Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 21:33

Najaaa, wat belachelijk zeg! Ten eerste: waarom doe je dan mee? Ten 2e: Als je echt niet wilt vraag je toch of je hem cadeau mag geven aan iemand anders, of je zegt "laat maar, maak er maar een ander blij mee"?

Ik heb een keer in de lingeriezaak een hele mooi lingerieset van Aubade mogen verloten en toen ik de winnares belde ging ze echt he-le-maal uit haar dak. Ze was zo ontzettend blij en daar werd ik ook helemaal blij van!! Ik was zo opgelucht dat ik niet zo'n zeikerd had getroffen, haha.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 23:16

Wat leuk Hilda! Echt leuk dat zoiets zo in ontvangst word genomen!
(En stom dat mensen zo onbeschoft zijn..)

Ik moet/wil nog het een en ander aan certificaten halen.. maar ik weet niet welke eerst :')

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 15:11

Super leuk Hilda! Vond het ook een leuke actie, veel reacties gehad van mensen die iemand wilde opgeven?

Ik heb zelf ook een valentijnsactie gewonnen, van bitmagazine. Een hoofstel, leuk om zelf ook eens wat te winnen.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 16:14

Dank je. Ja en nee. Begrip Loveshoot is heb ik hierdoor gemerkt nog lang niet bekend bij ons. Leuk voor m'n zwangere vriendin, ja leuk met mijn moeder en zus en dat soort reacties.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 16:51

Herkenbaar, merk ook dat vooral de mannen het niet wat vinden. Richt me nu met loveshoots vooral op zwangere stellen en mensen die heel klein trouwen of geregistreerd partnerschap doen.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 17:01

Leuk al die valentijnsacties!

Voor mij is vandaag weer een persoonlijk ontwikkelingsdagje. Een hele tijd geleden heb ik hier verteld dat ik een geschil had met een SEO bedrijf dat voor ons wat werkzaamheden zou uitvoeren. Ondertussen zijn we 7 maanden verder na het geven van de opdracht en is pas 1 van de 3 opdrachten uitgevoerd. In de eerste opdracht is echter destijds al zoveel fout gegaan dat ik ze de kans heb gegeven om te stoppen met de opdracht omdat het vertrouwen weg was. De verhoudingen zijn toen flink verstoord. Ze wilde toen echter perse doorgaan, maar nu weigeren ze deel 2 en 3 op te leveren! Zijn letterlijke woorden ‘ ik ben er klaar mee’, ja lekker makkelijk praten als je wel je geld hebt gekregen en je weigert verder iedere vorm van dienst of communicatie. En als klant ben je gewoon de dupe, er is maar 1 weg en dat is de rechtzaal en dat lijkt me ook weer wat overdreven…. Was er maar een soort consumentenbond voor dit soort dingen he.

Nu achteraf blijkt ook nog dat ze een logo voeren van Google Partners en dat ze helemaal niet voorkomen in de lijst van Google. Ook een beetje vreemd. Al met al een hoop geld kwijt, geen resultaat en veel frustratie.

Voor ons voorlopig dus geen dienstverlener meer met een hoop gebakken lucht, maar nog belangrijker moet ik hier echt mee om leren gaan, maak me er al heel de dag kwaad om. Niet goed voor mijn bloeddruk. Hoe gaan jullie met dit soort dingen om? Kun je dit soort zaken makkelijk naast je neer leggen?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 17:23

Je moet toch wel iets kunnen doen? Heb je al contact gehad met een juridisch adviseur oid? Kan me heel goed voorstellen dat je het heel frustrerend vindt en ik zou het niet naast me neer kunnen leggen... Persoonlijk zou ik in staat zijn om in de auto te stappen en het geld terug te eisen, dat heb ik destijds ook gedaan met de leverancier die zijn geld al had, maar de producten niet uit wou leveren :D

Heb je Google ook al op de hoogte gebracht over dat ze het logo voeren, zonder dat ze op de lijst voorkomen?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 19:07

Wow, wat klote, Mellis! Ik snap heel goed dat je hier veel problemen mee hebt en niet langs je neer kan leggen. Dat zou ik ook niet kunnen hoor!

