Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:30

Marcella schreef:
Nou WW aangevraagd voor 1 januari 2014 en heb net weer een sollicitatie gedaan. Ga maar weer proberen om 2 vacatures achteraan te bellen, want gisteren werd er niet opgenomen. :?

Ook hier gisteren ww aangevraagd -O-

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:47

Ik ga het topic verlaten. Zodra mijn huidige contract afloopt begin ik bij mijn nieuwe werkgever. 3 februari.

Succes allemaal

Merileth

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:11

Gefeliciteerd horsii!

Ik heb vandaag een sollicitatie uitgedaan nog voor een vacature die mij op het lijf geschreven is. Weliswaar een beetje uit de buurt, maar toch.
Ze zoeken in Den Haag voor een plusklas iemand. In feite remedial teacher met als specialiteit hoogbegaafdheid. Opleiding voor RT heb ik dan weer niet gedaan, maar heb ik feite wel exact dat werk gedaan met een stage, en mijn scriptie over hoogbegaafdheid. Uurtje OV is voor mij geen probleem, heb met stages regelmatig 1,5 - 2 uur OV gehad.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:59

Duimen dat je op gesprek mag komen. Rt is denk ik sneller aangeleerd dan dat je nog kennis over googbegaafdheid moet vergaren

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:27

Daarom probeer ik het ook gewoon. Plus dat ik met een stage dus zo ongeveer RT werk verricht heb (officieel stage bij IB, maar was eigenlijk kruising tussen RT en IB). Heb daar ook de vooruitgroep gedaan (is eigenlijk praktisch hetzelfde als plusklas, alleen een andere naam zo ongeveer).

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:56

Lastig pakket hier..........
Zit momenteel via een UZB bij een bedrijf en zal binnenkort worden overgenomen.

Straks zal ik ook de salarisonderhandelingen in moeten, maar wat is redelijk?
Ik ben bijna 8 maanden in dienst en ze weten dus wat ze aan me hebben, maar helaas is er geen CAO meer waar het bedrijf onder valt. Deze is opgeheven.

Heb ik een indicatie als ik het laatste salaris van dat CAO neem en daar 1,5% per half jaar bij op tel?

Gaat om een 40-urige werkweek se cretaresse, debiteu renbeheer en gedeeltelijk taken uitvoeren voor het management.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 03:53

Bedankt voor jullie antwoorden nog. Heel wisselend dus :)
Kun je niks vinden over andere secretaresses?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 06:37

Management assistant dus. Wat voor sector? een vergelijkbare sector pakken...

Men wat heb ik ruk geslapen.

Oh ja, schade aan mijn autootje : minimaal 200 + euro... cilinderslot kapotgemaakt ;(
Straks belt het uzb voor een tijdelijke functie, per direct voor een aantal maanden.

Als dat wat redelijk betaald zegik daaagdaag collega's :wave:

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 09:44

Kan ik best begrijpen dat je daar slecht door slaapt. Ze hebben toch in/aan je eigen vertrouwde autootje gezeten.
De verzekering vergoed wel alles?

Sector waarin ik zit is agrarisch, dus niet veel voorkomend. Dat maakt het zo lastig.
Op vacaturesites kom ik salarissen tussen de 1600 en 2900 tegen.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 10:00

Hmmm lastig. Ik zou gewoon ff kijken naar je taken en dat opzoeken. Management Assistant is beter passend denk ik...
Weet niet wat je nu verdiend?

Verzekering vergoed wel, maar het is niet de moeite waard, ik ben dan mn eigen risico kwijt ( a 150 euro ) terwijl ik er eventueel ook goedkoper een slot in kan laten zetten. Hij kan iig nog wel op slot met t kastje, dus tis geen haastklus, als ze hem open willen breken doen ze het toch wel. Maar ik vind t idd een vervelend naar idee dat er een vreemde in mijn auto heeft gezeten.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 10:02

Sonja_vR schreef:
ik snap het wel waarom ze liever niet aannemen als iemand zwanger is, je neemt iemand aan en je kunt binnen korte tijd ook direct weer een tijdelijke vervanger gaan regelen, veel bedrijven zien dat niet zitten en willen liever iemand die in theorie het komende jaar gewoon komen werken zonder zwangerschapsverlof, ouderschapsverlof etc , ik zeg niet dat ik het leuk vind of het er mee eens ben, maar ik begrijp het wel...
dat ze idd een hele goede werknemer kunnen mislopen op die manier heb je gelijk in, absoluut...
maar goed, dat is lange termijn denken, ze denken nu meer korte termijn denk ik , iemand die nu kan werken en in theorie de komende 12 maanden op de normale vrije dagen en vakantie na niet langdurig met verlof hoeft/moet

Ik zit me nu dus af te vragen hoe mensen dat doen met een jaarcontract....
Stel dat je nu een jaarcontract krijgt, dat wordt na dat jaar weer verlengd met een jaar....
Wacht je dan tot een vaste aanstelling?

