Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 09:45

Hoe is het met iedereen? Zag dat sommige al wat gesprekken hadden, gefeliciteerd!

Dimple, ik zou gewoon eens in gesprek gaan met je leidinggevende over salaris.

Ik heb even wat advies nodig, ik heb op een hartstikke leuke vacature gereageerd waar 9 oktober de sluitingsdatum was. Vorige week dinsdag heb ik gebeld of er al meer informatie bekend was maar toen waren ze nog bezig met de brieven. Ik heb tot op heden nog niks gehoord. Wanneer zou ik nu weer het beste kunnen bellen? Ik wil niet desperate of dwingerig overkomen, maar ik wil deze baan zoooo graag dus wil wel initiatief tonen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 09:46

Amandavd schreef:
Hoe is het met iedereen? Zag dat sommige al wat gesprekken hadden, gefeliciteerd!

Dimple, ik zou gewoon eens in gesprek gaan met je leidinggevende over salaris.

Ik heb even wat advies nodig, ik heb op een hartstikke leuke vacature gereageerd waar 9 oktober de sluitingsdatum was. Vorige week dinsdag heb ik gebeld of er al meer informatie bekend was maar toen waren ze nog bezig met de brieven. Ik heb tot op heden nog niks gehoord. Wanneer zou ik nu weer het beste kunnen bellen? Ik wil niet desperate of dwingerig overkomen, maar ik wil deze baan zoooo graag dus wil wel initiatief tonen.

Kan vandaag wel. Verontschuldig je jezelf en geef aan dat je gewoon ontzettend graag die functie wilt.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 09:55

Dankjewel Janine, heb dus inderdaad ook even gebeld. Wat blijkt, ik zit niet bij de eerste selectie. Ik ontvang nader bericht als ik toch nog uitgenodigd ga worden of wanneer ze iemand hebben gevonden.

Ik word er zo moedeloos van.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 09:58

He wat jammer zeg!! Maar hé, je hebt wel even weer van je laten horen! Dat kan toch wel positief zijn vermoed ik.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 10:00

Janine1990 schreef:
He wat jammer zeg!! Maar hé, je hebt wel even weer van je laten horen! Dat kan toch wel positief zijn vermoed ik.

Daar houden we dan maar aan vast. Bah, dikke tranen hier.

Hoe is het bij jou?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 10:07

Amandavd schreef:
Janine1990 schreef:

Daar houden we dan maar aan vast. Bah, dikke tranen hier.

Hoe is het bij jou?

:(:)

Hier gaat het wel oké hoor. Ik vind m'n werk niet meer leuk, zit gewoon geen vooruitgang in en ik doe dingen die totaal niet bij mijn opleiding passen. Eenzijdig en weinig uitdagend. Daarbij krijg ik de schuld van dingen die allang opgelost hadden kunnen worden als het aan mij ligt.
Dus gisteren weer een rondje gezocht, leuke vacature gevonden waar ik waarschijnlijk ook onvoldoende ervaring voor heb etc. En geen WFT etc. Maar ze willen dat eventueel wel aanbieden. Dus daar moet ik even goed voor gaan zitten.
En ik wil graag open sollicitaties gaan versturen.

Ik hoop toch wel voor het eind van het jaar hier weg te zijn, maar ja... Dat valt ook nog maar te bezien. En ik heb dingen gezien die ik misschien niet had mogen zien, waardoor ik vermoed dat er geen contract voor onbepaalde tijd in gaat zitten voor mij. Maarja, dan krijg ik wel weer een transitievergoeding. Dus wat dat betreft is tot het eind van het jaar geen verkeerd idee.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 10:11

Poeh, geen leuke werksituatie hebben is net zo rot als geen werk hebben. Als je elke dag met tegenzin gaat dan is dat ook funest voor jezelf. Ik hoop dat je gauw wat anders vindt!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 10:15

Amandavd schreef:
Poeh, geen leuke werksituatie hebben is net zo rot als geen werk hebben. Als je elke dag met tegenzin gaat dan is dat ook funest voor jezelf. Ik hoop dat je gauw wat anders vindt!

