Die motivatie is volgende week toch weer weg, dus probeer ik nu in ieder geval alvast iets te doen
NoorW schreef:Ook ben ik er vandaag achter gekomen dat wij, leerlingen die dit jaar VWO examen doen, pechvogels zijn met het vernieuwde examenprogramma. Ik wist wel dat het verandert was, maar wat de specifieke veranderingen zijn, was ik me tot vandaag niet zo van bewust. Een heleboel vakken zijn kennelijk behoorlijk veel moeilijker geworden, er wordt strenger gerekend, we mogen geen grafische rekenmachine gebruiken behalve bij wiskunde, we moeten meer stof kennen (zeker voor natuurkunde is er echt veeeeel bij gekomen tov het vorige examenprogramma). Voor docenten zijn een aantal dingen ook geheel nieuw, dus moeten die hun weg vinden om het aan ons uit te leggen. Al met al, we hebben pech dat we de eerste nieuwe lichting zijn. Om iedereen hier maar even gerust te stellen
Standaard wij weer!
Ik wist wel inderdaad dat GR niet op examens van economie, natuurkunde en scheikunde gebruikt mag worden. Wij hebben dit in de 4e te horen gekregen en wij hebben onze GR dan ook alleen voor wiskunde proefwerken mogen gebruiken (we mochten GR wel gewoon in de lessen gebruiken maar niet tijdens proefwerken ec, sk en na).
Ik heb wel de planning van de examens gezien en ik kan gelukkig weer rustig adem halen, want ik heb nooit meer dan 1 examen per dag.
In ieder geval heel veel succes met je speech morgen, Noor!

Succes met het bedenken van een onderwerp mingming, daar ben ik niet zo goed in.
. Op dit moment denk ik dat ik iets met m&o ga doen omdat ik het best leuk vind en er ook redelijk goed in ben. Of toch duits, economie of geschiedenis? Heeelp ik weet het echt niet haha. Heb ook nog geen enkel idee met wie ik het ga doen, hopelijk snap ik er na vrijdag iets meer van.
Volgens mijn docent hebben we nu eigenlijk alle examenstof al gehad. En dat klopt denk ik ook, aangezien ik alles wat in samengevat scheikunde staat, herken.