Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:18

ik ben al 5 maanden aan het sukkele,
iedere keer baantjes waar je vet ver voor moet rijden, geen reiskosten voor krijgt
en maar een paar uur in de week is..
dus schiet niet op..

maar inderdaad, ja ik heb daar ook last van

sans6

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 20:00

zo vandaag weer 4 sollicitaties de deur uit gedaan.

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 20:11

[Edit: ik zie nu pas dat het een lang verhaal is, sorry :+ ]

Ik meld mezelf ook in dit topic!
Dit jaar een gap year, lekker 3 maandjes in Frankrijk gewerkt afgelopen zomer na mijn examens. Halverwege september terug gekomen, vervolgens na 2 weken had ik een pup om voor te zorgen := & gelukkig mocht ik gewoon bij mijn bijbaantje blijven werken op de vrijdagavond en zaterdag.

Na een tijdje was pup zindelijk, ik kon wat meer aan het werk bij mijn bijbaan. Hartstikke fijn, want dan had ik iets meer inkomsten en daarnaast nog genoeg tijd met de pup aan de slag te gaan...
(Mijn oorspronkelijke plan was namelijk om fulltime te gaan werken vanaf dat ik terug was, maar pup gooide roet in het eten. Hihi, wat ik stiekem helemaal niet erg vind! Ben heeel erg blij met zo'n kleine donder in mijn leventje! :D)

Ik werk dus in een winkel, en voor & met de feestdagen konden zij mij wel wat meer gebruiken.

Echter was ik wel van plan om in januari ergens anders doordeweeks te beginnen voor min. 24 uur per week. Dus vanaf eind oktober aan het solliciteren.

Nu het probleem;
19 jaar, VWO diploma.

Welke baantjes zijn er te vinden? Bijna niets! :7

Overal moet je op z'n minst zoveel jaar ervaring hebben (meestal 3), of voor 'simpel' callcenter-werk 6 maanden ervaring met inbound/outbound bellen (Tja als je bij elk callcenterbureau 6 maanden ervaring moet hebben, dan kan je zonder ervaring nooit ergens beginnen }:0 ).
Òf... op z'n minst een opleiding hebben afgerond, MBO bijv.
Helaas gaat dat echt niet als je net klaar bent met je VWO :+

Mijn opzet is trouwens niet om te werken bij een callcenter. Maar ik had wel verwacht dat ik ergens in het archief kon werken op kantoor, of desnoods administratie/receptie. Had ik vorig jaar ook geen flauw idee dat je daar een MBO opleiding voor moet hebben afgerond en het liefst ook nog eens ervaring moet hebben :Y)

Ik heb trouwens ook helemaal geen eisen qua baan. Behalve dat ik het liefst niet in een winkel/detailhandel zal beginnen, vanwege het feit dat ik dat nu met mijn bijbaan al doe en je bijna overal het minimumloon krijgt. In het aller uiterste geval kan ik namelijk vragen of ik bij mijn bijbaan fulltime aan het werk kan, in een ander filiaal.

Zorg lijkt mij heel erg leuk, maar je moet daar uiteraard ook diploma's voor hebben. Huishoudelijke hulp-vacatures heb ik op gesolliciteerd, maar ze hebben niemand nodig..

Hartstikke fijn trouwens dat van de afgelopen 20 sollicitaties die ik de deur uit doe, dat er maar op 2 gereageerd wordt... -O-
Van de overige 18 niet eens een afwijzing..

Helpppppp....
Ik wist niet dat het nu zo moeilijk was op de arbeidsmarkt :')
Hopelijk krijg ik binnekort wel eens een reactie, want anders voel ik mij heel erg hopeloos ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 09:50

Het is momenteel heel aso bij de werkgevers. Niet reageren is modebeeld. Ik weet al dat ik als ik binnen 2 weken niets hoor, nooit meer iets hoor.

Ik had 4 maanden geleden een sollicitatie gesprek.....nooit meer wat gehoord :D :D :D :D

Banen die ik echt leuk vind, daar schrijf ik op, heb er nu 6 weggedaan en na een dag of 4 ga ik maar eens bellen of de vacature nog vacant is, dan hoor ik wel of ze al met gesprekken bezig zijn..dat weet ik iig dat ze niet zullen reageren.

