Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hotchocolat

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:42

@ Yucco wat een mooie naam.

Wij zijn weer terug van de Spoga. Was wel klein ivm die in de herfst.
Maar alles weer gezien en gevoeld, al mijn leverancies gesproken, en weer het een en ander besteld.

Verder nog een Chineese kopie van de Christ Iberica gezien.

En nu vooral moe. We waren wel met de trein gegaan, station was gemakkelijker terug te vinden dan vorig jaar mijn auto.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 22:01

Aantrekkelijke domeinnaam Yucca! Leuk.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 09:49

bevertje schreef:
11AFotograaf wat weet je er veel vanaf! Heb jij zelf aangesloten bij een broodfonds?

Nee, nog niet. Zit er wel aan te denken en heb vorig jaar enkele informatie bijeenkomsten meegemaakt. Ik kan dit soort dingen makkelijk onthouden ;)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 10:18

@Yucca inderdaad een hele leuke en orginele domeinnaam!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 10:29

Yucca, misschien het overwegen waard om soortgelijke namen ook vast te leggen :j

Beetje jammer als jij fotograafvandeliefde.nl koopt en iemand anders gaat daarop meeliften met de .be , .com of .eu versie ofzo... :=

Voor een tientje per jaar per domein is dat die potentiële ergernis niet waard :)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:05

Mmm...pmarena misschien heb je daar wel gelijk in. Ik vind het altijd een beetje to-much om alles dan maar vast te leggen, maar gezien de leuke naam is het wellicht toch wel goed! Heb .be, en .com erbij genomen.

Gisteren de eerste stappen gezet naar mijn nieuwe website :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:19

Heel verstandig :j

Ik baalde destijds echt als een stekker toen iemand besloot lekker makkelijk mee te liften op mijn in bekendheid groeiende boomloosrijden.nl en de boomloosrijden.be "uit ging baten", dat kan echt serieus enorm storen en irriteren zoiets -O-

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 12:26

Die website bestaat niet meer pmarena. Heb je hem inmiddels zelf al erbij genomen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:27

Ik zag het inderdaad vanochtend dat hij weer vrij is :j

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 17:43

Potverdorie ING heeft nu weer een storing (van de week abn of rabo ook al) dus wel bestellingen maar faillures op de ideal betalingen. Ik mail maar dat ze het later nog eens kunnen proberen, maar alsof ik niks anders te doen heb. Is nu ook weer iemand opnieuw aan het proberen maar dat zal weer mislukken want ing doet het nog steeds niet.
Hoe lopen je klanten weg. Grrr

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:49

Hier lukken de betalingen via iDEAL met de ING wel hoor. Komt gewoon binnen.
Had vanochtend wel problemen met inloggen op de ING, maar dat is al een tijd geleden.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 17:58

Het staat zelfs op de site van de ING dat betalen niet mogelijk is.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:09

Wat vreemd joh.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 18:15

Het is vooral heel lastig.

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:52

Goed idee om meerdere extensies van je domeinnaam te claimen. Nooit verkeerd... Het levert meer op dan dat het je kost als iemand er vandoor gaat met 'jouw' site. Ik heb alleen .nl en .com geclaimd!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:52

@gwen09 jaa ik ga dat ook doen. De .com en .be enz.

Hebben jullie ook een keurmerk op de website?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:55

Nee, mij te duur! Maar ik ben wel lid van Flavourites en HippeShops. Hiervoor moet je ook aan bepaalde eisen voldoen, omdat deze websites aan hun bezoekers "garanderen" dat ze veilig kunnen shoppen bij de aangesloten shops.

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:28

Yucca schreef:
Mmm...pmarena misschien heb je daar wel gelijk in. Ik vind het altijd een beetje to-much om alles dan maar vast te leggen, maar gezien de leuke naam is het wellicht toch wel goed! Heb .be, en .com erbij genomen.

Gisteren de eerste stappen gezet naar mijn nieuwe website :)

Klinkt allemaal erg leuk! Kan me voorstellen dat je er erg enthousiast van wordt! Succes!

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:30

Gwen09 schreef:
Goed idee om meerdere extensies van je domeinnaam te claimen. Nooit verkeerd... Het levert meer op dan dat het je kost als iemand er vandoor gaat met 'jouw' site. Ik heb alleen .nl en .com geclaimd!

Idd een goede tip!

@ Holly; wat onwijs vervelend zeg. Kan me voorstellen dat je daar niet vrolijk van wordt! Hopelijk is de storing snel verholpen

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:36

Ik heb geen keurmerken o.i.d., maar mijn website 'bestaat' ook nog niet ;) Kan mij voorstellen dat dat wel een pre is voor een koper bij een webshop. Welke keurmerken hebben jullie?

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:38

Ik heb zojuist mijn tweede opdracht binnengesleept en een behoorlijke ook! :D Helemaal blij!

Het gaat om mijn huidige baan, maar die mag ik gaan doen vanuit mijn bedrijf, aangezien de werkzaamheden aardig overeenkomen. Dus voor twee maanden ben ik zeker van de opdracht, 28 uur per week.

Maar, nu komt het: mijn opdrachtgever is niet zo van het formele, contractjes etc. Dus prima om prijs, duur en aantal uren af te spreken, maar that's it. Hoe zouden jullie daarmee omgaan? Ik zou graag namelijk een duidelijke opdrachtomschrijving in de overeenkomst verwerken en de gewenste resultaten etc. Echter, mijn opdrachtgever (en leidinggevende) ziet geen verschil met hoe ik nu werk, alleen dat hij ergens anders het geld naar over maakt. Lastig dus... iemand tips?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:50

Misschien kan je het verpakken onder hem mom van dat je het graag wil leren en dat je nu in deze situatie het mooi kan oefenen. Het is natuurlijk wel zelfde werkzaamheden maar hij loopt minder/andere risico's als hij je zo inhuurt of als hij je in dienst heeft.

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:52

Ja precies goed idee! Ik wil graag professioneel zijn en daar horen ook dingen zwart-op-wit bij. Fijn voor beide partijen, dacht ik zo. Weet iedereen waar die aan toe is!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:55

Ik zou het zo aanpakken, zoals jij dat het liefste wilt doen. Stel dat er in het allerergste geval ergens gezeur over komt, dan wil jij je zaakjes toch goed geregeld hebben? Als je toch al een overeenkomst opstelt waar de duur, uren en het tarief op vermeld staan, dan lijkt het me net zo makkelijk om daar een omschrijving bij te doen over de te leveren dienst :)

Edit: Ik zou niets mooi verpakken, jij bent nu een bedrijf en hij geef jou een opdracht. Daar horen overeenkomsten bij, ook al was je eerst gewoon in dienst. Je voormalig werkgever dient hetzelfde te doen als elke andere willekeurige klant. Maar dat is mijn "bescheiden" mening :o :D

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:06

Gwen, je werkt nu voor die baas? Dus ga je opzeggen en dan meteen weer voor het bedrijf aan de slag? En is dat dan je enige klant? Volgens mij zit er een bepaalde wachtregeling tussen je ontslag en als zzper aan de slag mogen voor je oude baas. Ook als hij je enige klant is kan het gezien worden als verkapt loondienst, en dat willen zowel jij als je baas niet.

Dus, kijk even na of je nu al wel voor je oude baas kan werken, schrijf alles op papier, geef je oude baas een VAR-verklaring en je algemene voorwaarden. Als mensen niks willen tekenen moet je je afvragen waarom niet...