Extreme tegenzin is het niet hoor, maar leuk is inderdaad anders. Ik wacht elke dag maar weer af wat ik nu weer fout heb gedaan. Niks aan.
Merk ook dat ik zelf moe begin te worden. Maar ik laat me zomaar niet klein krijgen hoor ;)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 13:48

Bedankt voor jullie reacties. Alleen zaterdag zit er niet in, wel di - do - za. Heb aangegeven dat ik dat wel spannend vind vanwege verantwoordelijkheidsgevoel en zoeken naar vaste baan. maar dat zou elkaar niet in de weg zitten. Ja, want ik speelde gisteren met het idee, kwam vandaag langs het filiaal, kwam oud collega's tegen en voor ik het wist stond ik binnen en was ik zo goed als aangenomen. Ik wil het uwv nog even navragen wat dat voor gevolgen heeft, want het is voor slechts enkele uren in de week (7). Ik twijfel nog een beetje, omdat ik wel de commitment aanga voor door de week en dat vind ik wel eng.
Voor de centen en uren hoef ik het dus niet te doen. En ook de dagen door de weeks zal ik rond 11 uur weer thuis zijn dus alle tijd om ernaast te solliciteren en dingen te doen. Het is wel dat het niet mijn droomwerk is en ik wel een beetje bang ben dat ik fysieke klachten ga terug krijgen die ik eindelijk kwijt ben

@ Solleke; mijn ervaring is dat vrijwilligerswerk ook eisen stelt en je ook neit per direct weer weg kan gaan - iig niet voor mijn gevoel. Enkel in het weekend zou wel iets zijn, omdat ik dat kan laten doorlopen.

Janine, ik heb een heel document van interessante sites, bedrijven en stichtingen die ik af ga en bepaalde zoekopdrachten bij indeed.

Blingpiggy, fijn dat jij ook tot eind van het jaar terug kan!

Oh balen Amanda....

Editje nog zo voor het versturen... ik word net gebeld nav reactie op een vacature. 40 uur administratief tot eind november.
en ik blij dat ik mijn oude werk heb gezegd voor een nachtje slapen. Maarrrr de admin functie heeft volgende week pas zijn gesprekken en kon per direct bij oude werk terecht en zou morgen erop terug komen.... Lastig lastig :D Vanmiddag eerst gesprek bij uitzendbureau (was via uitzendbureau) en kijken of ik voor voorgesteld aan de opdrachtgever.

Zo heb je niets, en zo heb je opeens 2 kansjes meer....

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 13:52

Tancreda4 schreef:
Ben benieuwd hoe jullie hier tegenover staan. Ik verveel mij dood, en momenteel voel ik mij super niet-nuttig. Een baan heb i nog niet gevonden. Nu zijn er een hoop tijdelijke of paar uur baantjes, en ik zit eigenlijk stiekem te twijfelen om voor de zaterdag - paar uurtjes per week maar niet eens een volle dag - te solliciteren bij een van mijn oude werkgevers. Voor het geld hoef ik het niet te doen, minimum loon en slechts een paar uurtjes, voor de ervaring ook niet echt dus. Maar ook gewoon om wat bezig te zijn, mijzelf nuttig te voelen en geen groot gat op mijn cv te krijgen.

Maar in hoeverre is een baantje dat niet veel toevoegt qua loon/ ervaring beter dan een gat in je cv? Behalve mijzelf bezig houden? Hoe staan jullie er tegenover?

De reden dat ik bv een zaterdag zou willen is omdat ik ook niet een baantje wil aannemen die ik, als ik wat anders tegen kom, gelijk weer moet afzeggen. Wat bv wel het geval zou zijn als ik door de weeks een paar uurtjes zou werken. Als ik ergens voor ga wil ik er ook voor gaan, en wil ik niet opeens weer wegrennen. Zaterdag kan ik ook naast een andere baan blijven doen.

