afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

suus_pepper

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 12:46

Definities horen dus ook bij het theoretisch kader? Daar kan ik inderdaad wel wat mee! Dank je!

Ik wil trouwens ook een processchema opstellen zodat het voor mijzelf en de docenten duidelijk is wat er nou precies gebeurd en naar welke stappen ik onderzoek ga doen. Kan dit ook in het onderzoeksplan, of moet dit ergens anders?
We krijgen volgende week een eerste les over het plan, maar ik wil nu alvast beginnen zodat ik voor andere dingen meer tijd heb :Y)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 14:10

Als je een proces gaat beschrijven kan je altijd kijken naar Starreveld en hoofdlijnen van BIV ;)
Tenminste, ik heb een beetje hetzelfde probleem als dat jij hebt, dat er over mijn onderwerp niet echt literatuur is. Dus die heb ik er mooi bijgehaald :+

Ik heb voor mijn plan nu deze opzet:
- Inleiding/aanleiding/probleemoriëntatie/definitie
- Doelstelling, onderzoeksvragen, scope
- Aanpak met daarin werkplan, onderzoeksmethodologie/theoretisch kader en structuur van eindrapport
- Beperkingen en randvoorwaarden
- Bronnenlijst
- Definities
- Bijlagen (geheimhoudingsverklaring, akkoordverklaring e.d.)

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 14:19

Ik ga niet echt naar een proces kijken, als je omschrijven bedoelt. Ik ga proberen het proces efficiënter en sneller te laten verlopen door gebruik te maken van Big Data en Business Intelligence. Dus ik zou het alleen als schema uittekenen zodat het schematisch wordt weergegeven.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 18:03

Ah oké, ik dacht dat je het proces daarnaast ook kort ging omschrijven en dat daarna uit ging werken in een stroomschema, maar dan heb ik je verkeerd begrepen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 19:40

Josien_ schreef:
Ik heb me nadat ik al mijn punten binnen had meteen uitgeschreven etc. Heb nog niets van school gehoord.
Duurt waarschijnlijk nog wel even :P .

Dat is niet an te raden want ze kunnen je alleen als je ingeschreven staat geslaagd verklaren.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 18:15

Heb 8 weken voor mij onderzoeksplan, maar heb hem deze week al af in grove lijnen
Begeleidende docent reageert niet op mijn mailtje of ik hem nu al mag mailen naar hem. -_-

Des te eerder kan ik starten met het onderzoek.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 11:24

Yvank_ schreef:
Josien_ schreef:
Ik heb me nadat ik al mijn punten binnen had meteen uitgeschreven etc. Heb nog niets van school gehoord.

Dat is niet an te raden want ze kunnen je alleen als je ingeschreven staat geslaagd verklaren.

Precies, ik kan mij pas uitschrijven na mijn bul-uitreiking in maart... Ik ben een heel semester eerder klaar, maar krijg dus maar een half semester collegegeld terug. Helaas pindakaas.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 18:40

Cchanny schreef:
Heb 8 weken voor mij onderzoeksplan, maar heb hem deze week al af in grove lijnen
Begeleidende docent reageert niet op mijn mailtje of ik hem nu al mag mailen naar hem. -_-

Goh irritant is dat altijd he, moet je weer op de één wachten om de ander te kunnen antwoorden etc etc.
Bellen geen optie? of ff langs kantoor gaan?

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 19:09

leeneliefje schreef:
Cchanny schreef:

Goh irritant is dat altijd he, moet je weer op de één wachten om de ander te kunnen antwoorden etc etc.
Bellen geen optie? of ff langs kantoor gaan?

Nee heb 5 dagen stage in de week.
Docent is ook niet altijd aanwezig.
Zijn nummer heb ik helaas niet,

wacht morgen nog even af en stuur dan weer een mailtje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 19:16

Unseen schreef:
Yvank_ schreef:

Precies, ik kan mij pas uitschrijven na mijn bul-uitreiking in maart... Ik ben een heel semester eerder klaar, maar krijg dus maar een half semester collegegeld terug. Helaas pindakaas.

