Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 21:36

Winged, gefeliciteerd!! :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:55

Ik hoor net van mijn huidige werk waar mijn contract in februari afloopt dat de organisatie waar ik gisteren sollicitatie had een referentie heeft gevraagd bij de manager en teamleider. Ik krijg nu toch een beetje goede hoop. Pf wachten tot maandag duurt lang.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:56

Ik word dan altijd zo zenuwachtig als ze referentie hebben gebeld enzo :')

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 23:05

Astaloca schreef:
Ik word dan altijd zo zenuwachtig als ze referentie hebben gebeld enzo :')

Ik heb altijd graag dat ze bellen. Is in mijn voordeel. Helaas bellen ze op 1 of andere manier niet...

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 23:16

Gefeliciteerd Winged :D

Ik mag maandag ergens op gesprek :D

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 23:17

jij ook gefeliciteerd annemijn!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 01:07

Astaloca schreef:
Een flinke bummer hier. Gisteren mocht ik meedraaien bij een trendy kledingzaak. Beviel mij prima, echter de ondernemer.. Ik heb het gevoel dat wij niet op 1 lijn liggen kwa verkopen. Maar ik was niet slecht. Ik ben wat meer ingetogen met de klant. Echter kwam later nog een addertje. Dat hij mij misschien ook wel wou aannemen. Hij kon mij goed gebruiken, maar dan alleen voor de vrijdagavond.

Wat voor loon ik vroeg? Nou ik zei zo.. ik geloof dat het minimum loon op 7.50 ongeveer ligt. Dat vind ik prima. Nou neee, dat was absoluut niet zo. Dit was 5.60 := 7.50 vond hij wel wat hoog. Hij wou ook wel zwart (?) betalen handje contantje iedere keer.. En dan sta je daar. Gebuffeld hele avond.. Kan ik het doen met een 'niet slecht' terwijl ik niet eens ingewerkt ben.

:\

:x :x :x :x

Zo. Nav mijn quote heb ik ook besloten daar dus niet verder wou en heb dus een ander bedrijf gekozen wat mij beter schikte. Ik heb mij afgemeld. Krijg ik vervolgens van deze beste meneer dat hij mij heeft gemeld op school en bij de detailhandel! :roll: Nou ga ik school volgende week ook haarfijn uitleggen hoe het vanuit mijn kant was. Slaat helemaal nergens op dit.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 11:00

Dat ze een referentie opvragen vind ik juist erg fijn!! Ben ik erg blij mee. Hopelijk maandag goed nieuws.. Zenuwen ...

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 14:46

Astaloca schreef:
:x :x :x :x

Zo. Nav mijn quote heb ik ook besloten daar dus niet verder wou en heb dus een ander bedrijf gekozen wat mij beter schikte. Ik heb mij afgemeld. Krijg ik vervolgens van deze beste meneer dat hij mij heeft gemeld op school en bij de detailhandel! :roll: Nou ga ik school volgende week ook haarfijn uitleggen hoe het vanuit mijn kant was. Slaat helemaal nergens op dit.

Nou maakt die persoon het nog bonter!
Als ik jou was, zou ik hém juist aangeven.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 22:14

mag ik hier een vraag stellen?

Ik heb 2 banen, 1 in mijn schoolrichting en 1 ben ik blijven doen toen ik die baan kreeg. Ik heb een nul uren contract en poets nog bij 2 gezinnen. Echter is per 1 jan 2014 mijn contract beëindigd per brief.
Geen hoe en waarom. Kan en mag dit?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 22:19

Had je een contract voor bepaalde tijd of een vast contract?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 22:30

heb het even opgezocht. voor bepaalde tijd.. tot 31-12-2013 zie ik nu. Ik heb tot op heden nooit iets gehoord over dat ik werk slecht deed. Ik ben niet ziek geweest, weinig vrij gehad, 2 dagen. (ik regelde dat onderling met de mensen)

