Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:59

Wat lachen Connepon! Ik heb zo'n idee dat ze het niet door andere partijen laten verkopen omdat het een abonnementenservice is, maar ik zet hem sowieso even in mijn favorieten! Wellicht dat ik toch een poging ga wagen ;)

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 11:26

Vraagje, als ik inlog op mn site zegt hij dat er een nieuwere versie van wp is en dat ik die kan downloaden of kan bijwerken. Moet ik hier iets mee? Iemand die dat weet?

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 11:44

Hilda79 schreef:
Vraagje, als ik inlog op mn site zegt hij dat er een nieuwere versie van wp is en dat ik die kan downloaden of kan bijwerken. Moet ik hier iets mee? Iemand die dat weet?

Ja hoor kun je gewoon uitvoeren. Je layout krijgt dan een andere standaard kleur, maar via scherminstellingen kun je dat gewoon weer terug zetten. Verder zijn het wat updates, de veranderingen zijn vrij minimaal vond ik zelf.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 12:53

@Georgette aahw wat jammer. Hopen dat het een beetje helpt via de gratis website!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:11

Wat jammer, Georgette!!

@Hilda: Die updates zijn wel belangrijk, omdat daar ook nieuwe beveiligingsinstellingen en zo in zitten. Wel eerst even je bestanden en dergelijke back-uppen, want het kan zijn dat die update ook iets verandert aan je website en dan kun je het eventueel terugzetten.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:21

Mellis86 schreef:
Hilda79 schreef:

Ja hoor kun je gewoon uitvoeren. Je layout krijgt dan een andere standaard kleur, maar via scherminstellingen kun je dat gewoon weer terug zetten. Verder zijn het wat updates, de veranderingen zijn vrij minimaal vond ik zelf.

Ik quote mezelf even, want hierboven staat het een beetje raar. De update veranderd natuurlijk niets aan de layout van je website, enkel aan de layout van de backend... :+

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:35

Mellis86 schreef:
Mellis86 schreef:

Ik quote mezelf even, want hierboven staat het een beetje raar. De update veranderd natuurlijk niets aan de layout van je website, enkel aan de layout van de backend... :+

Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Sommige instellingen of plugin's zouden anders kunnen werken! Ik heb een paar plugins die ik niet mag updaten, omdat die speciaal zijn ingesteld en dan die instellingen komen te vervallen. Dus ik zou het altijd even allemaal checken als je update.

@Alnate: Dat is spam! Als je hier mee wilt kletsen, dan kan dat, maar stel jezelf dan even voor ipv alleen maar reclame te maken.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:47

Je bent me voor @11A :D Lief dat je reclame wilt maken voor je man Alnate, maar dit is een topic voor ondernemers. Niet een topic om reclame te maken voor het bedrijf van je man/broer/oma/tante :)

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:51

Echt? Zijn dat standaard wordpress plugins? Of plugins die custom made voor je zijn gemaakt? Ik heb wel dat als ik iets verander in mijn .php files dit niet meegenomen wordt bij een dergelijke update. Maar dat is mijn eigen schuld moet ik maar werken in de custom.css file. Hiervoor heb ik dus zelf een apart bestand gemaakt.

Verder is mijn ervaring dat alle instellingen van plugins gewoon worden meegenomen en dat vaak tegelijk met een wordpress update ook plugin updates worden aangeboden. Ik voer al mijn updates altijd direct uit (na backup uiteraard) en heb nog nooit problemen gehad. Ik heb toch ruim 20 plugins draaien.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 15:25

@Joyce: Graag gedaan ;)

@Mellis: Het zijn costum post type onderdelen, volgens mij. Weet niet precies hoe het werkt, omdat ik deze website niet zelf gemaakt heb, maar is altijd ff alles testen naar een update. En idd alles vooraf back-uppen.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 20:59

Zou ik hier mee mogen kletsen, vind het erg interessant om te lezen wat hier allemaal voorbij komt :).

Wij zijn begin dit jaar begonnen met een nieuw supplement voor paarden en honden. Dit voortvloeiend uit een bestaand product voor humane consumptie.
We merken dat hier erg veel interesse voor is, maar zijn nog op zoek naar bijvoorbeeld de (juiste) verkoopkanalen. Dus ik hoop hier nog wat te kunnen leren :).

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:22

Welkom esmee :)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:44

Welkom :)

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:58

Welkom :D

Heeft 1 van jullie trouwens ook via de webwinkel een administratie tool?
Ik zit een beetje rond te kijken voor een nieuwe tool,
Want ik ben nu nog bezig met een tool uit 2005....
Ietsje oud dus hahaha!

Over Updates WP, mijn vorige website liep op WP en ik deed de updates wel altijd. Nu loopt mijn website op OpenCart en zelf vind ik dit een hele verbetering :))

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 23:09

Welkom Esmee! :D

Ik kan het hier haast niet meer bijhouden! Afgelopen week 3 nieuwe opdrachten :D
Ben ook weer eens even bezig om mijn eigen website een update te geven. Is toch iets wat vaak achterblijft jammer genoeg.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 09:00

Welkom Esmee!

Ik denk dat de WP update meestal wel goed gaat maar maak voor de zekerheid altijd wel even een back-up. Je kunt hebben dat de plugins nog iets achterlopen, maar bij de echte profi plugins zal je dat niet snel tegenkomen verwacht ik.

Ik vind trouwens een van de laatste updates van WP een echte verbetering wat betreft opmaak! Heb toevallig gisteren een update gedaan incl die van mn theme. Heb toen gelijk een child theme gemaakt want dat had ik voor Paard&Lifestyle nog niet gedaan en is toch wel verstandig om te doen.

