Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 12:33

BHV heb ik er wel op staan, maar is ook werk gerelateerd.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 12:48

joyce83 schreef:
Zetten jullie ook dingen op je cv zoals BHV (wel in verleden gehad maar nu niet meer actueel) en eventueel extra dingen zoals secretaris Personeelsvereniging of ergens bij een club? En zo ja waar zet je zulke dingen neer en heeft het zin?

Geen verlopen BHV erop zetten, daar heb je immers niets aan.

Maar wel secretaris bij een pv :j Staat bij mij onder neven activiteiten dergelijke zaken.

gomir

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:33

Ik heb dat soort dingen ook onder nevenzaken staan.
Hobby's staan bij mij niet op de cv :n

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 09:18

Ik zet er liever ook geen hobbies op; heb zelf de indruk dat ''paardrijden'' misschien in je nadeel kan zijn? Een werkgever kan wel denken; hoog risico voor de ziektewet als ze van haar paard af flikkert....?

Maar hoor ook wel eens dat het juist een pluspunt kan zijn. Werkgever kan ook denken; die kan dus samenwerken en doorzetten.

Ik ben wel benieuwd, wie zet paardrijden op het CV? En waarom wel of niet? :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 09:27

Bij mij staat het er wel op. Ik had relevant vrijwilligerswerk / stages ook onder "werkervaring" trouwens :) maar dat was vooral omdat ik verder geen relevante werkervaring had (net afgestudeerd), wel een kassabaantje maar dat zochten ze niet :P

'k Heb één kopje "Hobby's" en dan gewoon eronder: vrijwilligerswerk, paardrijden, badminton, zwemmen

Waar ik nu werk (non profit organisatie, NGO) was dat vrijwilligerswerk wel een pluspunt :j

De paarden komen vreemd genoeg ook elk sollicitatie gesprek ter sprake. Zelfs eens dat ze vroegen: op een schaal van 1 tot 10, hoe belangrijk zijn de paarden? Voelde aan als een instinker maar ben maar eerlijk geweest :P

Wellicht dat als mijn contract hier afgelopen is, dat ik het kopje hobby's weghaal. Dan is mijn CV gevulder met echte werkervaring.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 09:39

Ik zet mijn hobby's er wel op, maar over paardrijden krijg ik zelden vragen omdat mijn andere hobby bergbeklimmen is. Dat is tot nu toe wel in elk gesprek aan bod geweest. Is ook een heerlijke hobby om metaforisch te gebruiken in zo'n gesprek.
Denk overigens dat paardrijden niet echt als risicosport wordt gezien (ondanks dat de cijfers misschien anders laten zien). Bij mij staan ze dan onder het kopje 'overige interesses'.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 09:59

Ik heb mijn hobby's er wel bij staan. Meer omdat het in sommige gevallen wel aan kan geven hoe jij als persoon bent of dat je eventueel wel goed in de groep kan vallen omdat hobby's overeen komen. Maar goed dat is momenteel mijn gevoel, weet niet hoe ik er over een aantal maanden over denk.

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 10:40

Ik heb mijn hobby's er niet op staan, maar wel een kopje met mijn reizen wel. Is elke keer een (leuk) gespreksonderwerp, dus die houd ik er ook op.

Vrijwilligerswerk heb ik ook onder relevante werkervaring (is gelinkt aan mijn studie).

Secretaris bij een pv e.d. zou ik wel kort op de cv zetten. Heb je toch bepaalde, interessante competenties bij gebruikt/verder ontwikkeld. :)

Heeft iemand hier ervaring met een assessment? Ik krijg een casus uit de praktijk voorgelegd. Erg spannend.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 10:43

Rampzalige ervaring met een assessment :') tip: bereid je voor, lees je in. Misschien kan je de website van de organisatie uitpluizen naar eventuele casussen. Daar ontbrak het bij mij wel aan (ter mijner verdediging, één van m'n eerste gesprekken) en het was vooral behoorlijk gênant.