Heb je een rechtsbijstandverzekering (zakelijk)? Want dan zou je het hun eens voor kunnen leggen. En anders een juridisch loket of zo. Ik denk namelijk dat je hem wel aansprakelijk kunt stellen hiervoor en via een aangetekende brief of zo kunt aangeven dat je je geld terug wil. Daar is een mooie term voor, maar daar kom ik nu niet op.
En inderdaad eens aan Google melden! Die zullen dit ook willen weten en misschien kunnen zij jou wel helpen!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 01:52

In gebreke stellen!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 10:15

Nou idd niet bij laten zitten hoor.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 10:48

Ja je kunt ze inderdaad in gebreke stellen. Maar ik kan nu al op een briefje meegeven dat ze er niets aan gaan doen. Ze weten zelf ook wel dat ik voor dit bedrag geen rechtzaak ga starten. Het gaat niet over een paar honderd euro, maar het gaat ook weer niet om zoveel geld om al die (negatieve) energie erin te steken. Zelf ben ik niet zo van de loze dreigementen. Als je ze in gebreke stelt en er gebeurd niets, moet je ze ook echt aanklagen. Anders moet je ook niet dreigen, toch?

We doen morgen nog 1 poging door mijn zakenpartner (lees, mijn vader :p, lang leve een familiebedrijf) te laten bellen. Het klinkt misschien een beetje knullig als er staat mijn vader, maar tis belangrijk dat het weg van mij gaat omdat tussen mij en dat bedrijf de verhoudingen gewoon al te ver verstoord zijn. Wie weet wat het nog teweeg brengt als iemand anders die er toch wat verder vanaf staat nog eens belt om ze aan hun plichten te helpen herinneren.

Het is iig weer verbazingwekkend hoe sommige bedrijven om wensen te gaan met hun klanten. Hij beantwoord onze mails enkel op zaterdag (wij zijn zijn zaterdag klant lijkt het wel?) en altijd pas na minimaal 1 week. Vaak heeft hij de mails ervoor niet eens gelezen en refereert hij dus naar oude informatie. Volgens mij is het wrek van december ook niet eens verricht want als ik hun mailaccount open dan zie ik dat alle mails uit december nog ongelezen zijn.

Meerdere verzoeken heb ik ingediend om er gewoon eens over te praten, maar hij houdt stijf de deur dicht. Hij heeft natuurlijk zijn geld gewoon al binnen. Hij speelt ook liever op de man, dan op de bal.... .En het allerstomste, het is uiteraard een bekende 8)7 . Je weet dat je nooit zaken moet doen met een bekende, maar toch trap je er altijd zo gemakkelijk in. Je gunt het dan iemand en dit is wat je ervoor terug krijgt. Maar goed, wijze levenslessen. Nu nog een cursus loslaten en ik kan weer onverstoorbaar verder met positieve zaken. (hopelijk komt dat punt snel :o )

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 10:54

Balen zulke dingen Mellis...helemaal als het een bekende is altijd -O-

Ik zou als ik jou was gewoon erop hameren dat je een deel van je geld terug wilt, en dat hij dan van je af is :j

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 10:57

Heeft hij daadwerkelijk een officieel bedrijf?
Ik vind het beschamend hoe ze omgaan met bekenden/vrienden. Dat deel is deze persoon niet veel waard dus.
Bij mij zouden ze er echt niet zomaar klaar mee zijn. Lang leve social media.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 09:19

@Mellis dat is inderdaad wel erg balen..

nynke_aafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 12:36

hallo,

ik kom zo even binnen vallen hier in dit topic, ik ben eigenlijk opzoek naar iemand die mij zou kunnen helpen met het opzetten van een ondernemingsplan, heb al heel veel gezocht en gezien op internet, maar kan er meer weinig een opzetje van maken om er zelf eentje te gaan maken.

het gaat om een paardenhouderij bedrijf.

wie zou mij uit de brand kunnen helpen?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 12:57

