Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:40

Gwen09

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 23:06

:wave:

Wat leuk, weet nieuwe mensen erbij :D Welkom!!

Wat betreft WP: mijn ervaring is dat je de updates gewoon kan laten draaien hoor. Wat ik heb begrepen mag er dan niet aan je site/content/widgets/plugins veranderen.

Zojuist ook mijn eigen site de lucht in gegooid. Staat nog niet veel anders op dan mijn contactgegevens, maar het begin is er! :)

@Connepon: grappig: ik zag het stukje over jouwzelf op je website. Jouw lijfspreuk van Marie Forleo: super! Ik ben ook weg van haar en al super veel van haar geleerd. Ik hoor verder nooit iemand over haar, dus leuk om te zien dat jij je ook door haar laat inspireren! Wat doe jij allemaal met haar info..?

Tip: Ook voor alle anderen hier denk ik dat Marie Forleo echt inspirerend kan zijn! :):)

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 23:30

Ik heb haar site opgeslagen. Hij wekte interesse dus morgen maar even verder gaan snuffelen :))

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 08:22

@hotchocolat handig zo'n man die mee helpt!

Bij mij helpt mijn moeder mee. Laatst hebben wij op Ladies night gestaan, verliep echt super. Hopen in maart er weer te kunnen staan. 14 Maart hebben we ook alweer een markt hier in ons dorp. Misschien dat we ons ook inschrijven in markten in Nijmegen. :D

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 08:53

Ja Marie Forleo vind ik echt geweldig. Ik bekijk elke week haar videos en pas regelmatig haar tips toe. Mijn design is overigens geinspireerd door haar en heb gisteren nog de laatste hand gelegd aan een wijziging in opmaak.

Eerder volgde ik ook social triggers van derek halpern wat meer en heb zelfs een online training van hem gevolgd in november 2012.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 09:12

Welkom nieuwe mensen!

Yep hier ook een Marie Forleo volger (dankzij Conny). Haar videos pakken altijd weer de juiste vragen waar je je zo in herkend en ook super leuk opgebouwd. Verder volg ik meerdere bloggers. Heb daar al een hoop van geleerd. Soms moet ik wel even een stap terug doen. Dan komt er zoveel inspiratie en goede ideeën op je af dat ik een beetje overloop en dus stagneer (en daar ging toevallig de laatste video van Marie ook over :+ ).

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 09:34

Grappig dat Marie Forleo hier nu opeens genoemd wordt. Ik werd vorige week op haar gewezen via Melanie Duncan. Ook een interessante ondernemer uit Amerika die veel werkt met systemen, zodat je overal ter wereld kunt werken.

Marie Forleo klinkt ook interessant en ik ga haar filmpjes zeker kijken! Alleen de tijd er nog voor vinden!

Ken dat gevoel van overlopen ook wel, Mellis. Soms is het erg lastig om balans te houden!

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 09:36

Heel herkenbaar Mellis. Dan krijg je echt zon informatie/inspiratie overload. Vond de video van gisteren echt heel goed! Voor de geinteresseerden, kijk op http://www.marieforleo.com

Veel vrienden van marie noemen haar nu ivm de lancering van haar online programma. Dat doet ze handig

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 10:14

Heel herkenbaar melis! Als starter kom je ook zo veel tegen...
Heb wel dat kleine testje gedaan van de kvk net.. en daar kwam uit dat ik nog niet genoeg weet over het starten van een eigen bedrijf.. dus ik moet toch nog wel wat lezen.. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer...

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 11:13

Wat zijn jullie goed bezig ! :D

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 12:25

Echt gaaf om te lezen dat jullie ook zo'n Marie fan zijn!!! :D

@Conny: ja ik zag meteen dat je site op haar ideeen geinspireerd is! ;) super!!

Ik sta nog maar aan het begin, maar haar video's inspireren enorm en dat maakt dat ik unstoppable ben! :):)

renep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 12:36

Sinds de update van FB met niet alle berichten van vrienden en gelikede paginas te tonen om overload van info voor de gebruiker te voorkomen. Waarmee FB hoopt dat je betaald om je bericht te boosten, ben ik van mening dat reclame via FB voor kleine bedrijfjes terug loopt tenzij er veel van je posts geliked word en dus boven de gemiddelde uitstijgt.

