Studiemotivatie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:50

Succes met leren en met het tentamen!

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:52

Carrera97 schreef:
Succes allemaal vandaag.

Ik heb straks m'n tentamen en daarna ga ik een avondje lekker rustig aan doen :)

Succes!

idapaulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:54

Jeetje Nathalie!

Britt beterschap!

En Succes met jullie toetsen Britt en Carrea!

Ik heb gisteren mijn toets gehad, maar niet echt een top gevoel dus ik ben benieuwd.
Ik heb gister ook die deskplanner gehaald. Dit zal ik zo invullen en verder gaan ik vandaag bezig met mijn essay over onderwijsvisies en onderwijsconcepten... Deze opdracht stel ik al dik een jaar uit, dus vandaag moet het echt eens gebeuren...

Nayomie

Re: Studiemotivatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:19

Goed bezig Ramona!

Beterschap Britt :(:)

Succes Carrera!

Straks weer aan mijn schoolwerk beginnen. Er staat een hoop op het programma.

-Wiskunde 3 hoofdstukken
-Scheikunde 1 tot 2 hoofdstukken

__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:18

De tentamenweek ik voorbij *\%/*

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:19

Yes, geeft dat een rustgevend gevoel? :D

Iemand, schop mij aan het werk want het komt er weer niet van. :n

__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:22

*schop*

Heeerlijk gevoel :D

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:26

Nayomie, hup aan het werk! Dan kan je straks misschien nog even genieten van het zonnetje :)

Mijn tentamenweken zitten er ook op! :) Tentamen van vandaag was erg raar. Dubbele vragen, van de 4 meerkeuze antwoorden 3 dezelfde antwoorden, vragen waarbij je juist of onjuist moet invullen en er alleen juist staat :')
Maar ik vond hem best te doen. De rekenvragen had ik moeilijker verwacht, maar die vielen reuze mee.

Vandaag wil ik nog even een plan van aanpak mailen naar mijn groepsgenoten, maar die heb ik al geschreven dus het is een kwestie van overtypen :)

Hoe gaat het met jullie planningen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:27

Heerlijk Laura! :D

Voor mij nog één dagje... Morgen lekker helemaal niets doen! Maar dinsdag wel economie presentatie en daar moeten we veeeel voor doen.

Schop Nayomie! (Whoops, er stond eerst Shop :') )

Ik moet ook echt harder/sneller werken. Mja..
Hoe kan je Nederlands nou goed leren?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:27

Thanks! Ik pak wiskunde erbij. :)
Zullen we 'genieten van het zonnetje' maar veranderen in 'tekenen'. Hier is de zon hem gepeerd. :Y)

Shop? Haha, dat zou even leuk zijn! :D

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:34

Verander het dan maar in tekenen inderdaad :j Succes!

Wat moet je leren voor Nederlands Desiree?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:35

Hier schijnt ie heerlijk. :+

Haha ja, dacht al, verander hem maar ff snel xD

Carrera, grammatica... Dus ben nu die opdrachten aan het herhalen, mja, weet nooit of ik het dan goed doe. :') Straks misschien maar even laten 'overhoren'

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 15:32

Oh ik meld me! Opnieuw 1ste jaars uni, vorig jaar andere studie gedaan, maar in P4 kwam de twijfel en uiteindelijk na het hele jaar af te hebben gemaakt en bsa wel gehaald te hebben toch maar besloten dat ik hier niet gelukkig van ging worden! Dus nu van bèta naar alfa overgegaan en dat bevalt wel goed!

Beginnen is ook hier moeizaam. Eenmaal begonnen ondervind ik meestal geen problemen meer. Soms wel, dan is de concentratie er gewoon niet en dan komt ie ook niet.. :')

Morgen m'n laatste tentamen. Was eigenlijk vorige week maar vanwege de stroomstoring toen afgelast. Ga zo écht ( :') ) beginnen. Gelukkig al wel een samenvatting gemaakt en vorige week tentamens geoefend. Wat ook wel vervelend is want dan voel ik geen "druk".. En de zoektocht naar een 2e paard helpt ook niet mee voor het concentratievermogen..

Ik heb vaak het gevoel/idee dat ik te weinig do (wat ook wel zo is haha), maar ik haal vervolgens wel al m'n tentamens ruim in 1 x.. Ook schrijfopdrachten tot nu toe op 1 na allemaal meteen in 1 x ruim voldoende. Dus misschien zit het meer in mijn hoofd en werkt de hoeveelheid tijd die ik eraan besteed ook wel gewoon voor mij. Maar het is toch vervelend zo'n knagend gevoel!

