Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovelys

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:49

ja hopelijk wordt het wat Janinie1990

Het is inderdaad zo dat het een algemeen mailadres is.
Dus als ik jullie begrijp: onderwerp: t.a.v naam + vacaturenummer?

Pff vindt het wel spannend om te sturen. Al een stuk of wat brieven gestuurd en laat ze altijd door minimaal 1 persoon extra lezen, maar ben toch bang dat er fouten inzitten en dat ik afgewezen wordt op iets kleinigs.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 12:33

Janine, wat raar! Enige wat ik kan bedenken is dat ze zo redeneren: 'dat is iemand die geen keuze kan maken'. Ik zou er achteraan bellen voor de precieze reden. Edit: ik lees dat het al redelijk duidelijk in de afwijzing staat, erg vreemd.

Lovelys, ik zou het zo doen. Sollicitatie naam vacaturenummer t.a.v. naam persoon /afdeling, of zoals Janine het deed, kan niet mis gaan! Ik heb mijn laatste brieven niet meer na laten lezen en ben wel uitgenodigd.. ik denk ook wel eens; dadelijk zitten er fouten in, maar ik heb zelfs een keer een grove knip en plak fout gemaakt én toch uitgenodigd. Ze vroegen me hoe dat kwam en waren heel blij met mijn eerlijke antwoord, dat het door knippen en plakken kwam :)

Tancreda, spannend, succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 12:35

Ik kom even de vacaturesite van mijn nieuwe werkgever delen http://banen.bol.com, misschien dat er wat bij zit voor iemand. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat het een heel leuk bedrijf is :D

Mocht je er wat tussen zien, speel het dan via mij, ik kan je dan doorgeven intern :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 12:38

No offence, maar ik vind dat wel zo'n domme in elkaar gezette vacature site voor bol.com. Je moet zo gericht zoeken terwijl je daarmee mensen die heel breed zoeken in de weg zit. Wat al helemaal irritant is dat je niet binnen zoveel KM van je woonplaats kan zoeken.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 13:14

Janine1990 schreef:
Afwijzing voor de twee vacatures bij hetzelfde bedrijf. Eén van de redenen is dat ik op beide vacatures heb gereageerd...

Nee echt? Belachelijk zeg :\

Ik hoor einde van de week meer naar aanleiding van mijn sollicitatiegesprek :D
Ben heel benieuwd, was een prettig gesprek.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 13:22

Spannend, Darah!

Ik werd gisteren gebeld door een voor mij onbekend nummer.. ik helemaal blij omdat het misschien van mn solicitatie was, was het 3FM.. niet echt wat je verwacht :+

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 13:25

Oh jammer dat het niet van je sollicitatie was! Of was het een leuk telefoontje van 3FM :)) ?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 13:26

Gaaf Darah! Spannend!

Was je op de radio Anneert?

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 13:27

Ik werd vandaag ook gebeld door een privenummer,
In schrik op rood geklikt en ik kan niet terugbellen :')
En dat terwijl ik 3 sollicitaties heb lopen.. OEPS

Wat belachelijk Janine, ik zou juist zeggen tonen van lef en doorzettingsvermogen.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 13:28

Ik had van t weekend de app van Pauls Popduel gedownload en daarmee kan je je kwalificeren voor op de radio, daar was het voor. Over een uurtje bellen ze voor de quiz.. ik luister normaal helemaal geen 3FM maar vind spelletjes wel leuk

Ylvy, ze bellen je vast wel terug als het van een sollicitatie was :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 13:32

Oh leuk! Ik zal vanmiddag luisteren! Succes voor straks!

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 13:34

Spannend Anneert, succes met de quiz straks :D

Oeps Ylvy, maar ze zullen vast wel nog een keer bellen als het van je sollicitatie was inderdaad :j

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 13:37

Doe maar niet, ik klink echt als een idioot en super limburgs, vind ik zelf. :+

Ik ben bang dat ik van de zenuwen niets meer weet, maar t gaat om de fun. Ik houd echt van dat soort spelletjes.

