[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Melisjeee

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 21:34

Dat is inderdaad wel heel erg kort dag, en lang niet iedereen zal er tegen kunnen om eerder op te moeten. Hopelijk ben je gewoon beter BonteJames, Beterschap!

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 03:36

Polly schreef:
Ja dat kan maar dan moet er wel iemand zijn om mee te ruilen en tot maandag is wel een heel korte termijn..

Dat is het hele probleem. Heb vandaag nog de hele dag om uit te zieken maar krijg amper slaap omdat ik mij zo naar voel. Ik probeer het wel gewoon en als ik slaag vind ik het extra knap van mijzelf. Slaag ik niet snap ik dat ook want ben echt niet helder nu. Dan nog maar een keer.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 09:23

Ben je nog opgeknapt bontejames ?
Anders heel veel succes vandaag !

Ik heb straks nog 1 keer rijles. En begin nu al weer zenuwachtig te worden voor morgen...

dreamheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 15:51

Eerste rijles is achter de rug en het was leuk! :D Mocht in het begin sturen en later ook gas geven en schakelen! Hoevaak lessen jullie in de week / raden jullie aan? Ik heb vakantie nu..

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 15:58

Fijn dat het leuk was! Ik zou zeggen 2x per week :j

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 15:59

Ondanks dat ik vanochtend nog flink beroerd was en weg "reed" met de handrem er op ben ik geslaagd! Ben erg blij, maar ben wel meteen weer mijn bed in gekropen haha. Afbeelding

dreamheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 16:14

bontejames schreef:
Ondanks dat ik vanochtend nog flink beroerd was en weg "reed" met de handrem er op ben ik geslaagd! Ben erg blij, maar ben wel meteen weer mijn bed in gekropen haha. [ [url=m/59T2hN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ahw, gefeliciteerd hè! *\o/*

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 16:43

@dreamheart dankjewel! Ik ben begonnen met 1x per week lessen zodat ik wat meer tijd had om de informatie te verwerken. Daarna meteen theorie gaan doen (door goed leren in 1x gehaald) en na mijn theorie 2x per week gaan lessen!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:27

Jeetje dus toch! Gefeliciteerd!
Ik heb nog 8/9 lessen te gaan voor mijn examen, maar heb nog wel echt wat punten die beter moeten maar dat lukt gewoon niet, heeft te maken met inzicht bij het invoegen in drukke situaties ed.

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:48

liekec schreef:
Ik heb nog 8/9 lessen te gaan voor mijn examen, maar heb nog wel echt wat punten die beter moeten maar dat lukt gewoon niet, heeft te maken met inzicht bij het invoegen in drukke situaties ed.

Heb ik ook last van gehad, is gewoon heel veel oefenen.. wat ik zelf ook deed was als ik bij iemand anders in de auto zat goed meekijken en bedenken wat je zelf in die situatie zou doen. Ik mag vrijdag weer om 8 uur sochtends. Vorige week dinsdag weer 1 lesje gehad na een maand en ging super, hopen dat ik dat ook laat zien in het examen dan komt alles goed.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 18:04

Gefeliciteerd bontejames! *\o/*
Nu met een goed gevoel lekker uitzieken :))

Ik heb altijd 1x per week gelest, maar ik (en mijn instructeur) hadden dan ook niet veel meer tijd/plek :=

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 18:11

Michelle_96 schreef:
liekec schreef:

Heb ik ook last van gehad, is gewoon heel veel oefenen.. wat ik zelf ook deed was als ik bij iemand anders in de auto zat goed meekijken en bedenken wat je zelf in die situatie zou doen. Ik mag vrijdag weer om 8 uur sochtends. Vorige week dinsdag weer 1 lesje gehad na een maand en ging super, hopen dat ik dat ook laat zien in het examen dan komt alles goed.

Ben jij daarop gezakt?
Ja ik denk het ook, maar ben sowieso een ramp met inschatten van ruimtes, begint al bij schatten hoe diep een tuin is bijvoorbeeld. Dus dit is dan extra lastig aangezien alles rijdt en constant veranderd haha.

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:28

Nee ik ben gezakt op dat ik niet stopte voor een vrachtwagen die mijn weg in kwam. En een fietser die opeens achter een bosje kwam en ik dus tegenkwam op de kruising. Bleef alleen met eerste geval in mijn hoofd waardoor het met de fiets de doorslag gaf dat ik gezakt ben.. het rijden zelf ging wel heel goed dus dat scheelt haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:51

Gefeliciteerd, bontejames! Zo beroerd en toch slagen, wat goed!

Ik heb ook moeite met afstanden inschatten, liekec. Invoegen ging wel, maar ik twijfelde altijd of ik nog voor iemand langs kon bij rotondes of wanneer ik vanuit stilstand een 50/60/80-weg op moest met druk verkeer. Helpt je instructeur je er mee? Die van mij heeft me wat handvaten aangereikt en drong er vooral op aan om veel uit te proberen - nu zit je nog in een lesauto en ze grijpen wel in als het niet kan :j

Ik heb mijn rijbewijs opgehaald en nu voor het eerst zonder instructeur gereden. Voelt toch nog een beetje gek, hihi. :o

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 21:59

Michelle_96 schreef:
Nee ik ben gezakt op dat ik niet stopte voor een vrachtwagen die mijn weg in kwam. En een fietser die opeens achter een bosje kwam en ik dus tegenkwam op de kruising. Bleef alleen met eerste geval in mijn hoofd waardoor het met de fiets de doorslag gaf dat ik gezakt ben.. het rijden zelf ging wel heel goed dus dat scheelt haha

Oh das ook vervelend.. Wel fijn dat je daar iig niet op bent gezakt.

Culaccino, mijn instructeur weet dat ik het lastig vind, dus heeft me als 'truucje' aangereikt dat als je de auto op de linkerbaan nog volledig kan zien kan je sowieso, als de koplamp net weg is hangt het af van de situatie en als ie halverwege is kan je beter wachten. Verder niet echt, hij zegt ook dat het veel oefenen is.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 09:06

De zenuwen beginnen al op te komen...
Ik hoop zo dat ik het haal.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 09:36

Fenneeee schreef:

Succes!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 10:14

Fenneeee schreef:

Hopen doe je op de wc, verwachten dat je het haalt :p

Succes!

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 10:25

Ik heb wel de vertrouwen erin dat ik het haal. Tenzij ik het totaal verpest door de zenuwen
Wordt om half 2 opgehaald, dus heb nog even de tijd om zenuwachtig te zijn :')

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 11:05

Fenneeee schreef:
Ik heb wel de vertrouwen erin dat ik het haal. Tenzij ik het totaal verpest door de zenuwen
Wordt om half 2 opgehaald, dus heb nog even de tijd om zenuwachtig te zijn :')

Komt vast goed! Jezelf vooral niet gek maken en van te voren niet lopen piekeren. Ik duim voor je :)

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 15:40

Jaaaaaaaaaaa.

Geslaaaaaaagd

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 16:11

Gefeliciteeeeeerd!

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:19

Gefeliciteerd! !

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:49

Gefeliciteerd!

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 18:33

Fenneeee schreef:
Jaaaaaaaaaaa.

Geslaaaaaaagd

Gefeliciteerd!!!