Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:12

@Loose, ik heb:

2011-2014: Master of Science in de Biologie met onderscheiding
Masterproef: Evaluatie van de inzetbaarheid van grote grazers in het natuurbeheer in Vlaanderen: een verkennende analyse
Instelling: Katholieke Universiteit Leuven

Mijn masterproef was grote onderscheiding maar heb 'k er niet apart bij staan ofzo... lijkt me niet heel relevant tenzij als je voor PhD's solliciteert.

Janine1990

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:39

Vanochtend een leuk gesprek bij Randstad gehad. Ze dacht dat ik wel goed inzetbaar was, mede ook door een stuk technische kennis. De komende twee weken gaat ze me heel veel aanbieden in de regio en over twee weken moet ik haar even bellen.

Zou mooi zijn als er iets uit komt. Nu maar weer kijken of ik zelf nog wat kan vinden :)

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 17:21

In vind cum laude of met onderscheiding wel iets toevoegen :) Het laat zien dat je schrijfvaardigheden goed zijn en dat je goed kan kritisch denken.

Fijn Jannie1990!

2013-2015 Mater Klinische Psycholgie, Rijksuniverseiteit groningen
Relevante vakken:
scriptie:

en dan zou je erachter kunnen zetten CumLaude

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 17:31

En zo?

Master blablabla
Universiteit blablabla
Diploma cum laude behaald

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 18:04

lovelys schreef:
In vind cum laude of met onderscheiding wel iets toevoegen :) Het laat zien dat je schrijfvaardigheden goed zijn en dat je goed kan kritisch denken.

Fijn Jannie1990!

2013-2015 Mater Klinische Psycholgie, Rijksuniverseiteit groningen
Relevante vakken:
scriptie:

en dan zou je erachter kunnen zetten CumLaude

Ja tuurlijk maar of je het nu bij je diploma zet of bij én je diploma én je thesis. Enkel bij diploma is wel voldoende vind ik persoonlijk, maar da's maar mijn mening he :D

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 18:15

Is ook een goed idee idinn!
Solleke_Noah, ik had daar nog nooit van gehoord. Dus dan ben je al cum laude en is je scriptie ook nog eens héél goed en heb je daar ook weer een aparte onderscheiding voor?

Bedankt voor het meedenken! :j

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 18:25

Misschien is dat anders in België? Onderscheiding (cum laude) is alles boven 68% geloof ik. Voor mijn thesis had ik 75% dus een grote onderscheiding.

(hmm nu twijfel ik, het is al even geleden, maar volgens mij klopt het zo :') )

edit: had wel eens ergens gelezen dat cum laude in Nederland = grootste onderscheiding in België. Zo goed waren mijn punten nu ook weer niet :P

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 18:36

Solleke_Noah schreef:
Misschien is dat anders in België? Onderscheiding (cum laude) is alles boven 68% geloof ik. Voor mijn thesis had ik 75% dus een grote onderscheiding.

(hmm nu twijfel ik, het is al even geleden, maar volgens mij klopt het zo :') )

edit: had wel eens ergens gelezen dat cum laude in Nederland = grootste onderscheiding in België. Zo goed waren mijn punten nu ook weer niet :P

Oh dat is het dan denk ik! Als 68% dan een 6.8 zou zijn op een beoordelingssysteem op een schaal van 1 tot 10. Op mijn uni was het niks lager dan een 7, gemiddelde van een 8 of hoger en voor je scriptie en stage hoger dan een 8.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 18:40

Ja, had 7,5/10 op de thesis, dus klopt zoals je het zegt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 17:06

Wat een stilte hier, iedereen druk met brieven schrijven of hun nieuwe werk? :+

Ik ben vandaag best lekker bezig. Al op een paar dingen gereageerd, profiel op NVB een update gegeven. En nu mijn mail doorspitten wat ik nog heb staan om op te reageren. Even lijstje maken met de sluitingsdatums. En dan inplannen wanneer brieven af moeten zijn. Hopelijk niks wat vandaag nog af moet, want wil nog even koelkast sopje geven, pannenkoeken bakken en dan lekker relaxavondje voor de tv houden. Hard werken moet je belonen tenslotte :D

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 17:14

Ik ben aan het bijkomen van een drukke week.

Gisteren tot grote tevredenheid een proefles mogen geven op een school. Erg leuke en fijne sfeer zo te zien en de les ging erg goed. (alleen de eerste minuut schoot ik volledig in de stress van de ib-er achter in de klas). Maar na een keer diep adem halen en het rijmpje herhalen wist ik ineens weer hoe het ging.

