Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Imke1998 schreef:Iemand hier trouwens nog tips voor goede voorbereiding bij ak examen? (buiten opgaven maken) Heb wel een samengevat om theorie te herhalen, maar daar staat niet veel zinnigs in.
dinek123 schreef:stress stress stress
ik stress
Heb nog wiskunde (morgen) en economie (dinsdag).
Had alleen wiskunde iets te makkelijk ingeschat waardoor ik dat vandaag en gisteren heb gedaan en bijna geen tijd meer had voor economie. Dat word vroeg een wekker zetten morgen en dinsdag.
Al snap ik nu wel eindelijk bij economie hoe je maximale winst en maximale omzet in een grafiek moet aangeven, dat werd wel eens tijd dat ik dat eindelijk snap..
mariska_YeDo schreef:iemand die mij uit kan leggen wanneer in Binominale verdeling gebruik en wanneer de normale?![]()
Ik haal die 2 helemaal door elkaar, snap er werkelijk niks meer van..
EskeGirl schreef:mariska_YeDo schreef:iemand die mij uit kan leggen wanneer in Binominale verdeling gebruik en wanneer de normale?![]()
Ik haal die 2 helemaal door elkaar, snap er werkelijk niks meer van..
Bij normaal krijg je meestal de standaardafwijking en gemiddelde gegeven. Bij binomiaal krijg je vaak de kans (of kan je die berekenen) en het aantal keer dat een proef wordt gedaan enzovoorts gegeven
EskeGirl schreef:Niet dat ik weet
Binomaal is (n, p, k).
N= bijvoorbeeld 500, p=1/6 en dan moet je via de opgave k bepalen
mariska_YeDo schreef:EskeGirl schreef:Niet dat ik weet
Binomaal is (n, p, k).
N= bijvoorbeeld 500, p=1/6 en dan moet je via de opgave k bepalen
Oke volgensmij heb ik iets gemist dit jaar in de lessen... Ik snap het gewoon echt niet meerik dacht dus dat het bijvoorbeeld was dat als je met bijvoorbeeld een dobbelsteen gooide en dan moest berekenen wat de kans is dat je 6 gooit... zo maar even filmpjes zoeken, misschien dat dat voor opheldering zorgt..
Lynnepinny schreef:mariska_YeDo schreef:
Oke volgensmij heb ik iets gemist dit jaar in de lessen... Ik snap het gewoon echt niet meerik dacht dus dat het bijvoorbeeld was dat als je met bijvoorbeeld een dobbelsteen gooide en dan moest berekenen wat de kans is dat je 6 gooit... zo maar even filmpjes zoeken, misschien dat dat voor opheldering zorgt..
Bij die dobbelsteen moet je de normale manier van kansberekenen gebruiken. Dus P(kans op 6) = 1/6. Binomiaal moet je gebruiken bij bijvoorbeeld: in een container met een miljoen kralen is 13% wit, 48% rood en 39% blauw. Als je 120 kralen pakt, bereken dan de kans dat er tenminste 30 blauwe tussen zitten. Dan is het P(X≥30) = 1 - P(X≤29) = 1 - binomcdf(120; 0,39; 29) = 0,9996
Hoop dat je het snapt voor morgen!