Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

11AFotograaf

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 15:02

Maar je zou dat kadootje toch ook kunnen weggeven bij een bepaald aankoopbedrag? Dus bijv. bij 30 euro krijgen ze xxx.
Daarnaast vind ik wel dat er een eindtijd aan mag zitten. Je zou kunnen zeggen dat het tot 1 maart 2015 geldig is en dan in november/december nieuwe bonnen aan de fotograaf geven. Ik ben alleen bang dat het zo'n lange tijd is, dat de bonnen ergens in een hoekje gegooid worden met het idee "daar kijken we nog wel een keer na" en dan wordt er niets meer mee gedaan.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 15:04

Hallo allemaal!

Ik heb dit topic wel eens hier en daar langs zien komen.. En nu word het toch wel eens tijd om mezelf eens voor te stellen en te melden :D

Ik ben 'dungen' (echte naam wil ik niet openbaar op internet.. ) ;)
Ik werk nu nog ft bij een werkgever maar al een jaartje kriebelt het verschrikkelijk om voor mezelf te beginnen!
Vorig jaar een huis gekocht dus dat kwam nog even tussen door := Maar nu ben ik toch echt met de voorbereidingen bezig.!

Ik wil een bv opstarten in een dienstverlenende branche. Het idee was om eerst part time te gaan werken.. maar helaas is dat waarschijnlijk niet mogelijk en moet ik de grote sprong ineens gaan maken! En dat is nog enger :=

Ik ben nu overal informatie aan het zoeken,lezen en opvragen. En ik ben nu net een jonge pup die alles leuk vind en overal zijn tanden in wil zetten! :D

Ik ben nu overigens nog bezig met mij ondernemersplan dus ik ben nog geen echte ondernemer maar hoop dat ik hier toch mee mag lezen en posten :)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 15:20

joyce2 schreef:
Maar nog even over de cadeaubonnen, voor zover ik weet moet een cadeaubon minimaal 1 jaar geldig zijn. Als er alleen een uitgiftedatum op de bon staat, is hij 5 jaar geldig en wanneer er helemaal geen datum op de bon staat, is hij onbeperkt geldig. Maar mochten de regels toch zijn veranderd, dan zou ik dat graag ff ergens na willen lezen. Heb net nog gezocht via Google omdat ik me van geen kwaad bewust was, maar krijg alleen oude berichten, of berichten die de regels bevestigen zoals ik ze ken...

Ik heb het laatst ergens gelezen. Waren weer nieuwe regels. Kan het alleen niet terug vinden -O-

Welkom Dungen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 15:33

Welkom Dungen!

@HTS: Dan hou ik nu maar gewoon even de oude regels aan w.b.t. cadeaubonnen, want ik kon het idd ook nergens vinden.

@11A: Dat soort acties heb ik idd ook wel eens, dat mensen een cadeautje krijgen als ze voor een bepaald bedrag besteed hebben. Van de zomer deelde ik bijv. hele fleurige poepzakjes uit op een evenement (oliebol Cadeautjes ;) ) en daar zat dan een kaartje aan met een code. Als ze de code binnen 2 maanden in zouden voeren in de shop, zouden ze een klein beetje korting krijgen op hun bestelling en ze kregen dan ook de poepzakjeshouder die bij de poepzakjes hoorde! Maar ondanks dat er zo'n 300 zijn uitgedeeld, allemaal aan hondenliefhebbers die grotendeels heel enthousiast reageerden, heeft niemand gebruik gemaakt van de actie.

Wat betreft de duur van de actie, ik denk dat ik in dit geval toch voor een langere periode moet kiezen omdat het anders gewoon geen doen is. De optie van een jaar geldig en dan eind van het jaar weer nieuwe bonnen sturen, lijkt me in deze situatie het handigst.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 15:59

Welkom, Dungen! Wat ga je precies doen in de dienstverlenende branch? Dat klinkt nu nog niet echt concreet. En waarom een bv ipv een eenmanszaak om mee te beginnen? Ben wel heel benieuwd naar je reden hierachter ;)

@Joyce: Jammer dat daar totaal geen gebruik van is gemaakt! Dat is wel erg lastig!

