Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bambi1995 schreef:wat is de rijbewijsapp?
booster schreef:Ik spring ook even binnen, Heb zaterdag mijn examen.![]()
heb een paar weken geleden mijn TTT gehad en niet gehaald omdat ik mijn zenuwen niet onder controle kon houden.
Peperkroket schreef:Ik heb gisteren mn TTT gehaald! Vond het prettig om een keer iemand anders naast me te hebben en het examengevoel al een beetje te ervarenHet ging redelijk, alleen ik trek vaak te langzaam op en soms ga ik te hard door de bochten, dus dat moet ik nog even goed oefenen voor m'n examen. Bijzondere verrichtingen gingen dus goed (genoeg). Ik moest achteruit inparkeren en ik zette hem veel te dicht op de auto naast me, maar de examinator zei "ik ga er vanuit dat je jezelf volgende keer ruimte geeft om uit te stappen"
![]()
@Doezel2. Ik ben 23, scheelt natuurlijk wat jaartjes, maar dus ook redelijk 'laat'. Ik had precies hetzelfde als jij, was bang dat ik het vreselijk eng zou vinden en dat ik iemand dood zou rijden. Je oud voelen is echt niet nodig, mijn instructeur heeft genoeg 'oudere' mensen, echt van alle leeftijden. Toen ik voor het eerst in de auto stapte kon ik me niet voorstellen dat ik de instructeur erop zou vertrouwen dat hij ongelukken zou voorkomen. Maar ik voelde me zo snel op m'n gemak! En ik vond het, tegen al mijn verwachtingen in, heel erg leuk. Ik denk dat het heel belangrijk is dat je een instructeur zoekt die bij je past. Mijn instructeur zal echt nooit boos worden als ik iets fout doe en dat vind ik vet fijn.Je hoort nog wel eens anders namelijk.
Anderzijds, als je zelf niet wil en je doet het omdat je schoonmoeder het wil, wordt het denk ik geen pretje. Als je denkt dat je het eigenlijk wel wil maar niet durft, zou ik het zeker doen! Het is echt leuker dan je denkt
doezel2 schreef:Hallo bokkers. Ik kwam toevallig dit topic tegen.
Ik ben 28 jaar. Heb geen rijbwijs. En durf het ook niet. Maar wil het wel. Ik ben bang dat ik faal enzo. Het idee dat ik het niet kan. ( tis wel een groot ding op 4 wielen. Als je snapt wat ik bedoel)
Bang dat ik ( door mezelf of een ander). Ongelukken maak. Heel stom weet ik. Ik durf die stap niet te zetten.
En ben bang dat ik te vaak zak net theorie enzo
Nu zit. Mijn schoonma steeds te zeuren. Dat ik moet beginnen enzo.
Dat houd mij ook tegen. Voel me dan gedwongen.
En ik voel me "oud". ( aangezien je nu al met 17 al mag beginen.
Zo nu even klaar mer mijn geklaag haha.
Voor de rest. De Bokkers die al lessen. Succes
Peperkroket schreef:Ik snap het. Is het vooral het bang zijn dat je iemand anders wat aandoet?
Even een voorbeeld van mijn eerste les. Ik was heel erg zenuwachtig en dat zei ik tegen m'n huisgenoten. Ik zei dat ik zo bang was dat hij allemaal verwachtingen van me zou hebben maar dat ik nog helemaal niks kon en ik dus tegen zou vallen. Toen zei mijn huisgenoot (en het was een grapje, dat zeg ik er even bij): "Waarom zou iemand in godsnaam denken dat je iets kan?" Ik moest er om lachen, maar het klopte wel. Iedereen die met autorijles begint kan het nog niet. Of ze nou al een keer in een auto hebben gezeten of niet. Je rij-instructeur heeft dus totaal geen verwachtingen van je. Je mag alle fouten maken die je maar kunt bedenken, want hij of zij zorgt ervoor dat alles veilig blijft. Je moet je maar zo voorstellen, alle dingen die je in het leven leert of hebt geleerd heb je ooit niet gekund. Met alles begin je bij 0. En het is hartstikke te gek en bijzonder om erachter te komen dat je op den duur controle krijgt over zo'n enorme machine waarvan je eerst denkt dat je het nooit voor- of achteruit kan krijgen zonder ongelukken te maken. Dus je hoeft niet bang te zijn dat je het niet kan. Want je kan het ook nog niet. Maar je leert het vanzelf
doezel2 schreef:Hoe hebben jullie die stap genomen dan?
Heb ook verhalen gehoort dat somige rijdcholen je om de domste dingen laten zakken om
Meer geld te krijgen
doezel2 schreef:Hoe hebben jullie die stap genomen dan?
Heb ook verhalen gehoort dat somige rijdcholen je om de domste dingen laten zakken om
Meer geld te krijgen
Peperkroket schreef:dat is dus allemaal fabel?doezel2 schreef:Hoe hebben jullie die stap genomen dan?
Meer geld te krijgen
Ik heb, omdat ik van mezelf wist dat ik het uit mezelf niet zou doen, m'n ouders gevraagd of ze een intake voor me wilde inplannen. Rijscholen kunnen je niet laten zakken, het CBR beoordeelt je rijkunsten
Zandkorrel_ schreef:Ja wbt het examen wel. Er zijn sel rijscholen waarvan ik weet dat ze je per se eerst meer lessen willen laten nemen omdat je nog niet klaar bent voor het examen maar eigenlijk wel (als je me nog volgt)