Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
idylle schreef:Wat gaaf! Geen aanbod op je vraag voor een hond gekregen dat je er nu zelf 1 aan wilt schaffen?

Sychess schreef:Ik ga beginnen met het opzetten van een mobiele trimsalon![]()
Poedels ga ik echter niet doen. Ik oefen wel eens op de poedel(s) van mijn stagebeleider, maar ik wist al vrij snel dat ik modellen knippen niet zo heel erg leuk vind. Cockerspaniels vind ik ook te ingewikkeld (/veel werk).
Maar goed.. als eigen baas kan je zelf beslissen wat je wel of niet doet natuurlijk ^^
MightyJoe schreef:Sychess schreef:Ik ga beginnen met het opzetten van een mobiele trimsalon![]()
Poedels ga ik echter niet doen. Ik oefen wel eens op de poedel(s) van mijn stagebeleider, maar ik wist al vrij snel dat ik modellen knippen niet zo heel erg leuk vind. Cockerspaniels vind ik ook te ingewikkeld (/veel werk).
Maar goed.. als eigen baas kan je zelf beslissen wat je wel of niet doet natuurlijk ^^
Wat leuk!
Ja precies, hier hetzelfde. Ik doe ook geen poedelmodellen, alleen voetjes scheren/snuit of 'beertjes' model.
Cockerspaniel is ook niet mijn ras. Net als trimmen voor shows of wedstrijden is niet voor mij weggelegd. Ik hou het lekker bij huishoud modelletjes, doodles, ontwollers en af een toe een plukhondje.
Ik zit ook vol inmiddels. Af en toe neem ik nog een ontwoller aan. Blijft satisfying.
maar inmiddels denk ik dat het wel goed moet komen. En als ik jouw reactie zo lees, bevestigt dat mijn gevoel ook wel weer
Je zit vol, hoeveel dagen per week doe je? Hoeveel uur per dag en hoeveel honden dan ong? Heb je een website? Ik ben nog veel aan het kijken naar wat anderen vragen voor honden qua prijs behandeling.
Wedstrijden is ook niet voor mij weggelegd (op geen enkel gebied heb ik daar interesse in)thequeensmum schreef:Even nieuwsgierig: wat is er lastig/moeilijk aan een Cocker Spaniël?
MightyJoe schreef:Sychess schreef:Ik ga beginnen met het opzetten van een mobiele trimsalon![]()
Wat leuk!
Ja precies, hier hetzelfde. Ik doe ook geen poedelmodellen, alleen voetjes scheren/snuit of 'beertjes' model.
Cockerspaniel is ook niet mijn ras. Net als trimmen voor shows of wedstrijden is niet voor mij weggelegd. Ik hou het lekker bij huishoud modelletjes, doodles, ontwollers en af een toe een plukhondje.
Ik zit ook vol inmiddels. Af en toe neem ik nog een ontwoller aan. Blijft satisfying.
gillian schreef:Ik ben juist over aan het gaan van mobiel naar vaste trimsalon. Druk bezig met de bouw.
Doe ook geen cockers. Plukkers sowieso niet meer sinds m'n carpaal tunnel operatie. Ik vind het ook veel werk, plukken lukt me niet meer. En vaak zijn ze ook gewoon lastig.
Trim wedstrijden, echt super mooi om te zien! Zo niet mijn ding om zelf te doen. Kan er niet tegen als ze zo op m'n vingers kijken
MightyJoe schreef:Sychess,
Ik werk 3 dagen in de week, want ik heb ook nog een andere baan.
Het is geen schande om bepaalde rassen/handelingen niet te doen vind ik.
Vandaag 3 honden. 1 Berner, een Chow en een grote doodle.
Gelijk goede prijzen vragen wil ik je wel aanraden. Nu zit ik op een uurtarief van €50, soms meer.
In het begin was ik met bepaalde doodles en Poedels wel langer bezig. Dit rekende ik (toen) niet door. Maar ik rekende dan het tarief die passend is. Inmiddels ben ik sneller dus zit ik wel weer op mijn uurtarief bij alle honden. Bijvoorbeeld een grote doodle 2,5 uur = €125
Met meer werk, klitten of vlooien uiteraard meer.
Sychess schreef:Happinez schreef:Doe mij verder maar lekker huismodelletjes en ontwollers.
En je hebt wel voldoende werk hierin? Ik wil dit ook gaan aanhouden, dan blijft het ook leuk voor mezelf denk ik.
AfricanLady schreef:Ik heb ook flinke prijzen en ben dit jaar echt streng geworden op honden met klitten
Een mini doodle gaat bij mij dit jaar vanaf 100€ en een boomer 85€