Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tancreda4 schreef:Ben benieuwd hoe jullie hier tegenover staan. Ik verveel mij dood, en momenteel voel ik mij super niet-nuttig. Een baan heb i nog niet gevonden. Nu zijn er een hoop tijdelijke of paar uur baantjes, en ik zit eigenlijk stiekem te twijfelen om voor de zaterdag - paar uurtjes per week maar niet eens een volle dag - te solliciteren bij een van mijn oude werkgevers. Voor het geld hoef ik het niet te doen, minimum loon en slechts een paar uurtjes, voor de ervaring ook niet echt dus. Maar ook gewoon om wat bezig te zijn, mijzelf nuttig te voelen en geen groot gat op mijn cv te krijgen.
Maar in hoeverre is een baantje dat niet veel toevoegt qua loon/ ervaring beter dan een gat in je cv? Behalve mijzelf bezig houden? Hoe staan jullie er tegenover?
De reden dat ik bv een zaterdag zou willen is omdat ik ook niet een baantje wil aannemen die ik, als ik wat anders tegen kom, gelijk weer moet afzeggen. Wat bv wel het geval zou zijn als ik door de weeks een paar uurtjes zou werken. Als ik ergens voor ga wil ik er ook voor gaan, en wil ik niet opeens weer wegrennen. Zaterdag kan ik ook naast een andere baan blijven doen.
Janine1990 schreef:Nouja, je kan toch gewoon uitleggen dat je je nutteloos voelde en daarom op zaterdag iets wilde.
Als het niet relevant is voor een volgende werkgever, vergeven ze het je wel, lijkt me. Zeker als je er gewoon ander werk naast kan gaan doen.
Maar hé, wat als je vorige werkgever je meer kan bieden? Of via via iets anders kan bieden?
Even wat anders, hoe doen jullie dat met vacatures zoeken? Ik zit nu te zoeken, maar jeetje, er zijn zoveel sites! Indeed zat niets tussen voor mij vandaag. Maar ik zie door de bomen het bos bijna niet meer. Op FB zie je niet zoveel helaas (op mijn niveau althans) en zijn mensen zich voornamelijk aan het aanbieden (wat ik niet zie zitten). Jullie hebben vast wel een systeem? Aangezien ik het redelijk druk heb, moet ik er ook maar wat systeem in zien te krijgen.
Vanmiddag had ik een telefoontje van Olympia, waar ik me vorig jaar had ingeschreven. Gaat weer om callcenter (inbound) werk voor Menzis. Klantadviseur noemen ze het... Nou, nee, dankje. Sowieso kan ik niet de hele dag bellen, hou geen stem over.
Electra63 schreef:LinkedIn en dan bijv. Lid worden van vakgerelateerde groepen.
Ik ben niet op zoek naar een andere baan, maar wordt weleens benaderd (of bekeken) door recruiters en ik zie regelmatig interessante vacatures voorbij komen.