Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:56

Ja ik heb ervaring Joyce. Met bijna alle constructen die je benoemt :p. Ik stuur je er even een PB over.

Flabbergast

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:29

Wij hebben momenteel een actie uitgezet met het winnen van een dressuurclinic door een bekende ruiter. Hopelijk creëert dat een boel likes :))

Verder van de week afspraken met klinieken en voedseldeskundigen die hun naam aan het merk willen gaan verbinden, heel erg leuk!

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:49

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:51

holly schreef:
En zou een persbericht (laten) schrijven niks voor jou zijn Joyce?
Zit jouw facebook gekoppeld aan twitter?
Je ben vrij stil op FB. Waarom plaats je niet een paar keer per week een item uit je shop op je pagina met de vraag, like?
Kun je avondje (gratis) advertenties plaatsen vrij maken.
...

Nee, ik heb mijn FB en Twitter losgekoppeld, ik vond het super irritant dat alles van Twitter op FB kwam en andersom. Het had voor mij geen meerwaarde, omdat ik dingen op Twitter heel anders doe dan op FB. Als iets noemenswaardigs op FB staat, deel ik dat ook op Twitter, maar dus niet automatisch ;)

Ik vind die "Like" dingen altijd een beetje suf, omdat ik altijd weinig response krijg. Ik plaatst gemiddeld 2 a 3 berichten per week op FB om niet teveel te spammen en ik gebruik FB ook om vragen van klanten te beantwoorden, maar dat zie je niet terug natuurlijk. Ik heb wel een tijd een soort "het item van de maand" gedaan, maar daar kreeg ik meestal maar 2 of 3 likes op, dus daar ben ik mee gestopt. Het leverde nl ook geen extra traffic op naar het desbetreffende product. Ik heb heel veel leuke ideeen voor FB opgedaan door het kijken naar andere bedrijven, heeft veel inspiratie gegeven, maar als er geen response op komt heeft het zo weinig zin. Ik merk ook dat in weken dat ik bijv. om de dag dingen plaats, er veel afhakers zijn. Aan de ene kant prima, dan is het niet mijn doelgroep, aan de andere kant super zonde, want ik heb hard gewerkt om al die Likers te verzamelen!

Mijn idee was in eerste instantie om eerst meer interactie en Likes te krijgen, door de Like/Share/Win en dan daar op door te borduren met mijn andere ideeen. Maar aangezien zelfs de Like/Share/Win niet loopt, heb ik FB even op een iets lager pitje gezet en stop ik meer energie in mijn Blog en in de overige marketing. Ik moet momenteel ff spaarzaam met mijn energie omgaan en kan dus niet zoveel doen als ik zou willen.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:26

Ik doe zelf geen like share win-acties; ik vind ze om heel eerlijk te zijn een beetje irritant. Ik ben dus blij dat ik ze niet zo heel veel meer tegenkom op Facebook. Holly, heb je niet het idee dat de animo voor zulke acties afneemt?

Wel echt heel super dat je zoveel likes hebt!

Hoe zit het bij jullie met de nieuwsbriefabonnees? Wat doen jullie om die te krijgen? Die zijn in mijn ogen waardevoller. Je bent niet afhankelijk van Facebook wat op een gegeven moment misschien wel weer minder populair wordt?

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:36

Wij hebben die niet, ik moet ook eerlijk bekennen dat ik me werkelijk nog nooit ingeschreven heb voor een nieuwsbrief.. Lees ze toch niet.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 23:02

Hoezo de animo afneemt? In wat?

Nieuwsbrief bijna nooit eigenlijk.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:25

Nieuwsbrief heb ik ook niet, heb vooral klanten die voor één keer bij me komen, die zitten naar mijn gevoel niet te wachten op een nieuwsbrief.

Heb ook wel het idee dat Facebook op zijn hoogtepunt zit, en zelf vind ik like en share soms ook irritant, maar dan vooral personen die echt niets te melden hebben en alleen maar meedoen met dergelijke acties.

Net terug van een super leuk kennismakingsgesprek bij een bruidspaar. Deze week even een offerte schrijven want ze willen me ruim 10 uur op de bruiloft hebben. Iemand ervaring met fotograferen in een trein (ICE)? Qua toestemming ect?

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 00:16

holly schreef:
Hoezo de animo afneemt? In wat?

Nieuwsbrief bijna nooit eigenlijk.

Misschien is het toevallig, maar ik zie op mijn facebook nooit meer zoveel like, share en win-acties voorbij komen. Kennelijk is het binnen mijn Facebookvriendengroep niet meer zo populair.

En inderdaad Yucca, ik vind het eigenlijk ook alleen irritant van mensen die alleen maar meedoen aan zulke acties en verder niets nuttigs (of grappigs) te melden hebben.

Dat van de nieuwsbrief voor fotografie kan ik goed begrijpen. Nog even terugkomend op de mensen die wel een bedrijf hebben waar de bezoekers regelmatig kunnen terugkomen; ik zou toch wel een nieuwsbrief adviseren. Niet dat ik een expert ben, maar de mensen die ik volg raden dat wel heel erg aan en zij hebben toch echt wel ervaring op dat gebied.

Mijn nieuwsbrief is best populair. Ik verstuur hem elke week en wordt door 50% geopend. Ik merk wel dat ik nu iets minder nieuwsbriefinschrijvingen heb nu het inschrijfformulier niet meer aan het einde van de blog zit. Dat moet ik weer even gaan veranderen. Grappig is dat mijn nieuwsbrief aanmeldingen een beetje gelijk lopen met de Facebook likes. Dat is echt heel gek.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 11:14

Misschien is het het waard om nog eens te kijken naar een nieuwsbrief. Je bereikt tenminste wel ál je 'fans', wat bij Facebook gewoon niet gebeurd. Maar dan zou ik eerst eens moeten kijken welke content mijn klanten leuk zouden vinden om te lezen/bekijken.