Als 19 jarige VWOer , kan je misschien een BOL opleiding gaan doen, dan heb je ook werkervaring en dan kan je misschien blijven bij die werkgever. Je kan dan altijd nog besluiten om na een jaar of 3 wat anders te gaan doen.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 10:56

kan je er niet een bbl studie naast doen en zolang bij je bijbaan fulltime gaan werken?

bij loi kan je een spw opleiding halen in 2 jaar ongeveer ( kan ook sneller)... en kan je de zorg in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 11:37

Ik zou gisteren een telefoontje krijgen n.a.v. mijn sollicitatiegesprek van maandag. Maar nee hoor, NIKS! Ook nieteens een afwijzing. Ik vind het niet netjes van ze maar vertik het om zelf te gaan bellen.

Word ik eindelijk uitgekozen uit de 150 brieven om op gesprek te komen, reageren ze niet op de dag dat ze hadden beloofd...

Evenstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 11:54

... dat gebeurt zó vaak ...

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:04

Ja, het is inderdaad een modebeeld om niet te reageren geloof ik. Erg fijn voor de afwachtende sollicitant..

Misschien moet ik die 2-weken-niets-horen-nooit-meer-iets-horen richtlijn ook maar aanhouden. Al moet ik zeggen dat ik 31 oktober een sollicitatie heb verstuurd en halverwege december pas een reactie kreeg dat ik op gesprek mocht komen halverwege januari.... 8)7
(dat gesprek had ik dus afgelopen dinsdag, en tijdens het gesprek ging ze pas naar mijn leeftijd kijken "Oh dat is wel erg jong, nu ben ik aan het twijfelen hoor". M'n leeftijd had ze toch ook in november al kunnen lezen op mijn cv }:0 Over het feit of ze nog zou bellen "Ja misschien bel ik nog wel, maar ik heb nog een paar sollicitanten". Oftewel ik zal wel niets meer horen! :+ )

Over een opleiding heb ik inderdaad nagedacht, gewoon voor erbij dacht ik aan een secretaresse opleiding. Want er zijn meestal genoeg vacatures voor administratief werk en het is altijd handig om iets achter de hand te houden. Helaas was ik daar net te laat voor (meeste begon in januari) & de rest begint in september pas weer. Terwijl ik dan toch echt heel graag aan SPH wil beginnen (mede door het feit dat ik op de middelbare een jaar ben blijven zitten en nu ook al een jaar verspil :o).

Ik ga nog even mijn hersentjes laten malen over de honderden gedachtes die ik heb -> opleiding doen, jaartje uitstellen van studie, of toch fulltime bij mijn bijbaantje, of.... %)
& uiteraard weer even alle vacaturesites af, kijken of er sinds gistermiddag nog iets bij is gekomen voor mij (zal wel niet :'))

Belachelijk toch eigenlijk he Ffortuna! :Z

En hopen dat er tussen die 6 iets zit Russel! -duimt- ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:06

Ik vind het extra belachelijk omdat ze nog zeiden van ja we gaan je ZEKER bellen op woensdag want we willen snel door met de sollicitatieprocedure, en je krijgt dan feedback als je het niet bent geworden.
Kom op zeg, kleine moeite om even te bellen... Ik ga ze denk ik mailen.

Droomster, dat verhaal van jou is ook raar!!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:12

Ik ken het verhaal een beetje, maar wel in een andere context.

Ik werk al paar jaar bij hetzelfde bedrijf maar ben het er echt zo beu... Ze willen nu een fulltimer en aangezien ik niet fulltime kan werken (rugproblemen) heb ik de keuze om getransfereerd te worden naar een andere vestiging (50km verderop) of ik moet gewoon zelf ontslag geven. Plus komt erbij dat er een collega mij het bloed vanonder mijn nagels aan het pesten is... En echt enorm!!!