En nu is het afwachten, de directrice zou me volgende week gaan bellen en zei ook dat er nog meer ruimte in de formatie was gekomen. Al met al een redelijke kans op een stukje vaste baan. En dat is als leerkracht nu best een uitdaging als je nog geen werkervaring hebt gehad.

Succes verder allemaal!

Groetjes Kim

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 13:41

Nou na 5,5 jaar bij jumbo als bijbaantje achter de kassa gezeten te hebben, moet ik vanaf juli daar zeeer waarschijnlijk helaas stoppen, doordat ik 5 maanden op buitenlandstage ga in februari. Dat vond jumbo een te lange periode, ondanks dat ik vast contract heb. Mijn hoofdcaissiere vond het prima als ik daarna weer terug kwam, die vond het ook op z'n zachtst gezegd kl*te dat ik dan weg moet. Maar tsja zij heeft niet alles voor het zeggen. K ga mn stage er ook niet voor opzeggen, voor die 4 uurtjes in de week die ik nu standaard werk.

Maar dat betekent wel dat ik vanaf juli ander werk/bijbaan moet vinden in Den Haag :( Ben nu 23 jaar dus zal geen makkelijke klus worden. Gezien ik ook nog eens flexibel werk moet hebben --> Tijdens schoolperiode alleen weekend. Want dan is mijn afstudeerjaar (opleiding pedagogiek). Ik pas nog wel veel op bij gezinnen, is zeker ook een leuk zakcentje, maar niet genoeg en je bent er dan ook niet 100% zeker van dat je iedere maand (genoeg) inkomsten hebt.

Jumbo is ook mijn enige bijbaan geweest die ik heb gehad xD nja afgezien van 10 maanden postbezorgen in het begin. Wel veel stages, dus een flink CV, maargoed :P
Horeca vind ik niet zo leuk. En Callcentre/promotiewerk al helemaal niet. Past niet bij mij.
Dus dat wordt nog wat om wat te vinden. Misschien iets pedagogisch gericht, maar dat is niet vaak in het weekend.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 15:15

Ach wie weet kan je dan terug komen.
Dat is nog zover weg.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 15:25

Dat denk ik niet. Ze nemen alleen nog maar 16jarigen aan. Ik ben eigenlijk veel te duur voor hen. Ookal ga ik sowieso wel proberen of ik niet dan weer kan solliciteren. Kijken wat ze doen. K ga er maar niet vanuit dat het lukt....
Maar ben groot deel van de tijd in het buitenland. (over een maand voor 6 weken (daar heb ik wel toestemming voor gekregen), en maand later voor 5 maanden) dus moet wel al beetje oriënteren voor de periode erna :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 15:27

Het Jumbo beleid is inderdaad erg gericht op zo jong en goedkoop mogelijk. Helaas.... het is al heel wat dat je nog wat uren krijgt en aan een vast contract bent gekomen. Maar inderdaad, langere periode weg is voor bovenaf het perfecte excuus je eruit te gooien.

Je zou evt. kunnen kijken bij de NS voor te werken op het station (kiosk, smullers, AH to go dat soort dingen). Die hebben wel vaak de optie om enkel de weekenden te werken denk ik? Of de AH, die nemen hier wel vaak wat oudere mensen aan.

Mijn weekend loopt beetje anders. Had geen rekening gehouden met spoorwerkzaamheden tussen hier en stal. En ik vertik het om een half uur in een stopbus te moeten zitten (gedoe met vouwfiets). Dus paardlief heeft weekend vrij en ik ben maar weer de wondere sollicitatie wereld ingedoken. Heb net zitten sleutelen aan een standaardbrief, zodat ik die voortaan als opzet kan gebruiken. Scheelt weer tijd tenslotte.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-10-15 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 15:29

Ja precies. Ik ben al super blij dat ik nog net een vast contract had gekregen en nog uren krijg :) Nu wordt iedereen er na een tijd uitgegooid. Ben in de goede periode begonnen met werken. Nog bij de 'goede' leidinggevende hahah toen die weg ging gaven ze geen vaste contracten meer uit.
Nu hebben ze indd een excuus om het te weigeren.
Bij de AH ga ik niet werken. O:) maar indd, kan wel kijken bij dat soort dingen op stations ofzo, als ik niets beters kan vinden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 15:41

Heeft iemand hier ervaring met loopbaanadvies en trainingen die je via FNV kan volgen? Overweeg mij aan te melden bij de vakbond om die reden na de zwangerschap namelijk. Maar ben benieuwd of mensen er ervaring mee hebben :)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 16:26

Ik ga na het weekend maar weer eens een brief schrijven. Voor het eerst sinds april dit jaar weer eens een interessante vacature op mijn vakgebied!

