Eigen bedrijf, wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 10:18

holly schreef:
Hoe komt het dat de foto's pixelig zijn? Zijn ze in werkelijkheid groter dan in de website? Dan zou ik de foto's eerst op de juiste maat maken en daarna op die maat in de website plaatsen.

Vreemd... ik zie ze absoluut geen pixels. Ik zet het op het to-do lijstje.

De texten ben ik inmiddels aan het aanpassen en daarin komt ook de nieuwbouw naar voren.

hitmanhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 10:54

@ Chubby -> Ik ben benieuwd naar jouw fotomateriaal. Na het lezen van jouw site ben ik erg benieuwd hoe zo'n diepvriespakketje er nou eigenlijk uit ziet... En misschien de tekst uitvullen ipv centreren? Maar goed, das ook een persoonlijke voorkeur :)

Caesar

Re: Eigen bedrijf, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 10:59

Wat leuk die beoordelingen van jullie websites!

Wij hebben recent ook een opstart gemaakt met een nieuwe site: www.veka-beveiliging.nl
Hebben we laten maken door een bokker. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:03

Hebben jullie nog tips voor mijn website? Ik heb er nog weinig commentaar op gehad, maar ben wel benieuwd naar eventueel commentaar vanuit professioneel oogpunt. :)

Sowieso vind ik het heel moeilijk om prestaties van mijn klanten op mijn site te vermelden, het zijn er heel veel namelijk (gelukkig :+), maar het is nogal moeilijk te bepalen wat ik er wel en niet op zet. Ook uitslagen van kleinere wedstrijden vind ik wel de moeite waard om te vermelden, maar misschien dat ik dat meer in de vorm van een nieuwsberichtje moet doen?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:09

Caesar: mooie site! Ik persoonlijk zou de verschillende soorten beveiliging die je bovenin je banner hebt staan links in het menu opnemen. Ik kwam er pas laat achter dat deze er ook nog stonden, ze vallen een beetje weg. Of je zou de links onderin je banner met de hondenfoto moeten zetten?

Verder vind ik het lettertype niet heel erg passend met de professionaliteit/volwassenheid en veiligheid die je wilt uitstralen. Ik vind het een beetje kinderlijk :o Sorry :D

Ik vind de achtergrond (bij de hond) in je banner erg mooi, persoonlijk zou ik die ook in je menuutje aan de linkerkant gebruiken. Ik vind de bovenkant nu erg mooi en redelijk kleurig en de rest van de site is nogal saai....

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:13

Ik kom net dit topic tegen en ook al hebben jullie al bijna 30 pagina's vol gekletst dacht ik meld me toch ook even.

Ik heb samen met mijn man diverse ondernemingen [V.O.F. vorm] die we dit jaar willen gaan omtoveren in een B.V.

Ik vind het altijd erg leuk om ideeën uit te wisselen met andere (jonge) ondernemers.

Zelf importeer ik een groot deel van mijn spullen rechtstreeks vanuit China, ik ben begonnen met weinig en het word elke keer weer meer. Het is ook allemaal zo leuk :D

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:14

Xono, bedoel je de tekst in de header of de algehele tekst?

Ga nu even jou website bekijken!

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:15

XoNo schreef:
Hebben jullie nog tips voor mijn website? Ik heb er nog weinig commentaar op gehad, maar ben wel benieuwd naar eventueel commentaar vanuit professioneel oogpunt. :)

Sowieso vind ik het heel moeilijk om prestaties van mijn klanten op mijn site te vermelden, het zijn er heel veel namelijk (gelukkig :+), maar het is nogal moeilijk te bepalen wat ik er wel en niet op zet. Ook uitslagen van kleinere wedstrijden vind ik wel de moeite waard om te vermelden, maar misschien dat ik dat meer in de vorm van een nieuwsberichtje moet doen?

Ik zie dat je netjes op elke pagina van je website het KVK nummer hebt vermeld. Ik zou deze alleen in het zwart zetten zodat hij ook echt op elke pagina zichtbaar is. Daarnaast zou je dit nummer ook op je contact pagina erbij moeten vermelden.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:17

Nou Xono, ik kan eigenlijk niets negatiefs op je site aanmerken. Vind hem persoonlijk, netjes en duidelijk opgesteld!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:22

Caesar schreef:
Xono, bedoel je de tekst in de header of de algehele tekst?