Ik denk dat jij ook echt in een doelgroep zit waarbij mensen van alles willen weten/lezen. Paardenvolk wil overal van op de hoogte zijn, haha!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 12:59

Ik doe 1 nieuwsbrief per maand. Hij wordt vrij goed gelezen en er komen wel wat klikken naar de site, maar verder ben ik er niet zo heel 'actief' mee :)

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:04

Wat leuk om te lezen hoe jullie lezers/fans/kopers trekken! En knap werk dus Holly op FB!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:05

Ik heb zelf eigenlijk van begin af aan al een nieuwsbrief. Ik verstuur hem ongeveer 1x in de twee maanden en maximaal 1x per maand. Ik zet er algemene info in, bijvoorbeeld als er wat in het nieuws speelt zoals de hondenbelasting oid. en natuurlijk info over (nieuwe) producten of leuke acties.

Het inschrijfveld voor de nieuwsbrief is constant aanwezig in mijn webshop, in de rechter balk waar ook het winkelwagentje zit. Maar mensen krijgen wanneer ze besteld hebben ook nog de mogelijkheid om zich in te schrijven, dmv het aanvinken van een hokje. Ze worden dus niet standaard aangemeld, want daar heb ik zelf altijd een hekel aan.

Het aantal "opens" van de nieuwsbrief schommelt bij mij tussen de 40% en de 50%, dus hij wordt redelijk goed gelezen. Het gemiddelde percentage "opens" in mijn branche is volgens Mailchimp 17,4% dus als dat echt zo is, mag ik behoorlijk tevreden zijn :D

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 00:06

Ik heb voor morgen (valentijnsdag, goh :Y) ) een kleine Facebook-actie klaargezet naast mijn lopende deel/win actie (en die ik dus nooit meer doe :') ). Handig dat je het van te voren kan instellen! 'Prijs' is een klein zakje snoep in de vorm van mondjes en hartjes, past mooi door de brievenbus.

Een beetje op jou geïnspireerd Holly, heb ik er een TAG en like aan verbonden, foto mag er ook bij. Natuurlijk doe ik zelf ook even mee met een foto/TAG. Ben benieuwd..!

Volgende keer ga ik voor een 'actie' voor alleen mijn likers. (Autocorrect maakt er steeds likkers van :') )

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 00:29

Ik merk dat als ik sochtends rond 7 en op zondag iets schrijf, dat de activiteit hoger is dan anders ;-)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 00:40

Goed om te weten! Je zit alweer bijna aan de 4500 zag ik, super leuk.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 09:23

Ik denk ook wel dat ik mazzel heb met mijn doelgroep yucca. Ik ben benieuwd hoe je actie verloopt. En wat grappig dat de activiteit op zondag ook hoog is! En rond 7? Hmm.. misschien even in mijn achterhoofd houden, al moet ik wel zeggen dat ik er maar wat opgooi als iets in mij opkomt. En dat is meestal niet om 7 uur 's ochtends :D :+

Vandaag maar weer even naar mijn paard; was de afgelopen dagen beetje grieperig. Alsnog wel wat werk kunnen verzetten gelukkig.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 09:46

Ik kreeg laatst van iemand uit mijn branche te horen dat ze de activiteit op FB had onderzocht en daar deden haar berichten het op werkdagen het beste tussen 19:00u en 20:00u. Blijkbaar is iedereen dan klaar met eten e.d. en gaan ze daarna relaxen achter de computer :D

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 12:22

Misschien dat de doelgroep van Holly om 7.00 even Facebook checkt, net voordat de kinderen in de kleren, eten en naar school moeten. :j

Toch 10 likes erbij deze week, valt nog mee...maar alle kleine beetjes helpen!

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 12:39

Holly ik snap goed dat je site goed loopt! wat een prachtige dingen staan er tussen <3

Ik ben mezelf aan het inlezen.. en ohh ik kom zo veel tegen :')
Ik ben de draad nu al weer kwijt _O-
Ohh man.. ik heb een ondernemingsplan geschreven als afstudeerproject .. En nu het voor mezelf is kom ik er dus echt niet meer uit :')

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:53

Dat is net zoiets, als je dat je het meeste kans maakte om iets te verkopen op MP is als je het op donderdag/vrijdag erop zet. De meeste mensen koekeloeren in het weekend :)

Of werkt dat zo niet met websites/fb's?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 15:07

Het is even uitproberen wat er gebeurd. Misschien is de activiteit op jouw berichten het hoogst om 12 uur smiddags op een dinsdag. Daarbij is, wat je schrijft, ook belangrijk. Je merkt echt verschil in hoe leuk iets gevonden wordt. Wil je een winactie doen en verloten bij een x aantal likes, dan kun voor het ene product voor 100 gaan en het andere voor 500 ofzo omdat je weet dat het daarvoor harder zal lopen.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 19:50

Zo gaaf mijn valentijnsdag actie is zo goed ontvangen. De winnaar in kwestie had huilend haar schoonmoeder gebeld. Haar in buitenland wonende schoonzus had haar opgegeven.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 19:58

Agos, wat lief zeg!! Fijn is dat als mensen zo blij zijn he?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 21:25

Ja echt geweldig.
Gelukkig heb ik nu de juiste dus uitgekozen.
Heb bij die ladiesnights wel zo'n domper gehad vorig jaar. Kwam ze in de pauze bij me of ze het geld ook kon krijgen want ze wilde niet op de foto. Partij chagerijnig en boos. Was er zelf toen helemaal sneu van.