Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 18:57

Ik heb anders even flink zitten huilen net. Mijn rek is er echt uit.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 19:01

Waar worden jullie precies verdrietig van?

Ik weet niet goed wat ik ervan vind. Het is weer een verandering vlak voor het einde van het schooljaar. Alle planners moeten weer bekijken worden en leerlingen moeten wennen. Daarbij is het natuurlijk ook weer een risico. Ik ben geënt, maar ik ben zo'n beetje de enige op onze school...

Het lijkt me wel weer fijn om iedereen gewoon in de klas te hebben. Geen gezeur met twee keer dezelfde toets afnemen en met de zoom die het niet doet. Lesgeven gaat ook echt beter irl dan via de laptop.

PSvanLot

Berichten: 10223
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 19:02

Goof schreef:
De scholen mogen weer volledig open *\%/*

Het is nog maar voor een erg korte periode, ben benieuwd of alle scholen ook daadwerkelijk weer helemaal open gaan.

Zag een bericht dat leerlingen zich wel 2x per week moeten testen, dat is dan de voorwaarde.
Ik weet niet hoe jullie erover denken en ik wil in dit fijne topic helemaal geen corona-discussie uitlokken want die hoort elders, maar echt, ik walg van zo'n bericht. Ik word daar intens verdrietig en boos van.


Ik ben ook blij! Echt geen zin om nog zo door te loggen tot 25 juli. Sowieso was bij ons klas 3 vanaf 1 juni volledig gekomen, zij zouden in er ruimtes komen waar de examenkandidaten gezeten hebben.
De leerlingen zijn er ook enorm klaar voor, met verschillende klassen over de mogelijkheid van openen gesproken vorige week en ze willen zo graag weer gewoon naar school.

Volgens mij is het vanaf 7 juni voor alle scholen verplicht om volledig te openen.

Ik geloof niet dat mijn school het gaat verplichten om twee keer per week te testen...
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 22-05-21 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

daffieduck83

Berichten: 1750
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 19:03

Ik zie vooral op tegen weer het programma aanpassen, terwijl het bij ons op school nu echt goed geregeld is. Maar ja, we moeten er mee dealen.

Goof

Berichten: 29109
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 19:05

Ik word er verdrietig van dat we jongeren 2x per week een stok in hun neus willen schuiven. Dat we in een gestoorde testsamenleving terecht (zijn) (ge)komen. Dat we testen terwijl er geen klachten zijn. Dat maakt me verdrietig. Het mag niet eens.

Ik ben bang dat mijn school er wel in mee gaat, maar dat zegt alsnog niks over of de leerlingen wel echt testen of niet natuurlijk.

Maar ik word onwijs blij als ik straks weer volle klassen heb en iedereen weer fysiek kan zien. Dat is evht een feestje *\%/*

Adamootje

Berichten: 6220
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 19:07

Ik had het fijn gevonden als alle docenten eerst gevaccineerd zouden worden, voordat alle scholen volledig open zouden worden gegooid. Ik kan in mijn toestand aardig ziek worden van Corona. Bovendien, wij hebben nog maar vier onderwijsweken voordat de toetsweek begint. Leerlingen en docenten moeten nu weer gaan schakelen voor zo'n korte periode.

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 19:13

Ik word verdrietig van:

- het al vreselijk moe zijn van dit jaar en dan weer van alles om moeten gooien
- het feit dat ik me ontzettend onbelangrijk en genegeerd voel
- het feit dat veel van mijn leerlingen het echt niet leuk vinden om helemaal open te gaan omdat ze bang zijn voor besmetting
- het feit dat ze dit erop gooien midden in de eindexamens

Goof

Berichten: 29109
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 19:15

Wat hebben die examens hier voor last van?

PSvanLot

Berichten: 10223
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 19:21

Volgens mij zij de examens klaar dan toch? Op degene die in het tweede termijn examen doen na.

Hoor nu wel op het Jeugdjournaal dat kinderen op school moeten testen. Dat vind ik wel heel bijzonder.

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 19:24

Goof schreef:
Wat hebben die examens hier voor last van?


Ik heb er last van met de nakijktermijnen. Er komen natuurlijk drie rondes, nakijktermijnen zijn extreem kort en heb meerdere tweede correcties. Ben daar echt al mijn tijd mee kwijt.

PSvanLot

Berichten: 10223
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 19:28

Sheran schreef:
Goof schreef:
Wat hebben die examens hier voor last van?


Ik heb er last van met de nakijktermijnen. Er komen natuurlijk drie rondes, nakijktermijnen zijn extreem kort en heb meerdere tweede correcties. Ben daar echt al mijn tijd mee kwijt.


Maar maakt het zoveel uit of je les blijft geven zoals je nu doet of dat je weer gewone klassen hebt?

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 19:31

PSvanLot schreef:
Sheran schreef:

Ik heb er last van met de nakijktermijnen. Er komen natuurlijk drie rondes, nakijktermijnen zijn extreem kort en heb meerdere tweede correcties. Ben daar echt al mijn tijd mee kwijt.


Maar maakt het zoveel uit of je les blijft geven zoals je nu doet of dat je weer gewone klassen hebt?


Ja, planning moet om. Ik gaf alle lessen dubbel. Is gewoon weer extra werk wat ik geen energie meer voor heb. Ik doe het wel hoor, want zo gaat het altijd, maar ben gewoon even aan het ventileren :')

Gimme_Joy

Berichten: 7771
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 19:38

Ik ben per vandaag met verlof. Stiekem ook best benieuwd wat ze bij ons gaan doen. Heb dit scenario niet besproken met mijn vervangster := . En die was al best gestressed... Oepsie

PSvanLot

Berichten: 10223
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 19:44

PSvanLot schreef:
Sheran schreef:

Maar maakt het zoveel uit of je les blijft geven zoals je nu doet of dat je weer gewone klassen hebt?


