Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kriel

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:47

Wel twee :+
Kreeg ik er groatis bij :+

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:56

Och jij hebt import-kids :Y)
Lieftkinderen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:07

Fiebie, ik denk dat het een beetje af hangt van het bedrijf etc ...
maar ik denk dat als jij gewoon ingewerkt bent, lekker meedraait en een aanwinst voor een bedrijf bent, ze je echt niet zomaar wieberen omdat je er een aantal weken uit ligt.

ik denk dat het vooral speelt bij het aannemen van nieuwe krachten, iemand aannemen die al een flink zichtbare bump heeft, geeft de zekerheid van iemand inwerken en als ze goed en wel ingewerkt zijn en de proeftijd door zijn , moet je de invaller al weer gaan inwerken want dan staat het zwangerschapsverlof + ouderschapsverlof al weer voor de deur,

wat betreft leenkinders, ik weet er nog wel 1 a 2 die de lust tot eigen kweek ook wel kunnen temperen hoor :D

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:30

Sja ivm dikke buiken.
Mijn zusje hebben ze twee jaar geleden incl dikke buik aangenomen.
Bazin had dan enkel gevraagd van na haar zwangerschapsverlof geen extra ouderschapsverlof op te nemen, want ze wou ècht wel mijn zusje aannemen. Zo kan het dus ook.
(Zus staat in het onderwijs, was in verlof van december tot pasen zeg maar, extra ouderschapsverlof zou december tot grote vakantie betekenen.)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:22

Geloof dat ze nu mijn contract aan het bespreken zijn. Collega werd weggeroepen, kon niet per telefoon

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:41

Hmm. Hoe zit t als je via een uzb aan het werk gaat bij een bedrijf, per direct, tijdelijk, en later te horen krigjt dat je ergens voor vast aan het werk kan? Kan je dan gewoon stoppen?

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:44

ja

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:50

ok :)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:28

Sonja_vR schreef:
wat betreft leenkinders, ik weet er nog wel 1 a 2 die de lust tot eigen kweek ook wel kunnen temperen hoor :D

:')

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:33

Ik heb hele leuke hoor, je lacht je ziek :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:40

de ene van mij(nee niet van mij := , ik doe niet aan eigen kweek ;) ) is ook hilarisch, maar vermoeiend...jeetje , ik dacht dat ik druk was :P

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 15:38

Kreeg gister een raar mailtje...net maar even goed doorgelezen. Het klinkt heel louche; ga er ook niet op in

* edit na googlen blijkt dit dus te gaan over internetfraude. Dus ge er zeker niet op in en even een waarschuwing!
Citaat:
Wij zijn *. Momenteel zijn wij op zoek naar nieuwe medewerkers als 'Regionale Vertegenwoordiger' . Het doel van de functie is het uitbreiden van ons financiële netwerk en toezicht houden op betalingen van uit ons klantenbestand.
Ons hoofdkantoor is gevestigd in Nederland. Zo als u waarschijnlijk weet de wereldeconomie gaat nu niet goed, het is nu niet de beste tijd. Dit dwong ons om uit te breiden en voor klanten zoeken over de hele wereld en ik moet zeggen dat we het vrij goed hebben. Onlangs hebben we verhoogd de medewerkers van programmeurs, nu is elke omvang van de orders helemaal geen moeite. Op dit moment, hebben we moeite met uitvoering van de opdracht, zoals de betaling en levering van een bestelling. In dat verband hebben we Vacature van de "Regionale Vertegenwoordiger".
We hebben al ervaring met het werken van Europese landen en met de Verenigde Staten, nu willen we ook klanten aan te werven in uw regio.
De taken zal omvatten van Regionale Vertegenwoordiger bestellingen van klanten te voldoen (daar hoeft u geen computer onderwijs voor nodig het werk gaat alleen om documenten) en de verwerking van de betalingen. Dit werk neemt niet veel tijd, maar als je moet werken dan moet het nauwkeurige en goed op tijd klaar zijn. Het duurt meestal 2-4 uur per dag. We betalen onze medewerkers procenten van de transactie en + er is een vaste vergoeding van 3.000 EUR per maand. De eerste twee weken krijgt u proeftijd, tijdens de proeftijd, wordt u door een meer ervaren manager begeleidt in alle transacties en legt uit wat u moet gaan doen in een bepaalde situatie. Daarna zal u een volwaardig lid worden van het bedrijf, naar uw adres wordt een arbeidsovereenkomst verzonden.
Als u geïnteresseerd bent in deze vacature, vul dan het formulier die bij deze mail zit.
Als u niet geïnteresseerd bent in ons bedrijf, bieden we onze excuses voor uw tijd.
Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben omtrent deze vacature neem dan contact op via +31........of stuur ons een email bericht. Wij zien er naar uit om spoedig een reactie van u te ontvangen

