Afstuderen 2020-2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 18:11

Hier is wel al duidelijk dat ik de eerste inleverdatum niet ga halen. Maar dat vind ik niet erg, want dan is de druk er gelukkig wat af, en kan ik meer focussen op de kwaliteit van het onderzoek.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 16:45

Ohh, ook prima toch? Zeker als je het zelf wel fijn vindt :))

Zo, 2 van de 4 dingen gedaan, ook direct ingeleverd. Nog 2 reflecties te gaan :))

WannabeAnky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 18:33

Ik heb afgelopen week mijn midterm presentatie gehouden en ingeleverd. Verder mijn tentamen van januari en maart terug gekregen en beide gehaald. Nog twee vakken te gaan. Volgens mij allebei met een eindopdracht i.p.v. een tentamen, dus dat is fijn! En dan uiteraard de eindpresentatie en de scriptie. Verder gaat het werk gewoon door, dus daar vooral druk mee!

@Earth, klinkt als een goede keuze, zeker als je dan beter werk kan leveren en jezelf ook beter voelt dan met alle stress van deadlines halen die niet te halen zijn. Komt vast goed! :j

@LienC, goed bezig! *\o/*

@Imke95, dat is fijn! Dan kan je echt ergens naar toe werken! :)

@Felien_Kyra, ik zet alle deadlines wel echt goed in mijn agenda, zodat ik ze in ieder geval in alle drukte niet vergeet haha. Maar het motivatie dingetje heb ik ook op dit moment, met werk dan. Deels corona-gerelateerde moeheid en pffff, deels gewoon door werk en al het gezeik op dit moment... -O- Maar we kunnen het, komop! *\o/*

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 23:00

Herkenbaar qua motivatie! Aan de ene kant meer tijd door Corona, maar die laatste loodjes.. Nog even!!

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 11:12

Hoihoi!

Ik sluit me hier ook gezellig bij aan.
Op dit moment zit ik in het laatste jaar van de opleiding luchtvaart dienstverlening, ik ben in principe al geslaagd en moet nu wachten tot ik groen licht krijg om stage te lopen.
Stage is hoogstwaarschijnlijk op kos airport van half juni tot eind oktober! ;)

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 09:37

Zijn ze bij jullie ook zo traag? Weer een deadline (2 week nakijken) niet gehaald door docent, is dit jaar ongeveer de standaard.. pfff

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 14:17

LienC schreef:
Zijn ze bij jullie ook zo traag? Weer een deadline (2 week nakijken) niet gehaald door docent, is dit jaar ongeveer de standaard.. pfff

Ik heb een afstudeerplanning incl deadlines van de Hogeschool gekregen aan het begin, maar ze hebben doodleuk niet de meivakantie daarin opgenomen voor docenten. Dus mijn docent zegt ik doe niks die week. Laat die week net 1 belangrijk feedbackmoment zijn op een conceptversie die de week erop definitief ingeleverd moet worden. En ook nog eens 2 andere deadlines de week erna waar ik eerst nog feedback op wil. Aan de hand van die 3 stukken moet er een go/no go gesprek plaatsvinden zodat ik mij uiterlijk 18 mei kan inschrijven voor de afstudeerzitting. Wilde deze docent doodleuk op 17 mei mijn CONCEPTversie gaan bespreken? :+

Dus nu lever ik vandaag mijn concept alvast in en vrijdag de andere 2 stukken.. ff doorwerken maar dat scheelt mij straks wel stress :Y)

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 17:17

Jaa dat trage nakijken herken ik! Ik heb op dit moment 2 proposals gedaan (een voor economie en een voor rechten) en vorige week kreeg ik letterlijk maandagochtend de feedback terug voor wat ik dinsdagavond 23:59 herzien moest inleveren en dinsdagavond kreeg ik te horen dat ik voor mijn economie scriptie woensdag om 17:00 gesprek had (en mijn feedback ook maandagochtend gekregen)... Mijn eco begeleider stelt hele strenge deadlines. Dat vind ik op zich niet zo erg maar ben gewend om altijd alles ruim voor de deadline af te hebben en dat valt nu vies tegen. Mijn herziene voorstel moet morgen worden ingeleverd, maar hij is gelukkig bijna af!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 18:08

LienC schreef:

Ik herken het niet. Bij mij zijn ze zo snel iedere keer, daar is niet op af te knipogen :') Zegt mijn begeleider op vrijdag dat hij en zijn collega feedback gaan geven op een hoofdstuk, dan heb ik dat zondagochtend binnen :')

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 18:16

Dat klinkt wel fijn Earth.

Ik vind het zo raar. Wel strenge deadlines stellen, maar 'werkdruk, ziekte, kinderen thuis' als redenen dat er iets niet nagekeken wordt. Tja, hier ook 2 kinderen thuis, 24 uur werken, 2dagen stage en ik moet ook de deadlines opvolgen. Voelt een beetje alsof er met twee maten wordt gemeten

Is nu vooral even frustratie, snap dat er situaties kunnen voorvallen, net als bij studenten, want je niet in de hand hebt.