Ik zie het al een jaar aankomen en ben dus ook als een gek beginnen solliciteren maar helaas, zelfs nog geen uitnodiging! Nu begint de tijd echt wel te dringen en ik weet gewoon niet meer wat te doen. Ik rij met het openbaar vervoer en de dichstbijzijnde vestiging is 3u heen met de bus en 3u terug, ga ik echt niet doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 14:51

tjee Chipieke, met zoveel paarden is het toch echt wel zaak dat je binnenkort weer werk hebt :oo wat voor werk zoek je?

enneh... jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ik ben door naar de 2e ronde :D

Ik had het best wel gehad met het bedrijf maar ik kreeg keeeeeurige excuses. Dus vooruit, ik geef ze nog een kans :+

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:15

Hier ook nog steeds moeilijk. Ik heb 2 kleine baantjes. Voor eentje kan ik weleens afgebeld worden. En bij de andere is het maar een 0 uren contract en word ik ook regelmatig afgebeld. Als het te rustig is doen zee dat gewoon en bij meer daar. Waarom dan niet minder mensen aannemen en die meer uren geven?

Droomster ik zou met VWo echt meer gaan doen. Persoonlijk vind ik het zonde als je nu die rotbaantjes aanneemt en straks echt te oud bent voor iets beters. Ik heb mijn school verknald en daar boet ik nu (35) dubbel voor. 19 vinden ze al te oud soms, maar dan makt eeen paar jar leren ook niet meer uit. Wie weet verandert alles weer en komen er wel goede banen vrij voor afgestudeerden. Ik zou alleen met VWO nooit die rotbaantjes doen en mezelf niet verder ontwikkelen. Je bent echt nog jong en het wordt alleen moeilijker als je later pas gaat leren en dan nog werkervaring wil opdoen en gaat solliciteren.

Ik weet overigens wel dat een studie niks zegt hoor. Mijn nicht met titel en jaren werkervaring moest ook weg, maar er komt vast wel weer iets op haar pad.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:04

@Ffortuna: ik heb momenteel werk hoor, maar denk er serieus over na om mijn ontslag te geven. Als je in mijn profiel gespiekt hebt, er zitten verzorgpaarden tussen die ik niet meer heb en 3 paarden die gestorver of verkocht zijn. Zelf heb ik er nu 3 te onderhouden.

Maar toen mijn man (ben bij hem gaan wonen toen ik nog op school zat) nog maar een klein loontje had (€1250 per maand), hadden we ook 3 paarden, een auto, appartement etc. Nu verdienen we een pak meer (driedubbele), dus mijn loon is eigelijk niet nodig. Maar ik teer niet graag enkel op zijn geld...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:58

Hier nog iemand die momenteel druk aan het solliciteren is!

Vanmorgen op gesprek geweest, erg leuk bedrijf maar helaas financieel gewoon niet leuk meer, zou zeer ver onder het min. loon betaald krijgen. Maandag en dinsdag weer gesprekken, dus hopelijk zit daar iets beters bij.

Anders weet ik even niet wat moet doen, ben erg aan het twijfelen. Wil eigenlijk graag de paarden in voor een tijdje, maar als het allemaal zo slcht betaald als vanmorgen is dat gewoon niet haalbaar. Verder ook HAS diploma en mn tweedegraads bevoegdheid, dus zou genoeg moeten zijn, maar dat valt vies tegen!

Succes iedereen!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:43

haike schreef:
Hier nog iemand die momenteel druk aan het solliciteren is!

Vanmorgen op gesprek geweest, erg leuk bedrijf maar helaas financieel gewoon niet leuk meer, zou zeer ver onder het min. loon betaald krijgen. Maandag en dinsdag weer gesprekken, dus hopelijk zit daar iets beters bij.

Anders weet ik even niet wat moet doen, ben erg aan het twijfelen. Wil eigenlijk graag de paarden in voor een tijdje, maar als het allemaal zo slcht betaald als vanmorgen is dat gewoon niet haalbaar. Verder ook HAS diploma en mn tweedegraads bevoegdheid, dus zou genoeg moeten zijn, maar dat valt vies tegen!

Succes iedereen!

Dat klinkt hoopvol, ik wil nou juist mijn tweedegraads bevoegdheid gaan halen :+

En hoe kun je ver onder het minimumloon verdienen? Het heet toch niet voor niets minimum loon? :o

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 13:05

kaatje77 schreef:
Mleen, als je in de ziektewet zit en je contract wordt niet verlengd, kun je volgens mij via het UWV een reïntegratietraject volgen, misschien iets voor jou om naar te informeren?

