk een school met +-600 leerlingen. Als je vmbo doet ga je na je examen naar Praag, doe je havo of vwo dan ga je in de elfde (5e) klas naar Parijs, voor drie dagen en in de twaalfde (6e) klas naar Rome, een week. Havo en vwo duren bij ons inderdaad (nu nog) zes jaar, omdat we ivo-havo hebben, dus verplicht met vmbo-traject. Dit is omdat anders niet alle vrijeschoolstof erin kon ---blablabla :P

Als ik het goed heb begrepen is Amsterdam echt uitgaan (leuk, ik ben nog nooit (in Amsterdam) uit geweest! - ik ga hoe dan ook niet vaak uit). Bij mij zou het op de wei zijn, we zouden dan bbq'en of iets dergelijks, dat is bij ons prima te doen (doen we vaker) en slapen in tentjes enzo. Stroom wordt daarheen gelegd, dus muziek kan ook aanwezig zijn. Dus meer kletsen/eten/drinken/feest dan uitgaan, daarvoor wonen wij echt te ver van de stad ;) Woont er trouwens überhaupt wel iemand in het topic ergens in het midden des lands??

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 18:31

@Douce, dat je vind dat Red Bull stinkt oke, maar ik heb echt nog nooit stinkende eierkoeken gehad haha.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 18:33

Ik woon in Midden West Brabant. Ook niet centraal. Bovendien past hier net een konijnenhok in de tuin haha.
Wij zijn ook een school met 600 leerlingen. 3 keuzes, Barcelona Praag of Parijs. Parijs ben ik in de derde ook een dag geweest.

Hier heeft niemand kunstgeschiedenis toch? Het is echt rot..

Met de stinkende eierkoeken bedoel ik de geur van ammoniak als je ze uit het zakje haalt, niet goed verwoord. Eierkoeken zelf stinken hier (meestal) niet nee.

xCarien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 19:05

Ik heb wel kunsttheorie hahaha :') dus denk dat dat hetzelfde vak moet zijn

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 19:20

Kunst examen is ook al volgende week toch?
Succes, ben toch wel blij dat ik ipv daarvan gewoon economie heb :')

Ik zit op een school met 1600 leerlingen ofzo? Maar toen ik halverwege de 1e zat is er een junior gebouw bijgekomen 300 meter verderop, en toen werden we verhuisd daarnaartoe. Als je in de 3e zit kom je weer naar het hoofdgebouw, tweetalig vanaf de 1e in hoofdgebouw. Nu zitten er volgens mij ongeveer 1200 leerlingen in het hoofdgebouw :) Wij hebben in de 3e een reis naar Rome gehad (omdat we vwo+ waren). In de 4e zijn we met duits naar Berlijn geweest, we mochten niet kiezen.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 19:26

Ik heb ook nog eens economie. Goede keuze wel, aan kunstgeschiedenis heb je niets, maar ik moest nog een vak kiezen. Het is ook dinsdag al, heb al 40% van m'n examens in de eerste twee dagen.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 19:35

xShanty schreef:
Ik kom ook weer even hier kijken.

Voor de mensen met Filosofie:

Ik heb evt samenvatting + oefenvragen van mijn docent digitaal.
Als er iemand is die het wilt hebben hoor ik het wel!

Ja, ik!! Ik pb m'n email wel even, zou heel fijn zijn als je me ze kan sturen.

Amsterdam hoeft niet perse uitgaan te zijn, meer waar we zin in hebben. Sowieso als ik uitga ga ik meestal niet eerder dan half 12 die kant op, dus er zit nog flink wat avond voor :P Maar ergens in het midden van het land zou inderdaad wel het handigst zijn. Al vind ik even reizen ook niet erg. Maar jongens, eerst onze examens nog even halen!!

Ik heb vandaag m'n allerallerallerlaatste les gehad. Het was bij ons de hele week facultatief, maar ik ben alleen vandaag een paar uurtjes geweest, ga morgen ook niet meer. Ik begin nu toch echt wel zenuwachtig te worden... Waarom moet M&O nou ook al dinsdag zijn? Doe die lekker twee weken later, kon ik me nu focussen op wiskunde... (Ik heb wiskunde B, dus ook woensdag al)

Ik neem broodjes en sultanna's mee in een broodtrommeltje (sultanna's van te voren uitgepakt, anders kraakt het :P) en een flesje limonade. Oeh, komkommer is ook wel een god idee! Of tomaatjes :)

Jongens, wil iemand me nog even een schop onder m'n kont geven? Heb vandaag weer veels te lang pauze gehouden :o

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 19:40

Schop. Ik heb Twitter en Facebook van mijn mobiel verwijderd, nou ja van m'n achtergrond. Het helpt wel.

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 20:04

I loooove komkommertjes! <3

Redbull is niet goed voor mijn concentratie, dan gaan m'n gedachten echt alle kanten op, behalve de kant van het vraagstuk. Eierkoeken vind ik ook een goed idee, zijn lekker en voedzaam!

Tomaatjes splatchen altijd uit elkaar bij mij, zit straks m'n hele CE onder en wordt ie ongeldig verklaard omdat ze denken dat ik spiekbriefjes uit m'n tomaatjes heb gehaald :+

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:32

Hmm eierkoeken zijn ook wel lekker inderdaad!!
En k neem sowieso groenten mee weet nog niet komkommer/tomaat/paprika :P

Pff, gister examen NL geoefend en gevoel dat het best wel goed ging had ik een 5,9 vandaag examen geoefend en gevoel dat het niet zo goed ging had ik een 7,4....
Njah we zullen het maandag wel zien...
Gaan jullie trouwens na een examen op internet kijken of je veel goed had of niet? Ik ga dat denk ik niet doen en als het geweest is ook gewoon lekker laten voor wat het is :)

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:37

:wave:

Hier gaat het leren op zich wel.. Zie nu eerst vooral tegen Kunst op :(
mar_fay schreef:
Vandaag heb ik nog een dagje les, mijn ALLERLAATSTE les! :):)
Kua, we gaan, gevraagd vanuit de klas, de vraagstellingen behandelen. Wat voor vragen, wat voor antwoorden, wat zoeken ze, waar haal je punten op e.d.
Ik maak denk ik sowieso aantekeningen, vindt iemand het fijn als ik die even snel op de computer overneem en opstuur, dan zeg het maar :)

Zou je die naar mij willen opsturen? Kunst is een van mijn mindere vakken..

Gister een oefen examen Wiskunde (A) gemaakt, en dat ging goed! Had een 8 :) Dus daar heb ik wel vertrouwen in.
Vandaag Duits examen, had 6.8 terwijl ik vond dat ik best veel goed had! Dus stiekem nog niet heel blij mee.
Begint nu wel dichtbij te komen zeg! Spanneendd :):)