Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kim_dori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:11

Kytha schreef:
Wij hebben echt in de 2,5 jaar dat ik nu op school zit, 2 toetsen gehad ofzo :+
Voor de rest worden wij gewoon in de praktijk getoetst door de opdrachten die we moeten maken. Maar ik doe BBL, dus dat scheelt misschien.

Ik zie het ff niet meer zitten %) zit in m'n laatste jaar, en zijn eind september begonnen. Moeten half november 1 heel boek (kernactiviteit!) af hebben incl. Proeve en daarna nog een heel boek, terwijl we in april onze laatste schooldag hebben.. Geloof niet dat ik het allemaal af ga krijgen :\
Op het werk is het ook superdruk, je krijgt officieel per week 1 uur dat je aan je opdrachten mag werken, maar in die 2,5 jaar heb ik echt nog nooit (behalve na werktijd) op m'n werk opdrachten kunnen maken :n

en ik wilde eigelijk na de VIG ook nog VPK (niv4) gaan doen, maar twijfel nu een beetje..

Wij hebben ook maar weinig toetsen gehad gelukkig!
Zit nu net in het tweede jaar maar wij zijn nog steeds bezig met Ondersteunen bij het leven van alle dag en die hoeve we pas in december af te hebbe! en daarna moeten we er nog 3:O erg raar, of ging dat ook zo bij jullie?! De proeve hoeve wij helemaal niet:|
Ik krijg gelukkig vaak 2 uur in de maand maar dat is eigelijk nog erg weinig!

rOmii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 12:55

samiratjj schreef:
samiratjj schreef:
jeetje dat klinkt wel enorm druk,
begrijp dat je het even niet meer voor je ziet :\

naah wij hebben wel proefwerk week nou eigelijk toetsweek
hebben we om de 10 weken.
moeten we de readers van anotomy,fysiolgy en pathology kennn, de protecollen, kennislijn verpleegkunde, en aggogiek ofzo (sorry voor alle fouten die er in staan :o :p)

maar ik vind anotomy & fysiologie zoon ramp en zo veel :o

ja ik begrijp dat dat andere ook helemaal niet fijn moet zijn, dit is misschien wel een goede methode maar het is wel zo dat je in 1x heel veel moet leren, maar ik heb nu in gezien dat ik ieder begin van de leerperiode al moet beginnen met leren :o
ach daar leer je van hea :P
ik zit op noorderpoort in assen, die is wat onbekend, want drenthe college staat veel bekender in assen en noorderpoorten in groningen zijn stukke groter :P

Apart he eigenlijk! dat er voor de zelfde opleiding allemaal verschillende methodes zijn :P Straks is de een beter opgeleid dan de ander denk ik dan wel eens ;-)

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 19:45

waar maken julie eigenlijk allemaal pop/pap dingen van?
Ik vind dat zo moeilijk!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 15:39

In mijn pop/pap staan dingen als competenties, maar ook dingen die ik lastig vind (bv. werk uit handen geven :+ ) en dingen die vanuit de praktijk beter kunnen...

Hier trouwens met m'n laatste uitstroom boek bezig :):) en dus met de laatste loodjes tot aan juni :D
Nog erg aan de twijfel wat ik hierna ga doen, wil sowieso graag niv. 4 gaan doen, maar bij het ziekenhuis hier nemen ze alleen 1e jaars verpleegkundigen aan, dus nu weet ik het niet meer.. en ik zit met een studieschuld waardoor het allemaal nog wat lastiger wordt ;(

diam0nd

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 23:29

@ Kytha, waarom ga je niet BBL doen? Ben je ook nog eens sneller van je studieschuld af, je hebt dan immers al wel een leerlingensalaris. Of heb je daar gewoon geen zin? Ga je liever gewoon naar school?

Kytha

Re: Waar werd jij vandaag blij van? :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 23:35

diam0nd schreef:
@ Kytha, waarom ga je niet BBL doen? Ben je ook nog eens sneller van je studieschuld af, je hebt dan immers al wel een leerlingensalaris. Of heb je daar gewoon geen zin? Ga je liever gewoon naar school?

