[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

finnens

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 17:40

Pfff die tijden zijn echt te lang. Afgelopen vrijdag praktijk aangevraagd en ik kan pas 29 augustus... Mooi balen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 18:01

finnens schreef:
Pfff die tijden zijn echt te lang. Afgelopen vrijdag praktijk aangevraagd en ik kan pas 29 augustus... Mooi balen.

:roll: allemachtig, zaten er ook dagen tussen dat jij of je instructeur niet kan? Hier is het gelukkig nog niet zo gek

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 18:06

Polly schreef:
finnens schreef:

:roll: allemachtig, zaten er ook dagen tussen dat jij of je instructeur niet kan? Hier is het gelukkig nog niet zo gek

Ja maar dat was er maar 1.. De eerste mogelijke optie was dus 22 augustus maar had al een vakantie geplant in die week (in de hoop dat ik daarvoor nog af kon rijden haha) Als er een eerdere datum vrij komt dan krijg ik een belletje maar ga maar uit van de 29e.. had stiekem toch gehoopt op iets eerder

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 12:51

finnens schreef:
Polly schreef:

Ja maar dat was er maar 1.. De eerste mogelijke optie was dus 22 augustus maar had al een vakantie geplant in die week (in de hoop dat ik daarvoor nog af kon rijden haha) Als er een eerdere datum vrij komt dan krijg ik een belletje maar ga maar uit van de 29e.. had stiekem toch gehoopt op iets eerder

Wow 3 maanden :wow: Kan me voorstellen dat je hoopte op eerder.
Hoeveel lessen heb je gehad en blijf je nu elke week lessen?

Ik heb net herexamen aangevraagd en ik mag 6 juli.
Eerste examens zijn hier vanaf begin augustus..

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:07

Zo he!
Je gaat vast wel minder van lessen nu toch?

Ik heb gewoon mijn rijbewijs in 2,5 maand gehaald. Jij moet gewoon nog 3 wachten!
Maar motor is vast wel heel anders met wacht tijden en dat kun je schijnbaar blanco inkopen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:13

Klopt

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 08:30

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:01

Ik ben geslaagd!! Prima foutloze rit :)

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:02

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:03

Gefeliciteerd !!

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:45

Fenneeee schreef:
Gefeliciteerd !!

Dankje :)

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:47

Gefeliciteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:10

Michelle_96 schreef:
Ik ben geslaagd!! Prima foutloze rit :)

Jaaa wat goed! Gefeliciteerd! *\o/*

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:10

Fenneeee schreef:
Iejoorr schreef:
Voor als je na de eerste keer theorie examen niet bent geslaagd: geen zorgen! Er zijn mensen die het slechter doen :')
http://www.rtlnieuws.nl/opmerkelijk/mee ... t-geslaagd

Hoe dan...
Je kan die vragen dan serieus toch wel dromen :')

Dat is vaak ook het probleem, je moet de regels kennen en niet de vragen leren

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 17:25

Ah ik heb mijn rijexamen vrijdag. Maar ik zit zo te stressen. Heb het eenmaal vorige zomer gedaan en ben nu enorm bang om die man weer naast me te hebben. Jammer genoeg geven ze niet om stressers.
Gister gaan oefenen met mijn pa, die me rijles geeft, is die kwaad geworden omdat het niet ging (in de ochtend een slecht examen gemaakt etc) en nu zie ik het eigenlijk volledig niet meer zitten.
Hoe gaan jullie met de stress om?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 17:30

Het hoeft niet foutloos, misschien een paar lessen nemen, misschien kan die wat tips geven

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 18:02

Stress heb ik niet zoveel last van eigenlijk.
En anders een keer diep ademhalen, keertje mopperen en weer door. :P
Doe ik ook altijd.
Ben eigenlijk vrij laidback in de wagen en als ik iets fout doe dan is het meestal 'oeps, foutje, bedankt. :') ' Of heel droog iets in de trant van: 'sorry autootje, dat had ik beter in de 1e versnelling kunnen doen haha'

Gewoon niet te veel bij nadenken en een lekker stukje rijden zoals je anders ook doet. :)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 20:49

En anders een faalangst examen aanvragen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 21:41

Volgens mij is dat iets van Nederland, geen idee of ze dat in België aanbieden

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 22:21

Hebben we hier niet inderdaad, jammer genoeg.

Wel, normaal babbel ik inderdaad veel en kan ik lekker relaxed rijden. Maar als ik nog maar denk aan die man naast mij krijg ik de rillingen. En het vervelende is dat ik erg kalm ben, tot ik moet vertrekken, dan breekt het koud zweet uit. Erg vreemd.
Maar Carr_friesje, uiteindelijk heb je helemaal gelijk, het is maar gewoon een stukje rijden. Hoop dat mijn lijf dat dan ook denkt :+

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 14:37

Oh dat wist ik niet! Sorry. Misschien kan je het aangeven bij de examinator, hier doen ze er volgens mijn rijinstructeur wel wat mee door van te voren even over koetjes en kalfjes te praten.

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:48

Ik heb nu op twee verschillende rijscholen mijn eerste proefles gehad, gewoon om te kunnen vergelijken. De ene instructeur kan ik het beter mee vinden, maar hij was wel heel uitgebreid in zijn uitleg en ik ging de eerste les enkel gas en stuur doen, maar had wel het idee het gelijk goed aangeleerd te krijgen.
Bij nummer twee moest ik de volledige bediening gaan doen, stuur, gas, rem en schakelen in les 1 (hij wist nog niet dat ik ervoor al 1 proefles ergens had gedaan, was benieuwd wat hij allemaal zou vertellen). Hij legde weinig uit en het was meer "gaan met die banaan". Daar leer je ook weer heel veel van natuurlijk, maar nu vraag ik me af wat beter is. Ik neig naar de eerste instructeur omdat het ook gewoon beter klikte leek het zo. Maar ik houd er wel van een beetje vlot door alle stof te gaan en dan gewoon te gaan oefenen, oefenen, oefenen. Wat denken jullie?

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 16:18

Ik zou nummer 1 kiezen :j
Mijn instructeur was een combinatie van 1 en 2, en daar had ik enorm veel spijt van. Het heeft erg lang geduurd voordat ik kon inspelen, want hij leerde me niet goed hoe. Ik had liever nummer 1 gehad :j

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 17:47

Inderdaad nummer 1. De eerste lessen krijg je natuurlijk meer uitleg, daarna wordt dat minder en ga je ook wat meer over andere dingen praten.

Ik ben zelf voorstander van om niet direct alles tegelijk te doen en er elke les wat nieuws bij te pakken. Maar dat hangt ook erg van jezelf af.

En als je daar een betere klik mee hebt is het sowieso een pluspunt, je zit er gemiddeld toch zo'n 40 uur naast.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 21:16

Ik denk ook dat je beter voor instructeur 1 kan gaan. Dat het nu even trager gaat is juist fijn, daarna zal het snel genoeg gaan waar je alles moet combineren. Beter alles rustig goed imprenten nu.

Rijden vandaag ging beter, vooral na eten en richting huis rijden, omdat ik dan gewoon zo iets had van: ik rij naar huis dus heb geen rijles :+
Nuja, morgen ochtend vroeg, we zien wel, heb al het plan voor als het niet lukt: lessen gaan nemen! En over 3 maand nog eens doen. Ik ga daar gewoon aan denken, dat geeft minder stress :')