Ja inderdaad zo werkt het ook hoor! Als je je eerder uitschrijft dan ben je gewoon uitgeschreven van de studie en niet geslaagd :n kan een ontzettend gedoe zijn om alsnog je punten dan te krijgen. Ik ken iemand die weer opnieuw kon beginnen met de studie daardoor :=

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:07

Ik heb morgen mijn eerste dag op kantoor! Spannend!! Eigenlijk ook vrij weinig zin in.. Maar misschien als ik daar morgen eenmaal op kantoor zit ik eindelijk doorkrijg dat ik over minder dan een half jaar mijn diploma heb..

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 10:43

Ik heb even een weekje op bed gelegen met een keelonsteking, griep en oorontsteking :( niet lekker als je net bent begonnen met de scriptie en om je dan meteen ziek te melden :( Maarja niets aan te doen.

Ik ben er ook gewoon bijna. Scriptie, 2 vakken en hoppa klaar! _/-\o_ *\o/* Nu alleen nog even een skup aan de scriptiecomissie geven, nog steeds niks gehoord eigenlijk van ze over mijn onderwerp -O- En ben wel al bezig :')

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 10:58

Ik heb met mijn begeleidster afgesproken dat ik maandag de 15e het concept van mijn scriptie inlever! Ben nu bijna klaar met het beantwoorden van de deelvragen, dan nog de conclusie (hoofdvraag), aanbevelingen en discussie! Oja en samenvatting en voorwoord, maar die informatie heb ik in feite al, vind het wel lastig om mijn hele onderzoek in 1 pagina samen te vatten, hebben meer mensen hier last van?

Het klinkt best veel als ik het zo lees maar ik heb er vertrouwen in dat het gaat lukken :) Ik ben deze week maandag, woensdag en donderdag vrij en dan heb ik nog het hele weekend om eraan te werken, maar ik hoop toch eigenlijk wel dat het donderdag af is :=

Ben alleen zo bang dat ik weer mega veel feedback krijg en dat alles opnieuw moet.. Die onvoldoende vorig jaar heeft wel een deuk in mijn ego geslagen voor alles wat ik nu inlever ;(

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 15:32

Laura_ schreef:
Ik heb morgen mijn eerste dag op kantoor! Spannend!! Eigenlijk ook vrij weinig zin in.. Maar misschien als ik daar morgen eenmaal op kantoor zit ik eindelijk doorkrijg dat ik over minder dan een half jaar mijn diploma heb..

En hoe gaat het? :D
Ik heb morgen ook mijn eerste kantoor dag, vind op kantoor zitten geen probleem hoor. Alleen vraag ik me af hoe akward het zal worden gezien ik al mijn oude leraren weer ga zien. En me netjes aan ze moet voorstellen als nieuwe stagiair, alsof ik ze nog nooit heb gezien. :')

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 15:37

Celiien schreef:
Ik heb even een weekje op bed gelegen met een keelonsteking, griep en oorontsteking :( niet lekker als je net bent begonnen met de scriptie en om je dan meteen ziek te melden :( Maarja niets aan te doen.

Ik ben er ook gewoon bijna. Scriptie, 2 vakken en hoppa klaar! _/-\o_ *\o/* Nu alleen nog even een skup aan de scriptiecomissie geven, nog steeds niks gehoord eigenlijk van ze over mijn onderwerp -O- En ben wel al bezig :')

Oh ja dat is vervelend inderdaad, maargoed wanneer is ziek zijn wel goed getimed? :P

Jaa bizar idee he! Same here, scriptie + 1 herkansing nog. := en dan werken.... jij ook?
Wacht je op een go of no go voor je onderwerp?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:02

En afgekeurd..

Lichtelijk in paniek want moet dus nu wat anders gaan bedenken, en als t even kan vandaag nog indienen incl plan van aanpak.. paniek paniek paniek is t enige wat door mijn hoofd gaat..

Ik wachtte dus op een Go, maar dat duurde nogal lang en de begeleider van het schrijven van mijn plan van aanpak zei dat het er wel doorheen kwam. niet dus.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:03

Celiien schreef:
En afgekeurd..

Lichtelijk in paniek want moet dus nu wat anders gaan bedenken, en als t even kan vandaag nog indienen incl plan van aanpak.. paniek paniek paniek is t enige wat door mijn hoofd gaat..

Ik wachtte dus op een Go, maar dat duurde nogal lang en de begeleider van het schrijven van mijn plan van aanpak zei dat het er wel doorheen kwam. niet dus.