Balen dat je door je stage je bijbaantje kwijt raakt 1234, maar zo'n stage klinkt toch wel aantrekkelijker en interessanter dan die 4 contracturen bij de Jumbo :+

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 18:22

Ja precies, zo denk ik nou ook. Dat ga ik niet afzeggen voor die paar uurtjes in de week haha.
Dan maar een zoektocht naar wat anders, of na die 5 maanden weer binnenlopen om te kijken of ik niet alsnog kan solliciteren weer.

Voor jou hopen dat die vacature dan wat wordt!! Succes met schrijven!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 20:05

Ik ga vanavond eens even rustig aan proberen om paar motivatie brieven te schrijven.
Zit op dit moment met mijn voet in het drukverband vanwege verrekte enkelbanden, die ik in 2011 al eens 2 x gescheurd heb. Ben al blij dat ze niet weer gescheurd zijn want de arts toen der tijds zei dat ze dan een pin of een plaat erin gaan zetten.
En dat gaat 6 weken duren én in het gips. Ik ben net 2 maanden uit het gips met dezelfde voet!
Doe het zo goed op dit moment, bah!!

Nog geen reactie gehad van het bedrijf waar ik gesolliciteerd had en op gesprek mocht komen.
Wel een mail uit gedaan, geen reactie helaas. Dus hoop aankomende week iets te horen.

Op nog een sollicitatie geen reactie gehad, maar dat bedrijf moet ik van de week even terug bellen áls de manager er is.

Bij een bedrijf op meerdere vacatures reageert voor meerdere filialen, maar van bijna iedereen een afwijzing gehad. "Dat andere kandidaten beter waren blablabla"
Maar....van sommige filialen nog niks gehoord. Dus er is nog hoop.

Voor de rest, heeel onzeker hier.
Komende week maar 2 dagen ingepland, nouja voor nu even prima hoef ik me niet ziek te melden.
Maar..... het is op dit moment erg rustig op het werk, dus baal er wel even van maar het is even niet anders!
Voor de rest zitten we in afwachting of contract verlengd wordt of niet.
En ben heel erg aan het hopen, dat een sollicitatie wel aanslaat!

Waar kijken jullie altijd op voor vacatures?
Ik zelf altijd op BrabantWerkt, ga site's van uitzendbureau's af e.d

Ga weer even snel terug lezen, voor degene die gesprekken hebben van de week: Heel veel succes!! :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 20:50

Ik heb zo'n gave sollicitatie lopen en zit al dagen te duimen dat ik op gesprek mag.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 12:20

Zetten jullie ook dingen op je cv zoals BHV (wel in verleden gehad maar nu niet meer actueel) en eventueel extra dingen zoals secretaris Personeelsvereniging of ergens bij een club? En zo ja waar zet je zulke dingen neer en heeft het zin?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 12:24

Ik heb wel bestuursfunctie (secretaris) bij studenten (ruiter ) sportvereniging erop staan.
Als vrijwilligerswerk. Staat altijd goed op een CV als je zoiets gedaan hebt/doet :)
Maar niet voor iedere werkgever is dat interessant om het op een CV te zien staan.
EHBO Voor Kinderen-certificaat kan k er ook wel opzetten ja, had k nog niet erop staan.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 12:28

Maar zet je het dan bij hobby's of maak je daar weer een extra stuk van.
Kwam er namelijk op omdat ze mij gevraagd hebben om een bestuursfunctie te gaan vervullen als secretaris bij een kynologenclub. Is ook weer in mijn vakgebied dus dacht misschien wel een extra goed punt voor mijn cv.
Ben ook secretaris geweest voor de personeelsvereniging op het werk maar door de fusie was onze pv opgeheven en de andere fusiepartner hun pv is gebleven.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 12:32

Ik heb bestuursfunctie bij 'Vrijwilligerswerk' staan. Want het is ook echt vrijwillig. Dus heb niet bij Hobby's staan.
EHBO heb ik apart kopje van gemaakt 'Certificaat'
Laatst bijgewerkt door 1234 op 18-10-15 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt