Respect voor de postbezorgers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: Respect voor de postbezorgers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 12:28

Kun je de blauwe bakken niet gebruiken dan, die zijn best stevig, alleen een beetje klein.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 12:31

Die zijn idd veel te klein, nu met die dikke kerstbundels.
Ik denk dat ik gewoon de fietstassen erop zet en die evt dan vastzet met zo'n bagagedrager-spanner of hoe het ook heet (zo'n elastiekding).

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 13:18

Sandd heeft me voor morgen gezegend met anderhalf krat dus ik ben heel blij zal maximaal 3 uurtjes werk zijn gok ik zo.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 13:26

Anderhalf krat maar?
Dat is ook niks!
Als ze mijn huis hadden kunnen berijken had ik een krat of 9 gehad. (ik heb een grote wijk en had ongeveer 90 kilo anders)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 13:36

Ik heb 475 brievenbussen en mijn moeder 250 en zij had nog niet eens een vol krat 65 stuks.
Ik ga zo sorteren zal rond de 200 stuks zijn.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 13:40

zonnebloem18 schreef:
Ik heb 475 brievenbussen en mijn moeder 250 en zij had nog niet eens een vol krat 65 stuks.
Ik ga zo sorteren zal rond de 200 stuks zijn.

Heb jij altijd zo weinig?
Ik heb ongeveer 600 huisen en ik heb altijd wel minstens 50 kilo

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 14:19

Hoi!
Mag ik meepraten?
Ik bezorg post bij de TNT op zaterdag. En ik vind het echt heel zwaar.

Gisteren waren mijn tenen zo blauw dat ze er bijna afvielen, en mijn handen kon ik niet meer bewegen. Ik sorteer én bezorg, wat best veel werk is. We mogen zelf kiezen hoeveel wijken we willen. Ik heb dus een tijd lang twee wijken gedaan, maar omdat dit niet mijn enige baantje is heb ik gevraagd of ik terug mocht naar een.

Dat mocht, kreeg ik een wijk die bijna net zo groot is als drie kleine wijken ^)
En dat is net toevallig een super decadente kakwijk, waar ze echt met een smerig gezicht op de postbode neerkijken. Met allemaal van die kleine brievenbusjes of vingervreters. Het zou een fietswijk moeten zijn, maar omdat die mensen geen zin hebben om een brievenbus aan de straat te zetten moet ik alles lopen...
Soms loop ik echt in mezelf te mompelen, als ik weer eens in de chihauhaupoep ben gaan staan: Stelletje rijke snobs, kunnen jullie nou helemaal niks, met je decadente huis zónder fatsoenlijke brievenbus...

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:04

He botje het went vanzelf.
Wacht maar tot je een kleine, lage vingeretende briefenbus tegenkomt met aan de andere kant van de deur een postbode eetende beftekkel.
Dat valt chihuahapoep ineens heel erg mee.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:33

Ik zit normaal rond de 500 stuks en de afgelopen weken was het ongeveer 700 stuks.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:35

oke je hebt nu gewoon geluk dat je wat minder hebt nu het slecht weer is.
En ik hellaas de pech dat ik meer heb nu het slecht wordt

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:43

Ik ben helemaal blij dat ik vandaag vrij heb gekregen van de post.
Ben alleen erg benieuwd hoeveel post er dan morgen wel niet is.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:02

Moontje1991 schreef:
Wacht maar tot je een kleine, lage vingeretende briefenbus tegenkomt met aan de andere kant van de deur een postbode eetende beftekkel.

_O- _O- _O- _O-

Sorry maar daar moest ik even omlachen!

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:11

BertBaley schreef:
Moontje1991 schreef:

_O- _O- _O- _O-

Sorry maar daar moest ik even omlachen!

