Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 19:04

Wij vanaf volgende week.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 19:58

Wij ook vanaf volgende week pas. Deze week nog hybride.
Morgen hebben we ook online overleg met de schoolleiding over de open school.

lenaa_tje

Berichten: 10351
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 21:24

Wij beginnen morgen! Eerst de examenklassen even de school uit.
Ik heb er zin in maar ik zit wel in wat luxe positie. Mijn eindexamen klassen zijn nu weg en heb nog een paar uur over. Vmbo onderbouw zijn bij ons al kleinere klassen en ook mijn derde klas is niet heel groot. Heb uiteindelijk maar 1 klas met 27 leerlingen. Rest zo rond de 23.
Zit ook in redelijk grote lokalen.

Goof

Berichten: 29061
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 21:28

Ik heb afgelopen weekend examens na zitten kijken. Er zijn leerlingen die gebruik maken van het 2e tijdvak (volgens mij slechts een enkeling), maar voor mijn vak heeft iedereen het examen al gedaan, dus dat is top. Alleen nog 2e correctie en dan ben ik klaar daarmee.

lenaa_tje

Berichten: 10351
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 21:41

Goof schreef:
Ik heb afgelopen weekend examens na zitten kijken. Er zijn leerlingen die gebruik maken van het 2e tijdvak (volgens mij slechts een enkeling), maar voor mijn vak heeft iedereen het examen al gedaan, dus dat is top. Alleen nog 2e correctie en dan ben ik klaar daarmee.

Hopelijk snel de tweede correctie ook binnen.
De uitslag volgt al wel weer snel.
Al moet ik zeggen dat er genoeg kansen voor ze zijn om te slagen.
Hier ben ik vooral achter de schermen druk bezig met de examens.
Ben erg benieuwd wat de normering gaat doen dit jaar.
Ik vind mijn leerlingen (dankzij de media) er wat te positief over.

Goof

Berichten: 29061
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 21:47

lenaa_tje schreef:
Ik vind mijn leerlingen (dankzij de media) er wat te positief over.


Precies dat!!
'Oh, ik mag toch een extra vak wegstrepen'. 'Oh, ik mag toch een extra herkansing'. 'Komt wel goed, makkie dit jaar'.
Stelletje lamzakken :+
Die berichten in de media zijn echt dom geweest en uiterst slecht voor de inzet en motivatie.

lenaa_tje

Berichten: 10351
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 21:51

Goof schreef:
lenaa_tje schreef:
Ik vind mijn leerlingen (dankzij de media) er wat te positief over.


Precies dat!!
'Oh, ik mag toch een extra vak wegstrepen'. 'Oh, ik mag toch een extra herkansing'. 'Komt wel goed, makkie dit jaar'.
Stelletje lamzakken :+
Die berichten in de media zijn echt dom geweest en uiterst slecht voor de inzet en motivatie.

Haha heel herkenbaar dit!
Ze verwachten ook dat de normering echt nooit onder 1 zal zijn. Daar dacht het cvte anders over in hun berichtgeving maar we gaan het zien 10 juni!

Sheran

Berichten: 17268
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 14:21

Vandaag alle testen uitgedeeld en meteen klassikaal voorgedaan, bijna iedereen deed mee. Ze vonden het leuk. Daarna wel een paar jongetjes, kijkend naar de troep: 'Maar mevrouwww! HET MILIEU!!! :oo

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 18:20

Ik vind het milieuaspect ook serieus een reden om mondkapjes en zelftesten lekker gewoon niet te doen. Zoveel zooi, zoveel plastic...

Goof

Berichten: 29061
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 18:24

Nou idd.

Ik ben benieuwd hoeveel leerlingen en docenten zich nou daadwerkelijk 2x per week gaan testen. Bij ons staat het serieus helemaal vol met gestapelde dozen met van die testen.

Anyway, ik ben bezig met de 2e correctie. Al mijn leerlingen hebben al examen gedaan voor mijn vak, dus ik ben na dit weekend helemaal klaar!

Sheran

Berichten: 17268
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 18:28

Heerlijk Goof!
Ik doe die testen sowieso wel, mijn mentorklas ook, iig de ruime meerderheid. Ze voelen zich wel verantwoordelijk voor elkaar.

SdaphneS

Berichten: 11424
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 20:12

Ik heb ook een stapel zelftesten hier thuis liggen, maar nog geen één gedaan.

Succes met nakijken Goof! Moet je veel nakijken?
Ik heb geen tweede correctie. BB en KB zijn digitaal en kent geen tweede correctie. Heerlijk!

Goof

Berichten: 29061
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 20:41

Nee, het valt mee. Ik had zelf 2 klassen en heb 2 klassen gekregen voor 2e correctie. Maar nagenoeg alles is meerkeuze, dus het checkt supermakkelijk. Er zat alleen een lastige open vraag in waarvan de antwoorden weer vragen kunnen oproepen, dus die moeten echt even goed gecheckt worden.

Sheran

Berichten: 17268
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 21:40

Waarom zou je die zelftesten niet doen? :) Of begrijp ik het verkeerd?

