Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Darah3

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:54

_O-
Volwassenen die zich gedragen als kinderen ook goed :') ?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:57

Darah3 schreef:
Ja dan is mijn situatie wat anders dan die van jullie :j

Niet echt een reden om weg te willen bij mijn huidige baan, maar in de toekomst wil ik wel een overstap maken naar een jongere doelgroep. En die twee vacatures sloten daar bij aan.
Kleine kans dat ze me uitnodigen omdat ik alleen ervaring heb met volwassenen, maar toch :D

Hoe gaat het nu bij jou trouwens Yonne?

Nouja, dat is ook een reden ja. Proberen kan toch altijd? En je hebt toch iets van relevante ervaring lijkt me.

Ik wil graag weg omdat de sfeer is veranderd en ik gewoon niets doe hier met mijn HBO diploma die inmiddels een jaar oud is. Plus een te laag salaris.
Maar het is niet zo dat het hier niet meer werkbaar is hoor.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:58

Val je wel op Darah hahahaha

Heeft iemand een goede site waar je een cv template (zo heet dat toch?) kan kopen of downloaden? Mijn cv is zo niet 2015 en wil in 2016 wel een hippere start maken namelijk. Wil in februari weer starten met solliciteren.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:59

vuurneon schreef:
Val je wel op Darah hahahaha

Heeft iemand een goede site waar je een cv template (zo heet dat toch?) kan kopen of downloaden? Mijn cv is zo niet 2015 en wil in 2016 wel een hippere start maken namelijk. Wil in februari weer starten met solliciteren.

Er bood op FB (vacaturebank van het noorden) iemand aan om CV's te pimpen. Ze had zelf weer werk gekregen via die pagina en wilde iets terugdoen daar.
Weet niet in hoeverre dat betrouwbaar is, maar is misschien een optie?

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:16

Janine1990 schreef:
Nouja, dat is ook een reden ja. Proberen kan toch altijd? En je hebt toch iets van relevante ervaring lijkt me.

Ik wil graag weg omdat de sfeer is veranderd en ik gewoon niets doe hier met mijn HBO diploma die inmiddels een jaar oud is. Plus een te laag salaris.
Maar het is niet zo dat het hier niet meer werkbaar is hoor.

Ja daarom, kan allicht proberen (en als het salaris te laag is, ga ik sowieso niet weg :') ).

Oh wat jammer dat de sfeer veranderd is :( en inderdaad ook zonde als je niks met je HBO kan doen (en salaris is ook een goede reden).
Hoe lang ben je al bezig met solliciteren?

Ik durf het niet te zeggen vuurneon, ik heb zelf een opzetje voor mijn cv gemaakt. Niet echt hip, maar wel overzichtelijk en duidelijk.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:48

Janine1990 schreef:
Electra63 schreef:
LinkedIn en dan bijv. Lid worden van vakgerelateerde groepen.
Ik ben niet op zoek naar een andere baan, maar wordt weleens benaderd (of bekeken) door recruiters en ik zie regelmatig interessante vacatures voorbij komen.

Wie zien dat op LinkedIn? Want ik heb m'n baas op Linked in en toen ik laatst mijn foto heb geupdate zag ik dat hij meteen op mijn profiel heeft gekeken.

Je maakt een profiel aan. En dan kan je (bekende) relaties zoeken en dan een soort vriendschapsverzoek doen. Dus (ex-) collega's, zakenrelaties, klanten, vriendinnen of familie met een interessante baan of werkgever.
Dan kan je interessante bedrijven of vakgroepen gaan volgen. Ik ben P&O-er bij een zorginstelling. Dus ik volg bijv. Het UWV en ons pensioenfonds en collega instellingen, uitzendbureau, onze leverancier van onze verschillende ICT-systemen. Daarbij ben ik lid van wat vakgroepen. Daar worden vaak casussen besproken of vragen gesteld vakgerelateerd. Je kan zien wie jouw profiel heeft bekeken (en andersom dus ook, als jij bij iemand kijk, zien zij dat ook.
Het is een soort netwerken via Internet. Je ziet ook vakgerelateerde vacatures voorbij komen. Je kan informatie delen, lezen of vragen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 22:19

Ik heb al een profiel hoor Electra63. Ben bekend met LinkedIn. Alleen heb ik mn baas ook als connectie. Vandaar de vraag hoe de privacy is wat betreft het lid worden van zo'n groep.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 23:14

Janine1990 schreef:
Ik heb al een profiel hoor Electra63. Ben bekend met LinkedIn. Alleen heb ik mn baas ook als connectie. Vandaar de vraag hoe de privacy is wat betreft het lid worden van zo'n groep.