Morgen verwacht ik ook niets, dus dat zijn we zo in mei.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 23:25

Iedereen die de afgelopen maanden geslaagd is, gefeliciteerd!! *\o/*
En aan alle anderen die zich hier ook gemeld hebben, welkom en succes! +:)+

Hier is het even stil geweest want het liep even allemaal niet zo lekker... :') Voor 1 januari wel beide verslagen ingeleverd en daar ook goede cijfers op teruggekregen maar viel even in een gat daarna waarbij het mentaal weer even niet zo lekker ging.
Inmiddels mijn laatste praktijkverslag ingeleverd en hoop binnen 2 weken het verslag voor de basis van mijn eindgesprek (professionaliseringsverslag) klaar te hebben en in te leveren. Dan is het, als het goed is, eindelijk gedaan met verslagen schrijven en hoef ik alleen dat eindgesprek nog te overleven *\o/*

Wat betreft snel nakijken wisselt dat hier een beetje per docent. Mijn scriptie was wel binnen een week nagekeken, heel chill. Ik heb echter momenteel geen onafhankelijke beoordelend docent meer (heel handig als je eind mei af wil studeren) en ondanks dat ik de examinator daar vorige week en de week ervoor al over gesproken had, lijkt er nog niet echt veel vaart achter te zitten. ''Ik moest maar rekenen op halverwege juni mijn eindgesprek'' terwijl dat contracttechnisch mij helemaal niet goed uitkomt en ik niet voor niks 2 weken terug al gemaild had omdat ik voor de meivakantie wilde proberen vast een datum voor het eindgesprek te plannen. Officieel heeft ze wel gelijk want door de meivakantie hoeven ze pas 9 juni mijn net ingeleverde verslag nagekeken te hebben en dan moet je binnen 10 werkdagen na beoordeling je eindgesprek hebben. En daar weer 10 werkdagen voor moet mijn professionaliseringsverslag ingeleverd zijn, dus eigenlijk nog voor ik de beoordeling van dit verslag terug heb. Maar mijn trajectbegeleider ging er ook nog even achteraan en ik had mijn 2e beoordelaar al gemaild, dus ik ben benieuwd...

Maar jeetje, zulke krappe deadlines := Vooral handig ook dat school niet eens rekening houdt met zijn eigen vakanties en planningen. Verschrikkelijk lijkt me dat... Gelukkig zijn ze daarin over het algemeen bij ons iets beter ingesteld heb ik het idee.

LienC, dat herken ik idd ook wel een beetje. Heb over het algemeen het idee dat het bij de docenten waar ik mee te maken heb wel meevalt, maar omdat ik (ook) deeltijd studeer en ik en studiegenoten dus ook allemaal werken, hoor ik dat wel meer om me heen. Zeker nu in de zorg en met corona, net alsof wij niks anders te doen hebben of er niet wel eens wat kan gebeuren of tussen komt :=

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 11:13

Ik heb al even niet meer gereageerd in dit topic. Iedereen die nog bezig is met de laatste loodjes, heel veel succes! Jullie kunnen het +:)+
Alle geslaagden, gefeliciteerd *\o/*

Na meerdere ups en downs, heb ik in maart mijn scriptie ingeleverd en in april verdedigd en daarmee ben ik ook geslaagd. De verdediging ging echt bagger, de stellingen die de tweede lezer in bracht, ik dacht echt wuuut, hier kan ik niks tegenin brengen. Maar het was al met al wel een voldoende waard in ieder geval.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 11:16

theadora99 schreef:
Ik heb een no-go, niet omdat het slecht was maar omdat ik de tweede beoordelaar redelijk goed ken en hij denkt dat ik veel meer in mijn mars heb. Het is geen officiële herkansing oid en mag het tot ik het opnieuw inlever nog zo veel als ik wil voor tussentijdse feedback inleveren. Heb concrete dingen om toe te voegen en aan te passen.

Dit heb ik 18-12 geplaatst. Toen verbeterd, feedback gekregen en opnieuw verbeterd. Intussen wacht ik alweer bijna heel april tot ik het opnieuw kan gaan inleveren. Word er he le maal gestoord van

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 11:46

theadora99 schreef:
theadora99 schreef:
Ik heb een no-go, niet omdat het slecht was maar omdat ik de tweede beoordelaar redelijk goed ken en hij denkt dat ik veel meer in mijn mars heb. Het is geen officiële herkansing oid en mag het tot ik het opnieuw inlever nog zo veel als ik wil voor tussentijdse feedback inleveren. Heb concrete dingen om toe te voegen en aan te passen.

Dit heb ik 18-12 geplaatst. Toen verbeterd, feedback gekregen en opnieuw verbeterd. Intussen wacht ik alweer bijna heel april tot ik het opnieuw kan gaan inleveren. Word er he le maal gestoord van

Jeetje wat een ellende zeg! En kun je dat niet ergens melden ofzo? Dit duurt toch allemaal veel te lang?