En super Kaaaren!!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 09:04

Welkom Esmee leuk dat je mee komt praten.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 11:06

Welkom Esmee

You go Karen.

Hmmm ik heb dus een voor mij speciaal gemaakt wp theme.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 11:42

Even met je webbouwer overleggen dan ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 13:13

Even een vraagje, misschien dat jullie tips hebben.

Ik heb beloofd om wat cadeaubonnen/kortingsbonnen beschikbaar te stellen voor in een goodiebag van een fotograaf. Dat vind ik altijd hartstikke leuk om te doen, is toch weer een stukje naamsbekendheid opbouwen. Normaal worden de goodiebags altijd in een bepaalde periode of op een specifieke dag gegeven, waardoor ik een duidelijke geldigheidsdatum aan zo'n bon kan verbinden. Het "probleem" is deze keer alleen dat de goodiebags bij wijze van spreken het hele jaar door weggegeven kunnen worden, omdat ze alleen gegeven worden aan klanten die een specifieke shoot hebben geboekt.

Ik zat eerst te denken om gewoon 1 kortingscode aan te maken voor dit "project", maar ik hou er niet van als zo'n code onbeperkt geldig is. Dan zou iemand bij elke bestelling de code in kunnen voeren, aan al zijn vrienden/familie kunnen geven en voor eeuwig korting kunnen krijgen ;) Toen dacht ik om allemaal aparte cadeaubonnen te maken (codes die eenmalig gebruikt kunnen worden), dat is iets meer werk, maar wat mij betreft niet zo'n probleem. Het grootste probleem met deze optie is dat ik dan een hele grote lijst krijg met allemaal codes die onbeperkt geldig zijn en die waarschijnlijk nooit gebruikt gaan worden... Ik wil wel duidelijk iets op de bon zetten over de geldigheid, omdat ik geen zin heb in gezeur.

Hoe zouden jullie dit aanpakken? Alle briljante tips zijn welkom :D

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 13:56

Op cadeaubonnen mag volgens de wet geen einddatum meer zitten. Ze moeten onbeperkt geldig zijn.
Kan je geen unieke kortingscodes aanmaken zodat iedereen een andere code krijgt welke dan 1 keer te gebruiken is? Dan moet je wel duidelijke aangeven dat het een tijdelijke actie is en het woord "cadeaubon" achterwege laten.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:20

Zou je niet gewoon afspreken dat je kortingsbonnen voor 2014 doet... en dat je dan tegen november/december met de fotograaf bekijkt of het een succesvolle actie is geweest en dan misschien bonnen voor 2015 voor de goodiebag doet.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:26

Alle codes die maar eenmalig gebruikt kunnen worden heten in mijn backend cadeaubon en alles wat meerdere malen gebruikt kan worden noemt het systeem kortingscode. Uiteraard kan ik zelf beslissen hoe ik zo'n code op de flyer of bon noem. Maar als ik zo'n code toch onbeperkt geldig laat, maakt het dus ook niet uit of ik het een cadeaubon of kortingscode noem. Ook zit ik dan alsnog met hetzelfde probleem: een hele rits met codes, die onbeperkt geldig zijn en hoogstwaarschijnlijk nooit ingewisseld worden, waardoor ik tot het eind der tijden met die rits codes in mijn systeem blijf zitten.

Maar nog even over de cadeaubonnen, voor zover ik weet moet een cadeaubon minimaal 1 jaar geldig zijn. Als er alleen een uitgiftedatum op de bon staat, is hij 5 jaar geldig en wanneer er helemaal geen datum op de bon staat, is hij onbeperkt geldig. Maar mochten de regels toch zijn veranderd, dan zou ik dat graag ff ergens na willen lezen. Heb net nog gezocht via Google omdat ik me van geen kwaad bewust was, maar krijg alleen oude berichten, of berichten die de regels bevestigen zoals ik ze ken...

@Evelijn: Dat is inderdaad ook wel een goede tip! Dan zou het in het ergste geval een kwestie van even bonnen verwisselen zijn voor de fotograaf.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:41

Joyce, hoeveel korting was je van plan te gaan geven?

Vraag me af of een gratis item bij een bestelling niet beter werkt? Kan het niet onderbouwen hoor, maar heb gewoon het gevoel dat een klein, gratis speeltje meer aanspreekt dan 10% korting.

Zou je een dergelijke actiecode niet een jaar geldig mogen laten zijn, lijkt mij wel toch? Dan is het geen kadobon, maar gewoon een actie voor een bepaalde tijd.
Zou dan op de flyer wel specifiek een code opnemen met de naam van de fotograaf, dan kan je dat gemakkelijk weer terug vinden en hebben de klanten ook het idee dat ze echt een speciale actie hebben.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:54

Ik kan het wel een jaar geldig laten zijn, maar stel dat die goodiebag pas (ik zeg maar wat) over ruim een jaar weg wordt gegeven, dan zitten de mensen met een ongeldige code. Dus wat dat betreft zou de optie van Evelijn dan handiger zijn.

Ik kan zowel een percentage, als een bedrag cadeau doen, moet nog even kijken waar ik deze keer voor kies. Kleine cadeautjes geef ik niet meer weg, dat heb ik een paar keer gedaan, het kost bakken met geld en het levert niets tot nauwelijks wat op. 1x was ik zelf op een evenement waar de goodiebags uit werden gedeeld, ik had hele gave ballen ingekocht, mooi ingepakt, kaartje erbij etc. Het eerste wat de mensen deden was het kaartje weg donderen, zonder er ook maar naar te hebben gekeken. Schiet dus totaal z'n doel voorbij, tenzij je op een of andere manier je naam op het artikel kan laten zetten, maar dat is nog veel duurder!