Ik zit ook in VWO5 met een kleuterzusje van 5 .. Is ook erg vermoeiend, maar natuurlijk wel hartstikke leuk.

En Topsylover. Als je twijfelt over je vriend. Niet doen. Mijn vriend gaat ook volgend jaar weg, terwijl we al ruim 13 maand bij elkaar zijn. Hij twijfelt ook enorm en ik ben er best vaak emotioneel om. Vooral nu het einde van het schooljaar begint te komen, ik hem minder zie doordat hij nu examen doet. You name it.
Ik vind het ook heel moeilijk en het was ook mijn plan om een jaar weg te gaan na het VWO, ik zit dus een jaar lager dan hem. Maar nu gaat hij ineens al. Ja, dat is natuurlijk ontzettend poedersuiker.
Maar hij gaat wel en misschien ga ik ook wel. Dat betekend twee jaar zonder elkaar. Moeilijk, maar als het moet dan moet het. En als we later nog samen zijn dan weten we ook waar we het voor hebben gedaan. Als we later niet samen zijn, dan weten we ook waar we het voor gedaan hebben, en vooral waar we het niet voor hebben gelaten.
Jouw vriend is nog 'vers' .. nieuw. Als ik als derde onafhankelijk persoon daar een oordeel over moet geven, dan zou ik eerlijk zeggen: "Meid, je bent jong. Er zijn nog 100 jongens en niemand kan jou beloven dat je met deze jongen 80 gaat worden."
Dat is ook wat ik mezelf voorhoud, hoe graag ik het ook wel zou willen. Daarnaast, het leven is kort. Haal eruit wat erin zit. Geniet ervan.. en GA. GA. GA.

Denk er zelf ook nog steeds over na om na het VWO hem gewoon lekker een jaar te peren. High School, College, Au Pair of misschien wel ontwikkelingswerk. Ik weet het nog niet.
maar dat zat er al wel langer aan te komen.
Ik ken een aantal mensen die nu college doen in de VS in een gastgezin en bij hen lag de druk vaak nog wel lager dan de mensen die HS doen, ook omdat je veel minder classes hebt enzo en meer vrije tijd hebt. Maar dat zal er ook maar net aan liggen wat je zou willen gaan studeren op een college 
), Richland Center, Marshalltown en Independence