@Domi, gefeliciteerd :D

Ik moet komende week hard aan de bak. Ik heb de afgelopen 3 weken niks gedaan :') Niet omdat ik lui was ofzo, maar door mn gezondheid. Maar nu moet ik wel ff goed aan de bak :P

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 12:12

Geen idee of ik het ergens kan melden, nogmaals een mailtje gestuurd. Intussen wel een keer extra feedback gehad maar zou het nu toch graag gaan afronden eigenlijk.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:02

theadora99 schreef:
Geen idee of ik het ergens kan melden, nogmaals een mailtje gestuurd. Intussen wel een keer extra feedback gehad maar zou het nu toch graag gaan afronden eigenlijk.

Hoe is het afgelopen?

Hier gaat alles ook verschrikkelijk traag. Had feedback n.a.v. eerste inlevermoment van thesis. Vervolgens binnen 2 dagen alles aangepast en weer opgestuurd. Nu zijn we weer anderhalf week verder, terwijl is zelfs alles geel had gemarkeerd zodat het gemakkelijk te lezen was. Top.

Hoe dan ook, stageverslag heb ik net ingeleverd. Ik heb mijn stage sowieso gehaald, volgende week donderdag het eindgesprek en daarna nog één keer echt heen en de andere keer alles inleveren.
Andere vak is zo goed als klaar, heb net de laatste fase ingeleverd en nu nog wachten op feedback en dat vervolgens aanpassen en definitief inleveren. Rest alleen nog twee casusbeschrijvingen van 6000 woorden per stuk waarvan de eerste donderdag ingeleverd moet worden :')

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:39

Er is nog niets gebeurd. Ik ga haar dus even een mailtje sturen dat ik mijn hoop op juli afstuderen ga laten varen en ga voor eind augustus.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:50

Dat duurt wel erg lang zeg.. Pffff.

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:19

Ik heb gistermiddag mijn resultaten ingeleverd & 's avonds stond de feedback van mijn begeleider al op de mail. Een paar kleine puntjes die ik vandaag aangepast heb; nu kan ik weer verder borduren op mijn discussie waar ik al aan begonnen was. Morgen tijdens de meeting maar eens hebben over het plannen van een eindgesprek & colloqium :D

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:31

Goed bezig @Imke95 !

@theadora99 wat balen zeg.... is toch niet normaal dat het allemaal zo traag loopt :(

Ik ga aankomende maandag dan echt mijn scriptie inleveren :D (voor concecptversie) Had het gehoopt al wat eerder te doen, maar ach... ben uiteindelijk maar een jaartje later klaar waarvan ik ook nog een aantal maanden al werkervaring op heb gedaan. Dan hopelijk niet al te veel aanpassingen en dan officieel inleveren voor 31 mei. Zo fijn dat het einde naderd. Mijn motivatie is gelukkig weer terug en ga deze week nog even knallen, dan maar even wat minder leuke dingen. Wil er gewoon vanaf zijn :)

Heeft iemand hier trouwens nog de gouden tip wat te doen als je eigenlijk geen lange pauze wilt nemen maar wel enorm begint in te kakken?? :roll:
Ik heb echt dat ik dan op een gegeven moment heel moe word en t liefst dan even koffie neem, alleen ik vind het nadeel daarvan dat je daarna helemaal inkakt.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 15:07

Eten *\o/* Of gewoon koffie blijven drinken. Ik wil niet weten hoeveel liters ik de afgelopen 8.5 maanden heb gedronken :x

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 15:14

LienC schreef:
Eten *\o/* Of gewoon koffie blijven drinken. Ik wil niet weten hoeveel liters ik de afgelopen 8.5 maanden heb gedronken :x

Haha lol. Bij mij helpt het altijd even om gewoon even te bellen of te appen met mijn man over hoe lekker het gaat en wat ik al heb gedaan. Hij is altijd enthousiast en dat geef me nieuwe energie :D <3

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 15:24

Ja, dat helpt ook zeker :)) Elkaar motiveren! Samen met een klasgenootje (of iemand anders) even overleggen of laten zien wat je hebt gedaan. En je hebt ook een 'lijstjes' topic op bokt, dat werkt voor mij ook. Want ik wil afstrepen :Y)

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 18:47

Zoals het er nu naar uit ziet vertrek ik begin juni naar Griekenland voor stage. Alles wat ik nu al kan regelen heb ik gedaan en is al binnen. Nu alleen afwachten op welk eiland ik geplaatst wordt zodat de vliegtickets geboekt kunnen worden!

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 20:35

Thanks voor de tips! Het is koffie geworden :') en ben even een stukje met mijn paard gaan wandelen, doe ik ook nooit maar was best even fijn. Al dacht het paard daar geloof ik anders over haha.
Mijn vriend was aan het werk anders bel ik daar inderdaad vaak even mee, maar moet zeggen dat als ik moe ben dat mij niet mega veel energie geeft ofzo :')

Lijstjes maken doe ik voor mezelf in mijn notitieboekje en werkt ook goed inderdaad! :D

@melissac Super leuk :)