Ok, sorry, verkeerd begrepen. :D
Je hebt je baas dan ooit uitgenodigd of geaccepteerd. ;)
Als hij op jouw profiel klikt, kan hij wel zien van welke groepen je lid bent of welke je volgt.
Maar dat maakt toch niet uit? Ik volg "veel" groepen voor actuele vakinformatie. Er is de laatste maanden veel veranderd in mijn vakgebied (Wet Zorg en Zekerheid), ik kan me voorstellen dat het voor andere beroepen ook interessant/leerzaam kan zijn om groepen te volgen. Sommige groepen zijn openbaar en van anderen moet je lid worden. Ik zou gewoon eens rondsnuffelen, eventueel bij andere collega's kijken van welke groepen zij bijvoorbeeld lid zijn. Er is weinig privacy helaas op LinkedIn, als ik het zo bekijk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 08:36

Ja ik weet dat ik hem heb geaccepteerd of uitgenodigd hoor :P

Maar door redenen en sfeer hier op de zaak, ben ik een beetje achterdochtig geworden.
Andere collega's zijn monteurs, die zitten niet op LinkedIn hoor :P

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 09:02

Darah3 schreef:
_O-

Doen :')

Je kunt je wel gewoon aanmelden voor die groepen/bedrijven volgen, Janine. Volg je wel de actuele informatie en eventuele vacatures maar je huidige werkgever ziet natuurlijk niet wat je daar mee doet. ;)

Ik mag dit topic alweer verlaten: heb een contract aangeboden gekregen voor een functie die precies aansluit bij mijn opleiding *\o/*

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 09:05

Stinkmodder schreef:
Darah3 schreef:
_O-

Doen :')

Je kunt je wel gewoon aanmelden voor die groepen/bedrijven volgen, Janine. Volg je wel de actuele informatie en eventuele vacatures maar je huidige werkgever ziet natuurlijk niet wat je daar mee doet. ;)

Ik mag dit topic alweer verlaten: heb een contract aangeboden gekregen voor een functie die precies aansluit bij mijn opleiding *\o/*

Ja, maar het ligt wel ietsje ingewikkelder dan dat zeg maar...
Een poos terug kwamen we er achter dat hij ons (nouja voornamelijk mijn collega's in de werkplaats dan) via beveiligingscamera's in de gaten houd etc. Dus waarom mij niet via LinkedIn (aangezien hij ook meteen mijn profiel heeft bekeken toen ik alleen mijn foto heb veranderd)? ;) Snap je wat ik bedoel? Het is een beetje vergaand. ;(

Ik ben jaloers op je hoor! Gefeliciteerd! Heel erg gaaf!

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 09:11

Janine1990 schreef:
Ja, maar het ligt wel ietsje ingewikkelder dan dat zeg maar...
Een poos terug kwamen we er achter dat hij ons (nouja voornamelijk mijn collega's in de werkplaats dan) via beveiligingscamera's in de gaten houd etc. Dus waarom mij niet via LinkedIn (aangezien hij ook meteen mijn profiel heeft bekeken toen ik alleen mijn foto heb veranderd)? ;) Snap je wat ik bedoel? Het is een beetje vergaand. ;(

Ik ben jaloers op je hoor! Gefeliciteerd! Heel erg gaaf!

Hm, dat geeft inderdaad geen prettig gevoel. Maar toen ik lid werd van groepen of bedrijven ging volgen, kwam daar geen melding van op de beginpagina. Toen ik mijn profielfoto wijzigde inderdaad wel.

Dankjewel, ik hoop voor iedereen hier dat er snel iets moois op jullie pad komt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:40

Gefeliciteerd! Fijn dat je iets hebt gevonden wat goed aansluit op je opleiding! Je hebt dan niet super lang hoeven zoeken of was je al eerder afgestudeerd?

Pff niet fijn zo'n controlerende baas! Je kan uitzetten dat mensen direct melding krijgen als je iets update. Maar of je ook onzichtbaar groepen kan volgen weet ik niet. Zou iig wel handig zijn in zulke gevallen...

Ik heb vanmiddag een gesprek gehad. Volgende week belt hij op om te laten weten of ik het ben geworden ja of nee. Spannend! Gesprek zelf was erg leuk. Gewoon gezellig praatje eigenlijk. Nu kwestie van afwachten, zou wel erg leuk zijn als dit wat gaat worden!

