[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenneeee

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 20:20

Spannend ! Heel veel succes ik vind zelf faalangstexamen heel fijn.

Ik moet nu nog 2x rijden en dan over 2 weken ook weer afrijden voor de 2e keer, ik hoop zo dat ik het nu wel haal

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 20:37

@Fenneeee Bedankt, jij ook alvast! :D
Jouw eerste examen was een faalangst examen?

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 20:46

Fenneeee schreef:
Spannend ! Heel veel succes ik vind zelf faalangstexamen heel fijn.

Ik moet nu nog 2x rijden en dan over 2 weken ook weer afrijden voor de 2e keer, ik hoop zo dat ik het nu wel haal

Fijn dat het al zo snel kan! Heb je een faalangstexamen gehad? En nu weer?

Sincere schreef:
Ik moet woensdag ochtend voor de eerste keer afrijden. Ben echt zo vreselijk zenuwachtig!

Mijn tussentijdse toets was ook best verpest door de zenuwen. Gelukkig wel de vrijstelling voor bijzondere manoeuvres verdiend, gelukkig.
Examinator zei wel dat ik gezakt zou zijn op mijn rijexamen als ik zo reed.
Door de zenuwenen domme foutjes gemaakt namelijk.

Gelukkig heb ik wel een faalangst examen :j

Fijn dat je al weet hoe een examen in elkaar zit doordat je de TTT hebt gehad.
Dat je nu al zenuwen hebt is alleen maar goed, dan overkomt het je niet ineens op het examen.

Ik heb tijdens de gewone lessen al de neiging om na een fout daar in te blijven hangen. Denken dat je er niet aan moet denken helpt natuurlijk voor geen meter, dus ik probeer mij sinds de TTT echt te focussen op wat er op dat moment gebeurd. Ik probeer echt alles in de gaten te houden, zodat ik niet eens meer de tijd heb om na te denken. En dan ga ik echt rijden, nu nog te hopen dat ik dat ook zo kan op mijn examen aanstaande vrijdag. Ik heb wel een gewoon examen.

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 20:58

Citaat:
Dat je nu al zenuwen hebt is alleen maar goed, dan overkomt het je niet ineens op het examen.

Ik heb tijdens de gewone lessen al de neiging om na een fout daar in te blijven hangen. Denken dat je er niet aan moet denken helpt natuurlijk voor geen meter, dus ik probeer mij sinds de TTT echt te focussen op wat er op dat moment gebeurd. Ik probeer echt alles in de gaten te houden, zodat ik niet eens meer de tijd heb om na te denken. En dan ga ik echt rijden, nu nog te hopen dat ik dat ook zo kan op mijn examen aanstaande vrijdag. Ik heb wel een gewoon examen.

Ja, dat is absoluut fijn!
Met dat probleem ben ik ook bekend. Daardoor was mijn TTT ook zo de mist in gegaan.
Wat een goede tip van jou, om je bewust te focussen op wat er op dat moment gebeurt. Op een of andere manier ben ik onder zenuwen gewoon niet meer bezig met 'bewust' bezig zijn. Leef dan in een roes.
Heb morgen nog 1 rijles, waar ik waarschijnlijk al super zenuwachtig zal zijn. Zal je tip dan toepassen. Kijken of dat werkt voor mij!

Heel erg veel succes vrijdag, je kan het :j

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:00

Ik heb wel 2 maanden moeten wachten. Ik doe nu ook weer een faalangst examen. Ik twijfel of ik mijn rijinstrecteur erbij laat blijven.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:01

Ik moet heel erg op de bordjes en plannetje maken gaan letten, als ik dat niet doe dan ga ik weer de fout in

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:04

Sincere schreef:
Citaat:

Ja, dat is absoluut fijn!
Met dat probleem ben ik ook bekend. Daardoor was mijn TTT ook zo de mist in gegaan.
Wat een goede tip van jou, om je bewust te focussen op wat er op dat moment gebeurt. Op een of andere manier ben ik onder zenuwen gewoon niet meer bezig met 'bewust' bezig zijn. Leef dan in een roes.
Heb morgen nog 1 rijles, waar ik waarschijnlijk al super zenuwachtig zal zijn. Zal je tip dan toepassen. Kijken of dat werkt voor mij!