Het meest erge is het gezin wat ik het nu moet gaan vertellen, eindelijk alles op de rails en nu dit. Ben bang dat ze depressief gaat worden. Hele reeks gebeurtenissen in 2 jaar tijd, alles van dicht bij mee gemaakt en het wat draaglijk gemaakt. man is dementerend en woont thuis, mevrouw heeft nog maar 1 been en hierdoor deels van hem afhankelijk. Ik was de stabiele factor die ze rust bood. O wee als ik op vakantie ging, dat was een drama helaas. vervanging was een groot fiasco, vrouw compleet overstuur en man verward doordat alles anders ging.. Hier baal ik het meest van. Optie is zwart poetsen nog..

maar meer over 't feit dat ze hier dan 4 weken van te voren mee aan komen, dan had ik nog iets kunnen voorbereiden bij ze

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 22:43

Tja zo werkt het met tijdelijk contracten, in veel gevallen mogen ze je het zelfs een dag van te voren pas zeggen.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 22:55

Hmm balen. Het is niet anders. Baal vooral voor die mensen.

Zwart werken is geen optie, daar is geen geld voor. Ik doe in 3 uur werk wat normaal in 5,5 uur gedaan werd. Hele huis en de was strijken.
Heb in overleg met kinderen besloten dat als het echt niet anders kan ik vrijwillig kom strijken. Vind dat leuk om te doen en breekt voor ook de dag weer. En een uurtje per week heb ik er voor over. Bedankt voor de info dames.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 23:14

zonnebloem18 schreef:
Tja zo werkt het met tijdelijk contracten, in veel gevallen mogen ze je het zelfs een dag van te voren pas zeggen.

Ze hoeven het niet eens te melden; het contract loopt gewoon af. Als je wel wordt opgeroepen de dag na je contract is geëindigd om te werken, dan moeten ze je contract verlengen.
Maar netjes is het niet als ze niets zeggen natuurlijk := maar het staat in het contract; mijn contract loopt overigens af op de dag dat ik 65 word. Rechtshalve natuurlijk en ondertussen 67 haha

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 23:15

@Jolanda: Thuiszorg dan? Als ik het zo lees en je bent er al 2 jaar, dan heb je ws 2(3?) keer contractverlenging gekregen en zijn ze nu verplicht je een vast contract aan te bieden. Dat kunnen ze bijna niet doen, omdat er zo weinig zekerheid is. Over 3 maanden kan je dan weer solliciteren bij deze organisatie en terugkomen, als ze die mogelijkheid geven. Kunnen ze je alleen niet garanderen dat je dezelfde cliënten terugkrijgt.
Wat nog wel een optie is, als ze echt niet zonder jou kunnen; informeren of ze willen overstappen naar een andere thuiszorgorganisatie, en dat jij kijkt of je daar ook binnen kan komen. Is omslachtig, maar zo kan jij betaald krijgen en hebben zij de hulp die ze graag willen.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 23:38

Wel thuiszorg maar ik werk daar nu sinds 2011, van nul uren, naar 18 uurs jaar contract naar nul uren contract. Ik ben van die 18 uur naar nul grgaan omdat ik hiernaast een baan kreeg wat ik echt wilde. Maar dit gezin wilde ik aanhouden. Was geen probleem. Ook mondeling niet. Alleen deze 3 uur kon geregeld worden. Alleen nu dus ineens niet. Daar blijkt wel dat mondeling dus niets waard was. Kader van bezuinigingen snap ik maar ik ben er alleen voor die gezin.

Heb ik nu 3 losse contacten gehad? Is jaar natuurlijk ook geen vast hè?

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 07:17

Jolandaa_ schreef:
Hmm balen. Het is niet anders. Baal vooral voor die mensen.

