Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 08:17

HorseRunner schreef:
Leedebee schreef:

Om de pijn wat te verzachten: Ook al krijg je er geen btw van terug.. de zakelijke kosten (dus ook deze factuur) zorgen er voor dat je winst naar beneden gaat, waardoor je minder inkomstenbelasting hoeft te betalen.

Ok, je zal er niet veel rijker van worden, maar toch... ;)

Tja daar heb je gelijk in. Maar had dit jaar toch een aanslag van 1200 euro. Erg motiverend om rijk te worden. :-)

Dan moet je het maar zo zien: Hoe meer je moet betalen hoe "beter" het gaat :P

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 09:07

Al die avonden weg zoals 2x cursus avond en gisteren naar Anky zorgt wel dat ik erg achter loop. Dus veel te doen vandaag; oa de jongste bezighouden. Die is vrijdags vrij van school. Iedereen veel werk plezier.
Hier de beloofde foto van Anky en ondergetekende, Elke en Wouke. Was zeker de moeite waard om daar van alles te zien en ook op de foto te gaan met Salinero. (die heb ik alleen nog niet gekregen.)

Afbeelding

11AFotograaf

Re: Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 09:34

Wow, Joyce, wat fijn dat je nu een betere leverancier hebt gevonden! Nu maar hopen dat ie ook goed levert!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:21

Citaat:
Tja daar heb je gelijk in. Maar had dit jaar toch een aanslag van 1200 euro. Erg motiverend om rijk te worden. :-)

Citaat:
Dan moet je het maar zo zien: Hoe meer je moet betalen hoe "beter" het gaat :P

Nou dat is ook relatief....toen ik nog mijn gewone baan ernaast deed kreeg ik elk jaar een aanslag inkomstenbelasting van 10.000 euro !! Had ik net een buffertje van 12.000 ofzo en dan was het weer weg , net zoals met de OZB , altijd weer het buffertje weg en weer met het krediet van de bank inkopen , zucht.

Nu ben ik bijna een jaar geleden gestopt met m'n normale werk en is de aanslag ineens rond de 1000-1500 euro geworden !

Mijn normale baan ging dus bijna allemaal naar de BD.... -O-

Joyce , dat is beter zeg !!

Zie je wel , soms geeft een dipje juist weer een beter perspectief uiteindelijk :)

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:31

Pmarena, ja dat is het grootste probleem die baan ernaast. Maar ik durf het risico nog niet te nemen om te stoppen.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 12:10

Waar ligt dat dan aan dat het zo ongunstig is om er een baan naast te hebben?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 12:11

Dan kom je vaak niet aan die 1225 uur per jaar, dan heb je geen voordelen van de ondernemersaftrek. Scheelt HEEL veel belasting betalen!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 12:14

Het fijne weet ik er niet van , bij ons schijnt het er ook iets mee te maken te hebben dat ik nu een (fiscale) partner heb waardoor ik er beter niet , dan wel naast kan werken. Ik verdiende netto iets van 1000 euro per maand , dus totaal zo'n 12.000 euro , waarvan dan in de actuele situatie blijkbaar 9.000 naar de BD zou gaan :P

Maargoed zoals gezegd : ik weet het niet precies waar het hem in zit / zat , en dat zal voor iedereen wel weer verschillend zijn.

Ik had overigens wel gewoon de ondernemersaftrek hoor , ik kwam makkelijk aan die uren naast mijn normale baan.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 12:22

Van de 12.000 euro 10.000 euro naar de BD moeten brengen :oo :wow: :oo :wow: . Dat is echt niet normaal!

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 12:25

Jullie maken me aan het schrikken :oo Hoe kan dat dan? Je inkomen vanuit loondienst is toch al belast door je werkgever?

En ik maak geen gebruik van de ondernemersaftrek, kom echt niet aan die uren :n

Tjee... ik schrik hier wel even van...

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 12:32

Ik weet ook niet precies hoe het zit. Het enige wat ik weet: des te meer je verdient des te meer moet je afdragen aan de BD.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 13:10

Via je loon betaal je al inkomstenbelasting (d.m.v. loonheffingen), dus daar wordt neem ik aan ook wel rekening mee gehouden in de aangifte inkomstenbelasting? Ik vraag me af of dat dan wel klopt pmarena?

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 13:15

HorseRunner schreef:
Het enige wat ik weet: des te meer je verdient des te meer moet je afdragen aan de BD.