Op het moment dat ik mijn ontslag kreeg had ik mij net beter gemeld, en was ik dus alweer uit de ziekte wet... Maar ik zal zeker met mijn werkcoatch overleggen.

Gister brief gekregen dat ik ook geen recht heb op de uitkering die ik aangevraagd had, dus nu weer in de papieren en alles uitzoeken...

Rot gedoe

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 13:28

:(:) Mleen da's klöten zeg :(:)

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 13:35

Ja, naja probeer mijn werkcoatch steeds te pakken te krijgen alleen ze is er niet ofzo, gelukkig heb ik wel twee positieve reacties op sollicitatiebrieven gekregen, dinsdag op gesprek, en voor die andere moet ik bellen om op gesprek te komen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 14:52

x_spekkie_x schreef:
En hoe kun je ver onder het minimumloon verdienen? Het heet toch niet voor niets minimum loon? :o

Tjah, er zijn bedrijven die toch echt veel minder betalen, denk aan bruto 4 euro per uur, of nog minder zelfs :o

Mleen: super van positieve reacties, succes vast!

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:36

Ik ben ook (gedwongen) aan het solliciteren. :(
Ik heb een ongeluk opgelopen in de zomer van 2008. |(
Ik heb te horen gekregen in oktober vorig jaar dat ik er maar mee moet leren leven.
Als gevolg hier van ben ik sinds dien depresief en als klap op de vuurpijl blijk ik al enige maanden met een slijmbeurs ontsteking rond te lopen aan mijn goeie kant die ik door het gebruik van zware pijnstillers (waar ik niet zonder kan) veel te laat heb gevoelt.
Door de zware pijnstillers ben ik veel moe/suf/duizelig, mijn reactie vermogen is erg gedaalt (mag geen auto meer rijden of machienes bedienen) en ik zie van tijd tot tijd wazig. Teksten lezen is dan een probleem.
Ik moet nog steeds solliciteren -:(-
Ik heb altijd in de paarden en beveiliging gewerkt, en heb landbouw/beveiliging diploma's.
Verder geen opleiding/werkervaring op gebied van administratie/seceratesse/reseptioniste.
Driemaal raden waar ik van mijn reintegratie consukkel }> op moet solliciteren. Je raad het nooit. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:03

Aikon, da's niet leuk.
haike, je hebt dus gesolliciteerd op een paardenbaan? Belachelijk dat het gewoon onder het minimum betaalt!

Nou ik heb vanmiddag mijn 2e gesprek, zit dus bij de laatste 2. Duimen jullie even mee? :D

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:32

dat is bij een paardenbaan niet zo heel raar hoor, je moest ns weten wat voor salarissen ik"aangeboden" heb gekregen, waar ik uiteraard niet voor ben gaan werken.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:33

Ffortuna werk in de paarden betaalt echt zo slecht. :( Ik werkte ook in de paarden met een "slaven"loontje. :D 80 uur per week werken is geen uitzondering, je krijgt bij godsgratie 40 uur uitbetaalt de rest is "hobby". Het komt door dat er geen cao is in de paardenbranche. En er lopen te veel gekken rond die het accepteren om voor weinig geld in deze beroepsgroep te werken. Met giga over uren die niet uitbetaalt worden. -:(- Paardenmensen zijn echt wel massogisten :P

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:48

Ha hier nog zo'n werkloze, al lange tijd. Maar ben ook een aantal jaren erg ziek geweest. Gaat nu stukken beter, maar kan nog steeds niet zo veel, en lichamelijk nauwelijks belastbaar.

Maar een administratief baantje in de buurt voor een paar uurtjes per dag zou ik echt dolgraag willen (heb ook erg veel ervaring op dat gebied en spreek mijn talen) maar ik kan echt nergens iets vinden. Heb geen uitkering of niks, dus daar word je echt niet vrolijk van.

Pas nu af en toe op kinderen om er toch maar even uit te zijn, maar daar verdien ik amper mee, zijn ook niet veel uren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:29

Ffortuna schreef:
Nou ik heb vanmiddag mijn 2e gesprek, zit dus bij de laatste 2. Duimen jullie even mee? :D

Ik ga voor je duimen!!