Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ScarOfWars schreef:Dat is het zeker.
Ja, dat is wel de bedoeling. Je leert de stress onder controle te houden, maar ook leer je je stressors herkennen en dan moet je al eigenlijk een pas op de plaats doen.
En je leert negatieve stress in positieve stress te veranderen.
En inderdaad leer je ook hoe je het kan voorkomen.
ScarOfWars schreef:Net begonnen met Les 2 en ik werd meteen al met de neus op de feiten gedrukt... Je leert jezelf ook beter kennen.. en voor mij is het nu echt duidelijk dat mijn depressie die ik had/heb echt voortkomt uit stress.. Dit, samen met nog wat andere dingen die ik las, was toch even moeilijk..
Maar we gaan gewoon door!
Dani199764 schreef:Ik ben lang weg geweest, de afgelopen maanden waren ontzettend druk en hebben mijn leven compleet veranderd.
Vorige week dinsdag mijn laatste examen gehad en gehaald, nu in afwachting op goedkeuring van alles en dan heb ik mijn diploma na 1,5 - 2 jaar ook eindelijk![]()
Eigenlijk wou ik door studeren, maar kreeg onverwachts een baan aanbod en ben daardoor sinds vorigeweek aan het werk in een dierenartsenpraktijk als paraveterinair (het geen waar ik voor gestudeerd heb) Die kans kon ik natuurlijk niet laten liggen
Lieszje schreef:Mag ik als eerst even zeggen dat je echt al mooie cijfers hebt gehaald AmoorM!
Herken het wel maar heb helaas geen tips voor je..
Ik zit er op dit moment ook even doorheen
Heb 'maar' een opleiding van zes maanden maar dat geeft juist extra druk omdat het allemaal veel sneller moet dan normaal (is een jaaropleiding maar dan versneld).
Hoop dat het je allemaal lukt!