't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Evenstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:43

Ffortuna schreef:
In vertalingen is er op freelance basis best veel hoor! Je moet alleen de kans krijgen je te bewijzen en dat doe je vaak door te beginnen met gratis vertalingen.

Tips? 8-) (websites o.i.d.)

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:49

PercyLeen schreef:
Als jij kan aantonen dat je commercieel bent..want zeker nu de markt zo beroerd is, is dat echt de hoofdtaak van een intercedent. (koude) acquisitie.

Ja maar als je geen kennis hebt van hoe het arbeidsmarkt in elkaar steekt kom je ook niet ver ;). Al is commercieel zijn idd wel het allerbelangrijkste! Maar ook over kennis van het uitzendwezen is niet geheel onbelangrijk.

SpikkelFire

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:50

Hoow, krijg net voor het eerst een woning aangeboden.. mja, dat gaat zo lastig zonder inkomen! :\

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:05

Balen spikkelfire!

Naja heb tijdens mijn opleiding ook wel het één en ander over arbeidsmarkt gehad (vraag me niet waarom) en heb maatschappijleer 1,2,3 gehad op de havo. Ook heel wat arbeidsmarkt.

Goed nog 1 brief te schrijven voor vandaag en dan maar zien wat ik ga doen de rest van het weekend.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:28

Ik heb letterlijk een baaldag vandaag! Gatverdamme zeg. Gister een toelatingsgesprek gehad op een nieuwe opleiding maar ben blijkbaar te slim en te oud om aangenomen te worden. Van mijn sollicitaties van vorige week ook nog niks binnen dus begin te vermoeden dat ik niet ben aangenomen. Zit gewoon nu in een dip op het moment en er is ook nog geen werk voor mij via het uitzendbureau.

En ik wil die opleiding zo graag doen he, maar kan geen volwassen opleiding vinden in de richting reisbureau medewerker...

Wie heeft er voor mij een grote steen zodat ik er onder kan kruipen?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:32

Purny, is een thuisstudie/zelfstudie geen optie? Toerisme?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:57

Ik zit ook nog met het punt dat ik nu geen stage meer heb, dus een jaar langer bezig ben aan mijn huidige opleiding. Ik zoek me rot om een baan te vinden zodat ik nu maar een beetje extra centjes heb en dus geld weg kan leggen voor een thuisstudie van de NTI. Maar nergens zijn ook BBL plekken te vinden in de reisbranche.

Zie het gewoon ff niet meer zitten nu.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:10

D-reizen zijn reisbureau's waar je kunt werken zonder een reisdiploma :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:46

Thnx, maar helaas heb ik geen 2 jaar werkervaring in de branche :(

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:53

Astaloca schreef:
D-reizen zijn reisbureau's waar je kunt werken zonder een reisdiploma :)

Over het algemeen leggen ze tegenwoordig wel de eis van een SEPR diploma neer, vanwege de arbeidsmarkt op dit moment. (Ik kwam er met HBO toerisme namelijk ook niet tussen)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 16:16

Dat heb ik vaker gezien, wat is SEPR?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 16:18

Ik kom me ook melden.. ik ben momenteel ook weer hard op zoek, door ziekte een poos niet aan het werk.. nu wil ik, voor als ik beter ben, wel weer wat werk hebben natuurlijk. Liefst fulltime, want dat deed ik hiervoor ook.. veel bedrijven reageren alleen niet eens.. zelfs niet na een reminder := En in de eerste brief vermeld ik nog niet dat ik ziek ben. Dat kan altijd bij verdere gesprekken.

En in mijn vakgebied zijn ze wat langzaam af en toe.. reageer je op een vacature.. is hij al een maand ingevuld maar staat nog wel online :=

Gisteren weer wat verstuurd, en eergister mezelf ingeschreven bij het uitzendbureau. Je weet maar nooit..

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 18:04

En ik heb vandaag per post een afwijzing gekregen voor de functie van office manager. Het bureau had mij benaderd via MP maar de functie was zwaarder dan ze voor hadden gedaan. Eerlijk gezegd twijfelde ik toch al of het mijn ding zou zijn...

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 18:15

Paula1990 schreef:
PercyLeen schreef:
Als jij kan aantonen dat je commercieel bent..want zeker nu de markt zo beroerd is, is dat echt de hoofdtaak van een intercedent. (koude) acquisitie.