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:06

Is er niets van te vinden op de site van de consumentenbond?

11A omdat nog niets alles 'op schrift' is en ik nog steeds bij mijn werkgever zit (en de roddels al wel de ronde gaan in de branche) kan ik nu nog niet specifieker er op in gaan :) (mocht je echt benieuwd zijn dan wil ik je wel een pb sturen ;) )

Ik begin niet in mijn eentje ondanks dat het wel mijn bedrijf word dus vandaar :)

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:40

Welkom Esmee en Dungen!

Ik lees over allemaal dingetjes, maar daar heb ik weinig tot geen verstand van.

Zelf twijfel ik nog steeds. Lijkt me erg leuk om een webshop als hobby te hebben! Maar ik heb gewoon geen idee waar ik moet beginnen :+

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:07

Esmee en Dungen, welkom.

Ik had een poos geleden een hoofdstel verkocht welke verkrast zou zijn op de neusriem.

Nu eindelijk (ze mocht hem terug sturen en alle kosten zouden dan voor mij zijn geweest, dit is ook aangeboden) een reactie gehad.
Haar vriendin neemt hem over, die vond het niet zo heel erg.
Ik denk zomaar dat de neusriem van een ander hoofdstel is geweest, en er zo is geprobeerd om nog wat geld terug te krijgen.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:23

Vreemd verhaal inderdaad.. Volgens mij is het runnen van een webshop niet goed voor de vertrouwen in de mens. :=

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:12

Lastig hoor Joyce, zeker als je eigenlijk al de ervaring hebt dat het een beetje verspilde moeite is. Ik kan trouwens ook niet helemaal de link leggen tussen een fotograaf en honden/katten, tenzij hij/zij huisdieren fotografeert, haha! Sta je ook wel eens op grotere beurzen? Hier is volgend weekend een tuinbeurs, lijkt me een geschikte plek voor jou om een kraam/plek te huren. Vaak is er ook een kleine dierenweide en dat lijkt me echt leuk om bij aan te sluiten.

Ik ben trouwens ook gevraagd voor een goodiebag, maar ik ga geen korting geven. Mijn prijzen zijn mijn prijzen. Ik stop er een leuke harten-hanger in met mijn kaartje/flyer eraan. Het is voor een bruidsmodewinkel, dus wel midden in de doelgroep.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:15

Ja, het is idd iemand die huisdieren fotografeert en we zitten beiden in het hogere segment. Dus we denken dat het goed op elkaar aansluit! Hetzelfde dus eigenlijk als jij met de bruidsmodewinkel ;)

Leuke tip ook trouwens van de tuinbeurs, maar ik kan helaas niet. Is dat jaarlijks? Want dan zou ik het eventueel wel alvast op kunnen schrijven om in de gaten te houden voor volgend jaar!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:31

Ja, is jaarlijks, eind februari. http://www.achterhoekbeurzen.nl/tuinbeurs/

Argh, ik denk: doe weer eens een like en win actie om meer likkers te krijgen. Zet ik er bij: deel het bericht openbaar, en wat denk je? 14 keer gedeeld tot nu toe en ik kan er maar 6 zien, zooo frusterend. Hebben die andere mensen het niet openbaar gedeeld of kan ik het gewoon niet zien op Facebook?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:54

Dan hebben ze waarschijnlijk niet openbaar gedeeld inderdaad. Maar je hebt het erbij vermeld, dus jou valt niets te verwijten :)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:52

Dat hoop ik dan inderdaad...ik zie vooral van vrienden dat ze het gedeeld hebben, van de nieuwe likers (nog) niet. Nouja, we zien het wel!

Vanavond nog even doorwerken: foto's inlijsten, CD's branden en pakketten inpakken voor verzenden!

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:35

Dankjulliewel allemaal!

Ik weet helaas ook niets over cadeaubonnen en houdbaarheidsdata.