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 10:44

Solleke_Noah schreef:
Rampzalige ervaring met een assessment :') tip: bereid je voor, lees je in. Misschien kan je de website van de organisatie uitpluizen naar eventuele casussen. Daar ontbrak het bij mij wel aan (ter mijner verdediging, één van m'n eerste gesprekken) en het was vooral behoorlijk gênant.

:') Mijn grote angst, haha. Bedankt voor de tip.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 10:46

Toen 'k hem aan het voorbereiden was (en duidelijk was dat 'k het echt niet ging kunnen, haha) kon 'k alleen maar denken: wat als ik nu stiekem de deur uitloop? Zou iemand dat merken?

Tijdens de bespreking van de assessment ben ik gewoon blijven lachen en in mezelf denken "please kill me now". Ik ben het niet geworden, vreemd he :')

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:35

1234 schreef:
Jumbo is ook mijn enige bijbaan geweest die ik heb gehad xD nja afgezien van 10 maanden postbezorgen in het begin. Wel veel stages, dus een flink CV, maargoed :P
Horeca vind ik niet zo leuk. En Callcentre/promotiewerk al helemaal niet. Past niet bij mij.
Dus dat wordt nog wat om wat te vinden. Misschien iets pedagogisch gericht, maar dat is niet vaak in het weekend.

Misschien is logeerweekenden begeleiden iets voor je? http://www.xmotion.nl/index.php Vaak zoeken ze daar ook HBO studenten die al wat verder in hun studie zijn. Zijn er vast nog meer te vinden bij jou in de omgeving. Hier ken ik er wel een aantal maar dat is veel te ver voor je. Gewoon is googlen op 'logeerweekend' 'weekendopvang' etc. Ik zou overigens wel pas gaan solliciteren als je terug bent. Nu gaat niemand je aannemen voor over 5 maanden.

Ik heb geen hobby's op mijn CV staan, leek me nooit zo relevant.. Wel vrijwilligerswerk. Dat staat nu nog bij werkervaring bij gebrek aan veel echte werkervaring.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:47

Bedankt, Yonne! Zal er naar kijken. Heb t wel eens voorbij zien komen, toen ik zocht voor kampen begeleiden in de zomervakantie :P
Maar ik ga sowieso pas daarna solliciteren (of tijdens (aan het eind van) mijn buitenlandstage maar dat ik dan afspraak maak voor als ik net terug ben, dan gaat er minder tijd overheen) maar dan moet ik wel beetje weten wáár ik kan gaan solliciteren. :)

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:02

Ik heb mijn hobby's er ook op staan!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:17

Ik pas mijn hobby's wel aan aan het bedrijf: stel ik zou solliciteren bij een ruitersportzaak, is paardrijden wel relevant. Staat er in de vacature dat het een baan is voor lefgozers, dan is je hobby parachute springen zinvol. Voor bv de hema kan het dan weer een afknapper zijn ivm risico. Dus ik kijk altijd naar wat er gevraagd word of ik iets wel of niet vermeld.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 10:48

Pffffff... morgenavond maar weer een avondje flink vacatures zoeken.
Het net weer mooi op m'n dak gekregen.

Het is weer eens mijn schuld dat iets op is in het magazijn. Ik kan verdorie alles handmatig gaan bijhouden wat er in en uit gaat... Terwijl de werkplaats dat gebruikt heeft.
En zo gaat het al ruim twee en half jaar. Als het op is, is het mijn schuld. Ben ik wel een beetje flauw van, lekker makkelijk om mij de schuld te geven. Maar investeren in een fatsoenlijk voorraad systeem hoooo maar. Zo kom je ook nooit verder. :+

