Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Astaloca schreef:Een flinke bummer hier. Gisteren mocht ik meedraaien bij een trendy kledingzaak. Beviel mij prima, echter de ondernemer.. Ik heb het gevoel dat wij niet op 1 lijn liggen kwa verkopen. Maar ik was niet slecht. Ik ben wat meer ingetogen met de klant. Echter kwam later nog een addertje. Dat hij mij misschien ook wel wou aannemen. Hij kon mij goed gebruiken, maar dan alleen voor de vrijdagavond.
Wat voor loon ik vroeg? Nou ik zei zo.. ik geloof dat het minimum loon op 7.50 ongeveer ligt. Dat vind ik prima. Nou neee, dat was absoluut niet zo. Dit was 5.607.50 vond hij wel wat hoog. Hij wou ook wel zwart (?) betalen handje contantje iedere keer.. En dan sta je daar. Gebuffeld hele avond.. Kan ik het doen met een 'niet slecht' terwijl ik niet eens ingewerkt ben.
Astaloca schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
Zo. Nav mijn quote heb ik ook besloten daar dus niet verder wou en heb dus een ander bedrijf gekozen wat mij beter schikte. Ik heb mij afgemeld. Krijg ik vervolgens van deze beste meneer dat hij mij heeft gemeld op school en bij de detailhandel!Nou ga ik school volgende week ook haarfijn uitleggen hoe het vanuit mijn kant was. Slaat helemaal nergens op dit.
zonnebloem18 schreef:Tja zo werkt het met tijdelijk contracten, in veel gevallen mogen ze je het zelfs een dag van te voren pas zeggen.
Jolandaa_ schreef:Hmm balen. Het is niet anders. Baal vooral voor die mensen.
Zwart werken is geen optie, daar is geen geld voor. Ik doe in 3 uur werk wat normaal in 5,5 uur gedaan werd. Hele huis en de was strijken.
Heb in overleg met kinderen besloten dat als het echt niet anders kan ik vrijwillig kom strijken. Vind dat leuk om te doen en breekt voor ook de dag weer. En een uurtje per week heb ik er voor over. Bedankt voor de info dames.
Jolandaa_ schreef:Wel thuiszorg maar ik werk daar nu sinds 2011, van nul uren, naar 18 uurs jaar contract naar nul uren contract. Ik ben van die 18 uur naar nul grgaan omdat ik hiernaast een baan kreeg wat ik echt wilde. Maar dit gezin wilde ik aanhouden. Was geen probleem. Ook mondeling niet. Alleen deze 3 uur kon geregeld worden. Alleen nu dus ineens niet. Daar blijkt wel dat mondeling dus niets waard was. Kader van bezuinigingen snap ik maar ik ben er alleen voor die gezin.
Heb ik nu 3 losse contacten gehad? Is jaar natuurlijk ook geen vast hè?
Marcella schreef:Jolandaa_ schreef:Wel thuiszorg maar ik werk daar nu sinds 2011, van nul uren, naar 18 uurs jaar contract naar nul uren contract. Ik ben van die 18 uur naar nul grgaan omdat ik hiernaast een baan kreeg wat ik echt wilde. Maar dit gezin wilde ik aanhouden. Was geen probleem. Ook mondeling niet. Alleen deze 3 uur kon geregeld worden. Alleen nu dus ineens niet. Daar blijkt wel dat mondeling dus niets waard was. Kader van bezuinigingen snap ik maar ik ben er alleen voor die gezin.
Heb ik nu 3 losse contacten gehad? Is jaar natuurlijk ook geen vast hè?
Er is nog een manier en dan gaat de verloning via uitkeringsinstantie, maar zou niet weten hoe dit precies werk dat zal je even moeten uitzoeken.