Het is alleen maar positief dat je toch aan de slag wilt zijn, dus dat lijkt me alleen een goed teken. en het houd je van de straat. En zo kun je toch andere eventuele banen wel aannemen. Dus go for it!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 13:52

Lekker toch!! Ben benieuwd! Dat laatste zou qua uren wel erg prettig zijn!

Ik heb 5 sollicitaties verstuurd vandaag. Tijd voor middageten en dan nog even verder rondje sites afgaan of er nog meer vacatures zijn.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 13:56

Dimple schreef:
Ik heb jullie advies nodig.

Zoals sommige wel weten heb ik een veel lager salaris geaccepteerd in deze huidige functie. Gewoon omdat ik te lang thuis heb gezeten en zij vinden dat ik mezelf eerst moet bewijzen omdat er een aantal nieuwe taken bij kwamen.

Nu zit ik er ongeveer 3 maanden en ik realiseer me telkens meer dat ik onderbetaald wordt. Ik zal even niet in detail treden, dat kan evt per PB.
Ik heb een bepaalde tijd contract tot eind februari. Wat zouden jullie doen? Nu al op zoek gaan naar wat anders (oriënterend), afwachten op contractverlenging en dan salaris bespreekbaar maken of dit nu al doen?

Dit is niet om arrogant te doen dat ik te goed ben hoor, absoluut niet, maar het salaris staat niet in verhouding tot de taken.

Ik zou denk ik een gesprek aanvragen, hoe zij vinden dat het gaat enz enz. En dat jij heel graag toch je salaris bespreekbaar wilt maken. En je vooruitzichten, juist omdat je je verder op je plek voelt en het naar je zin hebt toch? Ik zou zeker niet wachten tot het einde van het termijn e.d. zeker omdat het al wel eerder aan bod is geweest en je je eerst moest bewijzen. Kijken of er uitzicht is op andere afspraken zodat je niet al die tijd er mee rond hoeft te lopen. Zijn de antwoorden negatief? Dan kun je altijd al opzoek gaan, maar dat zou ik niet bijvoorbaat al doen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:10

Knap Idinn, wat veel zeg!!

Tancreda, moeilijk hoor... Ik zou inderdaad even contact opnemen met het UWV. Ik meen me te herinneren dat je aardig gekort kan worden. 40 uur tot eind november? Dat is niet zolang toch? Het is al bijna november...

Trouwens, iets waar ik al een poosje mee loop, waar nog iets bij is gekomen en waar ik jullie even naar wil vragen. Allereerst is een kort reisje die ik in december ga doen. Stel dat ik voor die tijd iets vind, dan is het gewoon uiterst klote als ik mijn eerste weken moet opbreken voor dat reisje. Afzeggen is geen optie, zo'n kans krijg ik nooit meer. Het gaat om twee werkdagen. Hoe breng je dat tzt?

Dan is het ook nog zo dat ik bij de KNO arts loop. Ik zit te wachten tot ik weer ziek word en er een kweek genomen kan worden van mijn keel om te kijken waar mijn klachten vandaan komen. Nu is dat nog niet het ergste lijkt me, stel dat er iets moet worden geopereerd aan mijn keel, is dat snel genoeg hersteld. Maar ik heb ook een chronische middenoorontsteking, waar behandeling niet aanslaat. Vervelend en ik heb er geen pijn aan. Maar het kan veel beschadigen. Eerder was mijn trommelvlies open waardoor het ontstekingsvocht en pus er wel uit liep, maar dit gaatje lijkt dicht te zijn gaan zitten door de laatste behandeling. Hierdoor heb ik regelmatig last van duizelingen (evenwichtsorgaan wordt o.a. aangetast) terwijl ik stil zit. Wanneer ik dus weer naar de KNO arts ga zal deze waarschijnlijk concluderen dat ik onder het mes moet. Iets wat ik zelf TOTAAAL niet zie zitten, maar het niet doen is ook geen optie. Ik zie het niet zitten vanwege het paardrijden, ik zou niet weten wie ik met mijn paard moet opzadelen zeg maar :P Ik ben me gaan inlezen en er zijn mensen die 6 weken niets konden na deze operatie, gewoon vanwege het evenwichtsorgaan.

