Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kippetje

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 22:25

Tancreda en Netam hier komt wat jullie kant op:

*\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Vandaag zelf een sollicitatiegesprek gehad wat positief eindigde. Ik mag donderdag een proefles geven en als die goed is dan heb ik "vast" een groep 7 op woensdag en misschien nog wel meer.

Maar ik zweet nu al peentjes! Heeelp!!! Wat spannend om in een vreemde klas te gaan doen.

Morgen even rustig zitten (met een ziek kind thuis, dus hopen dat dat gaat) en een les ontwerpen dan komt het vast wel goed.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 22:27

Ik heb ook een 0 uren contract.
En kan via de uwv om de zoveel weken uren in vullen wat je we gewerkt hebt en de rest word aangevuld. Maar daar moet je niet vrolijk van worden hoor..

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 22:51

In welk opzicht Lyzet? Dat de aanvulling karig is en niet overeenkomt met wat je werkt?
Kijken ze naar uren of naar het bedrag dat je hebt verdiend dat ze korten op je WW?
Heb jij een vast gemiddelde uren dat je werkt?

Kippetje, bedankt voor de positieve energie!! En gefeliciteerd!!!! Super dat je gesprek zo goed ging, alvast succes met je proefdag!!

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 00:02

Gefeliciteerd Kippetje! Ik ben net thuis van een sollicitatie workshop, heeft weer nieuwe inzichten en moed gegeven!

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 07:40

Dank jullie wel!

En Gittekit, wat was het leukste/interessantste wat je hebt gehoord?

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 08:20

Gefeliciteerd Iloveiswan! Je kunt lekker snel beginnen zeg!

Wat goed kippetje! Succes met het ontwerpen van de les vandaag.

Wat voor nieuwe inzichten heb je gekregen, Gittekit?

Tancreda4, ik zie ook veel 'zo zo' vacatures. Schreef eerst niet, maar ga het nu wel doen. Als ik eerst maar wat heb.

Ben blij dat ik toch naar het gesprek ben gegaan van de mbo functie. Ben afgewezen, maar ze hadden wel een goede indruk van me dus gaan in gesprek met de afdeling juristen of ze me daar kunnen gebruiken (hbo/wo niveau). :D Hoor eind deze week wat. Zo zie je maar: gewoon proberen en wie weet rolt er iets uit.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 08:23

Ik moet ook weer beginnen met schema's op te stellen want anders doe ik de hele dag niks. Geen peper in te krijgen. Vacatures die mij echt aanspreken heb ik binnen no time op geschreven maar al het andere kan ik moeilijk de motivatie vinden, door alle afwijzingen die ik gehad heb. Heb een beetje het gevoel van, ik steek er energie in maar krijg toch nul op rekest.

Gefeliciteerd aan iedereen die een nieuwe baan heeft!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:12

Proficiat diegene met een baan!

Idinn, ik had al niet eens verwacht eigenlijk dat je aanvraag in behandeling werd genomen. Ik bedoel dit niet banketstaaf, maar ik wist niet dat je na je studeren WW aan kon vragen. Ben niet zo bekend met de voorwaarden. ik ben toen ook eens bij de gemeente geweest na mijn afstuderen, omdat ik niet aan werk kon komen en die konden niets voor mij doen. Hopelijk lukt het wel en krijg je WW! :(:)

Ik heb gisteren een meedraai dienst gehad. Was echt totaal anders dan ik ken en mijn eerste indruk was eigenlijk niet zo positief. Weet niet of ik daar wil / kan werken.. Er is mij verteld dat dit niet persee dé plek hoeft te worden, was ook afhankelijk van hoe ik het vond en wat ze daar van mij vonden.. maar ik wil die baan zooo graag en ben bang dat als ik aangeef dat deze groep niets voor mij is, ik mijn eigen ruiten ingooi en direct wordt afgewezen.

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:58

Ben ik weer, tijdje afwezig geweest omdat ik veel kon werken binnen mijn huidige functie. Waren veel zieken en mensen op vakantie. Super leuk. Maar helaas is dit nu weer voorbij en blijft het nu bij ongeveer 8 uurtjes per week. Veel te weinig dus ik ben weer aan het solliciteren geslagen. Hoewel ik de verhalen van weinig motivatie wel herken. Genoeg tijd, maar heel veel moeite om me er toe te zetten.

Ik lees weer wat positieve verhalen, gefeliciteerd *\o/*

Anneert wat een supergave functie zeg. Misschien kun je eerst afwachten wat ze van jou vinden? Als ze jou graag willen kun je misschien aankaarten dat een andere groep wellicht beter bij je past of het op reistijd gooien? Al snap ik dat dat heel moeilijk is. Je gaat dus op een groep werken en vanuit daar steeds meer orthopedagoog taken oppakken? Is het dan niet mogelijk om te starten vanuit je huidige groep?

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:32

Yonne, nee dat kan helaas niet. Deze functie zit namelijk binnen een andere deel organisatie van waar ik werk, andere doelgroep en werkwijze, dus kom wel op een van hun groepen te werken.
Ik begin inderdaad als begeleider, en wordt uiteindelijk orthopedagoog / junior gedragskundige iets in die trant, idd

Edit: reistijd is wel een goeie, naar die plek gisteren was 1 uur 7 minuten, 90 km. Ik wil dat best rijden hoor, maar er zijn in Best en Eindhoven ook plekken, en dat is veel dichterbij..