Ontopic: Darah, voor wat voor functie had ook alweer gesprek (als je het hier al had gepost)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 13:39

Ik hoop het, voel me zo dom dat ik dat deed.
Als het een zichtbaar nummer was zou ik meteen terugbellen :\

Anneert, ik kom ook uit limburg en woon nu sinds kort in Rotterdam.
Ik weet hoe je je voelt dus niks om je voor te schamen!!
Succes :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 13:44

Anneert schreef:
Doe maar niet, ik klink echt als een idioot en super limburgs, vind ik zelf. :+

Ik ben bang dat ik van de zenuwen niets meer weet, maar t gaat om de fun. Ik houd echt van dat soort spelletjes.

Ontopic: Darah, voor wat voor functie had ook alweer gesprek (als je het hier al had gepost)

Dan heb je pech, ik luister de hele dag namelijk 3FM :P

Ik weet nog heel goed dat ik vanaf het Groningse platteland naar de stad naar school ging. Iedereen had commentaar op mijn accent. Terwijl ik echt Nederlandstalig ben opgevoed (mijn ouders spreken enkel dialect met elkaar en dat is nu nog steeds zo), ik heb me jaren echt geschaamd. Want in vakanties was ik natuurlijk druk met vrienden in eigen dorp.
Toen ging ik naar het HBO (ook in Groningen) en gaf ik het bij de eerste les presenteren meteen aan dat ik me vreselijk schaamde. Niemand begreep waar ik het over had (iedereen had een beetje een accent) en de leraar vond het niet nodig dat ik me schaamde. Opgelost :')

Dus iedereen heeft wel een accent. Dat moet je gewoon accepteren ;) Ik schaam me ook dood als ze weer mensen uit Oost Groningen op de nationale TV hebben en die moeten ondertitelen. Wij spreken die taal ook niet (West-Groningen) en verstaan het ook niet, maar vinden het zó gênant! Nouja, niet alleen de taal vinden we gênant :o

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 13:45

Dames, mag ik ook met jullie mee komen kletsen?

Lees al maanden met jullie mee maar niet openbaar mee kunnen kletsen omdat er een risico in zat dat mijn wekrgever de berichten terug kon herleiden naar mij persoonlijk.

Heb ontzettend veel aan jullie tips gehad, bij een 6tal bedrijven op bezoek geweest en uiteindelijk weggekaapt door een bedrijf waarvan ik het totaal niet meer verwachtte dat ze me nog zouden bellen :D

Janine, wat een flut reactie om iemand op deze manier af te schuiven. Tootn juist van motivatie om op twee functies te soliciteren ! Maar je weet nu wel meteen dat dit een bedrijf is wat niet bij jezelf past als ik het zo lees !

Ben dan wel onder de pannen, maar hoop dat ik een bijdrage kan leveren aan dit topic...
En voor de mensen die iets in de richting van financieel medewerker met een uitloop naar Assistent controller zoeken in de omgeving van Eindhoven/ Ekkersrijt, mijn baan komt binnenkort beschikbaar!

Ilvy, ik zou je voicemail aan zetten als ik jou was. Ik ben de laatste maanden ook ontiechelijke vaak gebeld door prive nummers die ik lang niet altijd op kon nemen onder werktijd. Als mensen geintresseerd zijn spreken ze 9 van de 10 keer een voicemail in :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 13:46

Ylvy schreef:
Wat belachelijk Janine, ik zou juist zeggen tonen van lef en doorzettingsvermogen.

Nouja, lef, weet ik niet...
Maar dit mailtje maakt de hele organisatie wel een beetje anders dan ik me had voorgesteld. Hoezo op zoek naar nieuw talent? :P
Ik ga er ook geen telefoontje meer aan wagen hoor, ze moeten maar lekker gelukkig worden met een ander. En voor mij een leer dat vacatures waar niet echt duidelijk in staat wat ze van je verwachten (zonder te veel dure en moeilijke woorden) zijn kennelijk ook niet alles. Dan maar weer op lastigere vacatures gaan zoeken, want daar weten ze tenminste wat ze zoeken :P Zo kan je het ook bekijken. ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 13:47

A_nouk schreef:
Dames, mag ik ook met jullie mee komen kletsen?

