He Paan dat is leuk zeg. Een leuke oplossing om klein die grote stap te zetten en daarna eventueel over op die grote en anders stop je weer. Spannend hoor.
Stel nou even dat het voor jouw man niet mogelijk is om je hierin te helpen. Durf je het dan alleen te doen?
Hier in de omgeving hebben we ook wat leuks. Een winkel die geheel bestaat uit "kastruimte" die je per maand kunt huren. Vooral bedoeld voor ondernemers met webwinkel, dus ipv een grootwinkelpand, huur je nu een klein stukje waar je je spulletjes neer kunt zetten om te (laten) verkopen.
Paan
Geplaatst: 31-01-14 18:19
Zo nu even wat meer tijd. Er moeten minimaal 14 ruimtes verhuurd zijn wil het definitief doorgaan. Dus ze zijn nu nog aan het lobbyen en wij ook. De € 250 is een soort borg waarmee je je ruimte vastlegt. Gaat het project niet door dan krijg je het terug, gaat het wel door dan wordt het verrekend met de huur. Stap je er zelf uit terwijl het doorgaat dan ben je je geld ook kwijt. Maar wij zijn enthousiast en hopen dat het doorgaat. De bedoeling is dat het in mei open gaat.morgen gaan we dus het pand bekijken en maken we een definitieve keuze tussen 2 ruimtes. Als je het plaatje bij het krantenknipsel ziet, dan gaan wij de keuze maken tussen de 2e van rechts bovenin of de 4e van rechts bovenin.
Ik ga het niet alleen doen. Te meer omdat ik een goede vaste baan heb voor 40 uur per week. Die wil ik niet opgeven omdat mijn man zijn uitkering per augustus stopt. Dus dan nemen we wel een heel groot risico.
Oh dus jouw man moet eigenlijk de winkel gaan draaien Paan?
Ik zit te puzzelen met FB. Ik heb ooit de berichten eens uitgezet omdat er ineens allemaal reclame's op werden gemaakt. Nu wil ik het graag weer inschakelen, maar alleen de berichten in de rechterkolom, dus niet automatisch ook op de tijdlijn. Iemand enig idee hoe ik dat doe? Tevens wil ik dat die berichten pas getoond worden als ik dat toe sta, zodat de reclames er niet tussen piepen. Doe ik dat in het activiteiten logboek bij berichten van anderen?
hotchocolat
Geplaatst: 31-01-14 22:59
Paan soms moet je een risico aangaan om verder te komen. Ik vind het wel een heel mooi project ook omdat het de bedoeling is dat er zoveel variatie in het aanbod komt.
Ik besteed (als ik tijd heb) veel tijd aan het maken van eigen foto's en de nabewerking hier van. Nu heb ik vorig jaar foto's gemaakt welke ook gebruikt worden door een andere webshop. Hier wist ik van en dat vind ik ook niet erg. Nu zag ik net wel dat mijn foto met de naam van de webshop op FB staat, hier ben ik niet blijk mee. Nu is het net (als je via google oid zoekt) dat ik de dief van mijn eigen foto ben. Ik ben nu wel benieuwd hoe jullie daarover denken.
Ik zou de webshop aanschrijven dat je dit niet kunnen vind. Foto' s "lenen" is moeilijk tegen te gaan maar dat ze daar dan doodleuk hun eigen logo overheen zetten alsof ze ze zelf maken, dat is kras.
@Hotchocolat: Jij kunt toch aantonen dat jij de foto's gemaakt hebt (via de originele, onbewerkte bestanden)? Dan kun je haar laten weten dat je het niet toestaat dat zij ongevraagd je foto's gebruikt in die webshop. Eerst een waarschuwing en als ze dan niet weggehaald worden, mag je daar een boete voor vragen of dit melden bij Facebook. Het is wel erg lastig inderdaad.
@Lisann: Wat wil je bereiken met die reclame? Welke mensen wil je aanspreken? Er zijn veel manieren, hoewel ik erg sterk merk dat het stimuleren van mond tot mond reclame erg goed werkt! En netwerken! Maar dat is voor de particulieren markt iets lastiger.
foxy80
Geplaatst: 01-02-14 14:05
Al reactie gehad Hotchocolat? Ben wel benieuwd, zou het zelf van mijn leven niet durven, een foto van een ander gebruiken en dan vrolijk mijn logo op gooien...
Al reactie gehad Hotchocolat? Ben wel benieuwd, zou het zelf van mijn leven niet durven, een foto van een ander gebruiken en dan vrolijk mijn logo op gooien...
Dit is idd wel heel erg bizar Idd actie ondernemen en niet pikken!
Ik zal mijn man natuurlijk zoveel mogelijk helpen. Zelf werk ik ook in Harderwijk dus kan vanuit het werk zo langs gaan. Vanmiddag dus het pand beken en een definitieve keuze gemaakt qua winkelruimte. Tot nu toe zijn er 7 ruimtes verhuurd. Dus 50% van de minimum start aantal. Nu hopen dat de overige ruimtes ook snel gevuld gaan worden zidat het doorgang kan vinden. Ik vind het allemaal wel spannend hoor. Ben helemaal druk in m'n hoofd over de inrichting, verzekering en al dat soort zaken. Het is nog niet zo 1-2-3 klaar. Morgen gaan we wat punten op een rijtje zetten samen zidat het uit onze hoofden is en we een planning kunnen gaan maken. Als jullie nog tips hebben.....
