Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Westernfreak

Berichten: 5498
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 23:24

Ik zou zelf ook nog niet graag in een vol leslokaal staan zolang ik nog geen vaccin heb gehad. Continu 1,5 m. afstand houden van de leerlingen gaat dan gewoon erg lastig worden Ik zou het wel doen hoor, maar niet helemaal met een gerust gevoel.

Bij ons zijn er ook meerdere (mbo) studenten die helemaal nog niet naar school durven te komen. Die optie zullen ze vo-leerlingen imo ook nog moeten bieden om online de lessen te volgen. Al is het maar omdat er eens iemand preventief thuiszit.

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 09:37

Westernfreak schreef:
Ik zou zelf ook nog niet graag in een vol leslokaal staan zolang ik nog geen vaccin heb gehad. Continu 1,5 m. afstand houden van de leerlingen gaat dan gewoon erg lastig worden Ik zou het wel doen hoor, maar niet helemaal met een gerust gevoel.

Bij ons zijn er ook meerdere (mbo) studenten die helemaal nog niet naar school durven te komen. Die optie zullen ze vo-leerlingen imo ook nog moeten bieden om online de lessen te volgen. Al is het maar omdat er eens iemand preventief thuiszit.

Dat hebben wij het gehele jaar ook gehad :)
Quarantaine is thuis online mee doen.
Momenteel hebben we nog 1 meisje thuis die online thuis zit vanwege thuis. En niet op school komt.

theadora99

Berichten: 3645
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 11:01

Bij ons op school hebben ze het nu zo geregeld dat ze voor de zomervakantie alle klassen nog 3 of 4 keer helemaal op school kunnen hebben, verder halve klassen met vaste duo’s. Klassen vinden het prima met halve klassen, wel lekker rustig, een heel aantal leerlingen werkte echt fijner thuis. Minimaal twee secties bij ons op school willen de schoolleiding aanraden om als het echt moet, in ieder geval te wachten tot de laatste dag. We hebben veel docenten die het niet zien zitten en heel eerlijk, ik ook niet. Daarbij komt dat het toch hybride zal blijven (ik heb dagelijks leerlingen in quarantaine) en het bij ons zou gaan om 2 weken, daarna hebben we toch toetsweek en lesvrij (vergaderingen, boeken inleveren). Volgens mij hebben de meeste scholen dat, dus waar die 6 weken tot 10 juli vandaan komt weet ik ook niet :=

Ik heb trouwens ook positief nieuws: ik kan op mijn stage/vervangingsbaan blijven volgend jaar voor het aantal gewenste uren :D

Goof

Berichten: 29111
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 12:22

Wat fijn Theadora, gefeliciteerd!

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 12:28

Super, gefeliciteerd! Dat moet een fijn gevoel zijn!
En verder ook fijne regeling van je school, denk ik :)

theadora99

Berichten: 3645
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 13:09

Ja de regeling hadden ze sowieso al bedacht (omdat de examenklassen de ruimtes niet meer nodig hadden). Heb dus al twee keer lesgegeven aan een volle klas, maar wel in de aula waar elke leerling 2 meter afstand kon houden. Geen idee hoe ze het willen gaan doen straks haha

PSvanLot

Berichten: 10223
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 15:00

Proficiat!!

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 18:00

Het is goed voor de kinderen om een meer continue dagbesteding te hebben dan (deels) online onderwijs. Ik vind het hele systeem op de schop gooien voor 3 lesweken wel weer een heel circus, maar hee. Misschien is het ook wel weer beter voor ze. Hoop dat dit het laatste coronaschooljaar is. :)
Vind het erg dat er zoveel energie naar corona is gegaan ipv naar het primaire proces van de leerlingen. Niks aan te doen. Volgend jaar beter!

Flying_Angel

Berichten: 15756
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 21:34


BigOne
Berichten: 38686
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 22:22

Omt ziet nog wel beren op de weg:

De toename van het aantal infecties onder kinderen en hun ouders door de volledige heropening van de scholen, zonder de anderhalve meter, vlak vóór de zomervakantie (en de verplichting om in quarantaine te gaan) kan negatieve gevolgen hebben voor geplande vakanties. Dat schrijft het Outbreak Management Team in het nieuwste kabinetsadvies. Leerlingen die positief getest worden gaan in isolatie, hun ouders en verdere gezinsleden gaan in quarantaine. Voor de betreffende leerlingen leidt dit tot schoolverzuim (in een periode met veel proefwerken) en voor de ouders noodzakelijkerwijs tot werkverzuim (voor zover niet thuis gewerkt wordt), constateren de experts.

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 22:34

OMT stelt ook twee keer per week zelftesten als voorwaarde. Dat gaat natuurlijk niet gebeuren...