Lees al maanden met jullie mee maar niet openbaar mee kunnen kletsen omdat er een risico in zat dat mijn wekrgever de berichten terug kon herleiden naar mij persoonlijk.

Heb ontzettend veel aan jullie tips gehad, bij een 6tal bedrijven op bezoek geweest en uiteindelijk weggekaapt door een bedrijf waarvan ik het totaal niet meer verwachtte dat ze me nog zouden bellen :D

Janine, wat een flut reactie om iemand op deze manier af te schuiven. Tootn juist van motivatie om op twee functies te soliciteren ! Maar je weet nu wel meteen dat dit een bedrijf is wat niet bij jezelf past als ik het zo lees !

Ben dan wel onder de pannen, maar hoop dat ik een bijdrage kan leveren aan dit topic...
En voor de mensen die iets in de richting van financieel medewerker met een uitloop naar Assistent controller zoeken in de omgeving van Eindhoven/ Ekkersrijt, mijn baan komt binnenkort beschikbaar!

Ilvy, ik zou je voicemail aan zetten als ik jou was. Ik ben de laatste maanden ook ontiechelijke vaak gebeld door prive nummers die ik lang niet altijd op kon nemen onder werktijd. Als mensen geintresseerd zijn spreken ze 9 van de 10 keer een voicemail in :)

Gezellig!
Vanwaar dacht je dat het een risico was? Ik zit daar af en toe ook een beetje mee. :o

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 13:47

Voicemail staat inderdaad aan, heb hem 2 maanden terug aangezet vanwege, inderdaad, sollicitaties :)
Alleen weet ik niet of je een voicemail krijgt als je zelf kiest om op te hangen..

Top dat je zo een baan hebt gevonden!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 13:48

Als het goed is wel Ylvy!
Ik moet 'm ook nog steeds aanzetten...

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 13:52

Anneert schreef:

Doelgroep kinderen <3 Ik wil al heel lang de overstap naar die doelgroep maken, werk nu met volwassenen en ouderen.
Hoef en wil niet weg bij mijn huidige baan, maar als ze een vergelijkbaar salaris en aantal uren hebben..
Laatst bijgewerkt door Darah3 op 27-10-15 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 13:53

En welkom Anouk :D
Fijn dat je iets aan het topic hebt gehad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 13:57

Zitten er hier ook Native Duitstalige mensen? Ik ben op zoek naar 2 klantvriendelijke, service gerichte junior sales advisors in de omgeving Nijmegen/Venlo. Interesse in Wildlife is een pré en ervaring is handig, maar niet noodzakelijk. :)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 13:59

Ylvy schreef:
Ik hoop het, voel me zo dom dat ik dat deed.
Als het een zichtbaar nummer was zou ik meteen terugbellen :\

Anneert, ik kom ook uit limburg en woon nu sinds kort in Rotterdam.
Ik weet hoe je je voelt dus niks om je voor te schamen!!
Succes :D

Dankje!
Ik kom alleen niet uit Limburg, maar echt super Zuid-Oost Brabant.. werk nu in Tilburg en mensen vragen steeds of ik uit Limburg kom. Terwijl ik hiervoor in Noord-Limburg werkte (Venray) en daar echt de Brabander was, nu ben ik de Limburger, haha

Welkom, Anouk! Wat goed dat je iets aan dit topic hebt gehad! Ik heb ook al werk, maar ben toch intern aan het solliciteren, dus er zitten niet alleen werklozen in dit topic

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 14:02

Ik heb mijn voicemail even afgeluisterd,
Laatste was van gisteren, en terughoren was niet zo leuk want het was mijn oude baas, en mijn moeder die medelijden had :+

Ik kan je helaas niet helpen Angela.

Anneert, hier weten ze het verschil niet eens. Het hoort bij elkaar *uche*
Maar ik snap het wel, je verliest het typische accent vanzelf wel :)