Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
doezel2 schreef:Wat slecht sophieFT Of niet?
Is het niet een rijschool die je exsta lessen laat "betalen " om niets?
Heb gehoort dat. Rijschool grafen ook wel een goeie is.( schoonzusje zit daar ook bij)
Polly schreef:Ik vind je vrij veroordelend overkomen naar de rijscholen doezel, zeker in het bovenstaande geval van de rijtest is dat een situatie waar rijscholen echt 0 invloed op hebben.
Sophie, op welk moment van je opleiding heb je je EV ingediend? Zeker bij mensen waarvan bekend is dat ze gekeurd moeten worden adviseer ik dat zo snel mogelijk te doen en hou ik de les frequentie laag.
doezel2 schreef:Wat slecht sophieFT Of niet?
Is het niet een rijschool die je exsta lessen laat "betalen " om niets?
doezel2 schreef:Tis niet aanvallend bedoelt hoor naar de rijschool toe( je hoort immers verhalen dat somige scholen dat doen snap je)
Maar moet je ook een verklaring heben als je lichte autisme hebt??( ken iemand die erger dan mij heeft( ik weet dat ondat ik der goed ken en die dat niet gedaan heeft
Polly schreef:Autisme moet je inderdaad melden op je EV, je krijgt dan een gesprek met een psycholoog en een rijtest, die EV kan je na je eerste les meteen invullen (of nu al bekijken op mijn.cbr.nl inloggen met DigiD) of voor je begint. Het is echter wel aan te raden om al een aantal lessen te rijden voor je op rijtest gaat dan ben je daar ook wat handiger mee. Maar dat kan in overleg met de rijschool.
Lange wachttijden zijn te plannen, ik doe de hele dag niks anders.
Of je een depressie moet melden hangt ervan af of je ervoor onder behandeling bent geweest, of je medicijnen hebt gebruikt en hoe lang het geleden is. Maar daar kan je rijschool je prima in adviseren (ik wil het ook wel doen maar dan per PB al die info hoef je niet online te zetten).
Feit blijft dat als je dingen niet meldt dat de verzekering dan heel erg moeilijk kan gaan doen als je in de toekomst iets overkomt.
edit: Doezel: de rijtest is gratis je betaald alleen huur van de auto aan de rijschool en het gesprek moet je wel betalen. Ik kan me herinneren dat wij volgens mij al eerder een soortgelijke discussie hebben gehad (correct me if I'm wrong) en dat je toen ook met een heel leger mensen aankwam die het niet moesten, het moet WEL en als je ervoor kiest om het niet te melden is dat je eigen risico, dat betekend dat een verzekering in geval van een ongeval niet wil uitkeren omdat je aandoening wel bekend was maar je dat bewust hebt stilgehouden. Ik weet niet of je weet wat je kwijt bent als je schade rijdt bij een ander of nog erger als er gewonden vallen maar daar vallen deze kosten bij in het niet! Echt. Daarnaast loop je ook nog risico dat als een examinator vermoedens heeft dat je autisme hebt en je hebt het niet gemeld dat hij het examen mag afbreken. Dus niet eigenwijs doen, ik ben er dagelijks mee bezig en ja je moet het melden.
Sorry als het niet aardig overkomt zo is het zeker niet bedoeld maar het moet nou eenmaal, of de buurvrouw van een achternicht het nou wel of niet gemeld heeft. Mensen met ervaring met rijles geven aan mensen met autisme (en ja dat zijn ook gewoon mensen) hebben vrij snel door aan de manier van doen en laten dat iemand autisme heeft en examinatoren zijn ook niet blind.
doezel2 schreef:En wat als je geem gesprek wilt maar wel een rijtest??