Ginger1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:17

Mag ik mij hier ook melden.
Ik werk momenteel als verkoopmedewerker bij de Welkoop en heb een vast contract, helaas met moeite een 16 uur contract. 6 jaar geleden gekomen met een 10 uur contract en na mn studie die 16 uur weten los te peuteren. Ik werk voornamelijk op de dierenafdeling en doe alles wat de fulltimers ook doen. Momenteel werk ik tijdelijk 32 uur vanwege een collega die met zwangerschapsverlof is. Lekker die uurtjes maar helaas maar tijdelijk. Nu is er in mijn team een vacature vrij gekomen voor fulltime medewerker op de dierenafdeling. Wat ik graag wil doen! Aangezien ik ervoor geleerd heb. Aangezien ze het liefst op zoek zijn naar een man is het helaas niet vanzelfsprekend dat ik die functie krijg. Maar mijn baas + collega's hebben wel gezegt dat ik er gewoon op moet solliciteren, dus dat ga ik doen! Want de kennis is ruimschoots aanwezig.

Maar jee een motivatie brief voor een functie binnen eigen team is nog zo makkelijk niet.
Iemand nog tips? Dingen die ik erin kan zetten?

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:30

Heb je al eens gegoogled of op de site van Carrière tijger gekeken? Daar staat vast bruikbare tips op!

Je geeft in je bericht hierboven al aan waarom je de functie wil, gebruik dit in je brief. Formeel netjes en enthousiast waarom jij graag in aanmerking wilt komen voor deze functie. Niet bv ik wil dit want ik heb er voor geleerd, maar meer bv dat vanwege je opleiding en huidige ervaring dit de perfect plek is voor je.

Succes!

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:14

2 pyama's, 2 oorbellen, 1 zonnebril en 1 muts!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:26

Heee?

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 18:07

Rampshellie schreef:
2 pyama's, 2 oorbellen, 1 zonnebril en 1 muts!

Ik ben al een poos een meelezer bij jullie, maar deze begrijp ik niet helemaal.....

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 18:19

De laatste keer dat ze wat schreef hier is 3 maanden terug, ik gok dat dit voor een ander topic was :')

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 18:37

Zal me gelijk wel even bekend maken.
Ik ben net als zo veel van jullie werkzoekende.
Ik heb jaren in de financiële dienstverlening gezeten en me van 2008-2012 in deeltijd omgeschoold tot groepsleerkracht in het basisonderwijs.
Jullie raden het al...toen ik mijn studie begon werd er gezegd vraag naar leerkrachten...in werkelijkheid geen vraag. Momenteel als invalleerkracht aan het werk en ik moet zeggen de periode vanaf de zomervakantie tot nu toe mag ik niet mopperen qua aantal dagen dat ik gewerkt heb.

Dyanne_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:12

Ik heb nog steeds een office assistent vacature openstaan. Iemand interesse? Gaat om agenda beheer. Administratief werk, ontvangst gasten, bestelling kantoor artikelen, ondersteuning marketing acties. Regio den haag

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:15

Ylvy schreef:
De laatste keer dat ze wat schreef hier is 3 maanden terug, ik gok dat dit voor een ander topic was :')

Waarschijnljk had het bokt databeest de hik...
Gebeurt soms dat je een reactie in een topic post maar tijdens het posten zelf verdwijnt je reactie in een zwart gat en verschijnt totaal ergens anders.
Heb het al een paar keer zien gebeuren en zelf eens gehad er zijn zelfs topics over geweest in forumzaken :+
De wondere wereld van phpb denk ik dan maar :')

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 19:36

He meiden, hier nog steeds druk. Ik ga even wat minder reageren want ik heb hier thuis een situatie die wat aandacht vraagt. Details zet ik liever niet hier neer, maar komt er op neer dat ik heel erg blij ben dat ik een baan heb en eigen inkomen heb.
Meer info per PB.

Als er specifieke vragen voor me zijn, stuur gerust een PB want ik help jullie nog graag hoor! Focus gaat nu even op andere zaken -O-

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:35

sterkte Dimple, hopelijk snel weer rustiger vaarwater voor jullie :(:)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 21:22

Dimple; :(:) :(:)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 23:01

Tancreda4 schreef:
In welk opzicht Lyzet? Dat de aanvulling karig is en niet overeenkomt met wat je werkt?
Kijken ze naar uren of naar het bedrag dat je hebt verdiend dat ze korten op je WW?
Heb jij een vast gemiddelde uren dat je werkt?

Kippetje, bedankt voor de positieve energie!! En gefeliciteerd!!!! Super dat je gesprek zo goed ging, alvast succes met je proefdag!!

Naar de uren aangezien je die moet invullen.

Tot nu toe wel vast gemiddelde. Maar ligt aan de periode of het druk of rustig is ook.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 01:13

Dat klinkt niet goed Dimple :(:) Sterkte!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 07:00