Oh oh.. Hoe komt het dan dat die momenten elkaar doorkruisen? Ook niet handig zeg pfff.
Heb je een no go zonder potentie? Of met duidelijke feedback dat je het nog kan aanpassen

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:06

Nope, gewoon heel nieuw onderwerp. Hoofd van de scriptiecomissie heeft mij een lijst met onderwerpen gegeven maar kan echt niks met die lijst. Naja onderwerpen, het zijn artikelen maar hoe ik er een scriptie van moet gaan maken???

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:08

Bij mij gaat het ook nog niet zo denderend. Wederom ruzie met de faculteit over het indienen van roosterverzoeken.. Als dat er ooit nog doorheen komt dan moet ik een vak openlaten en ga ik dus sowieso niet afstuderen in September. Bachelorthesis gaat ook nog niet zo denderend, na 2 afgekeurde verzoeken dus heb ook niet zoveel zin meer :') Motivatie is vrij laag haha

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:10

Celiien schreef:
Nope, gewoon heel nieuw onderwerp. Hoofd van de scriptiecomissie heeft mij een lijst met onderwerpen gegeven maar kan echt niks met die lijst. Naja onderwerpen, het zijn artikelen maar hoe ik er een scriptie van moet gaan maken???

Moet je bij een bedrijf een onderzoek doen? Of zelf een onderzoek verzinnen

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 17:12

Yvank_ schreef:
Josien_ schreef:

Volgens de studenten administratie hier op de uni kon dat gewoon. Heb het nog voor de zekerheid nagevraagd. Ga er vanuit dat zij wel weten hoe het werkt daar want hier wordt ik wel een beetje zenuwachtig van }:0 . Zal morgen nog een nabellen, maar weet 100% zeker dat ze zeiden dat ik me gewoon kon uitschrijven wanneer ik mijn diploma aanvraag ging indienen en zo heeft mijn begeleider het mij ook verteld.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 19:43

leeneliefje schreef:
Laura_ schreef:

En hoe gaat het? :D
Ik heb morgen ook mijn eerste kantoor dag, vind op kantoor zitten geen probleem hoor. Alleen vraag ik me af hoe akward het zal worden gezien ik al mijn oude leraren weer ga zien. En me netjes aan ze moet voorstellen als nieuwe stagiair, alsof ik ze nog nooit heb gezien. :')

Bedoelde eigenlijk eerste dag op stage haha. Zit voornamelijk ook alleen maar op kantoor.
Maar heb een hele kamer voor mezelf en vanaf volgende week of die week erop verhuis ik naar een andere ruimte, maar die kamer heb ik ook helemaal voor mezelf dan. En ik vind het echt heerlijk. Vorig jaar met 3 of 4 andere op kantoor gezeten en ik was zovaak afgeleid enzo. Dus dit beviel me wel!

Deze week me maar bezig houden met het werkplan, oriënteren op onderwerp en in organisatie.

Waar loop jij dan nu stage Leenliefje? Bij je oude school? Lijkt me idd ook wel klein beetje akward inderdaad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:33

Josien_ schreef:
Yvank_ schreef:

Volgens de studenten administratie hier op de uni kon dat gewoon. Heb het nog voor de zekerheid nagevraagd. Ga er vanuit dat zij wel weten hoe het werkt daar want hier wordt ik wel een beetje zenuwachtig van }:0 . Zal morgen nog een nabellen, maar weet 100% zeker dat ze zeiden dat ik me gewoon kon uitschrijven wanneer ik mijn diploma aanvraag ging indienen en zo heeft mijn begeleider het mij ook verteld.

Dat kan hier op HBO en bij mijn zusje op de Uni echt niet :n pas als je officieel bericht hebt van de examencommissie kan je je uitschrijven. Vaak wordt wel gezegd dat het eerder kan maar dat is in de meeste gevallen niet zo :n

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:39

@laura, ja ik krijg ook m'n eigen kantoortje, heerlijk! :) Ja achja, 't is alweer 6 jaar geleden ongeveer :oo (doe lekker lang over studeren heujj :+) dus misschien herkennen ze me niet. En ik doe mijn stage bij 'staff' dus zit met 't ondersteunende personeel en niet de leraren zelf, alleen voor wat interviews waarschijnlijk :D En het is inderdaad mijn oude middelbare school :))

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 22:07

Ik snap het! Wel leuk dat oude middelbare school mogelijk is bij jouw opleiding/school!!
Wat voor een soort opdracht/onderzoek ga je uitvoeren?