Je bedoelt dit nav mijn reactie op het lettertype? :D Ik bedoelde de tekst in de header, naast de hond zeg maar :j Dankje voor je compliment trouwens :D

Mama_Suus schreef:
Ik zie dat je netjes op elke pagina van je website het KVK nummer hebt vermeld. Ik zou deze alleen in het zwart zetten zodat hij ook echt op elke pagina zichtbaar is. Daarnaast zou je dit nummer ook op je contact pagina erbij moeten vermelden.

Dankje mamasuus! Ik heb hem juist in het wit, omdat de achtergrond donkerblauw is...of laadt de pagina bij jou net wat anders? Ik heb hem nog niet zo optimaal gehad in verschillende browsers namelijk :P

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:24

hitmanhoeve schreef:
@ Chubby -> Ik ben benieuwd naar jouw fotomateriaal. Na het lezen van jouw site ben ik erg benieuwd hoe zo'n diepvriespakketje er nou eigenlijk uit ziet... En misschien de tekst uitvullen ipv centreren? Maar goed, das ook een persoonlijke voorkeur :)

Ik vind uitgevulde tekst niezomooi :D
Thanks verder voor de input! Dat beeldmateriaal (m.n. van vrolijke honden en katten) moet er wel komen nog, vind de site op deze manier ook ontzettend 'saai' eigenlijk..

Iemand een tip om een nieuwsbrief samen te stellen? We hebben zojuist product besteld om een aktie op te zetten, ga mijn hele kennissenkring een mail sturen met een leuke probeerprijs :D Maar Strato ondersteunt geen nieuwsbrief, en met HTML ben ik zelf niet handig..

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:24

Xono, ik vind je site er ook netjes en verzorgd uitzien. Ik heb niet alle teksten nagelezen, maar dat wat ik gelezen heb is duidelijk en voor zover ik kan zien grammaticaal correct.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:25

Hmmm, ik kan de nieuwsbrief natuurlijk ook opmaken in word en dan als .pdf opslaan en als bijlage versturen?

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:25

Xono, Ik heb je website even in internet explorer geopend en de pagina laad bij mij inderdaad anders :)
Ik werk met Firefox, als je wilt kan ik wel een print screen maken van een pagina hoe het er bij mij uitziet.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:32

Ceasar inderdaad. Prachtige hond, maar als de balk bovenin ook functioneerd, dan staat deze daar compleet verkeerd. Je ziet hem namelijk niet en zodoende zal er van de 10 misschien 1 op klikken.

Xono, ik heb niet gelezen, is het te veel voor, maar heb wel een opmerking over je foto's.
Op de pagina over mij...de 1ste bonte, wat in hemelsnaam ben je daar aan het doen? De laatste bonte, 1ste les op een manege? Straalt geen professioneliteit uit. Diezelfde foto staat ook op de pagina resultaten van mij. Tevens die van de palomino. Harry te paard.
Klinkt misschien wat onaardig, maar als lesgever/trainer heb je een voorbeeld functie en is uitstraling belangrijk en daar horen deze fotootjes in mijn ogen niet bij.
Wat ik wel mooi vind, is dat je over je hele site diversiteit laat zien op de afbeeldingen.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:40

Graag mama suus :) Ik ben altijd benieuwd en hoop dat ik het kan aanpassen. Ik heb de website helemaal zelf ontworpen (alleen het logo heb ik dus laten doen), maar sommige dingen worden me net iets te technisch :D

Dankje Kay :j

Chubby: dit kun je doen, alleen ga je er dan wel vanuit dat iedereen Adobe reader heeft. Wellicht kun je een mail sturen met daarin de standaard melding dat je adobe nodig hebt om de bijlage te kunnen openen en een linkje naar een downloadsite oid.

Holly: bedoel je dan de kwaliteit van de foto van die laatste bonte? Die eerste bonte is een moment opname van zijwaarts tijdens een horsemanshipproef. En welke palomino bedoel je? Ik hoop dat je wel begrijpt dat de foto van bijvoorbeeld die bonte (die laatste op de over mij pagina) daar in een hunterklasse uitgebracht wordt, dit is heel wat anders natuurlijk dan dressuur oid. Overigens is die foto een momentopname van een klasse waarin hij Nederlands kampioen werd ;) Dus onprofessioneel? Misschien voor een "leek" die niet weet wat ik er aan het doen ben, maar verder ben ik het niet met je eens. Zelfde geldt overigens voor die palomino op de resultaten pagina (ik neem aan dat je de foto bedoelt van de dravende palomino).

