Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Astaloca

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:08

Iemand hier wel eens bij de post gesolliciteerd? Wat kan ik verwachten bij die selectie ronde?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:12

Winged schreef:
Hier ook bezig met de overdracht :j Kan ik gaan nadenken wat ik allemaal doe :') (uh bokt, vacatures zoeken...)

Idem hier :') _O- _O-

Maar das meer omdat ik niet genoeg te doen heb. Vaak genoeg gezegd, wordt niks aan gedaan. Prima.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:13

Ir1ne schreef:
Winged schreef:
Hier ook bezig met de overdracht :j Kan ik gaan nadenken wat ik allemaal doe :') (uh bokt, vacatures zoeken...)

Maar das meer omdat ik niet genoeg te doen heb. Vaak genoeg gezegd, wordt niks aan gedaan. Prima.

Oh herkenbaar :))

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:15

gelukkig dat het dan meevalt irene, met wat er weg is.
Uitzendbureau goed nieuws?

Lekker hoor Winged :D en inderdaad mooie overdracht ;)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:18

Anke_Amigo schreef:

Heeft me voorgesteld bij het bedrijf. Nu afwachten, vrijdag hoor ik meer... :)
Ze zei ik had ook nog andere dames, meer management niveau, maar mijn leeftijd, de gedrevenheid, een jong iemand, triggerde hem dan ook wel weer.
Ze heeft iig een super profieltekst voor me opgesteld!

En het gaat me niet om wat er weg is. Ben wel verzekerd. Ik heb me de pleuris gewerkt voor deze auto ( VW Polo uit 2006 met 40.000 km op de teller <3 ) en dan zit er iemand met zn jatten aan spullen die niet van hem of haar zijn. Vanmorgen was ik in alle staten.

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:24

ja snap ik! Heb ik ook gehad hoor, mensen moeten gewoon van elkaars spullen afblijven!

spannend voor vrijdag

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:29

Ir1ne schreef:
Anke_Amigo schreef:

Heeft me voorgesteld bij het bedrijf. Nu afwachten, vrijdag hoor ik meer... :)
Ze zei ik had ook nog andere dames, meer management niveau, maar mijn leeftijd, de gedrevenheid, een jong iemand, triggerde hem dan ook wel weer.
Ze heeft iig een super profieltekst voor me opgesteld!

En het gaat me niet om wat er weg is. Ben wel verzekerd. Ik heb me de pleuris gewerkt voor deze auto ( VW Polo uit 2006 met 40.000 km op de teller <3 ) en dan zit er iemand met zn jatten aan spullen die niet van hem of haar zijn. Vanmorgen was ik in alle staten.

Dat snap ik, is ook frustrerend als iemand met zijn tengels aan je spullen komt.
Maar die 40.000 is wel heel netjes! :j
Mijn Audi van dit jaar heeft al meer km's op de teller :=

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:29

Ir1ne schreef:

't doet gewoon pijn. := Ik herken 't.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:35

Nou WW aangevraagd voor 1 januari 2014 en heb net weer een sollicitatie gedaan. Ga maar weer proberen om 2 vacatures achteraan te bellen, want gisteren werd er niet opgenomen. :?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:37

Winged schreef:
Ir1ne schreef:

't doet gewoon pijn. := Ik herken 't.

Kijk; ik ben helemaal niet materialistisch. Maar ik ben zo wijs met dat ding. Ben dr onwijs zuinig op en dan het idee dat er zon gluiperd in mijn auto heeft gezeten doet idd pijn.
Maar ik heb nogal een kort lontje, met name sochtends ( omdat mn medicatie dan nog niet goed werkt ) dus ik flipte vanmorgen compleet.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:49

Ir1ne schreef:
Winged schreef:

Hier ook...
En alles wat straks moet worden over gedragen ligt keurig netjes klaar.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:57

Balen Irene, van je auto :(:)

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 13:03

Astaloca schreef:
Iemand hier wel eens bij de post gesolliciteerd? Wat kan ik verwachten bij die selectie ronde?

Ja, ik kreeg vooraf een vragenlijst die ik niet kon waarderen. Dat is ook de reden dat ik helemaal van die sollicitatie heb afgezien. Wil best bij ze werken, maar ik ga toch echt niet dat soort vragen beantwoorden waarvan ik weet dat zij de antwoorden op gaan slaan in hun systeem en op basis daarvan gaan beoordelen hoe mijn karakter is en wat mijn kwaliteiten zijn. Ik heb best veel over voor een vaste baan en vind het niet erg om een test te doen, maar dit ging me echt te ver. 'Heeft u wel eens gestolen' 'Is uw kamer netjes opgeruimd'? Hou toch op, dat mijn kamer af een toe een zooi is (student, werk, paard, DRUK!), betekent niet dat ik slordig werk. Ik werk juist heel nauwkeurig.