Heel erg veel succes vrijdag, je kan het :j

Ik hoop dat het voor jou ook goed werkt :)
Heb je voor het examen zelf nog een rijles?
Ik heb afgelopen vrijdag les gehad en dan voor het examen nog ongeveer half uur/3 kwartier.

Jij ook veel succes woensdag!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:05

Ga me examen aanvragen voor E achter B :D eindelijk enige reden dat ik rijbewijs wilde

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:08

Citaat:
Ik heb afgelopen vrijdag les gehad en dan voor het examen nog ongeveer half uur/3 kwartier.

Helpt het jou om voor je examen nog te lessen?
Zelf heb ik morgen avond nog een les. Mijn rijinstructrice stelde voor om nog een les te doen voor het examen. Twijfel of dat goed is.
Ben bang dat ik dan uit mijn concentratie raak.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:10

Fenneeee schreef:
Ik heb wel 2 maanden moeten wachten. Ik doe nu ook weer een faalangst examen. Ik twijfel of ik mijn rijinstrecteur erbij laat blijven.

Oh ja dat klopt, jij had het examen toen ik de TTT had 4 april :D

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:16

Sincere schreef:
Citaat:

Helpt het jou om voor je examen nog te lessen?
Zelf heb ik morgen avond nog een les. Mijn rijinstructrice stelde voor om nog een les te doen voor het examen. Twijfel of dat goed is.
Ben bang dat ik dan uit mijn concentratie raak.

Ja ik rijd in 2 verschillende auto's, dus ik heb wel even tijd nodig om aan de auto te wennen. Ook was ik gewend om 2 a 3x in de week te rijden en de laatste paar weken maar 1x in de week. Nu zit er ook een week tussen, dus dan is het erg fijn.
Een vol uur is denk ik te lang, maar bij mijn TTT is dat ongeveer een half uur geweest. Even stil gestaan tussendoor en je moet een kwartier van te voren aanwezig zijn.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 21:22

Bedankt Polly voor je uitgebreide reactie over lichtsignalen. Ja is wel lastig om mensen te attenderen als er iets mis is met de verlichting achter. Op een snelweg sowieso geen optie om bij het stoplicht er wat van te zeggen natuurlijk en bovendien moet je er dan precies naast kunnen staan, met de motor is dat idd een stuk eenvoudiger. Ook weleens gehad dat de remlichten niet AAN gingen, ook best wel gevaarlijk :=
Daar kom je zelf ook niet achter.... Jammer dat daar geen regels voor zijn. Bijv 2x kort of iets anders. Zet me ook wel tot denken om toch de verlichting achter regelmatig te controleren omdat je er anders gewoon ook niet achter komt. (Behalve bij de jaarlijkse onderhoudsbeurt denk ik?)

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 22:38

LesleyxLinn schreef:
Fenneeee schreef:

Oh ja dat klopt, jij had het examen toen ik de TTT had 4 april :D

Ja klopt !

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 23:16

Zeg vaak niks in dit topic volg het al sinds mn theorie examen en morgen gaat t dan gebeuren... eerste x praktijk examen
Ga op voor een faalangst examen en weet dat ik goed op doorstroming moet letten maar mahn wat ben ik gestresst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 08:32

Heel veel succes allemaal!

Ik had mijn instructrice wel achterin op mijn examen. Zonder had ik ook prima gevonden, maar ik vond het wel fijn dat ze een beetje met de examinator zat te kletsen.

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 09:04

Succes iedereen.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 09:33

Succes allemaal! :)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 10:23

Jaaa ik ben geslaagd voor mijn A2 motorrijbewijs!

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 10:34

Gefeliciteerd kim345!!!
Ik neem ook mn instructeur mee ook zodat als ik zak hij gezien heeft wat er gebeurd is

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 10:41

Dat is bij mij ook de overweging die examinator en instrecteur praten wel lekker samen. En dat vind ik dan ook wel weer fijn.

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 21:30

Net mijn laatste les gehad voor het examen van woensdag!
Het ging opzich wel fijn, op wat foutjes na. Wel alsnog ontzettend veel geleerd :j
Woensdag eerst een half uurtje lessen en dan examen! Super zenuwachtig.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:11

Pff vandaag eindelijk mn theorie gehaald. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor ik praktijk kan doen.

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 17:13

@finnens gefeliciteerd!

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 17:25

finnens schreef:
Pff vandaag eindelijk mn theorie gehaald. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor ik praktijk kan doen.

Gefeliciteerd! :)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 21:34

Bedank!