Wij zijn ook bezig met uit te zoeken wat voor beurzen we (kunnen) gaan bijwonen. Vind het erg lastig, als opstartend merk rijzen de kosten voor de meest interessante beurzen, concoursen etc. de pan uit :)).

En het facebook verhaal; als mensen hun instellingen op privé hebben staan kun je het delen niet zien. De meeste weten dat ook wel, dus eigen schuld dikke bult denk ik dan :+. Ik zit ook nog te broeden op een leuke nieuwe deel en win ;). Al las ik laatst dat dat eigenlijk volgens de Facebook regels helemaal niet mag.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:47

Welkom alle nieuwe mensen in dit topic.

Als alles goed gaat zijn er donderdag 10 inschrijvingen voor het shop-in-shop project. Het gaat dus de goede kant op. Dan nog een paar extra er bij en het gaat door. Duimen dus.

Morgenavond start ik met een fotografie cursus. Ik heb er zin in en hoop dat ik aan het eind van de cursus betere product foto's kan maken voor de shop.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:49

Je zou eens kunnen informeren op de Equitana open , deze is dit jaar.
Verder de Spoga, maar ik heb geen idee van het standgeld daar.
Ik ben afgelopeen jaar naar een aantal paardenmarkten (Duitsland en NL) geweest.
Of zoiets iets is voor een paardenmarkt weet ik ook niet.

Ik ben wel nieuwschierig naar de uitstraling van de flessen. Ik heb net ook even op Ebay.de gekeken.
Het aanbod daar is niet heel groot

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:50

Nee, klopt, het mag eigenlijk niet nee...

Het wordt nog weer gekker: het verschilt steeds welke delers ik te zien krijg, meer dan 11 wil hij er niet laden. Dus als klik nu maar heel vaak om te kijken wie het gedeeld heeft en dat schrijf ik even op. Echt heel vaag!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:52

@EsmeeBlom Ja, beurzen en evenementen zijn echt schreeuwend duur! Ik kreeg laatst een "geweldige" aanbieding: 2 dagen op een evenement (klein plekje van 2x4) voor maar €400,- ex btw. Oke, in vergelijking tot sommige andere evenementen is het een koopje, maar hallo hey, ik mag wel een flinke berg verkopen wil ik alleen al de huur van de plek eruit hebben! Laat staan hoeveel ik moet verkopen als ik er zelf ook nog wat aan over wil houden...

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:10

Facebook is volgens mij ook niet netjes daarin... die laten maar deels zien. Ik kan alleen niet het filmpje vinden dat het goed uitlegt... dat het verdien model van facebook eigenlijk averechts werkt en ook zorgt dat je niet de content ziet die je wil zien.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:11

Pfff, volgende keer dus liken en reageren onder het bericht...dan krijg je het tenminste te zien!

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:14

Dankje hotchocolat! Ik ga ze even opschrijven.
Bedoel je onze flessen?

Dat is inderdaad nog niet veel joyce2, maar als je het er weer uit moet halen met verkoop is dat nog hartstikke lastig.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:15

Het schijnt ook beter te zijn om mensen te laten reageren op een bericht dan een deel en win. Naarmate er meer mensen reageren krijgen er ook meer mensen dat bericht te zien. Meer als met delen.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:23

Nu baal ik, had ik maar een andere actie gedaan... ^)

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:24

Ik heb wel een FB actie lopen (loopt alleen niet zo) maar ik ben er niet actief mee bezig.

Ik heb mijn winkeltje aan huis (af en toe loopt er eens iemand binnen), mijn webshop,ik ben actief op de Duitse Ebay, ik sta op markten (hiermee ben ik ook nog zoekende) verder heb ik 3 pony's, twee kinderen en werk ik weer tijdelijk 126 uur per maand
Vandaag ben ik gevraagd of ik iemand weekelijks prive les wil geven.

FB schiet er bij mij in.
Gelukkig verzorgd mijn man de bestellingen en administratie, dat scheelt iig heel veel werk voor mij.

Ik bedoelde inderdaad jou flessen Esmee, een mooie fles verkoopt ook gemakkelijker.