Zwart werken is geen optie, daar is geen geld voor. Ik doe in 3 uur werk wat normaal in 5,5 uur gedaan werd. Hele huis en de was strijken.
Heb in overleg met kinderen besloten dat als het echt niet anders kan ik vrijwillig kom strijken. Vind dat leuk om te doen en breekt voor ook de dag weer. En een uurtje per week heb ik er voor over. Bedankt voor de info dames.

Dat siert je :j

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 08:18

Idd. Dat vind ik ook.

Ff Offtopic:

Heb zon heerlijk weekend gehad. Iets essentieels voor mezelf afgesloten wat nog geen plekje had.. en dat is zon opluchting..
Daarnaast heb ik voor het eerst in 4 jaar weer eens op een paard gezeten. Het was door mn gewicht niet langer mogelijk, nu kon het wel weer. Niet structureel, 15 minuutjes max, maar het voelde super. Het voelt voor mij nog niet goed om structureel te gaan paardrijden.
Dit samen voelt voor mij als loslaten, heb veel meer rust nu. Heel fijn.

Ontopic:

Vandaag hoor ik meer over de sollicitatie van vrijdag. Een kennis / oud collega zou vandaag nog een goed woordje doen. Daar ik er niet zon goed gevoel bij had ben ik erg benieuwd wat eruit komt... Spannend.
Ook hoor ik vandaag meer over de vacature waarvoor het wervingsbureau bij me langs is geweest...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 10:40

Jolandaa_ schreef:
Wel thuiszorg maar ik werk daar nu sinds 2011, van nul uren, naar 18 uurs jaar contract naar nul uren contract. Ik ben van die 18 uur naar nul grgaan omdat ik hiernaast een baan kreeg wat ik echt wilde. Maar dit gezin wilde ik aanhouden. Was geen probleem. Ook mondeling niet. Alleen deze 3 uur kon geregeld worden. Alleen nu dus ineens niet. Daar blijkt wel dat mondeling dus niets waard was. Kader van bezuinigingen snap ik maar ik ben er alleen voor die gezin.

Er is nog een manier en dan gaat de verloning via uitkeringsinstantie, maar zou niet weten hoe dit precies werk dat zal je even moeten uitzoeken. ;)

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 10:44

Fijn dat het een goed weekend was Ir1ine! Hopelijk wordt het dan ook een goede maandag :D

Jolandaa_ vervelend dat je contract ineens afgelopen is. Je zou ze gewoon kunnen vragen waarom. Als je het gaat om 3 contracten, zijn er ook bedrijven die je over 3 maanden ineens weer aan willen nemen. Dan mogen ze je weer een nieuw tijdelijk contract aanbieden. Niet ideaal maar als je het baantje echt nodig hebt, is het een optie.

Ik hoorde trouwens dat de regering plannen heeft om de termijn dat je een vast contract moet krijgen verkort gaat worden van 3 naar 2 tijdelijke contracten. Omdat bedrijven dan eerder mensen vast aan zouden nemen.
Waarom verwacht ik dat dit juist averechts gaat werken? 8)7

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 10:47

Marcella schreef:
Jolandaa_ schreef:

Er is nog een manier en dan gaat de verloning via uitkeringsinstantie, maar zou niet weten hoe dit precies werk dat zal je even moeten uitzoeken. ;)

Klopt, dan moet het gezin een persoonsgebonden budget aanvragen, en dat vervolgens beheren via de sociale verzekeringsbank (dat laatste hoeft niet, maar zorgt er wel voor dat het gezin zelf niet met heel veel rompslomp te maken krijgt). De vraag is alleen wel wat jij daar als zorgverlener aan over houdt, maar goed, ik geloof niet dat het haar daar om gaat.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:41

NoeskaMoos schreef:
Fijn dat het een goed weekend was Ir1ine! Hopelijk wordt het dan ook een goede maandag :D

-O- ;(

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 12:17

oei, wat is er mis?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 12:23

Ik ben het niet geworden... was wel een goed gesprek maar er was iemand die beter paste. Getsie.
Baal er zo van.