Met vriendelijke groeten,

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:22

Boehoehoehoe ik ben weer 2e geëindigd! -O- ;(
Voor die functie in Rotterdam.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 17:54

ohh balen Noeska :(
Ik mag maandag op sollicitatie gesprek (vacature via het uzb), so far so good!
Had net wat mafs, kreeg een anoniem telefoontje op de vaste lijn…engelssprekende meneer…Ik dacht direct: da's zo'n oplichter die zgn. voor Microsoft werkt en graag wil dat ik wat dingetjes op mijn kompjoeterd doorgeef aan hem, dus ik deed alsof ik geen engels sprak, gaf gewoon antwoord in het Nederlands: Ik versta u niet". Die meneer: "in english please madam?" Dus ik weer…ik begrijp u niet…Hij: ok, doei (geen nederlands spreken maar wel doei zeggen???) Daar was ik lekker snel vanaf hahahaha!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 17:59

NoeskaMoos schreef:
Boehoehoehoe ik ben weer 2e geëindigd! -O- ;(
Voor die functie in Rotterdam.

Muuuh, jammer Noeska! Geef niet op hoor! Je wordt vanzelf een keer eerste!

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 18:02

Weet een van jullie wat een buitendienst medewerker agrarisch verdiend? Op internet staan bedragen van 1800-3100 bruto voor een fulltime baan.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 18:05

Annastasia, any news?

Caroline, heb geen idee.. maar ik denk ommenabij de 2500 euro, incl auto van de zaak dan.

Heel leuk uit onverwachte hoek; de vacature voor 3 maanden lijkt in potentie echt heeeeeel tof te zijn, past precies bij mijn werkervaring en opleiding en is in principe mijn droombaan! Hartstikke dichtbij en verdiend super!!!
Ze zei dat de kans op verlenging ontzettend groot is, dus ben benieuwd. Ff morgen afwachten :) Zou ik dan eens geluk hebben?

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 18:13

Thanx! Op internet kan ik alleen hele lage bedragen vinden, maar 2500 bruto is wel redelijk. De vacature aanbieder weigert om een idee te geven van de arbeidsvoorwaarden, dus ik twijfel of ik wel wil solliciteren.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 18:15

solliciteren kan altijd joh, die brief kan maar verstuurd zijn ...
kun je altijd verder kijken als je op gesprek uitgenodigd zou worden.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 18:25

caroline_max schreef:
Thanx! Op internet kan ik alleen hele lage bedragen vinden, maar 2500 bruto is wel redelijk. De vacature aanbieder weigert om een idee te geven van de arbeidsvoorwaarden, dus ik twijfel of ik wel wil solliciteren.

Ik zou ook bij mezelf nagaan wat jij redelijk vindt en wat jij wil hebben. Ik heb gezegd bij een bedrijf wat ik wilde hebben en wat ik nu verdiende en ze gingen er behoorlijk fors onder zitten. Sja helaas..

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:02

Ja, denk dat ik inderdaad maar een brief stuur. Had al wel gebeld, en hij heeft toen mijn naam genoteerd 'voor als mijn brief kwam' . Maar moet wel zeggen dat ik dus werk heb (en leuk werk ook :D), en ik wil echt niet minder gaan verdienen. Dus ik schrok nogal van de op internet genoemde bedragen.

Als er nog iemand is die biologie wil geven aan klas 3/4 VMBO is....mijn collega gaat het binnenkort opgeven vrees ik, dus dan hebben we iemand nodig t/m minimaal eind februari.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:18

Iemand die hier een technische achtergrond heeft en het onderwijs in wil? Hele leuke school in de Noordkop en nog veel leukere kinderen :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:25

Vandaag weer de 2 vacatures na gebeld en nu iemand te pakken gekregen, maar ze gaan pas na januari actie ondernemen en hadden voor beide vacatures meer dan 100 reacties gehad.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:39

Ik las een solliciteerpauze in nu, wacht even af hoe het loopt via het werk met de werkervaringsplek en zit middenin een mega verbouwing. Dus heb de dagen gevuld met werk en veel bouwmarkten bezoeken := t huis is nu zo goed als kaal. Dus heeeeeel veel werk zit er nog in!
nieuwe jaar, nieuwe ronde, nieuwe kansen :) eerst maar even project 'uitvliegen' afronden :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:27

Mag ik even *\o/* doen?

Hier is intern inmiddels ook lichte paniek uitgebroken mbt het 'ja maar wij dan'... Tjah sorry jongens, ik heb nieuw werk :+

Zijn er trouwens nog mensen uit de buurt van Hardenberg? http://goo.gl/NnYj12 Ik ben daar destijds wel op gesprek geweest, maar het was mij toch te ver en er was toen geen garantie qua uren.