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 16:53

Gefeliciteerd Stinkmodder, wat fijn *\o/*

Oh serieus Janine? Kan me voorstellen dat je dan achterdochtiger wordt, zeker als je profiel meteen gecheckt werd bij verandering van foto :=

Mooi dat je gesprek leuk was Idinn :j

Ik kreeg net een mail dat ik uitgenodigd ben voor een gesprek nav mijn sollicitatiebrief gisteren :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 17:05

Darah3 schreef:
Gefeliciteerd Stinkmodder, wat fijn *\o/*

Oh serieus Janine? Kan me voorstellen dat je dan achterdochtiger wordt, zeker als je profiel meteen gecheckt werd bij verandering van foto :=

Mooi dat je gesprek leuk was Idinn :j

Ik kreeg net een mail dat ik uitgenodigd ben voor een gesprek nav mijn sollicitatiebrief gisteren :')

Woooow... dat had je niet verwacht zeker?! Gefeliciteerd!! Doe je goed!

Ja, weet je, ik heb geen moeite met de beveiligingscamera's. Maar wat er is gebeurd vond ik nogal vergaand. Op den duur bellen waarom bepaalde dingen nog niet waren gedaan (vanuit het buitenland) en dat dat gezien werd vanaf een camera. En dat is dan nog best iets wat niet ernstig is. Maar van een van mijn collega's werd gewoon naar de ouders gebeld. :?
Allemaal begonnen nadat iemand weg is gegaan hier, er heeft tijdelijk een man gewerkt hier die goed bevriend was met de baas en die iedereen tegen elkaar op stookte (inclusief mij tegen mijn baas hoor, sloeg werkelijk nergens op hoe negatief hij was over mijn baas, leuke vriend ben je dan). Een van de jongens in de werkplaats is hem bijna aangevlogen nadat hij iets ergs over mij heeft gezegd. Wat er werd gezegd willen ze niet aan mij vertellen.
Daarvoor heb ik nog nooit gevonden dat mijn baas ons liep te controleren... En de jongens ook niet...

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 17:09

Zo, dat is wel heel erg inderdaad :\
Lijkt me niet erg prettig om zo te werken. Heb je trouwens niet ook een topic gehad mbt je collega?

Nee had het zeker niet verwacht! Dus ben heel benieuwd, gesprek is al volgende week :wow:

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 17:13

Klopt idd Darah! Dat probleem loste zichzelf vrij snel op. Maar dan nog, moet gewoon wat anders. Je begint je te ergeren. Dan is het gewoon niet meer oke voor beide partijen.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 18:12

Ja precies :j

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 19:08

Nog een vacature voor intensivist bij mijn oude werkgever, ik meende me te herinneren dat er hier iemand was die daar een baan in zocht, maar ik kan me de naam niet meer herinneren :+ Misschien heeft diegene ondertussen ook wel al iets, maar het kan maar helpen
http://zorgsaam.org/vacatures-246-148?Itemid=246

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 21:30

Gomir was dat geloof ik

Jackyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 21:43

Bij ons is een vacature vrij, dit is mijn functie gezien ik weer terug de reiswereld in wilde.
Het betreft een receptioniste functie, fulltime en parttime is mogelijk, het is in Sliedrecht.
www.securelink.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 23:00

Hey een woonplaatsgenootje :+ Leuke functie, heb die richting uit ook zitten oriënteren. Heb alleen geheel andere opleidingen en andere werkervaring. Alleen jaren terug ergens op kantoor gewerkt :')

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 00:41

Lief dat je aan me denkt Fangio!
Ik heb op het moment een (tijdelijke) baan op een hele mooie grote IC met vrijwel alle behandelmogelijkheden in Noord-Nederland dus ik wacht nu eerst maar eens af.
Heb nog wel een sollicitatie lopen voor een vaste plek in het westen (ongetwijfeld met nog 80 anderen ;)), maar deze vacature is voor mij nu niet zo aantrekkelijk :n

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 16:15

Solliciteren jullie ook onder jullie niveau?

Ik merk dat ik zelf veel op HBO niveau solliciteer, omdat ik denk dat ik meer kans maak en ze minder harde eisen stellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 17:14

Ja hoor, al is het vmbo niveau. Zolang er niet bij staat dat je anders niet mag reageren, reageer ik gewoon. Mits het werk mij echt leuk lijkt. Ik ga niet ergens op reageren waarvan ik weet dat ik binnen een week alweer weg wil rennen. Ben het type niet om binnen paar weken ergens weer te stoppen. Als ik ergens begin, dan ga ik er ook voor.