Leuk ook nog dat ik te horen heb gekregen bij Randstad dat ik gewoon veel te laag ben ingeschaald op dit moment. Maakt de motivatie niet heel veel hoger... :+ Die om te solliciteren natuurlijk wel.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 12:54

magazijn op slot en als ze iets nodig hebben komen ze er maar om vragen ~~}>
maar dat zullen ze ook wel weer moeilijk moeilijk vinden

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 13:00

Sonja_vR schreef:
magazijn op slot en als ze iets nodig hebben komen ze er maar om vragen ~~}>
maar dat zullen ze ook wel weer moeilijk moeilijk vinden

Ik heb in mijn afstudeeropdracht zoveel opties gegeven, ook echt budget opties.
Maar werd allemaal afgeserveerd... (met name door ex-collega die hier orde op zaken zou stellen, maar ook niet al te veel heeft uitgevreten) Jammer dan hoor...

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 18:57

Ik had gesolliciteerd naar internationaal Transportplanner en die vacature sloot pas 1 november
Maar werd vandaag gebeld dat ze me deze week nog willen spreken
Dus donderdag een gesprek

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 19:18

Morgen sollicitatie bij mijn vorige werkgever, wel op andere locatie.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 22:05

Toen ze mijn cv erbij pakten met het gesprek: oh jee.....weer zo'n paardenmeisje :+

Blijkt bijna iedereen wat met paarden te hebben :')

Maar over paarden praten wordt er gelukkig bijna niet gedaan, hoeft van mij ook niet.
Ben superblij met mijn baan, werk er nu 6 weken en begin steeds meer door te krijgen. Ben iig tot eind januari onder de pannen. En dan zie ik wel weer :Y)

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 22:13

Pfff, ik meld me ook...
Ik ben al een tijdje op zoek naar een baan.
Ik heb gesolliciteerd voor een paar dingen, maar vraag me af hoe lang ik ongeveer moet wachten op een reactie...
Bij 2 functied heb ik bevestiging gekregen dat ze mijn sollicitatie goed ontvangen hadden, en dat ze binnekort contact gingen opnemen (dus ik denk ook indien het negatief zou zijn...)
De ene sollicitatie is nu 3 weken geleden, de andere 10 dagen... En ik heb nog geen reactie ontvangen.
Heeft iemand een idee of ik hier nog reactie op kan verwachten (vooral van die van 3 weken) of niet?
Ik weet niet goed of ik nog langer moet wachten, of gewoon verder zoeken.

Wat me ook steeds opnieuw frustreert, is dat er bij bijna alle vacatures ervaring gevraagd wordt...
Ik kom net van school en heb (buiten vakantiejobs) nog geen werk ervaring... :-(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 23:06

Sowieso gewoon verder zoeken, niet wachten en hopen op 1-2 sollicitaties. Wanneer was de sluitingsdatum van die ene vacature? Gebeurt vaak zat dat je pas 1-3 weken erna wat hoort (en je dus bij de afwijzingen hoort). Je kan evt ook altijd eens bellen om te informeren hoe het met de sollicitatieprocedure staat.

Qua werkervaring, als je verder goed bij een vacature past, je van jezelf weet dat je het werk kan doen. Dan gewoon reageren, mits het geen harde eis is. Niet geschoten is altijd mis. En in vakantiejobs heb je misschien soms ook wel iets relevants gedaan?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 08:19

Mando schreef:
Ik had gesolliciteerd naar internationaal Transportplanner en die vacature sloot pas 1 november
Maar werd vandaag gebeld dat ze me deze week nog willen spreken
Dus donderdag een gesprek

Wauw super!!!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 08:31

Ik heb er nog 1 lopen.
Export medewerkster en dan in het vervoer van levende have.
Spin in het web tussen alle partijen
Lijkt me ook een super baan die echt wel iets voor mij is.

Ben nu 4 weken thuis zo voelt het niet hoor.
De eerste 3 weken kon ik geen rust vinden.
Nu begin ik me er wat rustiger te voelen en dat is wel fijn
Denk dat ik een beetje op was.