Een ondernemingsplan opzetten kost heel veel tijd Nynke, daar moet je echt een beetje in groeien.. Maar als je specifieke vragen hebt kan je ze wel stellen hier in het topic, dan hoor je ineens wat verschillende visies :)

nynke_aafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 13:03

Mallootje schreef:
Een ondernemingsplan opzetten kost heel veel tijd Nynke, daar moet je echt een beetje in groeien.. Maar als je specifieke vragen hebt kan je ze wel stellen hier in het topic, dan hoor je ineens wat verschillende visies :)

ik weet dat het indd heel veel tijd kost, heb probleem is even dat ik niet weer waar ik moet beginnen :)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 13:06

nynke_aafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 13:07

HorseTopShop schreef:
Een ondernemingsplan maken is heel veel werk. Hier gaat maanden tijd in zitten.

Als je niet weet waar je moet beginnen, kan je hier eens kijken: http://www.rabobank.nl/bedrijven/specia ... mingsplan/

dat heb ik ook gezien, alleen kan er onze sector niet in vinden en weet zo niet welke ik dan moet pakken.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 13:10

nynke_aafke schreef:
HorseTopShop schreef:
Een ondernemingsplan maken is heel veel werk. Hier gaat maanden tijd in zitten.

Als je niet weet waar je moet beginnen, kan je hier eens kijken: http://www.rabobank.nl/bedrijven/specia ... mingsplan/

dat heb ik ook gezien, alleen kan er onze sector niet in vinden en weet zo niet welke ik dan moet pakken.

Je kan hier ook genoeg voorbeelden vinden die je dan natuurlijk naar je eigen ideeen etc moet veranderen en aanpassen. Je zult marktonderzoek moeten doen. Analyses, etc.
Een kant en klare ondernemingsplan in die branche ga je niet vinden. Een kant en klare ondernemingsplan (even invullen en klaar) ga je sowieso niet vinden.

Op de website van de Rabo kan je alle informatie vinden die je nodig hebt.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 13:12

Ik heb 5 jaar geleden ook de voorbeelden van de Rabobank erbij gepakt en vandaar uit mijn ondernemingsplan geschreven. De onderdelen zijn hetzelfde, dus pak ze 1 voor 1 en ga schrijven. Dan komt de vorm vanzelf. Je moet er echt ingroeien en dan vallen de puzzelstukjes op hun plek.
Misschien is het ook wel beter om te werken met een voorbeeld buiten je branche, omdat je dan tegen dingen aan kan lopen of ideeën kan krijgen die niet standaard zijn binnen je branche, maar je wel kunnen helpen!

nynke_aafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 13:13

het is een bestaand bedrijf, dus cijfers enzo kunnen we aardig correct invullen. het is allemaal aardig nieuwe voor ons (wat we willen gaan doen niet, maar wel een bedrijf overnemen).

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 13:14

Ondernemingsplan is toch ook vooral goed nadenken en je plannen helder voor ogen krijgen... jouw plannen/ideeën/uitwerking etc is altijd anders dan voor iemand anders. Gewoon beginnen met schrijven... en eerst maar eens iets op papier... je moet die drempel over... het kan niet in één keer goed. Dus gewoon maar beginnen... maakt niet uit waar en vandaar uit verder.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 13:22

Jeetje Melis, wat een gedoe. Ondanks dat het moeilijk is, frustraties en stress oplevert, toch oplossen hoor. Zie het eens andersom, zou een klant tegen jou zeggen, ach laat maar, als jij je werk niet goed doet?

effe vraagje. Staat jullie IB klaar?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 13:28

nynke_aafke schreef:
het is een bestaand bedrijf, dus cijfers enzo kunnen we aardig correct invullen. het is allemaal aardig nieuwe voor ons (wat we willen gaan doen niet, maar wel een bedrijf overnemen).

Dit klinkt als iets wat ik ook heb moeten doen voor mijn opleiding paardenhouderij en management, ik heb zo'n idee dat jij bezig bent met je opdracht ;) Wij hebben destijds het plan van de Rabo aangehouden en je moet gewoon heeeeeel veeeel zelf uitzoeken en anders even je leraar om hulp vragen.