Klopt, maar dat geldt zowel voor loondienst als zelfstandig ondernemerschap.
Ik zou best in het hoogste belastingtarief willen vallen. :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 13:31

Ik zeg al : ik weet het fijne er niet van , maar ik heb jarenlang een aanslag rond de 10.000 euro gekregen toen ik nog in loondienst was , en nu ik niet meer in loondienst ben + een fiscale partner heb met een samen gekocht huis , is 'ie ineens nog maar rond de 1500 euro.

Het zal heus niet zo simpel zijn dat je altijd de Sjaak bent als je nog een baan ernaast hebt , maar in mijn (ons) geval heeft het dus weinig zin als ik er naast nog iets anders ga doen....

Maar in een net andere situatie zal het alweer heel anders zijn , is echt iets dat ieder voor zich uit moet zoeken :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 20:02

Jeeeeeeeej! Ik ben net met Rut langs haar winkel gegaan en ik heb mijn geld terug gekregen! De ene helft cash en de andere helft heeft ze overgemaakt, heb daar het bewijs van gekregen (en als ze er toch iets mee uitgehaald heeft sta ik volgende week weer op de stoep).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 20:05

Stoer !! +:)+

Zonder te dreigen met een knuppel verder ? :P

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 20:30

joyce2 schreef:
Jeeeeeeeej! Ik ben net met Rut langs haar winkel gegaan en ik heb mijn geld terug gekregen! De ene helft cash en de andere helft heeft ze overgemaakt, heb daar het bewijs van gekregen (en als ze er toch iets mee uitgehaald heeft sta ik volgende week weer op de stoep).

Super dat dat gelukt is! +:)+

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 20:39

Wat goed Joyce! *\o/*

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 20:50

Fantastisch Joyce!!!!!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 20:53

Vind het knap als mensen in deze tijd voor zichzelf beginnen.
Dus bij deze petje af!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 20:57

Hahaha ja zonder knuppel, maar wel met stoere brede vriend erbij :D Ik zal even het verhaal hier neerzetten wat ik net via PB heb verstuurd ;)

Ik kwam binnen en zei dat ik mijn geld op kwam halen, omdat ze niet reageerde op mijn emails en ik mijn spullen ook nog niet binnen had gekregen. Ze begon met smoesjes, maar dat drukte ik gelijk de kop in, door te zeggen dat ik ook al onder een valse naam met haar had gemaild en dat ze toen wel gelijk antwoord gaf. Dat ik ook al contact had gehad met de leverancier, dus dat ik wist dat de spullen niet geleverd zouden worden, dus dat ik gewoon mijn geld terug wou.

Daarna kon ik het niet laten om ook nog even in te wrijven dat ik het heel jammer vond dat het op deze manier moest, dat negeren niets oplost en dat ze echt contact op moest gaan nemen met de leverancier en gedupeerden, omdat die er gewoon met haar uit wil komen. Want ja, als je iedereen negeert, kunnen mensen ook niet over een oplossing praten! Nou, toen stond ze zich geloof ik wel te schamen. Word je even de les gelezen door een snotneus van 25, terwijl je man en kinderen buiten op je staan te wachten, hahaha.

Ze heeft zich ook niet eens verontschuldigd of iets in die strekking, alles ging heel zwijgzaam! Ik ben in elk geval heel erg blij, lekker mijn zuurverdiende centjes weer terug! Tnxx allemaal voor de mentale support van afgelopen tijd :D
Laatst bijgewerkt door joyce2 op 21-10-11 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 21:00

Joyce, namens Peter en mij gefeliciteerd. We hebben met je mee geleefd. Dit opent weer perspectieven voor je. Nu kun je weer verder. Helemaal te gek!! Nu nog zorgen dat je de bestelde spullen snel bij een ander kunt bestellen en alsnog je klanten tevreden kunt stellen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 21:02

De nieuwe bestelling is al de deur uit, als het meezit heb ik die binnen 2 weken in huis! En ik ga noooooooooooit meer aanbetalen, hahaha.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 21:15

Jeetje , wat een verhaal joh ! Waar komt die superstoere Joyce ineens vandaan na dat halfzachte afwacht-begin :P

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 21:29

Ik denk dat je het heel verstandig aangepakt hebt, Joyce. Super opgelost. En een goede les geleerd, dit zal je niet meer overkomen :)
Heb ook erg met je meegeleefd, ik weet hoe het je opvreet en hoe het je hele dag (en nacht) kan beïnvloeden.

Nu weer lekker je energie in nieuwe klanten steken :D