Hbo 2018/2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 10:59

Ik heb nu voor het eerst in mijn leven wiskunde en snap er niets van. Ze gaan er vanuit dat ik de basis gehad heb op de havo (heb VBO gedaan)
Weet iemand waar ik de basis kan leren, een website of een goed wiskundeboek? De formules die ik nu krijg lijken wel besmettelijke ziekten :')

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 11:24

Atalja schreef:
Ik heb nu voor het eerst in mijn leven wiskunde en snap er niets van. Ze gaan er vanuit dat ik de basis gehad heb op de havo (heb VBO gedaan)
Weet iemand waar ik de basis kan leren, een website of een goed wiskundeboek? De formules die ik nu krijg lijken wel besmettelijke ziekten :')

Als je wil kan ik er wel naar kijken voor je ;)

Anoniem

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 11:40

Mijn tip is om even met een andere student te gaan zitten. Bij mij helpt het veel beter als iemand het me letterlijk uitlegt :)

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 13:27

Atalja schreef:

Ik kan je ook helpen als je zou willen (doe lerarenopleiding wiskunde). Ik heb meerdere websites en ook aantal YouTube accounts die je misschien zouden kunnen helpen en kan ook foto's etc doorsturen als je wil.

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 14:53

Ik heb vandaag afgesproken met een klasgenootje te gaan zitten die het allemaal heel goed snapt. Dank jullie wel

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 16:11

Bambelien schreef:
Wat leuk! Wil je hierna ook een ander werkveld in? Ziekenhuis of een andere instelling?
Ja, het schrijven van verslagen is toch wel weer even anders dan MBO he!

De afdeling is inderdaad heel interessant. Veel psycho-sociale zorg en veel technische handelingen en ook veel verschillende zorg. Zowel curatief als palliatief. Daarnaast komen mensen op de afdeling voor de meerdaagse chemokuren. En hebben we regelmatig SIT-situaties. Heel afwisselend dus!

Qua handelingen zal er niets veranderen voor me. Ik hoop wel meer verdieping te krijgen in het werk op het gebied van klinisch redeneren en ebp werken. En ik wil kritischer worden in het werk.
Maar juist die EBP vind ik lastig. Het is zoveel en ook zulke taaie stof! Hoe is dat bij jullie?

Ik ga natuurlijk naar een ander werkveld omdat dit geen zorg is. Ziekenhuis lijkt mij heel erg interessant en ik hoop hier stage te kunnen lopen volgend jaar.
Ik wil kijken of ik vanaf jaar 2 deeltijd verder kan gaan.
Op het MBO was het gewoon alles in een verslag zetten. Alle websites kopiëren en plakken en klaar is kees. Daar ga je nu niet meer mee weg komen nee :+

Als kind wilde ik eigenlijk al op de oncologie afdeling werken. Nu ik dit lees al helemaal.

Dat is begrijpelijk. Ik merk inderdaad in de lessen dat ik alles rondom EBP zo ingewikkeld en taai vind. Vind het een moeilijk vak. Maar wel leuk om inderdaad in te groeien. Iets meer verantwoordelijkheid. Ik hoop dat het goed komt bij je!
2,5 jaar is gelukkig zo voorbij. Moet vast goed komen.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 18:26

EBP is vreselijk taai... vind het echt een rotvak. Gelukkig wel Oke leraar die veel geduld heeft.
Ik snap iig hoe ik artikelen moet lezen met de betrouwbaarheidsinterval en de P waarde en het kruistabel hahaha
Onderzoeksvragen en al die andere zooi is echt nog een af en toe een dikke vraagteken!

Lijkt me een hele interessante afdeling Bambelien!

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 19:34

Romanoff: als je dat al weet ben je een stuk verder dan ik. Ik zit nu echt stom te kijken hoor
Wel Super leuk dat er zoveel verpleegkundestudenten in dit topic zitten.

Bambelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 21:56

daphne_xxx schreef:
Ik ga natuurlijk naar een ander werkveld omdat dit geen zorg is. Ziekenhuis lijkt mij heel erg interessant en ik hoop hier stage te kunnen lopen volgend jaar.
Ik wil kijken of ik vanaf jaar 2 deeltijd verder kan gaan.
Op het MBO was het gewoon alles in een verslag zetten. Alle websites kopiëren en plakken en klaar is kees. Daar ga je nu niet meer mee weg komen nee :+

Als kind wilde ik eigenlijk al op de oncologie afdeling werken. Nu ik dit lees al helemaal.

Dat is begrijpelijk. Ik merk inderdaad in de lessen dat ik alles rondom EBP zo ingewikkeld en taai vind. Vind het een moeilijk vak. Maar wel leuk om inderdaad in te groeien. Iets meer verantwoordelijkheid. Ik hoop dat het goed komt bij je!
2,5 jaar is gelukkig zo voorbij. Moet vast goed komen.

Ziekenhuis is inderdaad heel erg interessant! Nu ligt het er ook nog aan waar je interesse ligt natuurlijk. GE en trauma vond ik minder interessant dan wat ik nu doe. Oncologie heeft ook altijd mijn interesse gewekt. Als je het altijd interessant gevonden hebt ligt hier misschien een mooie toekomst voor je! Ik vind het wel heel gaaf dat je de stap neemt om nu dit te gaan doen!

