Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amandavd schreef:Hoe is het met iedereen? Zag dat sommige al wat gesprekken hadden, gefeliciteerd!
Dimple, ik zou gewoon eens in gesprek gaan met je leidinggevende over salaris.
Ik heb even wat advies nodig, ik heb op een hartstikke leuke vacature gereageerd waar 9 oktober de sluitingsdatum was. Vorige week dinsdag heb ik gebeld of er al meer informatie bekend was maar toen waren ze nog bezig met de brieven. Ik heb tot op heden nog niks gehoord. Wanneer zou ik nu weer het beste kunnen bellen? Ik wil niet desperate of dwingerig overkomen, maar ik wil deze baan zoooo graag dus wil wel initiatief tonen.
Amandavd schreef:Janine1990 schreef:He wat jammer zeg!! Maar hé, je hebt wel even weer van je laten horen! Dat kan toch wel positief zijn vermoed ik.
Daar houden we dan maar aan vast. Bah, dikke tranen hier.
Hoe is het bij jou?
Amandavd schreef:Poeh, geen leuke werksituatie hebben is net zo rot als geen werk hebben. Als je elke dag met tegenzin gaat dan is dat ook funest voor jezelf. Ik hoop dat je gauw wat anders vindt!
Tancreda4 schreef:Ben benieuwd hoe jullie hier tegenover staan. Ik verveel mij dood, en momenteel voel ik mij super niet-nuttig. Een baan heb i nog niet gevonden. Nu zijn er een hoop tijdelijke of paar uur baantjes, en ik zit eigenlijk stiekem te twijfelen om voor de zaterdag - paar uurtjes per week maar niet eens een volle dag - te solliciteren bij een van mijn oude werkgevers. Voor het geld hoef ik het niet te doen, minimum loon en slechts een paar uurtjes, voor de ervaring ook niet echt dus. Maar ook gewoon om wat bezig te zijn, mijzelf nuttig te voelen en geen groot gat op mijn cv te krijgen.
Maar in hoeverre is een baantje dat niet veel toevoegt qua loon/ ervaring beter dan een gat in je cv? Behalve mijzelf bezig houden? Hoe staan jullie er tegenover?
De reden dat ik bv een zaterdag zou willen is omdat ik ook niet een baantje wil aannemen die ik, als ik wat anders tegen kom, gelijk weer moet afzeggen. Wat bv wel het geval zou zijn als ik door de weeks een paar uurtjes zou werken. Als ik ergens voor ga wil ik er ook voor gaan, en wil ik niet opeens weer wegrennen. Zaterdag kan ik ook naast een andere baan blijven doen.
Dimple schreef:Ik heb jullie advies nodig.
Zoals sommige wel weten heb ik een veel lager salaris geaccepteerd in deze huidige functie. Gewoon omdat ik te lang thuis heb gezeten en zij vinden dat ik mezelf eerst moet bewijzen omdat er een aantal nieuwe taken bij kwamen.
Nu zit ik er ongeveer 3 maanden en ik realiseer me telkens meer dat ik onderbetaald wordt. Ik zal even niet in detail treden, dat kan evt per PB.
Ik heb een bepaalde tijd contract tot eind februari. Wat zouden jullie doen? Nu al op zoek gaan naar wat anders (oriënterend), afwachten op contractverlenging en dan salaris bespreekbaar maken of dit nu al doen?
Dit is niet om arrogant te doen dat ik te goed ben hoor, absoluut niet, maar het salaris staat niet in verhouding tot de taken.
Darah3 schreef:Ik kom weer even binnen vallen. Iemand ervaring met solliciteren vanuit een huidige baan (waar je niet weg hoeft)?
idinn schreef:Lastige situatie! Weet niet zo goed wat ik zou doen. Ene kant gewoon maar zien hoe het loopt en dan als je er al werkt ze ermee overvallen op dat moment. Of toch wel aangeven als ze eenmaal enthousiast over je zijn dat je wel een keer een operatie moet. En dan hopen dat ze je eerlijkheid waarderen en zo enthousiast zijn dat het voor hun geen probleem is.
Ik ben net gebeld en ga morgen ergens op gesprek. Degene vroeg wanneer ik kon, vandaag leek mij wel enthousiast maar niet goed voor mijn zenuwen. Dus had morgen voorgesteld en dat was ook prima. Nu dus bedenken wat ik aan moet doen, hoeft niet echt netjes, maar je wilt toch beetje leuk overkomen haha. En maar de metro pakken in de hoop niet super verwaaid aan te komen. Weet nu iig al dat mijn brief blijkbaar niet heel rampzalig is