Ik doe al bbl en kan via deze stichting niet doorleren.. andere stichtingen zijn niet zo happig op overnemen van studieschuld :( bbl heeft zeker mijn voorkeur..

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 23:02

Hebben jullie een mooi voorbeeld van een goede POP/PAP?
Ik ben nu 1,5 jaar bezig met de opleiding voor verpleegkundige maar steeds keer op keer blijft hij afgekeurd worden en pas na heel veel zeuren van mijn kant keuren ze hem goed.
en ben is benieuwd hoe andere hem maken en hoe die eruit ziet.

samiratjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 23:18

ik krijg altijd wel goede reacties op mijn POP en PAP maar ik ben net op de helft van het eerste jaar van verzorgende ig , dus ik denk dat dat wel heel anders is als wat jij moet doen :o
ik ben deze week net begonnen met stage lopen trouwens voor mij het eerste dat ik mensen ging aankleden, wassen enz..
maar het gaat erg goed, mn werkbegeleider plus zorgvagers zijn erg positief over me :D
vond iedereen het trouwens spannend/eng de eerste x wassen ??
maar moet zeggen, met alleen een glimlach kom je ook ver bij het tehuis waar ik stage loop, haha

@rOmii:
ja ik vind het ook appart hoor dat er zoon verschil in zit
ik stond er ook van te kijken toen ik het las eigenlijk :o

rOmii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:31

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:53

Succes Romy!
Hier geen scriptie, ben bezig met mijn verbeterplan maar moet alles nog op papier zetten :\ (wat een werk!!)

Hier dus ook laatste loodjes :):) hopelijk in juni mijn papiertje op zak!
Hoewel ik nog 2 jaar door wil gaan leren :)

rOmii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:38

Oke, grappig!
Mijn scriptie is eerst via gordon wat is wenselijk (mijn visie) en wat is de werkelijkheid daar komt knelpunt uit dat word me verbeterpunt etc. alles bij elkaar is dus me scriptie ;) Grappig dat het bij jou gewoon verbeterplan heet.
Ik wens je succes! :D

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:44

Ja, wij werken met die competentiegerichte methode, en dit is een onderdeel ervan.
Wij moeten de kwaliteit van zorg meten mbv het TRIMBOS instituut (instrument).

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 21:03

Sorry dat ik hier even kom binnenvallen... ik heb een vraag aan jullie...

Mijn dochter volgt ook de VIG opleiding en loopt nu vanwege haar discalculie (moeite met rekenen) tegen de eerste hobbel aan... verpleegkundig rekenen (vroeger in mijn tijd heette dat oplossen en verdunnen) en ze wil zo graag.
Nu zegt men dat ze zich kan laten testen (kosta lotta monnie) en misschien dat er na uitslag van de test een uitzondering kan worden gemaakt qua puntentelling of tijdsduur van de toets... wie weet hier meer van ?

Verder gaat alles heel erg goed qua stage, verslagen, toetsen, beoordelingen... name it...

Alvast bedankt voor een evt. antwoord.

rOmii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 18:17

Hmm, daar kan ik je helaas niet mee helpen!
ik weet wel dat een meisje bij mij op de opleiding gestopt is vanwege haar discalculie.. dat medisch rekenen is bij ons een groot probleem.. dat moet je gewoon kunnen/halen om je opleiding en verpleegkundige handelingen te kunnen doen. Opzich is medisch rekenen makkelijk, als je snapt hoe je die berekenig moet maken.. is het misschien een optie wat extra uurtjes daarin te steken met bijles? dat werd bij ons ook gegeven.. en dan oefenen oefenen oefenen? Ik weet natuurlijk niet of dat zin heeft, dat zal u zelf beter kunnen bepalen.. IK hoop dat ze wat kunnen betekenen!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:42

Even een berichtje zodat ik misschien geen nieuw topic hoef te openen. Mag ik vragen wie waar de opleiding heeft gevolgd en hoe je de opleiding ervaren hebt? Ik heb MBO niveau 3 gedaan maar niet in de richting van de zorg. Het liefst word ik ook verpleegkundige maar dan moet je wel of ervaring in de zorg hebben of niveau 4 hebben gedaan. Ik wil graag BBL doen gezien mn leeftijd, was het lastig om een leer/werkbedrijf te vinden? Ik lees op internet voornamelijk stageplaatsen voor de BOL opleiding waar men alleen zakgeld per periode krijgt maar aangezien een huisje toch betaald moet worden... :+

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 03:40

Aan mij heb je niets, ik ben in 1982 gediplomeerd, toen was er nog geen BOL en BBL.
We hadden toen een inservice opleiding.