Als ik het zo lees moet ik het ook.
Maar als ik met 1 hand een kleine, lage vingeretende briefenbus moet openhouden met gevaar voor eigenvingers en tegelijk dubbel gevouwen post erin moet proppen dan denk ik meestal hij heeft me nog niet gezien oke stil zijn stil zijn dan ziet hij me niet of ik denk auw rot beest weer een paar tanden in me hand. (ik heb 2 van die huizen die mensen krijgen alleen nog maar post als de hond er niet is want ik ben al wel 8 keer door die mormels gebeten)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:14

Ik heb ook 1 huis waar de post 'aangepakt' wordt door de hond. Ik steek daar echt geen hand naar binnen, ik vouw de post dubbel en duw met de post de brievenbus open. Ik duw daar de post nooit helemaal naar binnen, mijn vingers zijn belangrijker dan droge post voor hun, als ze geen uitstekende post willen, moeten ze óf een buitenbrievenbus neerzetten óf de hond niet in de gang laten.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:18

Dat heb ik ook met een huis, die hond draait helemaal door en blijft maar tegen het glas onder en boven de brievenbus springen en blaffen. Dan duw ik hem zo ver mogelijk zonder mijn vingers te verliezen.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:20

Wat irritant allemaal! :(:)

Wij hebben voor de postbodes een brievenbus staan waar ze makkelijk bij kunnen, en gewoon op hun fiets kunnen blijven zitten :j

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:01

Vandaag overleefd :D 2 wijken, 3 auto's geduwd en de laatste automobilist sterkte gewenst, die trok zo de deur uit z'n wagen :=
Die slee was wel een succes, toen ik klaar was met wijk 2 kwam ik iemand met fiets tegen die bijna klaar was met wijk 1!

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:04

Marije_jiplover schreef:
Ik heb het vandaag ook weer overleeft. Voor iedereen die de auto wil pakken: je bent niet via je werk verzekerd als je met de auto schade rijdt tijdens het bezorgen met de auto.
Dat is alleen als je in een dienstauto van TNT rijdt. Bij ons wordt er op gehamerd dat we niet met de auto mogen bezorgen.

Maar het was vandaag beter te doen dan gisteren. Ik kon stukken fietsen, had meer grip in de sneeuw dan gisteren, gisteren waren de stoepen spiegelglad, nu door wat bevriezing van de sneeuw een stuk stroever.
Ik ben vanmorgen om 11 uur begonnen en was om kwart over 5 klaar.

@ Romytjuh: ik vind het logisch dat mensen jullie als aanspreekpunt zien. Jullie zijn de balie van het concern TNT, post wordt bezorgd door TNT, 1 en 1 is voor de klant 2.
Weet je niet toevallig het telefoonnummer van de Postbode plus uit jullie woonplaats?
Gewoon de klanten serieus te woord staan en de klachten over het bezorgen daarna doorgeven aan de betreffende postbode plus. Of aan het dichtstbijzijnde sorteercentrum. Ik neem aan dat jullie ook wel eens pakjes uitgereikt krijgen die niet uitgereikt konden worden en die de mensen moeten komen ophalen? Dat gebeurt bij ons door de postbode plus.

Het kan voor ons dat wel zo helder als glas zijn dat jullie vanuit de balie niets te maken hebben met het bezorgen, dat is het voor de klant niet.

Wij hebben totaal geen contact met de bezorgers, alleen inderdaad dat ze post ophalen en brengen. Verder ook geen contact met het sorteer centrum, de postbodes hebben telkens weer een andere wijk, dus even iets aan de postbode doorgeven gaan ook niet zo makkelijk, en ik denk ook niet dat de postbodes het waarderen als we hun nummer vragen en die vervolgens aan klagende mensen gaan doorgeven! ;)

Tja ik heb daar geen leiding gevende functie en ga niet op eigen houtje een telefoon nummer doorgeven :o
Maar we redden ons wel (:)
Laatst bijgewerkt door 123468086 op 21-12-09 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:06

Je zou aan een bezorger het nummer van het sorteercentrum kunnen vragen. Dan worden ze zelf niet platgebeld, maar komen de klachten toch aan. En dan niet aan de klant geven, maar als er veel klachten zijn zelf even bellen.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 18:07