Het blijft een uitdaging om veel publiciteit/klanten te krijgen op zo'n goedkoop mogelijke mannier. service, mond op mond reclame en (tele)marketing

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 12:55

Hallo allemaal!

Ik lees hier al een poosje mee, ik heb een fotografiebedrijf(je) en vind het interessant om hier mee te lezen!

Ik zag wat staan over Facebook-acties en ben wel benieuwd of jullie dat dan helemaal bewust volgens de regeltjes doen, heb begrepen dat als je niet aan de eisen voldoet het mogelijk is dat je page verwijderd wordt? Ben er alleen nog niet helemaal uit hoe ik dat dan moet doen...

Wil graag binnenkort eens een like-deel-en win actie plaatsen, maar dan wel zoals het toegestaan is. Iemand die mij tips kan geven hierover?

Lees hierboven al iets over betalen om je berichten te boosten, nou ja, daar begin ik dus niet aan :p

Dagmar

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 13:02

Je mag wel een like en win doen, maar je mag niet eisen, deel dit. Vragen, als je wil mag je delen, mag wel.

Doen jullie ook nog een valentijn actie?
Ik heb er wel eentje. Vanmorgen met 81 begonnen, nu ruim 100 verder.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 13:37

Hij loopt echt goed hé Holly? Maar jij hebt ook zo onnoemelijk veel likes!! Jij loot dus steeds onder al jouw likers?

Ik heb besloten niet echt iets 'fotografisch' weg te geven voor valentijnsdag, maar een leuk houten tekstbord met een toepasselijke tekst. Maarja, ben bang dat een winnaar kiezen erg moeilijk wordt aangezien ik dus totaal geen inzicht heb in wie wat liked/deelt :Y) leermomentje.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 13:42

Zag je voorbij yucca haha.
Likes komen niet aanwaaien, maar ik zie het zo. Ik geef iets weg en krijg daar een hoop lezers van mijn berichten voor terug.

Ik hou dat niet bij hoor. Als er iemand wint kijk ik of deze gedeeld en geliked heeft (als dat de brdoeling was). Nee? Volgende.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 13:45

Ik wil hem niet winnen hoor, haha, ben geen moeder ;-) Maar wel leuk om je te volgen!

Probleem met weggeven vind ik voor mij altijd dat het vaak meteen om grotere bedragen gaat als je een fotoshoot weg gaat geven. Maar ik denk nu dat ik ook prima foto of liefde gerelateerde spullen kan weggeven, zoals het tekstbord. Is ook wat toegankelijker voor veel mensen dan een fotoshoot.

Heb je ook wel eens een actie dat mensen moeten reageren onder het bericht? Vind het echt waanzinnig dat iedereen dus spontaan reageert onder jouw berichten en deelt!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 14:01

Jawel 2e bericht volgens mij?
Ik doe er (bijna) dagelijks iets mee. Ik klets ook gerust mee. Hoe stiller het is, hoe minder activiteit van andere.

Je kunt ook zoiets simpels als een boeket rozen weg geven. Wat jij wil, zolang het maar leuk gevonden wordt, anders gebeurt er alsnog niks.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:05

Als ik een actie op FB houd, dan moeten mensen uiteraard mijn pagina Liken, het berichten delen en ook nog even iets onder het bericht zetten. Dat is makkelijker wanneer je de winnaar uit moet gaan loten. Overigens reageren mensen vaak al uit zichzelf, in de hoop dat als ze een heel leuk/zielig/origineel iets neerzetten, ze een grotere kans hebben om te winnen ofzo ;)

@Holly: Ik vind het trouwens echt gaaf om te zien hoe snel je zo'n berg Fans hebt gekregen! We gingen op een gegeven moment gelijk op, toen met die 500 Likes en bij jou is dat heerlijk door blijven groeien. Bij mij valt het steeds stil, geen idee hoe dat komt, ik blijf steken rond de 700 Likes. K laat het nu maar even gaan, heb geen zin om mensen steeds te spammen met een actie en er maar 2 Likes bij te krijgen. Binnenkort ga ik wel weer wat bedenken, maar nu richt ik me lekker even op andere dingen.