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15502
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 22:38

Voor regio Noord VWO anderhalve week fysiek les. En daarna toetsweken. Wat een poppenkast om niks. Zelf nog contactpersoon van de AOB die dit voorstel ondersteund. Denk dat ik daarmee maar ga stoppen.

PSvanLot

Berichten: 10223
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 23:06

Het OMT vindt iedere dag wat anders...

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 23:07

Coby schreef:
Voor regio Noord VWO anderhalve week fysiek les. En daarna toetsweken. Wat een poppenkast om niks. Zelf nog contactpersoon van de AOB die dit voorstel ondersteund. Denk dat ik daarmee maar ga stoppen.


Zat ik ook te overwegen. Eigenlijk is het LIA de enige die nu echt wat probeert, maar over het algemeen vind ik ze minder sympathiek.

Gimme_Joy

Berichten: 7771
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 22:51

Nu op 1 over de opening vanaf 31 mei.

Ik ben vandaag door de directeur gebeld met de vraag of ik mijn invaller wilde bellen omdat er paniek was over de planning en de hele groepen... Eerste dag verlof vandaag. |o

Ik heb mixed feelings over die opening hoor. En dan ga ik in dit scenario geen les meer geven.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 07:10

Ik heb in de Personeelskamers flinke discussies gehoord gisteren. We ontvingen een mail van de schoolleiding dat we vandaag meer te horen krijgen. Ik ben heel erg benieuwd!

PSvanLot

Berichten: 10223
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 08:50

Wij kregen gisteren te horen dat we volledig open gaan vanaf maandag. Had ook niet anders verwacht.
Hier geen gedoe, iedereen is er tevreden mee. We kunnen nog fijn 5 weken volledig lesgeven voor de toetsweek.

Isabel_k

Berichten: 4775
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 10:29

Ik lees al maanden jullie topic mee en heb mij zelfs aan het begin van het jaar aangemeld als studente die voor het eerst voor de klas ging staan. Komend jaar stop ik met de opleiding op het HBO omdat ik daar mijn uitdaging miste, maar wat heb ik genoten van het lesgeven. <3 Alle leuke gesprekken over games en andere interesses van mijn leerlingen maar ook over het geloof, covid, ramadan. Soms met de slappe lach voor de klas omdat ik gewoon echt niet meer niet kon lachen om verschillende opmerkingen die onbewust naar mijn hoofd gegooid werden (allemaal lief leuk en aardig hoor!). :+ Na de belangrijkste beoordeling kreeg ik avonds nog een berichtje van de beoordeelster dat ze nog steeds moest lachen om mijn leerlingen :+

Hopelijk ben ik na mijn universitaire studie weer voor de klas te vinden. Tot die tijd blijf ik jullie volgen want wat ga ik het voor de klas staan missen. :D

Jullie heel veel succes met de examens nakijken. *\o/*

Goof

Berichten: 29111
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 13:56

Succes met wat je gaat doen!!

Goof

Berichten: 29111
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 18:24

En? Hoe is het gegaan vandaag? Hebben jullie weer volle klassen??

SdaphneS

Berichten: 11427
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 18:31

Ja, ging prima. Vond het fijn om geen hybride meer les te geven. Vond dit weer ouderwets leuk, terwijl ik echt gedemotiveerd was door al dat hybride lesgeven. Hoe ging het bij jou?

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 18:38

Wij gaan morgen open. Ik heb geluk, ik heb vooral derde klassen en die mogen alvast de klassieke taal die ze niet kiezen laten vallen. Ik heb dus minder leerlingen in een klas :)
Wel weer een hoop besmettingen vandaag, dus ben er niet gerust op.

Goof

Berichten: 29111
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 18:49

Fijn voor jou Sheran.

Ik vond het ook ouderwets leuk SdaphneS!! Zo blij met een volle klas, heerlijk.

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 18:51

Fijn voor je Goof! En ook fijn dat je weer vol aan de bak kan met je gezondheid nu :)

Ik had vandaag een gesprek met een leerlinge.
Leerling, zuchtend: vanaf morgen weer elke dag naar school, dat wil ik dus echt niet.
Ik: hoho, ik heb anders op het nieuws gehoord dat jullie niets liever willen!
Leerlinge: Dat gaat alleen over de kleintjes denk ik...

Heb wel een geprivilegieerde en goed georganiseerde school verder, dat helpt vast :)

Goof

Berichten: 29111
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 19:02

Och tuurlijk, ik heb ook leerlingen die het thuis prima redden en die het fijn vonden thuis of in een halve klas op school. Maar het gros vindt het toch het gezelligst met de hele klas en vindt de lessen het fijnst iedere dag op school. Structuur en alles weer normaler!

Ja, ik ben ook echt heel blij dat ik weer volop kan werken. Heeft lang geduurd, maar ik heb energie voor 10 nu haha!