Paraveterinairen van bokt...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:31

Er staan nu veel vacatures op de vetjobs facebook.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 18:31

Leffroi schreef:
Doorgroeien qua uren misschien (??) niet, maar die heb ik nu ook niet echt. Nu een contract t/m oktober met kans op verlenging, maar daarna wordt je er sowieso een half jaar uitgegooid, baas is niet van de vaste contracten, haha.

No offence, maar daar is echt niets 'haha' aan. Dat is dus gewoon een klootviool die je wel wil gebruiken zolang 't hem uitkomt, maar dat jij verder kan met je leven ho maar. Zou persoonlijk dan maar ff informeren naar die andere die best leuk klinkt uit je omschrijving. Dat 'weer' inwerken heb je zo achter de rug, want je bent nu ondertussen dus al wat ervarener.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 00:49

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 06:10

Ik zou best willen, het is alleen net iets te ver rijden vanuit Limburg. :')

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-16 07:15

Dat is me net even te ver weg hahaha

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 10:52

Yes yes yes ik heb een stage voor het eerste half jaar aankomend schooljaar in een grote praktijk in Groningen waar ik graag heen wilde :D

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 18:49

Nou, bovenstaande stage is vorige week begonnen.
Super leuk en leerzaam, maar vandaag even heel zwaar.
Poesje van de dierenambulance binnengekomen. Aangereden, bovenbeen(tibia?) gebroken, mogelijk bekken en of rugschade. Maar prognose was goed, want poesje kon nog wel op de andere pootje staan.
Eigenaren gevonden. Zijn gekomen en al snel bleek dat ze de financiële middelen niet hadden, dus beestje is ingeslapen.
Ongeveer 2 jaar oud, prachtig beestje...
Ik had bijna besloten het zelf over te nemen, toen ik naar de dierenarts liep voor overleg. Toen had ze net het poesje ingeslapen...
Ik had het even niet meer en ben weggelopen en heb in een hoekje staan huilen.
Hoe gaan jullie met dit soort situaties om?
Ik snap de beslissing van de eigenaren volledig, maar t was zo'n mooi beestje die het nog prima ging redden...

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 18:56

Slikken en weer doorgaan, je kan niet alles redden helaas.. Gebeurd gelukkig niet zo vaak.

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 20:28

Idd, je kan niet alles redden. Bij de eerstelijns kliniek waar ik hiervoor werkte gingen alle stagiaires naar huis met een kat :') Vaak ook in de eerste weken al. Gelukkig maken we in de tweede lijn dit niet zo heel vaak mee maar ook hier heb ik al regelmatig wat in huis gehad. :D

We laten ze hier overigens niet zo maar inslapen, dan gaan ze maar terug naar hun eigen dierenarts.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 22:03

Ik val even binnen!

Hebben jullie advies voor een opleiding omgeving Gorinchem? En dan wel deeltijd.... Ben benieuwd!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 14:28

Dat soort dingen blijven lastig fleurtjeuh, maar slikken en weer doorgaan.
En bovenbeen = Femur. Tibia = scheenbeen, fibula = kuitbeen.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 17:36

Oei, de keren dat ik hier een dier mee naar huis wilde nemen.. Dan had ik letterlijk een hele dierentuin gehad.

Het klinkt misschien heel banketstaaf, maar je went er aan. Liever dat mensen toegeven geen geld te hebben en het diertje laten inslapen, dan onnodig laten lijden door voor de goedkoopste manier te kiezen, wat soms nog wel eens benchrust is (als het alleen het bekken is).

Vorige week nog een doosje kittens met mams binnen gekregen. Zag al helemaal voor me hoe ik ze mee nam en zou zorgen dat ze groot worden en een huisje krijgen. Wishful thinking en toch maar de dierenambulance gebeld.

Zo af en toe heb je er een dier tussen zitten, die je al weken mee maakt met behandelingen e.d. Die dan toch worden ingeslapen, waar ik het dan ook wel even moeilijk mee heb. Maar je weet dat het toch het beste is en heb je er wel vrede mee.

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 18:37

Lijdt een dier onnodig als je m benchrust geeft met een bekkenfractuur? Dat ben ik niet met je eens. Ligt natuurlijk wel aan het soort fractuur maar er zijn er die prima zonder operatief ingrijpen genezen, goede pijnstiller erin en klaar. Wij krijgen hier wekelijks meerdere bekkenfracturen binnen en de helft daarvan is helemaal niet zo pijnlijk, lopen soms ook gewoon nog, dus zo erg is dat allemaal niet.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 20:48

Dat zeg ik niet, ik noem slechts een voorbeeld. Wij hebben nu namelijk ook 1 onder behandeling staan die prima in staat bleek om ergens op te springen met een nog volledig gebroken bekken+ ruimte tussen heupkop en kom, die nergens last van lijkt te hebben. Maar ook een geval gezien waarbij het uiteindelijk alleen maar lijden was, maar waarbij de eigenaar het toch graag een kans wilde geven, ondanks advies van DA

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 20:57

Ik heb hier een dier mee naar huis genomen :j . Een pup van 24 uur oud. Is eerst herplaatst geweest met 8 wkn leeftijd maar na een jaar moest hij daar weg en is hij terug bij mij gekomen en daar blijft hij nu :) . Hij is nu 2,5 inmiddels :D .

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 20:59

Wij doen zulke dingen ook alleen maar op advies van een orthopeed, hebben we zelf gewoon te weinig kennis voor. Afgelopen zaterdag nog een katje van 2 binnen gekregen, femur doormidden en heup uit de kom. Pootamputatie zagen de eigenaren niet zo zitten, maar weet niet hoe t verder afgelopen is. Heb vakantie dus mag van mezelf 2 weken lang niet in animana kijken haha

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 21:00

Scheelt dat ik van de ene praktijk alleen op de praktijk zelf kan inloggen in Animana :+

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 21:02

Huh hoe kan dat dan? Wij kunnen thuis ook gewoon inloggen en normaal doe ik dat zelfs op een vrije dag altijd wel even. Maar vakantie is vakantie dus 2 weken kijkverbod!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 21:03

De baas heeft dat geblokkeerd. Van de andere praktijk kan ik het wel hoor. Ideaal als je voor de volgende dag even wilt weten hoe druk het wordt.

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 21:04

WillemYntJee schreef:
Afgelopen zaterdag nog een katje van 2 binnen gekregen, femur doormidden en heup uit de kom. Pootamputatie zagen de eigenaren niet zo zitten

Is dat het eerste wat die mensen aangeboden wordt dan?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 21:06

Nee zeker niet! We sturen ze liever door, maar t wordt wel vast besproken omdat t natuurlijk wel tot de mogelijkheden behoort en qua kosten een stuk beter te doen is dan een orthopedische operatie.

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 22:00

Ah okay. Het is en blijft een hoop geld idd

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 19:11

Voor de geïnteresseerde, we hebben een vacature vrij in Utrecht. Minimaal 3 jaar ervaring, voor meer info stuur me even een pb :)

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 01:00

Zag hem al op fb voorbij komen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:55

Heeft er iemand zich op een vacature die open komt rond eind januari, februari, maart? :)