Nu ben ik geen aansteller ofzo en hoop ik binnen twee weken weer aan het werk te kunnen. Maar daar twijfel ik aan. Ik begrijp natuurlijk dat ik dit eerst even moet afwachten bij de arts (hij heeft gezegd dat als de tweede behandeling niet aan zou slaan ik onder het mes zou moeten (of in artsentaal "even van binnen bekijken").
Maar wat als in januari/februari geopereerd moet worden, kan ik dan gewoon uitleggen dat ik hier al een half jaar van op de hoogte was? Ik kan me voorstellen dat dat niet echt lekker is voor een nieuwe werkgever.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:20

Lastige situatie! Weet niet zo goed wat ik zou doen. Ene kant gewoon maar zien hoe het loopt en dan als je er al werkt ze ermee overvallen op dat moment. Of toch wel aangeven als ze eenmaal enthousiast over je zijn dat je wel een keer een operatie moet. En dan hopen dat ze je eerlijkheid waarderen en zo enthousiast zijn dat het voor hun geen probleem is.

Ik ben net gebeld en ga morgen ergens op gesprek. Degene vroeg wanneer ik kon, vandaag leek mij wel enthousiast maar niet goed voor mijn zenuwen. Dus had morgen voorgesteld en dat was ook prima. Nu dus bedenken wat ik aan moet doen, hoeft niet echt netjes, maar je wilt toch beetje leuk overkomen haha. En maar de metro pakken in de hoop niet super verwaaid aan te komen. Weet nu iig al dat mijn brief blijkbaar niet heel rampzalig is :+

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 15:58

Ik kom weer even binnen vallen. Iemand ervaring met solliciteren vanuit een huidige baan (waar je niet weg hoeft)?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:15

Dat doe ik nu al een paar jaar helaas haha

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:25

Darah3 schreef:
Ik kom weer even binnen vallen. Iemand ervaring met solliciteren vanuit een huidige baan (waar je niet weg hoeft)?

Ik ben er ook al een poosje mee bezig :P

Onlangs werd ik gebeld voor een vacature, leek echt heel erg mooi. Maar ik kon niet snel genoeg beginnen omdat ik een maand opzegtermijn had (een maand is zó redelijk van een werkgever als je het mij vraagt) en op 1 november beginnen was al te laat. Het was toen volgens mij 7 of 8 oktober.

Verder heb ik overal te weinig ervaring voor, zit nu niet echt in een functie waarmee ik veel relevante ervaring op doe wat betreft mijn diploma en functies die ik graag zou willen doen. Dat is gewoon vet balen.

Als het goed is weet mijn baas nergens vanaf.

idinn schreef:
Lastige situatie! Weet niet zo goed wat ik zou doen. Ene kant gewoon maar zien hoe het loopt en dan als je er al werkt ze ermee overvallen op dat moment. Of toch wel aangeven als ze eenmaal enthousiast over je zijn dat je wel een keer een operatie moet. En dan hopen dat ze je eerlijkheid waarderen en zo enthousiast zijn dat het voor hun geen probleem is.

Ik ben net gebeld en ga morgen ergens op gesprek. Degene vroeg wanneer ik kon, vandaag leek mij wel enthousiast maar niet goed voor mijn zenuwen. Dus had morgen voorgesteld en dat was ook prima. Nu dus bedenken wat ik aan moet doen, hoeft niet echt netjes, maar je wilt toch beetje leuk overkomen haha. En maar de metro pakken in de hoop niet super verwaaid aan te komen. Weet nu iig al dat mijn brief blijkbaar niet heel rampzalig is :+

Ja ik vind het dus ook lastig. Het is maar een ooroperatie. Het is geen ernstige ziekte of iets waar ik nu veel problemen van ondervind. Dus ik kan me voorstellen dat het gewoon vet irritant is voor een werkgever. Zeker als blijkt dat je er uiteindelijk niet de gehoopte 2 weken, maar gewoon 6 weken onder de pannen bent.