Fijn dat het nakijken meevalt Goof! Bij mij is het echt een hele klus, heel erg veel deadlines ook erbij dit weekend. Ben non stop bezig. Misschien moet ik maar eens gaan lunchen nu :')

SdaphneS

Berichten: 11424
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 23:13

Goof schreef:
Nee, het valt mee. Ik had zelf 2 klassen en heb 2 klassen gekregen voor 2e correctie. Maar nagenoeg alles is meerkeuze, dus het checkt supermakkelijk. Er zat alleen een lastige open vraag in waarvan de antwoorden weer vragen kunnen oproepen, dus die moeten echt even goed gecheckt worden.

Oh, dat scheelt.
Welk vak gaf jij ook alweer?

Sheran schreef:
Waarom zou je die zelftesten niet doen? :) Of begrijp ik het verkeerd?

Fijn dat het nakijken meevalt Goof! Bij mij is het echt een hele klus, heel erg veel deadlines ook erbij dit weekend. Ben non stop bezig. Misschien moet ik maar eens gaan lunchen nu :')

Waarom zou ik de zelftesten wel doen? ;)
Ik heb ze nog niet gedaan, heb geen klachten, heb geen behoefte aan preventief testen. Wij hebben geen besmettingen op school momenteel.

Succes met het nakijken en je deadlines. Hopelijk heeft de lunch nog gesmaakt. Haha.

Sheran

Berichten: 17268
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 23:24

Haha ja hoor, dank je! Ben nu net klaar voor vandaag :)
Ik doe ze omdat het een voorwaarde was voor het openen van het VO... En om mijn collega's en leerlingen te beschermen. En zelf vind ik het ook wel een prettig idee om te weten natuurlijk. Het is zo'n kleine moeite.

Flying_Angel

Berichten: 15749
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 07:35

Zijn er bij jullie scholen die niet volledig open gaan, maar door blijven gaan zoals het ging?

Sheran

Berichten: 17268
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 12:15

Flying_Angel schreef:
Zijn er bij jullie scholen die niet volledig open gaan, maar door blijven gaan zoals het ging?


Ik ken er persoonlijk geen. Wel scholen die het van plan waren, maar het toch niet hebben gedaan om geen problemen te krijgen. Heb er natuurlijk wel over gelezen.

Miekelien

Berichten: 503
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Twente

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 17:50

Ik meld me even van onder mijn meelees-steen.
Onze school gaat niet volledig open. Er is wel elke dag een mogelijkheid voor alle leerlingen om op school te komen, maar die is niet verplicht. In ons geval is dat een keuze vanwege veiligheid. In december bij de sluiting hadden wij geen enkele besmetting onder leerlingen, op dit moment gaat het om meerdere besmettingen per week. Het voelt dus voor ons totaal niet veilig om volledig open te gaan, er zijn ook best veel collega’s die al hadden aangegeven dan niet op school te willen komen vanwege het risico. Daarnaast hebben wij een jong team en is nog maar een heel klein deel gevaccineerd.

Wat ook meespeelt is dat het bij ons maar om 2 lesweken zou gaan tot de toetsweek (regio noord). In die 2 weken is er anders toch al veel onrust in de klas vanwege het groepsproces, dat werkt dan dus ook door in de toetsweek.. Dus misschien op het randje van de regels, maar tot nu toe hebben alle ouders er wel begrip voor

Goof

Berichten: 29061
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 12:02

Spannende dag vandaag!!

PSvanLot

Berichten: 10209
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 12:05

Zeker!

In mijn klas 4 die moeten herkansen.
3 met teveel onvoldoendes.
1 die niet aan de 5.5 gemiddeld komt ondanks de vakken die je weg kunt laten.

Sheran

Berichten: 17268
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 15:19

Toch een gevoel van trots he, als je je leerlingen als geslaagd langs hoort komen <3

Goof

Berichten: 29061
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 16:09

Sheran schreef:
Toch een gevoel van trots he, als je je leerlingen als geslaagd langs hoort komen <3


Absoluut!! Mijn gemiddelde was ook echt mooi in beide klassen.
Desondanks enkele leerlingen die moeten herkansen (waaronder 1 voor mijn vak) en helaas 1 definitief gezakte leerling.
We hebben net een klein feestje gehouden met onze geslaagden!

lenaa_tje

Berichten: 10351
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 20:08

Sheran schreef:
Toch een gevoel van trots he, als je je leerlingen als geslaagd langs hoort komen <3

Jaa! Ik vind bellen ook altijd heel speciaal.
Wij hebben 5 leerlingen nog niet geslaagd. 2 uit mijn eigen klas. Ze hebben nog wel kans

Miekelien

Berichten: 503
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Twente

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:20

Fijn is dat he!
Bij ons gelukkig ook een hoog slagingspercentage, wel gedeeltelijk dankzij de soepelere regels. Al onze (voorlopig) gezakte leerlingen maken ook nog kans. Ik krijg 1 leerling die wel geslaagd is maar toch wil herkansen, en daar ben ik zelf ook wel blij om want die kan echt beter dan wat er nu staat