Vragen gingen nog verder trouwens, ben de meeste alweer vergeten.
Laatst bijgewerkt door 2005 op 03-12-13 13:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 13:03

Hier ook bezig met overdracht :o
Ik ga het verdelen over 5 mensen _O-

Irene, wat klote zeg van je auto! Ongelofelijk.... :n

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 13:08

2005 schreef:
Astaloca schreef:
Ja, ik kreeg vooraf een vragenlijst die ik niet kon waarderen. Dat is ook de reden dat ik helemaal van die sollicitatie heb afgezien. Wil best bij ze werken, maar ik ga toch echt niet dat soort vragen beantwoorden waarvan ik weet dat zij de antwoorden op gaan slaan in hun systeem en op basis daarvan gaan beoordelen hoe mijn karakter is en wat mijn kwaliteiten zijn. Ik heb best veel over voor een vaste baan en vind het niet erg om een test te doen, maar dit ging me echt te ver. 'Heeft u wel eens gestolen' 'Is uw kamer netjes opgeruimd'? Hou toch op, dat mijn kamer af een toe een zooi is (student, werk, paard, DRUK!), betekent niet dat ik slordig werk. Ik werk juist heel nauwkeurig.

Vragen gingen nog verder trouwens, ben de meeste alweer vergeten.

Kom op zeg…je moet er wat voor over hebben om het wettelijk minimumloon te verdienen ;) :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 13:09

Baal word nog steeds niet opgenomen voor de vacatures waar ik voor bel en gisteren ook al niet. |o

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 13:09

Hier ook bij de post gesolliciteerd.
Was direct aangenomen, had samen met nog een sollicitant een gesprek.
Heel informeel en dus zo aangenomen.

Kreeg wel een vragenlijst over het postbezorgen..
Maar geen enkele over of mijn kamer opgeruimd was hoor :n

Achteraf ben ik nooit begonnen daar vanwege ander werk,

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 13:18

Winged schreef:

:D :D :D

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 15:22

Ik heb net de vriendelijke secretaresse gebeld van waar ik anderhalve week geleden een gesprek had.
Of ze wist wanneer ik iets ging horen.

Vanmiddag dus. Ze wilde me wel meteen doorverbinden maar de baas nam helaas niet op.

Vanaf nu ga ik niet verder dan 30 cm van mijn telefoon af :x

(en nu maar hopen dat het positief is... ik kan hier niet meer tegen AAAAAHHHHH)

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 15:28

Bah, nog steeds geen duidelijkheid vanuit uzb. Verder tot nu toe weer een paar afwijzingen verzameld, en verder aan het solliciteren. Ik duik de komende dagen even in meeleesmodus, opa van mijn vriend is zaterdag overleden, en dat roept bij ons toch wel wat herinneringen op aan mijn schoonvader vorig jaar. Nieuws meld ik uiteraard wel ;).

Toch weten jullie er wel een stijgende lijn in te houden hoor!
NoeskaMoos, sterkte met het wachten, en succes!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 15:29

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 15:32

Ik mag me hier ook melden.
Mijn contract wordt per 31-12 niet verlengd, had het al verwacht.
Heb gisteren de WW al aangevraagd en nu is het even afwachten.
Ik zal braaf solliciteren maar niemand gaat me zwanger aannemen en het verbergen is geen optie meer.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 15:32

zonnebloem18 schreef:
Ik mag me hier ook melden.
Mijn contract wordt per 31-12 niet verlengd, had het al verwacht.
Heb gisteren de WW al aangevraagd en nu is het even afwachten.
Ik zal braaf solliciteren maar niemand gaat me zwanger aannemen en het verbergen is geen optie meer.

zwanger is inderdaad probleem tegenwoordig,snap alleen vaak niet waarom ze weigeren ivm zwangerschap...misschien lopen hun juist dan een goede werknemer mis...welkom zonnebloem! :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 16:43

ik snap het wel waarom ze liever niet aannemen als iemand zwanger is, je neemt iemand aan en je kunt binnen korte tijd ook direct weer een tijdelijke vervanger gaan regelen, veel bedrijven zien dat niet zitten en willen liever iemand die in theorie het komende jaar gewoon komen werken zonder zwangerschapsverlof, ouderschapsverlof etc , ik zeg niet dat ik het leuk vind of het er mee eens ben, maar ik begrijp het wel...
dat ze idd een hele goede werknemer kunnen mislopen op die manier heb je gelijk in, absoluut...
maar goed, dat is lange termijn denken, ze denken nu meer korte termijn denk ik , iemand die nu kan werken en in theorie de komende 12 maanden op de normale vrije dagen en vakantie na niet langdurig met verlof hoeft/moet

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:43

Zooo weer lekkere ervaring vanmiddag!

Was met peerd aan't rijden (al-tijd bellen ze dan he :roll: ) dus ik bel vanavond het UZB terug.
"Hmmm ja de vacature waarvoor ik je daarnet belde is nu al ingevuld"

Op een middag? U-hu >;)