't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:54

JoT: Ik zoek nog naar directie secretaresse, PA, management assistente maar ook 'gewone' secretaresse. Niet zozeer administratief (ben erg slecht met cijfers). Regio Den Haag / Leiden / Zoetermeer..

Heb je de websites Sqout en Vitae al bekeken? Die hebben er best wat op staan (veel nep, maar toch)
Als ik wat tegenkom, stuur ik je zeker een linkje :j

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:00

Proberen jullie, als jullie toch met het OV reizen, schiedam wel eens? Halte na Delft.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:03

Ik zit in de iets hogere salariscategorie LynnDenise... Dat is bij mij een beetje het probleem. Ik wil wel iets zakken, maar ook weer niet teveel. En ik zit qua ervaring er een beetje tussenin. Net niet de ervaring voor de management assistent of office manager functies, maar ook weer teveel voor de 'reguliere' secretaressefuncties. Daar nemen ze vaak liever een junior voor aan, lekker goedkoop.

Cer: Wij zitten dus gezellig in hetzelfde vijvertje te vissen... Sqout zit ik al op, Vitae heb ik contact mee gehad en morgen heb ik daar een herintakegesprek mee. Ik ben afgelopen vrijdag bij Quality Select geweest, was een prettig gesprek. Ik denk maar, hoe meer mensen er mee zoeken, hoe beter. En zeker als je toch geen vrij hoeft te nemen voor dit soort intakegesprekken, waarom niet. Ik zal ook voor jou rondkijken, de zwaardere functies liggen jou wellicht wat beter als mij.

LynnDenise, Schiedam sla ik inderdaad over, te ver. Maar een halte na Delft? Dat valt wellicht nog wel te doen. Met wat voor soort vervoer, trein, tram, bus?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:05

Met de stoptrein zit schiedam tussen delft zuid en rotterdam centraal in ;)

Vandaar dat ik ook wel eens baantjes in Den haag heb aangepakt, ik woon op 15min met de metro van schiedam.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:08

Ik heb bijv. een hele leuke functie gezien bij een bedrijf in het Forepark, mij wilde ze niet hebben (want te zwaar). De volgende keer stuur ik zoiets door :j

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:26

Oef dames jullie zijn goed bezig.
Ben benieuwd JoT of je gesprekken van vorige week je iets opleveren.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:27

hier nog steeds geen werk gevonden helaas, wel gesolliciteerd bij de vacature die ik echt heel graag wil
medewerkster crematorium voor dieren :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:29

Haha dat is geen standaard baan iig!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:30

Nee zeker niet, ik heb zoveel dieren al moeten laten gaan (krijg je he als je alle dieren nog een goed leven wil geven) en vind het zo'n waardige baan ik hoop echt dat ze me uitnodigen

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:31

Nou, ik ben momenteel echt helemaal inspiratieloos vwb het schrijven van sollicitatiebrieven.. :n
Ik weet ook af en toe echt niet meer hoe ik me moet verkopen.. * zucht *

Bijzonder Seven, ben benieuwd joh!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:32

Lastig is dat he Cer ik heb dat ook gelukkig heb ik dan een familie lid die heel handig is met brieven dus als ik weer iets schrijf stuur ik deze aan haar door en ze kijkt ze na en verbeterd waar evt nodig is :j

Hoewel ik deze brief geheel zelf heb geschreven heb mn hart en ziel dr in gezet

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:41

Cer, gooi je brief voor de gein eens op het forum van carrieretijger.nl. Wie weet krijg je daar nog goede opmerkingen uit. Een frisse blik op je brief kan soms helemaal geen kwaad. Ik herken het wel hoor, op een gegeven moment is het zo moeilijk om alweer een motivatie voor een bedrijf op papier te krijgen en begin je je af te vragen of je jezelf wel goed omschrijft. Dan moet je echt waken dat je geen 'standaard' brieven gaat schrijven.

Wat een mooie functie Seven, heel veel succes daarmee!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:50

Mijn brieven lijken altijd op elkaar, ook niet echt goed.