Zo, even globaal alles doorgelezen. Hilda, gecondoleerd, veel sterkte!
Paan, wauw, dat klinkt super zeg om op zo'n manier met relatief weinig risico een winkelruimte te kunnen hebben!
Hier geen AOV, ik werk nog gewoon fulltime en de paar klanten die ik heb zijn "erbij". Het loopt allemaal nog niet echt storm helaas. Mocht dit ooit veel meer worden dan kijk ik wel weer verder.
pmarena
Geplaatst: 02-02-14 11:37
Echt leuk dergelijke initiatieven om gezamenlijk winkelruimte / kantoorruimte te delen
Bjarni, je hebt niet toevallig iets van goede ervaringen met Barefoot-zadels?
Hier ook geen AOV o.i.d. maar staat nog wel op de agenda als 1 van de zaken om eens serieus naar te kijken (net als pensioenopbouw...) als we eindelijk weer wat meer financiële ruimte krijgen als dat kalote-huis ooit nog eens verkocht wordt
Nog nooit gehoord van een broodfonds, is dat echt iets dat nuttig is...?
@Pmarena: Een broodsfonds is een soort collectief. Iedereen betaald een starttarief en maandelijkse bijdrage voor het collectief en daarnaast een bedrag per maand wat op je eigen broodfondsrekening wordt bewaard. Dit bedrag is afhankelijk van wat je per maand wilt ontvangen als je ziek wordt. Als je meer als een maand ziek bent (of half ziek bent, dat kan ook), dan betaald het broodfonds het bedrag waar je voor gekozen hebt. Dit wordt verzameld vanuit de andere rekeningen. Hier kun je 2 jaar lang een inkomsten uit krijgen. Mocht je nog langer ziek zijn, dan neemt je AOV het daarna over (als je die afsluit). Je kunt niet langer dan 2 jaar gebruik maken van het broodfonds. Bij sommige broodfondsen komt het zelfs voor dat iedereen een tijd lang geen bedrag hoeft over te maken omdat ze geld genoeg hebben om (eventuele) zieken op te vangen. Het systeem is dus eerlijker en goedkoper dan een AOV en bied daarnaast een gezellig collectief van ondernemers waar je misschien ook weer werk uit kunt halen.
Ik vraag me bij zulke dingen dan wel direct af wat er gebeurt als er zoveel zieken zijn dat de spaarpot ineens leeg is als je zelf wat hebt
HorseTopShop
Geplaatst: 03-02-14 15:20
Wat mij met zulk soort dingen erg tegenstaat is dat ze na 4 weken pas uit gaan betalen. Dan heeft het alleen zin als je echt wat ernstigs hebt. Daarom hebben wij zelf ons spaarpotje hiervoor.
Evenals onze pensioen. Die sparen we zelf op. Want tegen de tijd dat ik 67 bent, is de pensioenpot op. En heb ik lekker mijn eigen geld.
Mariska, was het nou ook zo dat je je opgebouwde premie weer meeneemt als je eruit stapt?
Pensioen heb ik nog niet zo over nagedacht. Eigenlijk heb ik nu nog niet genoeg ruimte om echt wat apart te zetten. Hopelijk komt dat nog....
Werk gaat lekker hier: dit weekend gebrainstormd over mijn nieuwe huisstijl voor bruidsfotografie. Heb een super toffe URL vastgelegd en hier wil ik eigen wel wat mee gaan doen: fotograafvandeliefde.nl. Ik was ook al een tijdje aan het zoeken naar een nieuwe websitetheme en die heb ik dit weekend gevonden. In de stijl daarvan ook nagedacht over logo, kadobonnen, cd case, verpakking ect en her en der wat gekocht in webshops. Wil 1 maart alles klaar hebben, wordt er helemaal enthousiast van!!
@Pmarena: Omdat het een collectief is, wachten veel mensen vaak met 'ziek' worden. Er wordt sowieso gerekend dat ze 2 zieken aan kunnen en veel fondsen blijven daar onder. Ook de wachttijd van een maand zorgt ervoor dat er niet vaak gebruik van gemaakt hoeft te worden.
@HTS, dat klopt, maar wil je een AOV gaan afsluiten op een wachttijd minder dan een maand dan? Dat zal waarschijnlijk een hele dure verzekering worden. Het is sowieso anders als werknemers die na 1 dag al uitbetaald worden.
@Yucca: Dat weet ik niet. Leuke plannen heb je! Heel veel succes ermee!
Pensioen moet ook nog ooit idd, maar dat zit er nu financieel niet in en daarnaast heb ik nog min. 40 jaar te gaan. Hoop dat ik rond m'n 40e een leuk groot huis kan kopen die ik tegen mijn pensioen kan verkopen om dan kleiner te gaan wonen. Dan heb je ook direct een leuk cent voor je pensioen!