Persoonlijk niet, maar ik hoorde geluiden vanuit huisartsenpraktijken dat ze niet zo happig zijn op studenten van een thuisstudie, omdat ze veel minder praktijklessen krijgen dan een voltijd of deeltijd student. Maar ik heb zelf dus geen ervaring met het studeren op die manier
Ik zou BBL proberen als je dan toch voor een thuisstudie gaat.. Dan verdien je gelijk. Moeilijk aan een plek te komen, dat wel maar veel ziekenhuizen doen het ook.
Dan zou ik voor bbl gaan.. heb ook gehoord dat je niet al te makkelijk ergens terecht komt met thuisstudie.
Ik werk inmiddels alweer 2 maanden bij mijn eerste nieuwe baan.. aangeboden gekregen vanuit mijn stage, erg blij mee!! is trouwens wel pittiger dan verwacht..
Wendy_Komen
Geplaatst: 03-10-14 22:09
Ik heb de opleiding via thuis studie gedaan, en dat is mij zeer goed bevallen. Enkel was dat nog via het oude systeem (gewoon deel kwalificaties in plaats van competentie gericht). Via het nieuwe concept weet ik niet of dat ook zo goed zou bevallen.
Werk nu alweer sinds juli in een praktijk, maar verdorie wat is het toch een leuk beroep en wat heb ik geluk met "mijn" praktijk en collega's!
Wij hebben regelmatig stagiaires, maar merken juist dat degene met de deeltijd of thuisstudie opleiding veel verantwoordelijker zijn en er ook echt voor gaan.
NatasjavE
Geplaatst: 04-10-14 22:39
RivaldoX schreef:
Ugh.. geneesmiddelenkennis. Wat een beroerd vak.. haha
Ohh, leuk juist. (Vooral de farmacologie erachter...rete interessant)
Bij mij in de klas ben ik de jongste met m'n 18 jaar, en de oudste is 48
en jij zit op welke opleiding?
Thuisstudie zou mij, qua motivatie,prima afgaan. Ik kan me goed tot iets zetten als ik er interesse voor heb. Leer ook snel en makkelijk....
MISTRAL94
Geplaatst: 07-10-14 12:28
NatasjavE schreef:
RivaldoX schreef:
Ugh.. geneesmiddelenkennis. Wat een beroerd vak.. haha
Ohh, leuk juist. (Vooral de farmacologie erachter...rete interessant)
Een erg belangrijk onderdeel in je beroep als doktersassistente!
renateeee_
Geplaatst: 07-10-14 12:32
Ik doe BBL doktersassistente op het Albeda in Rotterdam. Ik denk dat je met een thuisstudie de verpleeg technische handelingen minder goed onder de knie krijgt. In ieder geval dat je die pas kan oefenen op de stage die gelopen wordt.
Ik heb morgen kerntaak 2 proeve (medisch technisch handelen en laboratoriumwerk) en donderdag de laatste theorie toets. Heb in allebei wel vertrouwen en het liefst doe ik kerntaak 1 (triage) er ook gelijk achteraan. Volgende week begin in met een 20-weekse stage in het UMCG.
Huh serieus? Tegen ons zegt ze dat vorig jaar iedereen direct stage had... We zijn nu sowieso met zijn 3e uit deze klas, de andere klas weet ik niet of iedereen stage heeft..