Goed van je Seven! Lijkt me een mooie maar toch moeilijke baan, ga voor je duimen!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:52

Bedankt :D
Het is inderdaad een moeilijken en emotionele baan maar ik wil graag wat betekenen in dit leven en wat is er mooier dan een waardig afscheid van een beliefd dier :j

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:03

Ik ben even benieuwd wat jullie zouden doen.. mijn schoonzusje is opzoek naar werk als verpleegkundige in een ziekenhuis. En dan hier in de buurt. Goed CV alleen geen werkervaring. Mocht ze langskomen, maar is naar mijn wete niet bepaald netjes gehandeld en ook niet vriendelijk. Ik wil graag eigenlijk een brief sturen naar het ziekenhuis en dan naar de directie, of zou ik dit moeten laten leven?

Ze heeft hier zelf al bij neergelegd overigens, maar die vrouw is bij elke functie, als verpleegkundige bij elke afdeling..

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:20

Astaloca schreef:
Ik ben even benieuwd wat jullie zouden doen.. mijn schoonzusje is opzoek naar werk als verpleegkundige in een ziekenhuis. En dan hier in de buurt. Goed CV alleen geen werkervaring. Mocht ze langskomen, maar is naar mijn wete niet bepaald netjes gehandeld en ook niet vriendelijk. Ik wil graag eigenlijk een brief sturen naar het ziekenhuis en dan naar de directie, of zou ik dit moeten laten leven?

Ze heeft hier zelf al bij neergelegd overigens, maar die vrouw is bij elke functie, als verpleegkundige bij elke afdeling..

Klachtenfunctionaris benaderen? Even horen wat die voor advies geeft. Of naar de afdeling P&O bellen waarom ze sollicitaties zo vreemd reageren. Ik heb 11 jaar in een ziekenhuis gewerkt maar ben niet echt te spreken over de manier waarop ze met het personeel om gaan :n

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:58

Klink als een superbaan Seven!

Heb over 2 weken een intakegesprek met weer een callcenter- en capaciteitentest.
Alleen dit maal bij een ander uitzendbureau, voor een andere functie.
Ze stuurden wat oefenopgaven etc mee van deze testen. Maar het lijkt identiek op die van de andere test.

Verder net een gemiste oproep van een uitzendbureau die m'n CV op nationalevacaturebank hadden gezien.

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 16:08

Ja ik had gisteren ook weer een telefoontje en mailtje.
Voor twee erg leuke functie. Ik ben benieuwd.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 16:10

@ Astaloca, ik zou het wel beetje raar vinden als jij dan een brief gaat sturen, maar ik weet niet hoe het precies is gegaan. Ik denk ook dat je daar voor bij de klachtenfunctionaris moet zijn :) succes ermee

Heb net gebeld om als flexmedewerker in de gehandicaptenzorg te werken.. krijg dan behoorlijk pittige doelgroep en natuurlijk geen garantie op werk.. beetje jammer weer, maar ja

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 16:26

Cer schreef:
En ik zag een leuke functie bij mijn gemeente.. maar ja, 32 uur :\
Ik denk er nog even over na

Fulltime functie bij de gemeente (ambtenaar) is 36 uur, dus zo slecht is dat nog niet :)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 16:27

Heb net gesolliciteerd als receptioniste bij een autobedrijf. Nu heb ik nog niet veel verstand van auto's, maar wel van mensen. Ben benieuwd.

Edit, even uitspraak veranderd ivm mogelijke meelezers ;)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 16:29

En vrijdag een assesment voor de SNS bank (callcenter).

xoxsannexox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:13

Ik ben vandaag gebeld n.a.v. mijn sollicitatiebrief. Is een functie voor 50 uur in 4 dagen!! Dat zijn flinke werkdagen.. De andere 3 dagen ben je wel vrij..
Moet waarschijnlijk nog een keer op gesprek komen..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:29

Jeetje, dat is een flink aantal uren op een dag zeg!! Zou ik niet trekken denk ik...

xoxsannexox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:43

Ja, ik vind het ook wel lastig, want het is wel een erg leuke vacature! Denk alleen wel dat je de andere 3 dagen flink moet bijkomen..