Ja, planning moet om. Ik gaf alle lessen dubbel. Is gewoon weer extra werk wat ik geen energie meer voor heb. Ik doe het wel hoor, want zo gaat het altijd, maar ben gewoon even aan het ventileren :')


A oke, op die manier. Daar ben ik dus al niet aan begonnen. Ben gewoon de lessen blijven geven zoals gewoonlijk. De helft volgende het op school, de andere helft vanaf teams.

Goof

Berichten: 29109
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 19:49

Dan gaat het toch juist meer rust geven? Geen dubbele lessen meer, maar alles gewoon 1x. Geen extra voorbereidingen meer.

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 21:05

Goof schreef:
Dan gaat het toch juist meer rust geven? Geen dubbele lessen meer, maar alles gewoon 1x. Geen extra voorbereidingen meer.


Het is alle planners herschrijven (onze school werkt met planners per les per periode). Plus bedenken wat ik handig met die andere lessen kan doen, het moet er toch iets anders uitzien. Toetsen die nog komen anders plannen, anders maken.

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 21:10

Sheran schreef:
Goof schreef:
Wat hebben die examens hier voor last van?


Ik heb er last van met de nakijktermijnen. Er komen natuurlijk drie rondes, nakijktermijnen zijn extreem kort en heb meerdere tweede correcties. Ben daar echt al mijn tijd mee kwijt.

Heb jij dan leerlingen in al die tijdvakken?
Bij ons hebben alle niveaus tot nu toe alle examens in tijdvak 1 gemaakt.
Tijdvak 2 zal wel nodig zijn maar dat is ook niks nieuws natuurlijk.
Hier sta ik wel op de lijst van een week vakantie opgeven maar goed.

Hier is momenteel alles hybride. In dat op zicht geeft het rust om niet een groep online te hebben. Hier geen dubbele lessen dus.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 21:19

Wij hebben ook de helft van de klas online en de andere helft via zoom. Wat nu wel extra 'werk' is, is dat de thuisleerlingen tijdens presentaties niet in zoom mee zouden kijken, maar thuis aan lesstof zouden werken. Dat wordt nu dan denk ik huiswerk voor ze.

C_estmoi

Berichten: 444
Geregistreerd: 14-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 21:39

Annetje schreef:
Waar worden jullie precies verdrietig van?


Ik werd ook niet echt blij van dit nieuws hoor.
Natuurlijk is het onderwijstechnisch veel handiger als leerlingen iedere dag op school zijn en laten we vooropstellen dat ik al m'n kinders goed onderwijs gun.
Maarrr het betekent wel dat ik een week of 4/5 voor mijn werk dingen moet doen die ik in mn privéleven op dit moment NOOIT in mijn hoofd zou halen, zoals met 30 man in een vrij slecht geventileerde ruimte verblijven, waarbij de andere 29 personen niet actief afstand van elkaar of mij proberen te houden (en dat kán ook niet goed). De WHO geeft aan dat de epidimie "onder controle" is bij 5% positieve testen of minder, hadden we daar dan niet even op mogen wachten aub? Het voelt voor mij even "verstandig" als 30 man zonder afstand in je huis uitnodigen... En dat is nog los van inderdaad extra werk voor de planning nóg een keer omgooien.

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 21:49

Precies wat je zegt.

En ja, heb helaas leerlingen in alle tijdvakken...

Wijslander

Berichten: 5785
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 21:55

Onze leerlingen hebben vrijwel het hele jaar met halve klassen les gehad en kennen de andere helft dus nauwelijks. Voor hen zie ik de voordelen van zo'n grote verandering voor een paar weken niet, terwijl het voor mij wel voelt als een behoorlijk gezondheidsrisico.

Zou deze beslissing daadwerkelijk genomen zijn met de bedoeling het belang van leerlingen en docenten voorop te zetten? Want dan slaan ze de plank in mijn ogen toch wel mis. :o

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 21:58

Sheran schreef:
Precies wat je zegt.

En ja, heb helaas leerlingen in alle tijdvakken...

Ook het derde? Dat vind ik een bijzondere keuze. Bij een quarantaine of een Corona besmetting komt een leerling juist in de problemen

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 22:02

lenaa_tje schreef:
Sheran schreef:
Precies wat je zegt.

En ja, heb helaas leerlingen in alle tijdvakken...

Ook het derde? Dat vind ik een bijzondere keuze. Bij een quarantaine of een Corona besmetting komt een leerling juist in de problemen


Ja, eentje die sowieso al het derde tijdvak in gaat vanwege persoonlijke redenen. Bij het eerste tijdvak had ik verder vijf afwezigen.

PSvanLot

Berichten: 10223
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 22:07

Dat is best een risico om meteen derde tijdvak te kiezen.
Als je dan een herkansing hebt kun je goed heel erg ver weg moeten.

Ik heb twee mentorleerlingen in het tweede tijdvak. Die slimmeriken zeggen: als ik de vijf vakken in de eerste periode gewoon haal, dan hoef ik niks meer te halen eigenlijk?
Nee slimmerik, je gaat dus gewoon ook voor je tweede tijdvakken je best doen...

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 22:12

:')

Vrees dat er ook vaak een duimpje over mijn vak gaat... helaas.