Haha, nou Romanoff, dan snap je inderdaad meer dan ik. Vind het echt nog wel heel lastig hoor! Krijgen jullie hier ook toetsen over? Wij moeten einde van de maand een toets klinisch redeneren (gericht op een eigen casus) en een toets EBP inleveren.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 23:48

Wij hadden in de casustoets en meerkeuze toets vragen van Klinisch redeneren en EBP

Deze periode moet ik een verpleegplan maken bij klinisch redeneren en bij EBP een onderzoek uitvoeren over hygiëne en privacy >;)

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 08:10

Bambelien schreef:
Ziekenhuis is inderdaad heel erg interessant! Nu ligt het er ook nog aan waar je interesse ligt natuurlijk. GE en trauma vond ik minder interessant dan wat ik nu doe. Oncologie heeft ook altijd mijn interesse gewekt. Als je het altijd interessant gevonden hebt ligt hier misschien een mooie toekomst voor je! Ik vind het wel heel gaaf dat je de stap neemt om nu dit te gaan doen!

Haha, nou Romanoff, dan snap je inderdaad meer dan ik. Vind het echt nog wel heel lastig hoor! Krijgen jullie hier ook toetsen over? Wij moeten einde van de maand een toets klinisch redeneren (gericht op een eigen casus) en een toets EBP inleveren.

Dankjewel! Ik vind het allemaal best spannend maar ik kan niet wachten om te beginnen.
Helaas heb ik geen grip op mijn stageplekken, ik heb niks te zeggen. Misschien als ik mijn plan uitleg dat ik begrip krijg en ze mij kunnen helpen.

Wij hebben een toets dat echt over de stof zelf gaat, heel taai en moeilijk te leren, en een beroepsproduct. Vorig blok was een zorgplan en dit blok is een preventieplan schrijven.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 19:09

Grappig! Preventieplan hadden wij afgelopen periode! Dat was echt appeltje eitje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 19:10

Deadline voor de cijfers waren om 17 uur. Natuurlijk nog niks binnen -O-

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 19:13

Ooh dat is echt altijd zo flauw..
Als student wordt je dan keihard afgerekend maar school.. die heeft altijd een excuus.
“ we hebben een nieuw programma, daar zitten we wat mee te stoeien”
Juist. Dan had je je als leraar daar beter in moeten verdiepen, netzoals wij dat moeten doen.

Doedatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 19:16

Vandaag moest ik bloeddruk en temperatuur meten volgens het protecol voor een cijfer. Na afloop moesten we nog 2 vragen beantwoorden en daar ging ik helaas de mist in. Toch heb ik een 9.2! De bloeddruk horen was een beetje lastig, want ik was zelf zo zenuwachtig dat ik mijn eigen hartslag ook hoorde.. Ik ben wel heel blij met mijn cijfer.

Doedatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 19:17

Romanoff schreef:
Grappig! Preventieplan hadden wij afgelopen periode! Dat was echt appeltje eitje

Is dat met de NANDA, NIC en NOC?

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 19:19

Doedatje schreef:
Romanoff schreef:

Nee dat is het verpleegplan :) iig zo heet het bij ons.

Preventieplan was met health Field of lalonde, ASE model en gedraginsdeterminanten enz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:57

Romanoff schreef:
Ooh dat is echt altijd zo flauw..
Als student wordt je dan keihard afgerekend maar school.. die heeft altijd een excuus.
“ we hebben een nieuw programma, daar zitten we wat mee te stoeien”
Juist. Dan had je je als leraar daar beter in moeten verdiepen, netzoals wij dat moeten doen.

Klopt, en nu mail ik een docent, schijnt ze plots niet meer als docent te werken :oo Dus dat geeft dan logischerwijs vertraging. Maar dan is t nog vreemd dat we het andere cijfer nog niet hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 21:23

Whoopwhoop, eerste cijfer is een 8. Goed begin van het jaar qua cijfers :D *\o/*

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 22:45

Hoppaa! Dat is een fijne om mee te beginnen!

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 00:06

Romanoff schreef:
Doedatje schreef:

Nee dat is het verpleegplan :) iig zo heet het bij ons.

Preventieplan was met health Field of lalonde, ASE model en gedraginsdeterminanten enz

Yesss verpleegplan hadden wij vorig blok en diezelfde zorgvrager gebruiken wij nu voor het preventieplan!

Is het tijd om eerste jaars hbo-v topic te maken? We zijn bijna in de meerderheid zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 11:58

Hoppa nog een 8 binnen :D zo'n cijfer betekent zoveel voor mij. Ik ben er heel gelukkig mee :))

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 19:06

Super gedaan!

LugeaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 21:23

Ik heb morgen m'n eerste toets, spannend! :D

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 16:06

Zijn er Bokkers die in deeltijd studeren aan de HU (het liefst ook nog HRM) en mij zouden willen helpen met wat vragen :o ?