Vreselijk zenuwachtig
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
dreamheart schreef:Over een paar dagen heb ik mijn allereerste rijles. Kan iemand mij vertellen hoe dat bij jullie een beetje in zijn werk ging?
Succes en veel plezier! dreamheart schreef:Over een paar dagen heb ik mijn allereerste rijles. Kan iemand mij vertellen hoe dat bij jullie een beetje in zijn werk ging?
Polly schreef:thnxik doe mn best en hoop dat het naast een leerzame tijd ook een leuke tijd is voor mijn leerlingen. Natuurlijk kan niet elke les leuk zijn maar het meerendeel moet wel positief zijn (al ben ik nu midden in een hele drukke periode heeeeeeeel blij met mn lange weekend vrij
).
Anyway, het geven van signalen. Officieel mag je signalen geven (licht en/of geluid) ter afwending van dreigend gevaar. Leerlingen vragen vaak wat voor situaties dat zijn... nou euh als jij het een potentieel gevaarlijke situatie vind en je denkt dat je dat gevaar met een signaal kan afwenden dan mag dat![]()
In de praktijk word het geven van signalen voor defecte verlichting zeker gedoogd, ik zou er dan wel voor kiezen om dat alleen te doen bij mensen die je tegemoet komt omdat het geven van signalen aan bestuurders voor je vaak opgevat word als "opduwen" dus ik snap de reactie van die andere bestuurder ook wel. Als ik persoonlijk achter een bestuurder rij met een (hinderlijke) storing aan de verlichting achter (Denk bijvoorbeeld aan remlichten die niet meer uit gaan, ja dat kan ook, of compleet geen verlichting achte) dan ga ik er vaak even naast staan bij het licht en spreek ik de bestuurder aan. Maar dat is natuurlijk een stuk makkelijker op de motor en daarbij heb ik een fluor gele jas en helm en rij ik op een blauw witte motor dus ze doen hun raam toch wel open als ik erop tik.
Lichtsignalen geven om andere bestuurders te attenderen op een snelheidscontrole word niet heel erg gewaardeerd door de hardwerkende medemens in het blauw en als ze het zien zullen ze je ongetwijfeld op de bon slingeren. Daar kan je dan wel weer bezwaar tegen maken maar dat is een procedure die ik hier niet helemaal op bokt ga uitschrijven
Ik sein zelf zelden voor controles omdat er soms ook politie verderop staat of in burger tegemoet kan rijden, collega's sein ik in via de porto of de groepsapp (als ik in de auto zit) en van de rest van de mensen vind ik altijd maar dat ze zelf maar een beetje moeten opletten.
Zo, heel verhaal geworden dat was niet de bedoeling eigenlijk
)