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 10:05

annastasia, lastig te bepalen, hoeveel jaar werkervaring.... Welke opleiding en uiteindelijk ook, wat wíl je verdienen?

Als jij vindt dat je €2300 wil verdienen, dan zou ik dat gewoon neerleggen, nee heb je, ja kan je krijgen....

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 10:06

idd.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 10:11

Ik heb een jaarcontract bij mijn werk, is net verlengd. Na 3 contracten moet ik er 3 maanden uit waarna ik wel terug kan komen. Het is niet anders, en voor mij zijn er ook 100 anderen helaas. Werk op een zorgboerderij.

Overigs is mijn contract bij de thuiszorg niet verlengd vanwege 3 contacten. Echter ben ik er enerzijds blij mee. Geeft mij meer rust en ik kan meer uren op de zorgboerderij werken. De brief was echt asociaal en dat gaven ze toe, ik had netjes een mail van te voren moeten krijgen. Die heb ik alsnog gehad en die was duidelijk een netjes. Vrijdag afscheid. Baal alleen vanwege dat gezin. We zijn nu een oplossing te zoeken, wellicht via pgb en dan daaruit mij betalen of zwart. Anders kom ik vrijwillig strijken, poetsen niet. Vind het vooral zuur om het ze uit te leggen met deze dagen...

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 10:34

Fiebie schreef:

Stel dat je nu een jaarcontract krijgt, dat wordt na dat jaar weer verlengd met een jaar....
Wacht je dan tot een vaste aanstelling?[/quote]

Je bedoelt tot hoe lang je moet wachten met zwanger worden??

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 10:41

Citaat:
‘Werkloosheid piekt volgend jaar’
04-12-2013 - BINNENLAND

) De werkloosheid in Nederland bereikt in 2014 waarschijnlijk haar piek en zal pas een jaar later wat terugvallen. Dat constateerde ABN Amro dinsdag in een rapport over de Nederlandse economie voor de komende twee jaar.
ABN Amro denkt dat de Nederlandse werkloosheid als percentage van de beroepsbevolking dit jaar uitkomt op 8,4 procent en volgend jaar stijgt naar 9,2 procent, omdat de economische groei te laag is. In 2015 komt het aantal mensen zonder baan uit op 8,9 procent. In de loop van 2016 kan het zo zijn dat de werkloosheid onder het niveau van 2013 uitkomt, aldus econoom Nico Klene.
De bank rekent erop dat de Nederlandse economie de komende jaren langzaam herstelt. Dat is vooral te danken aan de uitvoer die kan profiteren van de wereldwijde economische groeiversnelling. Ook de investeringen in Nederland verbeteren, maar de particuliere consumptie nog niet. ABN denkt dat hoewel het beschikbaar inkomen volgend jaar waarschijnlijk toeneemt, de consumptie opnieuw zal dalen.
Zo hebben veel gezinnen de daling van de huizenprijzen nog niet (geheel) verwerkt. Ook zijn de verdere werkgelegenheidskrimp en de pensioenproblematiek negatieve factoren. ‘Gezinshuishoudens zullen eerst hun financiële positie verder op orde willen brengen. Dat gaat ten koste van de bestedingen. Hoewel dat proces in 2015 nog niet geheel ten einde zal zijn, kan de consumptie dankzij een verdere verbetering van het beschikbaar inkomen dan weer wat groei laten zien’, aldus de bank. De economische groei in Nederland komt volgens de prognose van ABN Amro in 2014 uit op 0,5 procent en zal een jaar later ongeveer 1,25 procent zijn.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 10:49

Kriel schreef:
Fiebie schreef:
Wacht je dan tot een vaste aanstelling?
Je bedoelt tot hoe lang je moet wachten met zwanger worden??

:roll: ssssssssssssssst

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 10:50

Nah ja, mijn persoonlijke mening is dat je je eeuwig moet wachten :D
Maar als dat niet lukt, zou ik wachten tot je een contract onbepaalde tijd hebt

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 10:51

Dat zou voor mij minimaal 2 jaar wachten inhouden -O-

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 10:53

Dat kan toch gewoon besproken worden?
Of zie ik dat nu niet goed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 10:54

Ik zou het gewoon bespreken na je proeftijd :j

Ik wil volgend jaar ook zwanger worden, ik hoop dat ik dan gewoon mag blijven (juni loopt contract af)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:02

Ir1ne schreef:

Euh ja dat kan.... Maar het leek me geen goed idee om dat meteen ter sprake te brengen :+
Buiten dat, eerst de rest op de rit

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:26

Fiebie schreef:
Ir1ne schreef:

Euh ja dat kan.... Maar het leek me geen goed idee om dat meteen ter sprake te brengen :+

je mag er wel vast 1 van mij lenen om te oefenen :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:30

Ben blij dat ik absoluut geen kinderwens heb. :+

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:43

Kriel schreef:
Fiebie schreef:

je mag er wel vast 1 van mij lenen om te oefenen :+

Heb jij er 1 dan?