En natuurlijk is het eerst maar zien binnen te komen ergens, maar ik vind het toch wel een dingetje als het vlak na je eerste weken al moet. Als het zeker weten maar twee weken zijn is het natuurlijk niet zo'n punt.

Gaaf dat je morgen een gesprek hebt joh! Wat voor vacature?

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:36

Lastig Tancreda. Denk dat het ook veel over jou als persoon zegt. Als je ergens begint ben je loyaal en wil je lang(er) beschikbaar zijn. Helemaal niks mis mee en ik herken me hier heel (misschien iets té) erg in. Momenteel twee kleine contracten en vrijwilligerswerk. Is allemaal goed te combineren. Totdat er ineens zieken zijn en ze je vragen extra dagen te werken, dan zit je wel eens met een loyaliteitsconflict. Natuurlijk gaat betaald werk voor vrijwilligerswerk maar ik ga niet een dag vantevoren afbellen, vind dat ik dat niet kan maken. Stoppen met vrijwilligerswerk zou natuurlijk kunnen, maar vind het wel heel leuk en het vult de week lekker op als ik niet extra kan werken (wat meestal zo is).
Als die 7 uur niks doen voor je CV en je het geld niet nodig hebt zou ik er wel goed over nadenken. Kans dat je iets anders vindt en dat jij dan voor je gevoel veel te snel moet opzeggen is natuurlijk wel aanwezig. Succes en kies voor jezelf!!

Janine, ik zou hier in het eerste stadium denk ik niks over zeggen. Misschien als ze enthousiast over je zijn. Dan is je positie al wat beter.. Moeilijk hoor!

Oei Darah, bevalt het niet? :=

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:37

Fijn en spannend Idinn! :)

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:41

Yonne schreef:
Oei Darah, bevalt het niet? :=

Jawel hoor, daarom mijn vraag ook :))
Kwam een leuke vacature met de mail en was gewoon nieuwsgierig.

Janine1990 en vuurneon, hebben jullie een baan waar jullie weg willen?

Heb toch de gok gewaagd en op twee vacatures gesolliciteerd O:)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:42

Daar draagt Yonne wel iets aan Tancreda... Als je op sollicitatie straks eens de vraag krijgt waarom je zo'n gat hebt, dan kan je gewoon uitleggen dat je het geld niet nodig had en je je volledig wilde wijden aan wat je ook ging doen.. Enz.

Yonne, ik vertel in een eerste gesprek (nu eerst nog zien dat ik eens ergens een eerste gesprek krijg _O- ) ook niets hoor. Maar moet je zoiets zolang verzwijgen, vind ik maar moeilijk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:43

Darah3 schreef:
Janine1990 en vuurneon, hebben jullie een baan waar jullie weg willen?

Heb toch de gok gewaagd en op twee vacatures gesolliciteerd O:)

Ik wel... :j
Wil heel erg graag weg.

Wat is jouw reden om verder te kijken? :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:44

Ik wil ook graag weg :j de baas wil mij nog liever weg hebben hahaha maar dat is positief bedoeld!

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:50

Ja dan is mijn situatie wat anders dan die van jullie :j

Niet echt een reden om weg te willen bij mijn huidige baan, maar in de toekomst wil ik wel een overstap maken naar een jongere doelgroep. En die twee vacatures sloten daar bij aan.
Kleine kans dat ze me uitnodigen omdat ik alleen ervaring heb met volwassenen, maar toch :D

Hoe gaat het nu bij jou trouwens Yonne?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:53

In de brief zetten; volwassenen zijn ook ooit kinderen geweest? :')
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 22-10-15 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt