In het eerste jaar in Groningen Semester 1a: historische pedagogiek, theoretische pedagogiek, statistiek 1 + practicum Semester 1b: filosofie, sociologie, psychologie, referaat (schrijven paper) Semester 2a: onderwijskunde, pedagogiek, statistiek 2 + practicum, practicum pedagogiek en onderwijskunde Semester 2b: orthopedagogiek, methodologie, interviewpracticum
In het tweede jaar Semester 1a: methoden en technieken 1: grondslagen, methoden en technieken 2, ontwikkelingspsychologie, gesprekspracticum Semester 1b: testtheorie, ethische en juridische kwesties, interculturele pedagogiek, onderzoekspracticum.
En vanaf semester 2a kies je voor een richting: orthopedagogiek of algemene pedagogiek/ onderwijskunde!
Valt mee hoor, Phylos! Voor M&T1 krijgen jullie een hele leuke docent. Voor gesprekspracticum zorgen dat je geen Roggen krijgt, want dan wordt het een laaaaange week
San, het gesprekspracticum gaat dat weer op inschrijving? De roosters staan er namelijk al op voor volgend jaar, maar het practicum staat er op meerdere dagen. Dus ik neem aan dat je maar op 1 van de 4 dagen aanwezig hoeft te zijn?
Even een kleine spam. Wij zoeken nog mensen met een pedagogische achtergrond voor een speciale week ponykamp voor kinderen met een autistische aandoening en hele jonge kinderen. Interesse? Kijk even in dit topic en stuur me en PB-tje . [EA-GZ] GZ: Enthousiaste ponykampbegeleiders 20+
Is het goed als ik me hier ook even kom melden? Ik studeer ook pedagogische wetenschappen in Nijmegen. Ik ga nu naar mijn masterjaar en heb het ontzettend naar mijn zin Ik zit overigens ook bij de studentenrijvereniging. Nu nog alleen bij de nationale (HOP), maar wil komend jaar ook bij die in Nijmegen gaan! Voor de mensen die er nog niet bijzitten, het is echt een aanrader, de wedstrijden enz. zijn altijd supergezellig!
Ja, dat klopt inderdaad Jij zit sinds de afgelopen ALV bij HOP toch?
Tsaartje
Geplaatst: 11-07-11 12:54
Hey hey,
Ik meld me hier ook even Ben nu tweedejaars (bijna derdejaars) student orthopedagogiek aan de RUG in Groningen. Studie bevalt erg goed. Afgezien van dat ik nu moet leren voor een dooooooodsaai vak als hertentamen Maar ja in elke studie heb je wel vakken die je minder liggen. Heb over een uurtje de her