Denk overigens dat jouw product echt wat losmaakt bij de mamma's, omdat het een bepaalde emotionele waarde heeft. Wellicht dat dit het succes verklaart!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:09

joyce2 schreef:
Denk overigens dat jouw product echt wat losmaakt bij de mamma's, omdat het een bepaalde emotionele waarde heeft. Wellicht dat dit het succes verklaart!

:j Ik had echt kinderfotograaf moeten worden :Y)

Mijn kracht kan inderdaad ook zijn om spulletjes weg te geven die leuk zijn voor je trouwdag en deze dan mooi te fotograferen. Zo blijft je toch een beetje de connectie houden met de fotografie.

Merk je trouwens (weet niet of je dat echt kan meten) dat er meer dingen bij je besteld worden door Facebook holly?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 14:21

Kletsen Joyce(en), gewoon kletsen. Wordt er iemand dol van, vervelend maar het gaat om jouw boterham.
Ik praat over mijn dingen en hoe meer likes hoe meer lezers hoe meer klanten.
yucca je kunt het vaak aan de naam zien of ze schrijven er over, of ze sturen een pbtje als ze het ontvangen hebben.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:34

Wow, dat doe je echt goed, Holly!!

Ik heb momenteel met een paar berichten veel lezers bereikt door te taggen, dat werkt ook fijn. Maar moet inderdaad ook nog iets leuks verzinnen! Over een paar weken word ik 25 en later dit jaar bestaat mijn bedrijf 5 jaar, dus ben nog steeds aan het verzinnen hoe ik daar iets leuks mee kan doen!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:48

Ik gebruik Facebook ook nog steeds heel actief en heb heel vaak het 'bewijs' dat het loont, dus ik ga er gewoon gezellig mee door :)

Net de afrekening van energie gekregen voor het laatste halfjaar. Ik ben van leverancier en ben nu zo maar eventjes € 300 per 6 maand goedkoper af dan voorheen! Scheelt toch een pak :) En altijd fijn om teruggestort te krijgen :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:31

Pff, zit echt een beetje in dubio over wat ik ga doen met mijn online marketing... Ik wou in eerste instantie zelf de boel op poten zetten, maar dat heeft een tijd op een laag pitje gestaan ivm werk en privé. Nu het allemaal weer in iets rustiger vaarwater komt, ben ik de boel weer een beetje aan het oppakken. Alleen ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen! Er zijn zoveel boeken, online cursussen en wisselende meningen over wat wel en wat niet goed is... Ik had dus bedacht om 1 op 1 "les" te gaan nemen bij een online marketeer en dan samen alles door te lopen, zodat ik veel sneller tot de kern kom. Maar nu sprak ik een oud schoolgenoot (kwam er net achter dat hij nu werkzaam is in die branche) en hij vertelde dat je soms ook een samenwerking aan kan gaan, op een soort van no cure no pay basis. Ze gaan dan voor je aan de slag, tegen een percentage van de extra omzet die je scoort.

Aan de ene kant wil ik alles helemaal zelf doen, maar het is dan toch een hoop proberen en hopen dat het werkt. Aan de andere kant lijkt het me super fijn om snel resultaat te zien, maar dat betekent dan wel dat ik én een deel van de omzet afsta én niet alles zelf doe. Maarja, mijn omzet is naar mijn mening nu (veel) te laag en met een beetje hulp vliegt mijn omzet straks misschien wel een stuk omhoog, ondanks dat ik dan wat af moet staan! Slecht voor mijn ego, maar wel beter voor de zaken ;) Als ze zo'n constructie aan zouden willen gaan, betekent het namelijk wel dat ze potentie in je shop zien, want anders zouden ze voor niets werken... Maar goed, eerst maar eens afwachten of ze inderdaad zo'n constructie aan zouden willen gaan en wat dit dan precies in gaat houden!

Iemand toevallig ervaring met zoiets?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 15:53

En zou een persbericht (laten) schrijven niks voor jou zijn Joyce?
Zit jouw facebook gekoppeld aan twitter?
Je ben vrij stil op FB. Waarom plaats je niet een paar keer per week een item uit je shop op je pagina met de vraag, like?
Kun je avondje (gratis) advertenties plaatsen vrij maken.
...