Wat voor slee heb je gebruikt Yessy?
Want wij hebben alleen nog zo'n oude houten en ik denk bij nader inzien dat dat geen succes wordt als daar zware post op komt te liggen. Dan krijg ik 'm niet meer in beweging denk ik. :')

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:09

Afbeelding
Afbeelding
http://img.photobucket.com/albums/v238/ ... CN4915.jpg

Zoals je kan zien was mijn slee idee een groot succes :') en mensen vonden het zelfs zo grappig dat ze hun huizen uit kwamen om foto's te maken. :))
Mijn wijk (die normaal anderhalf uur duurt) heb ik ongeveer twee en een half uur over gedaan (niet meegerekend dat ik erheen moest lopen) of mijn andere wijk anderhalf uur (in plaats van drie kwartier). Al met al was het best pittig zo lopend door de sneeuw, maar was blij met mijn sleetje. :D

De hah van de eerste week heb ik niet meegenomen, dat had mijn slee niet aangekund, was die zeker omgevallen. Eens zien of ik die morgen mee neem of dat iemand het even apart moet gaan brengen. :)
Ik heb wel onwijs veel leuke reacties gehad, en minder leuke reacties. Variërend van mensen die stomverbaasd waren dat de post keihard doorging, tot een man die doodleuk zei dat 'als je mijn dochter was geweest had ik je niet eens laten gaan.' :')

En natuurlijk was iedereen erg blij met de kerstkaartjes. :)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:15

Toekie schreef:
Wat voor slee heb je gebruikt Yessy?
Want wij hebben alleen nog zo'n oude houten en ik denk bij nader inzien dat dat geen succes wordt als daar zware post op komt te liggen. Dan krijg ik 'm niet meer in beweging denk ik. :')

Ik heb net zo'n slee als op de foto's hierboven. Twee klapkratten (dwars) erop gezet (anders pastten ze niet achter elkaar)en met touwtjes en elastieken vastgebonden aan de slee. Voor 2 wijken had ik maar 4 zakken post (2 hah) dus de hah uit de zakken gehaald, de gewone post 1 per krat gezet en de hah eromheen.

Ging prima maar idd in het begin wel ff hard trekken. En als ik een tip mag geven: zet de zakken niet aan de zijkant, die van mij is een paar keer gekiept en toen lag de hah in de sneeuw :+

edit: overigens ook hier voornamelijk leuke reacties. Mijn favortiet: waar is je rendier? oh die is zeker afgeknald dit weekend... :D (:)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:25

Wat een leuk idee die sleeen! Fijn dat je wijken nog meevielen Yessy. Ik moest 1 wijkje lopen en viel mij eigenlijk ook wel mee. Vanochtend toen ik naar filiaal fietste dacht ik dit wordt een ramp, maar als je eenmaal je wijk goed kan bereiken is het goed te doen. Gelukkig waren de hoofdwegen redelijk begaanbaar. Alleen sommige tuintjes is nog geen kip gewest, en zak je bijna tot je knieen weg. Leuk natte sokken ;)

Ben wel benieuwd of en hoeveel er is blijven staan. Hier werd rondgeroepen dat als je het te glad en gevaarlijk vond je terug mocht komen met de post.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:29

Ik had al gedreigd dat ik de post thuis in de garage zou stallen als ik het niet ging redden :D

Idd die tuintjes... leuk dat mensen hun achterdeur gebruiken met dit weer, maar ik had soms neiging een briefje in de bus te gooien 'help uw postbezorger veilig de winter door, maak een paadje naar de voordeur' :+

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 18:35

Fantastische verhalen en dito foto's. :D
Ik heb ook zo'n slee, dus het werkt wel? Ik zet mn TNT tassen er gewoon zo op (heb ze wel aan elkaar vast gemaakt). Hoeveel kilo denken jullie dat je vandaag op je slee had?