Even aanhaken op een vorige post van mij, één onderdeel van medisch rekenen heeft ze nu binnen, as. donderdag volgt een tweede toets.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 05:54

Meld zich!
Ik doe de opleiding in 9 maanden, ben BIVer (Breed Inzetbaar Verzorgende, interne opleiding gedaan binnen onze organisatie) en wil nu graag landelijk erkend worden als verzorgende. Maar het valt niet mee, terug in de schoolbanken :+

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 06:18

moonsparkle schreef:
Even een berichtje zodat ik misschien geen nieuw topic hoef te openen. Mag ik vragen wie waar de opleiding heeft gevolgd en hoe je de opleiding ervaren hebt? Ik heb MBO niveau 3 gedaan maar niet in de richting van de zorg. Het liefst word ik ook verpleegkundige maar dan moet je wel of ervaring in de zorg hebben of niveau 4 hebben gedaan. Ik wil graag BBL doen gezien mn leeftijd, was het lastig om een leer/werkbedrijf te vinden? Ik lees op internet voornamelijk stageplaatsen voor de BOL opleiding waar men alleen zakgeld per periode krijgt maar aangezien een huisje toch betaald moet worden... :+

Welke opleiding heb je gedaan?
Ik doe nu mbo 4 vp en ik heb hiervoor spw niveau 3 gedaan... Ben gewoon toegelaten...
Als je verpleegkundige gaat doen is het eerste jaar op verpleeghuid of woonzorgcentrum, om een beetje te "snuffelen". Ik neem aan dat die er genoeg zijn en daar zou je gewoon even naar binnen moeten stappen en vragen of ze ook BBL plaatsen hebben, zoja, gelijk sollicitatiebrief sturen :j
Succes :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:06

Shirley__ schreef:
moonsparkle schreef:

Welke opleiding heb je gedaan?
Ik doe nu mbo 4 vp en ik heb hiervoor spw niveau 3 gedaan... Ben gewoon toegelaten...
Als je verpleegkundige gaat doen is het eerste jaar op verpleeghuid of woonzorgcentrum, om een beetje te "snuffelen". Ik neem aan dat die er genoeg zijn en daar zou je gewoon even naar binnen moeten stappen en vragen of ze ook BBL plaatsen hebben, zoja, gelijk sollicitatiebrief sturen :j
Succes :D

vooropleiding is vmbo basis en daarna mbo kader(niveau 3)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:36

't enige wat me een beetje aan 't twijfelen brengt is dat men om het weekend weekenddienst zal draaien en op feestdagen zal moeten werken, vooral omdat ik m'n vriend alleen in het weekend kan zien omdat hij ook een fulltime studie doet.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:39

Ik heb over 2 eken me vaststel gesprek ben nu al zenuwachtig := terwijl ik weet dat het niet slechter kan gaan als op me vorige stage want dat ad ik echt zwaar verpest :+

en volgende week ga ik naar een nieuwe afdeling erwijl ik het hier zó naar me zin heb zie er eht tegenop om weg te gaan :(

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 22:27

`Waar zit je nu en moet je heen Jolanda?

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:36

Ik zit nu extramuraal en moet naar beschermd wonen

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 10:27

Maar dat klinkt toch ook heel leuk? :(:)

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 17:55

Hartstikke als demente mensen je doelgroep is. Wat in mijn geval dus niet het geval is haha. Maar tis maar voor n paar weken en als t echt niet gaat kan ik altijd nog voor terug plaatsing vragen denk ik :)