Mocht je wel weten wat de bedoeling is van wat ik op de foto's aan het doen ben, dan hoor ik graag wat je precies bedoelt :D

hitmanhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:40

Chubby schreef:
Hmmm, ik kan de nieuwsbrief natuurlijk ook opmaken in word en dan als .pdf opslaan en als bijlage versturen?

Zo maak en verstuur ik mijn nieuwsbrieven ook altijd :)

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:45

Xono, ik heb je even de print screens in een mail verzonden :)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:45

Geweldig, dankje!! :j

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:56

Ik bedoel niet de kwaliteit van de foto's Xono.
Ik zie een aantal foto's op jouw site waarvan ik denk, nou die Xono kan een heel aardig potje sturen zeg. Maar de foto's die ik aanhaalde zie je dat niet op.
Je geeft zelf aan die foto's te hebben gekozen omdat er een verhaal achter zit, maar de kijker/lezer was er niet bij en kent dat verhaal dus niet. Ik zie dan ook niet hetzelfde in de foto's als jij.
Ik zie dus foto's waarvan ik zeg, oe zonde dat je die hebt gekozen, "show" foto's trekken zoveel meer aandacht.
Snap je wat ik bedoel?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 12:39

Ik snap nu idd wat je bedoelt, maargoed, of een paard goed loopt op een foto is natuurlijk redelijk subjectief, niet banketstaaf bedoeld hoor ;)
Maargoed, denk je dat het zou helpen als ik een klein onderschriftje bij de foto's plaats? Ik snap jouw kant van het verhaal, maar mijn kant van het verhaal is dat ik trots ben op de foto's en mijn prestaties en dat ik dat graag wil laten zien, ongeacht of zij hetzelfde zien in de foto's of niet :D

De foto van de palomino is niet de allerbeste foto, maar de foto van die bonte vind ik persoonlijk toch een goede foto eigenlijk :')

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 12:53

Ik begrijp de kritiek van holly ook wel Xono, die foto's zijn wellicht wel op een mooi moment in je 'carriere' genomen, maar op een minder 'rijtechnisch' moment. Zonder een bijschrift kan een lezen/klant dat natuurlijk niet zien en ziet hij/zij alleen een rijtechnisch 'minder' moment.

Ik ben druk, ben bezig met het in elkaar zetten van een trouwalbum. Dat betekend: veel snijden, veel plakken!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 12:59

Ik vind dat zo stom nog niet Xono.
Als reclame foto's zou ik ze niet nemen, omdat ze uitstraling missen, maar als foto's bij een verhaal waarin je verteld hoe trots je op het paard en de prestatie bent, is de bedoeling van je foto ook gelijk heel anders.

Weet je wat het is, gaanderweg komen er nog meer wedstrijden bij en ook meer foto's. Over 5 jaar heb je alweer zoveel aan je website versleuteld dat het vanzelf allemaal strakker in elkaar gaat zitten.
Ik zou dus niet nu de boel gaan verbouwen, want je website zit prima in elkaar, maar gewoon zo gaanderweg.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 13:00

Ok, daar kan ik van die palomino wel inkomen idd. Maar die foto van die laatste bonte op de over mij pagina...zonder dat we hier een rijtechnische discussie gaan voeren, ben ik dan wel benieuwd wat daar rijtechnisch aan schort :D

Overigens beiden (holly en Yucca (zo heet mijn jack russel ook :D)) bedankt voor jullie input hoor! :j

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 13:07

Wat een leuk, interessant topic. Ik wil ook graag iets zelf opstarten. Maar ik heb er nog niet genoeg tijd voor (genomen). Ik heb Communicatie Management gestudeerd. Ik wil graag teksten schrijven. Teksten voor tijdschriften, websites, folders en brochures. Maar ook teksten redigeren. Bijvoorbeeld scripties voor studenten. Daarnaast kan ik ook helpen bij het schrijven van een communicatieplan voor ondernemingen.

Ik heb mijn website (www.coravlug.nl) al geregistreerd, maar op dit moment staat er nog (bijna) niets op.

Ik heb al een paar kleine opdrachtjes gehad, maar ik vind het altijd moeilijk om geld te vragen... onzekerheid! En als ik het dan al vraag, is het tarief ook een punt van twijfel....

Lastig! Maar ik lees in ieder geval mee....