@Nathalie
Ik zou vanwege de onzekerheid met inschrijven zelf niet voor vertraging kiezen, maar nu een minor kiezen. Kun je geen bijvakken volgen? Dan kun je misschien toch wat in de richting van die minor doen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 16:11

In het zonnetje geleerd, heerlijk!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:30

Hier ook lekker in het zonnetje gezeten vanmiddag. Er stond hier vrijwel niets op de planning, dus na het eten even m'n wiskunde en Engels doen en daarna de pony's binnen zetten. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 19:50

Zo he, mijn motivatie is gewoon helemaal weg. Ik snap gewoon écht niets van wiskunde. Dan denk ik dat ik er iets van snap, en dan... dan gewoon wéér verkeerd. ARRGH! En ik moet nog Nederlands woordjes leren en douchen. En nog zowat heel wiskunde hoofdstuk. -O- -O-

Dus nu ga ik nog even 3 opdrachten oefenen, dan Nederlands woordjes, dan douchen en dan nog even Nederlands grammatica doorlezen (ook nog niet alles van gedaan) en dan tjah, zien we wel hoe het loopt. Pff.... Zit d'r ff helemaal doorheen, wat betreft de héle proefwerkweek.

Vakken die normaal goed gaan gaan nu slecht, vakken dus die ik wil kiezen. Vakken die normaal slecht gaan gaan voor mijn gevoel beter. _-:( |o

Han21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 19:53

Hallo iedereen, hier een nieuwe, super hardwerkende ( :+ ) middelbare scholier... Ik zit in 2 gymnasium en ik heb totaal geen motivatie... Verder ben ik 13 jaar, (bijna 14). En ben ik niet zo goed in talen :') Ik heb er dan ook de pest hekel aan en begrijp nog steeds niet dat ik alsnog latijn en grieks volg, zoo moeilijk *\o/* Daarom zit ik nu latijn te leren, en ik word een beetje wanhopig... :')
Nouja, dat was t wel! *\o/*

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 19:54

Wat is het toch lekker weer!
Ik ben even niet actief geweest in dit topic, omdat ik even andere bezigheden had. O.a. de geboortes van lammetjes.

Vandaag mijn eerste schooldag na de Pasen weer gehad en ik kan lekker aan de slag. Mijn planning voor vandaag en morgen:
- lezen GS
- maken GS
- maken MAW
- leren Engelse woorden
- lezen Het Diner (Herman Koch)

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 20:20

Het diner heb ik ook moeten lezen voor school. Wat vind je er tot nu toe van? Ik vond hem erg langdradig maar wel goed te doen :j

Welkom Hannah! :)

Desiree :(:) Succes nog met leren!

Het is een wonder, ik heb al wat extra dingen gedaan die ik voor zondag had gepland!

Sandalio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 20:31

Hoi allemaal! Ik studeer verzorgende ig en ik kan voor de komende weken ook wel wat extra motivatie en druk gebruiken. Dus daarom dat ik hier maar ga mee posten, lijkt me fijn! :)
Ik heb bijvoorbeeld een tentamen van zorgplan vaststellen maandag en nog bijna niets geleerd. Dus dat moet ik morgen doen. En dan nog wat andere dingetjes die ik ook op mijn lijstje zet voor dit hele weekend:
-samenvattingen maken van de hoofdstukken
-leren voor zorgplan vaststellen
-zondag stage-opdracht verder schrijven (op stage zelf)
-pop en papdocument schrijven nieuwe stage-opdracht

Maandag 20 april heb ik tentamen anatomie, maar daar begin ik dus pas ná het tentamen van zorgplan vaststellen, want anders komt 't niet goed :P.

*geeft zichzelf alvast een schop voor morgenochtend*

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 20:44

*slaat hoofd tegen muur*
Ik kan mijn energie beter in andere dingen stoppen want wiskunde is echt frustrerend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 20:52

Nayomie schreef:
*slaat hoofd tegen muur*
Ik kan mijn energie beter in andere dingen stoppen want wiskunde is echt frustrerend.

Exact the same feeling. |o

Bedankt Carrera!

Rest lees ik andere keer bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:03

Deetjeeuh schreef:
Nayomie schreef:
*slaat hoofd tegen muur*

Exact the same feeling. |o

Bedankt Carrera!

Rest lees ik andere keer bij.

Zelfde gevoel hier, alleen dan bij Duits. :') Wat heb ik er aan om te leren hoe ik in het Duits aan iemand kan vertellen dat ik al sinds mijn vijfde fagot speel. :=

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 22:59

Ik ben net terug uit Londen! Man, wat een geweldige stad! Heb er zo van genoten! Wat een prachtige gebouwen allemaal! En het allermooiste; de Harry Potter studio tour, echt een kinderdroom van me die uitkwam, het was letterlijk magisch om daar rond te lopen met de gedachte dag alle acteurs daar ook gelopen hebben <3
We zijn ook enkele gebouwen gaan bezoeken waar Sherlock is opgenomen en dat gaf ook zo'n gevoel :))
Ik heb wel £150 aan fanmerch erdoor gejaagd :=

Maar goed! Ik zie dat we veel nieuwe mensen hebben, welkom!

Morgen ga ik alles fatsoenlijk bijlezen, ik ben nu nog te hard aan het nagenieten <3

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 07:24

Oh jaloers snollygoster!! Ik hoop deze kerst naar Londen te gaan...
Gister beetje geleerd voor tentamen maar niet zoveel als ik gehoopt had, heb over moeten werken dus laat thuis, last van mijn nek door hele dag achter pc te zitten dus beetje rustig aan gedaan...
Vanavond even planning maken en dan wel flink leren...