Ja maar als je geen kennis hebt van hoe het arbeidsmarkt in elkaar steekt kom je ook niet ver ;). Al is commercieel zijn idd wel het allerbelangrijkste! Maar ook over kennis van het uitzendwezen is niet geheel onbelangrijk.

Je leert de markt alleen kennen als je durft te bellen en koud durft te bezoeken. Iemand die begint kent de markt niet vanuit de boeken ;) Ik ga de overstap maken naar de concurrent, naar een andere stad dus ik zal daar ook 'koud' binnen komen. En uiteraard is de kennis van de uitzendbranche belangrijk maar ook dat leer je niet tijdens je opleiding p&o. Dit leer je intern.

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 18:21

@Percyleen, dit is niet waar. Ik heb zowel de theorie van de arbeidsmarkt (actuele!)- als de kennis van de uitzendbrache tijdens mijn HBO opleiding P&A geleerd! Dit kon ik dus makkelijk in de praktijk toepassen. Ze vragen in onze regio ook echt alleen mensen die dit geleerd hebben. Commercieel worden/zijn kan je alleen leren door (koud) te acquireren en dit kan je dus niet in de theorie leren :)

Edit: maar kan goed zijn dat ze bij jouw regio geen afgestudeerde P&A'er of iets dergelijks zoeken hoor voor de functie van Intercedent.. Dan is het namelijk anders en leren ze het intern idd. Dit zie je veel als er veel vraag naar intercedenten is en weinig aanbod :). Hier willen ze zoals ik zei alleen een afgestuurde HBO'er hebben.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 18:51

Jeej op de valreep voor het eind van de week werd ik nog gebeld door Randstad dat ze mn CV en brief doorgestuurd hadden voor een ontzettend leuke functie, die ik graag wil. *\o/* Hoop dat er iets uitkomt!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 18:54

Hoop het ook voor je! :D Ik hoop dat hier in de buurt binnenkort iets leuks vrij komt :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 18:57

Ik duim voor je Mies! *\o/*

In mijn vakgebied zoeken ze allemaal mensen met minimaal 5 jaar bureauervaring, seniors.. ik heb 3,5 jaar bureauervaring en werk op mediorniveau.. dan regent het afwijzingen :\

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 19:09

Ik ga maandag maar weer naar een ander uitzendbureau toe. Maar ik heb nu ongeveer 15 weken ervaring met basiszorg. Wat moet ik doen als het uzb wil dat ik weer op eigen kosten meeloop? Accepteren of weigeren?

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 19:58

Tnx allemaal! We houden hoop :))

En welkom nog hier Jans! Hoop dat je snel iets vindt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 20:16

Succes Spikkelfire! Zou wel mooi zijn als het wat wordt.

Jans: Dat afwijzingen regenen: Dat ken ik ergens van. Helaas! Heb mijzelf voorgehouden dat de gemiddelde werkloosheidsduur 6 maanden is en ik nog geen 3 maanden aan het solliciteren ben... -O-

Ik moet zeggen dat ik best productief bezig ben vandaag. 4 brieven geschreven, contact gehad met de gemeente over hoe nu verder (zelf gebeld omdat ik even overal de balen van in heb, heb liever dat ik dan zelf aangeef hoe en wat dan dat zij mij achter de kont aan ga zitten. Kreeg bij het eerste gemeente gesprek ook te horen dat als er wat is, als ik ergens mee zit ik dat gewoon aan moet/mag geven). Daarna lekker aan de studie gezeten en drie lessen gemaakt. Ga nu nog even verder en hoop dit weekend de studie af te kunnen ronden en mijn getuigschrift aan te kunnen vragen.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 20:41

Haha Winged, wij zitten echt een beetje in hetzelfde schuitje. Ik ben alleen iets korter aan het solliciteren. Maar ik reken ook sowieso op 6 maanden :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 20:48

Ik ben gisteren en vandaag tijdens werk gebeld door onbekend nummer, zou dit de post NL kunnen zijn? heel frustrerend want ik kan natuurlijk niet terug bellen...

Jans, jammer dat je je weer komt melden ;(

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 21:08

Lifaya: Post belt wel met een onbekend nummer dus het zou kunnen. Maar dan proberen ze het nog wel een keer!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 21:20

Altijd jammer dat ze dan geen voicemail inspreken, weet je direct hoe en wat. Naja, in ieder geval iets meer.

Spikkelfire: Sterker nog, ik ben na mijn studie ook aan het backpacken geweest. 2 maanden van Portugal naar Griekenland gereisd per trein :+: